Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#31841
Írta 2007. március 10. - 19:07
Az en esetemben van meg valami meret a tengelyhosszon kivul amit le kellene mernem egy uj monoblokkhoz? A link szerint csak egyfele menet es csapagyhaz szelesseg volt francia menetnel...
Az "uj" kozepcsapagy meg termeszetesen erdekelne.
#31842
Írta 2007. március 10. - 17:44
bár felmegy a 2tõ egymás középrészeire de nem szeretik..vag ylelazul mindig vagy utánna annyira kitágul" hogy csak arra a tengelyre lessz yó.
Francia középrészt még tudok neked szerezni ha kell.
aszem 3-4 ezer Ft. Uj. de persze régi..
#31843
Írta 2007. március 10. - 16:08
#31844
Írta 2007. március 10. - 14:03
a regi orszaguti vazamban kezd meghalni a kozepcsapagy ('74-es Gitane). a gond az hogy valoszinu francia menetes (meg nem volt idom szetszedni). kerdeztem boltban, azt mondtak mar nem gyartanak ilyen menetes monoblokkot, tehat hasznaltan turjak valahol. az erdekelne, hogy miben kulonbozik az olasz, angol, ill.a francia menet. profil? menetemelkedes? (suliban eddig ilyen elnevezesekrol nem hallottam, csak metermenet, trapezmenet stb.) ha valaki tudna szabvanyt belinkelni, nagyon megkoszonnem.
a masik dolog ami eszembe jutott: a hajtomu negyszogtengelyes. vannak elteresek a tengelyek kupossagaban? valami remlik hogy nem csak egyfele letezik.
koszonom.
#31845
Írta 2007. március 10. - 11:20
#31846
Írta 2007. március 09. - 18:11
Azt hogy nem tartozott soha az igazán jó vázak közé, nem jelenteném ki ilyen kategórikusan, hiszen Tourt is nyertek vele , igaz nem mostanában. Aztán a nagy autó gyártónak egyre kevésbé érte meg bringát fejleszteni, és aztán 2002-ben mint országuti megszünt a Peugeot.
Üdv:G.Pityu
#31847
Írta 2007. március 09. - 09:52
#31848
Írta 2007. március 08. - 23:16
Nocturnus: minipumpa nincs 10 bar nyomással és nem is kell ennyi, fõleg végszükség esetén nem (akár 3-4barral is haza lehet tekerni gond nélkül). A legtöbb oúti peremes gumiba a max 8,5bar (23-as) megy, és 10-12 barnál a 18-20 szélességben sem lehet jobban felfújni, hacsak nem akarod gyorsan szétnyomni az oldalfalat. Egyébként nagyon sok fajta "minipumpa" van, amit érdemes rajtuk nézni: szelep (általában mindegyiken van presta is), hossza, a pumpatest anyaga (ha nagyon tömegre mséz akkor leginkább mûanyag), a pumpafej kézreállósága (amikor nagyobb a nyomás a gumiban már számít). A legkönnyebb, amit ismerek a Barbieri minipumpája volt (össz 67 gr., 6bar, alu test), de ezt már nem nagyon lehet kapni.
Ezen a 3-4 báron azért vitatkoznék! Szerintem a gond nélkülhöz azért kell vagy 5-6...
#31849
Írta 2007. március 08. - 09:24
#31850
Írta 2007. március 07. - 22:22
#31851
Írta 2007. március 07. - 16:05
Lenn egy olyan kérdésem hogy lehet-e még kapni 28-as külsõt, belsõt és felnit?
Én már elég sokhelyen nézelõdtem kérdezõsködtem de sok helyen nem tudtak segíteni! Esetleg ha valakinek van valami zseniális 5lete azt szívesen elolvasom
Jah! És csak mellékesen megjegyzem hogy egyrégi favoritba kéne bár ez nemtudom mennyire számít
#31852
Írta 2007. március 05. - 11:06
Aztán túrtam egy kicsit az internetet:
- a raceface shi kompatibilis, azaz ez egy lehetseges alternativa
- e ketto elkoveti ugyanazt a hibat: a tengely nem a csapagy belso gyurujevel erintkezik, hanem a kulso muanyag zaro sapkaval (egyben van ez a tomito hulyeseg) + meg van egy gumi tomites is benne + gondolom jo be van zsirozva.
- van mindkettore csere:
http://enduroforkseals.com/id101.html
van keramias is, sima is, szerszam (innovativ darab) is
http://www.endurofor...ollowtech2a.pdf
Persze az ara magas - mar ha szerszam is kell (amugy $100 egy keramias monoblokkert nem penz). Es itt mar kozvetlen a csapaggyal erintkezik a tengely.
Kerdes, hogy mennyire klafa, a manual vegen van egy kep a jol bezsirozott csapagyrol - ha mondjuk metabonddal be van kenve egy ilyen cucc, ramegy a kulso vedo es ossze van hizva, hat, nem mernem ra a nyakamat tenni, hogy sokkal jobb lenne, mint a jelenlegi - jo lenne kiprobalni.
Vagy egy szeruen szetszedni egy HII-es csapagyat es megnezni, lehet-e bele mast rakni.
#31853
Írta 2007. március 04. - 22:02
A négyszögessel az a baj szerintem ,hogy a sok le és felszerelést nem igazán szereti.
#31854
Írta 2007. március 04. - 11:35
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#31855
Írta 2007. március 04. - 11:30
Tud valaki olyan lelõhelyet, ahol specialized alias vagy avatar nyerget tudok élõben találni, esetleg rendelni. 130-as kellene.
Üdv.
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#31856
Írta 2007. március 03. - 23:49
Én spec még a jó öreg négyszögletes híve vagyok. Kövezzetek meg, de ez van. Nekem bevállt! Nincs vele baj, könnyû szerelni és lehet én vagyok a gyenge, de nem is veszek észre semmiféle merevségbeli külömbséget...
A jó négyszöges az jó!
De ma egyre inkább arra halad a piac, hogy ezekbõl a régi dolgokból nem gyárt csak vagy hoki szintût, vagy jót horribilis áron.
Pl. Paul hajtómû négyszöges és mondhatni "nem olcsó", pedig "szar" négyszöges.
Én montin is kantiféket használok, és azokról sem mindenkinek a fékerõ jut eszébe...
#31857
Írta 2007. március 03. - 22:59
#31858
Írta 2007. március 03. - 21:05
Hát Ksyriumot még nem forgattam, csak a Cosmosomat de egy álom az is. Viszont mennyire tömített a Ksyrium? Pötty Te mennyire áztattad már meg a tiédet? Csak azért kérdem mert ma vagy 80 kilcsit nyomtam szakadó esõben és az elsõ kerék csapágya is recseg a homoktól, meg a hátsó racsnija is:cry:.Csak úgy megkérdezem: forgattál te már meg Mavic Ksyrium agyat? Na az nemforog rosszabbul :-)
Ne az a baj, hogy az "iparis" rosszabbul forog- mert tényleg egy kicsivel - , hanem az, hogy ez az új shimano középcsapágyrendszer bármihez képest rosszul forog.
#31859
Írta 2007. március 01. - 23:26
#31860
Írta 2007. március 01. - 23:22
http://ebike.hu/imag...0002266_001.jpg