Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34214 replies to this topic

#31821
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts
Nem teljesen értem a logikád. Elvileg teljesen azonos méretek mellett nyilvánvalóan a NEM üreges a merevebb (ha csak a hajtókart nézzük). Más kérdés, ha a közepébõl "kiszedjük" a terhelést alig-alig viselõ anyagot, netalántán még át is tervezzük, biztos, hogy könnyebb, ráadásul esetleg még ugyanolyan merev is lesz. Ami itt többet számít, ha az egész rendszert egészben nézzük, hogy a csapágy elhelyezése mindenképp jobban beleszól az egészbe, ezért a külsõ csapágyasak mindenképp merevebb érzetet kölcsönöznek. Összefoglalva, szerintem nemigen lehet különbség érzetre a Tiagra, s pl. a 105 között annak ellenére, hogy az egyik hajtókar üreges, a másik pedig nem.

#31822
neumanki

neumanki

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts
én úgy tudtam, hogy a hollowtechnél a II-es jel csak egy továbbfejlesztést jelent, hogy valahogy még szélesebb a hajtókar szára, és még masszívabb

#31823
neumanki

neumanki

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts
hát az oké, hogy integrált az látszik, az nem tudom, hogy üreges-e vagy sem. És nekem fontos lenne, sajna 90-100 kilo környékén vagyok, és masszív darab kéne alám. A montimon van egy octalink+hollowtech Deore hajtókar, és ott az octalink jelentette a monoblokk jelzõjét, a hollowtech pedig azt hogy üreges. Úgy tudom, hogy az integrált csapágyas még masszívabb darab octalinkesnél, de kéne a hollowtech (üreges kar) tulajdonság is, mert pl az a Deore hajtókar iszonyu masszív, az országutimon meg a régi 105ös (8sebességes, négyszögtengelyes) nyeglik nyaglik alattam.

#31824
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts
Ezt mondom én is. A Hollowtech az üreges, a II-es az meg olyan üreges, aminek integrált a középcsapágya (meg gondolom emiatt kicsit más alakú a kar). De most akkor neked melyik tulajdonság volna az érdekes?

#31825
neumanki

neumanki

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts
na kezdek elbizonytalanodni, mert ebikeosoktól is kérdeztem és õk is ezt választolták. A Hollowtech II az nem az integrált csapágyra vonatkozik, hanem hogy üreges-e a hajtókar vagy sem, nem?

#31826
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts
Ha úgy értendõ, hogy egybe van-e építve a középtengellyel+külsõ csapágyak, a válasz igen:
http://cycle.shimano...69830608861.pdf
Ha viszont az a kérdés, hogy üreges-e: szerintem nem, s talán emiatt nem kapta meg a Hollowtech elnevezést.

#31827
neumanki

neumanki

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts
na bocsánat csak nem jutnak egyszerre eszembe, hogy miket szerettem volna :)

Mi a különbség az 105, Ultegra, és Dura Ace integrált csapágyak között, hogy 500-500 forint különbség van a 3 között csak? csak súly?

#31828
neumanki

neumanki

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts
másik amit szerettem volna kérdezni. Láttam képeket neten felszerelt integráltcsapágyas hajtókarokról, és nekem úgy tünt, hogy mivel kivül van a csapágy, ezért szélesebb a hajtókar a normál, vagy oktalinkes társainál. Ez tényleg így van? Ha igen, akkor nem lesz zavaró tekerésnél?

#31829
neumanki

neumanki

    vendég

  • fórumtag
  • 32 posts
sziasztok!

nem tudom, hogy volt-e téma, ha igen akkor elnézést. Azt szeretném kérdezni, hogy tudja-e valaki, hogy most a 2007es Tiagra hajtókar Hollowtech II-e vagy sem? Ebike-n azt írják, h igen, ill. hasonlít a dologra képrõl, viszont shimano oldalon, meg máshol sehol sem írják hogy az lenne.
Akkor most mi az igazság? Hollowteches,vagy csak úgy csinálták meg, mintha az lenne?

Köszönöm a segítséget,
üdv. r. balázs!

#31830
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

A 68as csapágyházméret azt jelenti hogy angolmenetes?


Nem feltétlen: http://sheldonbrown....o-z.html#bottom
A gyakorlatban azonban manapság igen.
Egy biztos: nem olasz, az angolon kívül újabb bicóknál pedig legfeljebb ezzel lehet leginkább találkozni.

#31831
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
A 68as csapágyházméret azt jelenti hogy angolmenetes?
A másik kérdés, hogy nem tudja valaki a 06os Magellan capella 58as váz felsõcsõ hosszát(azt nem tom slopingos-e)? Meg ha valakinek van mondhatna róla valamit.

#31832
országutti

országutti

    vendég

  • fórumtag
  • 45 posts
jobban tetszett volna, ha elharapja, vagy valami....

#31833
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts
a szemét!
semmi tisztelet nincs benne még akkor is ha már beteg volt a váz . Pajtibá megcsinálta volna :)


de sokat kibirnak ezek a régi vázak. az alsócsõvel nem tudott mit kezdeni :)

bocs valami miatt elküldtem 3szor.

#31834
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 posts
gondolom mivel ma nagyobb a választék mint 15 éve..ezért nem sikeresek már annyira

#31835
Turbo_G.Pityu

Turbo_G.Pityu

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Hali! Az enyém is készülget, miután a nagyobbik fiam privatizálta a Peugeot-omat. Vigyázzatok a vázméretre, a vízszintes felsõcsõhosszra koncentráljatok!!! Ne a nyeregcsõ hosszát figyeljétek, ez sloping váz!!!
Egy szépség hibálya van , hogy az 500gr-os alu villába függõlegesen csak 20mm-es gumi fér el. Ha ettõl ducibb gumit akarsz használni, az elülsö ívbõl lehet reszelgetni, a "holtsávban" valószínüleg nem gyengül a villa, a hátulsó ív rendben van!
Egyébbként a kisebbik fiam Malija már kész van, klassz lett.

Üdv:G.Pityu

#31836
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Én is szemezek vele nyárra, ilyen költséghatékony edzõgépnek..
és a színe is egészen jó..:)

#31837
országutti

országutti

    vendég

  • fórumtag
  • 45 posts
Kedvenc bicikliszerelõm esküszik rá. Egyebet nem tudok, csak hogy tényleg könnyû és olcsó. Meg egész jól is néz ki:)

#31838
Subi Pro

Subi Pro

    vendég

  • fórumtag
  • 27 posts
Üdv, Forma1-esek!

Teker valaki MALI Magician Road vázzal?
A súlya és az ára elég meggyõzõ, biztos vagyok benne, hogy fogy is rendesen!

Csak valamiért a MALI bringák ma már nem olyan sikkesek, mint hajdanán...!
(...és errõl nem biztos, hogy csak a vázak minõsége a felelõs!)

Szóval: ha valaki egy ilyen vázzal hajt, írjon ide !
(Ha szégyenli, küldjön privát üzenetet!) :)
Nekem nem villogásra kellene, hanem bringázásra, a régi PUCH vasamat szeretném lecserélni egy könnyebbre.

Köszönöm!
Üdv!
Subi Pro

#31839
országutti

országutti

    vendég

  • fórumtag
  • 45 posts
8 sebességes rendszerbe lehet kompakt hajtómûvet illeszteni? Ha igen milyet? Ki mit tud errõl? Köszi

#31840
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Újabban megint vannak jó francia, ill. francia érdekeltségû gyártók, a Peugeot valszeg nem tudott vagy nem akart megújulni, pld. a korai kezdés után nem gyártott karbonvázat a 90-es évek végén, 2000 környékén sem. EGyébként a francia kerékpársport hanyatlása az utolsó mohikán, Jalabert visszavonulásától lett egyértelmû és látványos (Virenque után vonult "nyugalomba"), a mostani helyzetbe belejátszhat az is, hogy a doppingtudományt nem tudják vagy akarják olyan szinten követni, mint mások...
Pityu: hát így már érthetõ: 46-os méretben 1500 gr., az azt jelenti, hogy normális méretben (56/58) legalább 1900 gr., ami egy átlagos aluváztömeg.