Sziasztok!
Lehet, hogy nem a legjobb helyen érdeklõdöm, de ha már így szóbakerült a vázmerevség, akkor rákérdezek.
Szerintetek teljesítmény szempontjából (valójában) mennyire számít a vázemerevség? Ezen
oldal szerint (és a német tour magazin tesztje szerint is, amit most hirtelen nem találok) az alkatrészek és a váz hajlásából származó teljesítmény veszteség olyan alacsony (kb. 5%), hogy hiába nyernek itt a gyártók akár 100%-ot is a teljes teljesítmény szempontjából még mindig elhanyagolható egy hobbista számára.
Másik szempont szokott lenni a kényelem. Itt általában megegyeznek a vélemények abban, hogy a gyémánt alakú (két háromszögbõl álló) vázak annyira merevek a függõleges síkban, hogy a többi alkatrész (gumi, kerék) rugalmasságához képest elhanyagolható a váz rugalmassága. Egyetlen dolog amit meg szoktak említeni az, hogy a hosszabb nyeregcsõ nyújthat bizonyos extra kényelmet. (Részben ezért találta ki a Giant 15 éve a Compact Road geometriát.)
Szóval nagyon kiváncsi lennék, hogy a ti tapasztalataitok mennyire támasztják alá, az "elméletet".