Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34214 replies to this topic

#31961
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

Nem fog menni
Kanti fékkar vagy LX, ami állítható, hogy mennyi bowdent húzzon!
Bár szerintem egy 3 ujjas kanti fékkarral jobban jársz.

Ezek szerint egyenes kormányos lesz a Mali?


Köszönöm a segítséget!
Valszeg valami egyenes kormányra való outi fékkar lesz a vége. Amire nekem kell, arra jobb az egyenes kormány!

#31962
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
A merevségrõl: szerintem manapság már igen kevés olyan vázat gyártanak, amelyek merevsége annyira gyenge lenne, hogy egy amatõrt zavarnak, vagy a teljesítményén meglátszana. (még 5-10 éve voltak ilyen acél- és aluvázak is). Az hogy a lánc beleér az átdobóba, lehet más alkatrész hajlása is, de az tény, hogy egy acélváznál simán elõfordulhat akár 2-3mm hajlás! MA is gyártanak acélvázakat, kíváncsi lennék,ezek mennyire hajlíthatók a valóságban...
A Shimano agyakat jobb kerülni, és a kerekeiket is, a legrosszabbak közé tartoznak, bár volt egy-két év amikor jobbfutású és szép agyakat gyártottak (2000-2003 körül).

#31963
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Köszönöm a gyors választ.

Egy valamit kihagytam a kérdésbõl. Nagysebeséggel ereszkedéskor mennyire zavaró egy túlságosan rugalmas váz, kerék, villa kombináció, és melyik mennyire fontos a háromból? Kiváncsi vagyok a ti tapasztalatotokra.

#31964
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
A giant honlapja szerint a compact road geometry pontosan az ejtett felsõ csövet jelenti. Bár érdemes megjegyezni, hogy õk a kényelmet nem emelik ki mint elõnyt, tehát itt tévedtem.

Giant honlapja

Az lánc beleérése az elsõ átdobóba tényleg elég idegesítõ. Sajnos ezt tapasztalatból tudom, ugyanis a Giant OCR-mnél ez rendszeresen elõfordul, még igen kis erõhatásoknál is (értsd: nem csak sprintnél, vagy 20%-os mászásnál).

#31965
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts
jojo...en nem a kerekekre gondoltam :)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#31966
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Igen, inkabb vennek regi Ultegra-t, mint uj 105-ot, sot peldaul a regi 105 agyak sokkal jobbak, mint az ujak! (Eppen ma szedtem szet egy uj 105 kereket, wh-r500 es nagy kalap, akarcsak az 550-es, a regi agyak egyszeruenn jobbak.)

A regi 9-es Ultegra hajtomu is szebb, mint az uj 105 - szerintem.

Amugy az arkulonbseget az uj 105 uj ultegra (azaz a 10 seb szettek kozott ertettem).
BMaFTe

#31967
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts
huhh a compact road geometry nem azt jelenti, hogy sloppingos a felso cso (oke lehet hogy emiatt hosszabb is) es a meretezes nem centinkent, 2 centinkent megy hanem van s,m,l es xl?
abbol a szempontbol lehet kenyelmesebb, hogy nem vered be magad a felsocsobe :)

ha egy vaz sokat hajlik nagy terheles alatt a lanc bele-bele er az elso valtoba ami nagyon idegesito.

meg egy merev vaz (tenyleg) erezhetoen jobban reagal a pedalozasra. Nem tudom hol kezdodik a hobbi kategoria, de azert a merev vaz igenye nem csak rongyrazas...szerintem
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#31968
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Sziasztok!

Lehet, hogy nem a legjobb helyen érdeklõdöm, de ha már így szóbakerült a vázmerevség, akkor rákérdezek.

Szerintetek teljesítmény szempontjából (valójában) mennyire számít a vázemerevség? Ezen oldal szerint (és a német tour magazin tesztje szerint is, amit most hirtelen nem találok) az alkatrészek és a váz hajlásából származó teljesítmény veszteség olyan alacsony (kb. 5%), hogy hiába nyernek itt a gyártók akár 100%-ot is a teljes teljesítmény szempontjából még mindig elhanyagolható egy hobbista számára.
Másik szempont szokott lenni a kényelem. Itt általában megegyeznek a vélemények abban, hogy a gyémánt alakú (két háromszögbõl álló) vázak annyira merevek a függõleges síkban, hogy a többi alkatrész (gumi, kerék) rugalmasságához képest elhanyagolható a váz rugalmassága. Egyetlen dolog amit meg szoktak említeni az, hogy a hosszabb nyeregcsõ nyújthat bizonyos extra kényelmet. (Részben ezért találta ki a Giant 15 éve a Compact Road geometriát.)
Szóval nagyon kiváncsi lennék, hogy a ti tapasztalataitok mennyire támasztják alá, az "elméletet".

#31969
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

105 - akkor mar inkabb Ultegra, szebbek a fekek es a hajtomu es alig dragabb egy (20e talan).


Te inkabb vennel egy regi tipusu Ultegrat mint egy uj 105-ot?
es en a regi tipusnal arrol beszelek aminek olyan alakja van mint a Tiagranak, az uj tipus sokkal kenyelmesebb marmint a markolat

uj 105 : http://cgi.ebay.com/...bayphotohosting
regi Ultegra:http://cgi.ebay.com/...bayphotohosting
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#31970
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Ja, meg egy, amit utalok: a Giant a normalis vazait 2XS-tol XL-ig 7 meretben gyartja, ebbol kis hazankban csak 3-at voltak hajlandoak anno forgalmazni (jo akkor lehet, hogy csak 5 meret volt).

Vagy a szin, ha egyszer Spanyolorszagban lehet sarga szinu Specialized allez elite vazat kapni, akkor itthon miert nem?

Mindig felidegesitem magam a magyar viszonyokon es a nagykerek kicsinyessegen.
BMaFTe

#31971
bmafte

bmafte

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Hello!

Annak idejen en is Giant vazat szerettem volna - a magyar forgalmazotol erdeklodtem, hogy tudnak-e hozni karbon hatso villas alu TCR-t. Nem voltak hajlandok - igy aztan nem veszek toluk se most se a jovoben semmit, nem hogy vazat. Kulfoldon jo nagy valasztek van Giant-bol. (Sajnos ez az osszes magyar forgalmazoval igy van - a Biondo kivetel ez alol, ok viszont dragak).

OCR alap - szerintem egy talicska, csomagtartoszemek meg minden, nem igazan orszaguti ("versenybicikli"), max az elnevezese.

A gyartok a vazaikat evente uj szeriakkal latjak el - nem biztos, hogy a mai TCR-re igaz az, amit valamikor leirtak. Sot.

105 - akkor mar inkabb Ultegra, szebbek a fekek es a hajtomu es alig dragabb egy (20e talan).
BMaFTe

#31972
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

Ezt kifejtenéd bõvebben, hogy miért sokkal jobb?!

Az uj 105 fekvaltokar ugyanugy nez ki mint az uj Ultegra es ugyanannyit tud. Szinte az egyetlen kulonbseg, hogy a 105 nehezebb.

Az uj 105 hatso valtoja 10 sebesseges a regebbi 9 sebesseges modellekkel szemben. Sokat fejlesztettek ergonomiailag. Sokkal-sokkal kenyelmesebb a fekvaltokar.

Az uj 105, Ultegra, stb hajtokar-kozepresz hollowtech-es ami megintcsak sokkal-sokkal jobb mint a "regebbi" octalinkes megoldas.

stb, stb... remelem ennyi eleg
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#31973
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts
Ha a véleményemre vagy kiváncsi, hobby szinten nincs nagy különbség váz és váz között, fõleg nem ebben az árkategóriában és teljesen kezdõként. Itt már mindegyik modell eléggé megbízható. Aztán más kérdés, hogy egy idõ után szerelem vállhat a bringázásból, meg magából a technikából is és kb. a 3 bringád után már tisztában vagy azzal, hogy mik az igényeid. Pl. az Olasz vázak geometriája általában kicsit más, rövidebbek. Nekem ez például bejön, van akinek nem. Aztán pl. a 105-ös új hajtókar, az az integrált motyó, bitang merev, soha nem tudtam még az elsõváltóba beletaposni, viszont a csapágyazása finoman szólva is egy fos. Mégis ilyet hajtok. stb. Elsõre nagyon nehéz a saját igényeidet a kínálattal meg a pénztárcával összeegyeztetni, de egy jó kompromisszumot lehet kötni.

#31974
Olee

Olee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,364 posts
Menjél csak el a Biondoba. Mártitól kérj egy Wilier prosit. Érdemes megnézni.;)

#31975
guci

guci

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Na azért én a Giantet fenntartásokkal kezelném mint "nagy" nevet. Egy régebbi tour számban tesztelték a TCR csúcs modelljét és nagyon csúnyán írtak róla. Ha röviden össze akarom foglalni a cikket: Hajlik mint a kolbász!
A teljesség igénye nélkül amit érdemes még megnézni: Orbea, Fondriest, Olmo, Author, Pinarello angliru/galileo, Torpado T3200 carbon 105 (ez például eléggé ott van ennyiért), Colnago Arte Sh. 105 (na ez megint elég klafa), Bianchi... szóval én nem feltétlenül rendelnék biciklit külföldrõl.

Köszönöm a válaszokat, úgy látom minden út a BiondoBike-ba vezet :) Nem gond, a szomszéd kerületben lakom... Csak az a baj, hogy 300 körül még nincs olyan felszereltségük, mint az OCR 1.0-nak.

Ez a vázteszt érdekes... Ha figyelembe veszed, hogy csak hobbiszinten használnám, szerinted tizes skálán mekkora problémát okozna nekem? (csak hogy milyen súllyal számítsam be ezt a döntésemnél :) )

#31976
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Ha minden igaz ma 6kor lesz a Pedálkirály címû film a Filmmúzeum mûsorán. Bár én nem láttam azt mondják jó.

http://port.hu/pls/f...=1&i_where_tv=1

#31977
jannusz

jannusz

    vendég

  • fórumtag
  • 67 posts
A tiéd lehet, mindössze 5700 euro-t kell érte leperkálni...:lol1:

#31978
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Feltöltött kép


Elég szép masina ez....kerekek mutatósak még montis szemmel is, meg úgy egybe van...kéne..:)

#31979
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts

Nem hagyhato figyelmen kivul, hogy igaz az egyiken Ultegra van de csak 9 sebesseges ami azt jelenti hogy regebi model es annal az uj 10 sebesseges 105 (sokkal) jobb


Ezt kifejtenéd bõvebben, hogy miért sokkal jobb?!

#31980
potty

potty

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 378 posts

Teljesen hobbykerékpáros vagyok, de kétszer voltam Tirolban hegyet mászni, és bizony végig a 21. sebességemben (a 21-bõl) tekertem fel a Grossgnockler-re, levegõ után kapkodva... szóval puhány vagyok. :)

A bringa úgy jött elõ, hogy elõször kijelöltem az értékhatárt... :) utána körülnéztem a neten, és azt tapasztaltam, hogy 1000 euro alatt túl profi dolgokat nem lehet még kapni. Viszont a noname kerékpárokról rémes dolgokat írtak. Így jött ki a Giant, mint már neves, de elviselhetõ árú kerékpár.


Na azért én a Giantet fenntartásokkal kezelném mint "nagy" nevet. Egy régebbi tour számban tesztelték a TCR csúcs modelljét és nagyon csúnyán írtak róla. Ha röviden össze akarom foglalni a cikket: Hajlik mint a kolbász!
A teljesség igénye nélkül amit érdemes még megnézni: Orbea, Fondriest, Olmo, Author, Pinarello angliru/galileo, Torpado T3200 carbon 105 (ez például eléggé ott van ennyiért), Colnago Arte Sh. 105 (na ez megint elég klafa), Bianchi... szóval én nem feltétlenül rendelnék biciklit külföldrõl.