Ha már itt tartunk ezek a géles, meg flow-os "fejlesztések" érnek valamit?
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
Indította
Endroo
, 2006. január 10. 21:34
#31801
Írta 2007. március 24. - 14:55
#31802
Írta 2007. március 24. - 13:52
nekem olyan formáju san marcom volt egy ideig, amit amstrong használt, na persze gondolom nem ugyanaz a kivitel, mert ez kb 3e forintba került na azt nagyon kényelmetlen volt. De elhiszem azt is, hogy ez a san marco-k jók, csakhát, >=15e forint az áruk...bár aki akar gyereket aranyérrel ellentétben az fizessen is érte
#31803
Írta 2007. március 24. - 11:31
Ugyan én nemjárok veletek 1 nadrágban (100kg vs 60kg) de nekem volt 1 SI nyergem és 200 kili után mindent éreztem a lábam közt, most van 1 BBB Anatomic, kõ kemény a nyereg de hoszútávon nagyon kényelmes. Nagysúlyúak talán a Selle San Marco nyergeket nézétek meg azokból van 85+ os emberekre tervezett nyereg én nem próbáltam õket de nem lehet oan rosz mivel az Olasz csapatokból sokan használnak iet.
#31804
Írta 2007. március 24. - 02:44
jepp, mióta deréksérvem van, sikerült 15 kilót felvennem szóval sajna 100 vagyok
Comp: alap verzió
Pro: bõr borítás + azt hiszem Compnál acél pálcák vannak, ebben meg Cr-Mo, plusz szerintem tömítõ is más lehet, mert nem hiszem h ettõl a kettõtöl ennyivel kényelmesebb lenne, bár lehet.
WSC: titán pálcák
Nem tudom sajna a méreteit, de elég széles. Nekem bejött, de potty-al tényleg nem tudok veszekedni, mindenkinek más hátsó fele van próbálkozni lehet csak.
üdv. balázs!
Comp: alap verzió
Pro: bõr borítás + azt hiszem Compnál acél pálcák vannak, ebben meg Cr-Mo, plusz szerintem tömítõ is más lehet, mert nem hiszem h ettõl a kettõtöl ennyivel kényelmesebb lenne, bár lehet.
WSC: titán pálcák
Nem tudom sajna a méreteit, de elég széles. Nekem bejött, de potty-al tényleg nem tudok veszekedni, mindenkinek más hátsó fele van próbálkozni lehet csak.
üdv. balázs!
#31805
Írta 2007. március 23. - 21:59
De, nagyon egyszerû leírni. Nem volt teljesen kompatibilis a hátsómmal. Hosszú távon nyomott, kidörzsölt. Nekem egy régebbi típusú Vector volt, olyan '96 körüli. Azóta nem volt Ritcheym, nem tudom most milyen.
#31806
Írta 2007. március 23. - 21:10
[quote name='Mathias']Sziasztok, az lenne a kérdés hogy milyen magasan legyen a nyereg.
Sziasztok!
Én is vacakoltam eleget mire a baszk csodán megtaláltam azokat a beállítási
paraméreteket amire azt mondtam most jó.A www.kuota.it honlapon találtam
egy viszonylag jól használható vázméret ajánló és beállító programot.Érdekes
hogy az esetemben ajánlott nyeregmagasság tényleg jó(87cm lépéshossz=77cm)így könnyebben tudok körkörösen hajtani.Ha fél cm-t emeltem már kevésbé volt körkörös a hajtás.Egyébként szinte minden bringás más más beállitásra esküszik a lényeg hogy jól érezze magát a tag a gépe nyergében.
Régi Yedi köszöntéssel búcsúzom:AZ ERÕ LEGYEN VELETEK!
Üdv,Gyuri
Sziasztok!
Én is vacakoltam eleget mire a baszk csodán megtaláltam azokat a beállítási
paraméreteket amire azt mondtam most jó.A www.kuota.it honlapon találtam
egy viszonylag jól használható vázméret ajánló és beállító programot.Érdekes
hogy az esetemben ajánlott nyeregmagasság tényleg jó(87cm lépéshossz=77cm)így könnyebben tudok körkörösen hajtani.Ha fél cm-t emeltem már kevésbé volt körkörös a hajtás.Egyébként szinte minden bringás más más beállitásra esküszik a lényeg hogy jól érezze magát a tag a gépe nyergében.
Régi Yedi köszöntéssel búcsúzom:AZ ERÕ LEGYEN VELETEK!
Üdv,Gyuri
#31807
Írta 2007. március 23. - 19:14
hogy érted? mármint hogy merevebb-e az egyik mint a másik?
hát nem inkább arra hogy a lánctányér felõlö hajtókarnál a csõ végét miért takarják el...ezt nem értem
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#31808
Írta 2007. március 23. - 18:44
Na nézegettem a ritchey nyergeket, ha jól látom 2fajta nyergük van a Vector groove és a Streem(ez a drágább) és mind a kettõnek 3 változata van comp,pro,WCS. Szerintetek 1 fajtán belül csak a súly/ár különbözik a méret nem?
Ha már itt tartunk, nem tudná valaki leírni a streem, és a vector méreteit, mert neten nem találom.
Ha már itt tartunk, nem tudná valaki leírni a streem, és a vector méreteit, mert neten nem találom.
#31809
Írta 2007. március 23. - 18:25
neumanki: Akkor te is 100kg körül vagy?
potty: A ritchey miért nem jött be? Bár gondolom nem egyszerû leírni miért volt kényelmetlen. Miben más a flite?
potty: A ritchey miért nem jött be? Bár gondolom nem egyszerû leírni miért volt kényelmetlen. Miben más a flite?
#31810
Írta 2007. március 23. - 16:34
Hát az a 153 centi kicsit szélesnek tûnik, itthon a kanapé sincs annyi! :-)
Na de hogy ne csak kötözködjek.
Nekem például a Ritchey nem jött be. A flite ami nagyon bevállt, meg a Rollst is kényelmesnek érzem. Teljesen szubjektív a dolog. Sajnos ez egy olyan alkatrész amit próbálgatni kell és majd elõbb utóbb bejön.
Na de hogy ne csak kötözködjek.
Nekem például a Ritchey nem jött be. A flite ami nagyon bevállt, meg a Rollst is kényelmesnek érzem. Teljesen szubjektív a dolog. Sajnos ez egy olyan alkatrész amit próbálgatni kell és majd elõbb utóbb bejön.
#31811
Írta 2007. március 23. - 14:50
Hát ez nagyon szubjektív. Én a WTB Pureról, meg a jobb Rocketokról hallottam, hogy kényelmesek.
Én igazából mindig is Ritcheyt használtam, montimon Ritchey Vector Groove Comp van, az már elég keménynek tûnik így 100kilo körül, de nem a forma miatt, az országútimon meg Ritchey Vector Groove PRO-m van. Használtan vettem 5e forintért, nagyon jó szerintem, csak ajánlani tudom. Elég széles, de hát országutizás közben úgyis eléggé elõre dölök, meg csúszok, úgyh nem azon a részén ül az ember igazából. Szóval szerintem a WCS lehet az álom titán pálcákkal
Én igazából mindig is Ritcheyt használtam, montimon Ritchey Vector Groove Comp van, az már elég keménynek tûnik így 100kilo körül, de nem a forma miatt, az országútimon meg Ritchey Vector Groove PRO-m van. Használtan vettem 5e forintért, nagyon jó szerintem, csak ajánlani tudom. Elég széles, de hát országutizás közben úgyis eléggé elõre dölök, meg csúszok, úgyh nem azon a részén ül az ember igazából. Szóval szerintem a WCS lehet az álom titán pálcákkal
#31812
Írta 2007. március 23. - 14:36
A másik kérdés, hogy milyen nyerget vegyek.
Eddig egy WBT Laser(143mm széles) volt vagy mi annak is a puhábbik változata, de megadta magát a 100kg-om alatt, már túlságosan meghajlik.
Az lenne a kérdés hogy érdemesebb egy selle italia nyerget venni inkább, mondjuk valamelyik flite-et(esetleg a maxot, bár az 153 centi széles, igazából nem tom milyen kéne), vagy azok sem erõsebbek.
Eddig egy WBT Laser(143mm széles) volt vagy mi annak is a puhábbik változata, de megadta magát a 100kg-om alatt, már túlságosan meghajlik.
Az lenne a kérdés hogy érdemesebb egy selle italia nyerget venni inkább, mondjuk valamelyik flite-et(esetleg a maxot, bár az 153 centi széles, igazából nem tom milyen kéne), vagy azok sem erõsebbek.
#31813
Írta 2007. március 23. - 14:22
Legfõképp ahogy érzed. Elv úgy kell, hogy ha cípõben vagy, és a hajtókar pont a nyeregcsõ folytatásának az irányában van, akkor épphogy leér a sarkad. Azt úgyis érezni fogod, ha tul magasra állítottad. Én pl ennél a beállításnál egy nagyon kicsivel lejebb szoktam ereszteni a nyerget, mert a városban sokszor kell leszállni róla, és így kényelmesebb.
üdv. b.
üdv. b.
#31814
Írta 2007. március 23. - 14:05
Sziasztok, az lenne a kérdés hogy milyen magasan legyen a nyereg.
Vannak akik azt mondják, hogy úgy legyen hogy ha a sarkamat rakom a pedálra pont nyújtva legyen a lábam. Ez ok, de hogy kell érteni? Mert ha felveszem a cipõt akkor a stopli, meg a cipõtalp vastagsága(ami vastagabb a stoplinál, mint a saroknál) miatt kell-e módosítani a mérésen?
Csak azért ötlött ez a kérdés a fejembe, mert az elején beállítottam valahogy és azóta már emeltem rajta két centit és még mindig jó. Csak nem tudom mi jó az izmoknak.
Vannak akik azt mondják, hogy úgy legyen hogy ha a sarkamat rakom a pedálra pont nyújtva legyen a lábam. Ez ok, de hogy kell érteni? Mert ha felveszem a cipõt akkor a stopli, meg a cipõtalp vastagsága(ami vastagabb a stoplinál, mint a saroknál) miatt kell-e módosítani a mérésen?
Csak azért ötlött ez a kérdés a fejembe, mert az elején beállítottam valahogy és azóta már emeltem rajta két centit és még mindig jó. Csak nem tudom mi jó az izmoknak.
#31815
Írta 2007. március 23. - 14:00
#31816
Írta 2007. március 22. - 22:11
a montis és az országúti ht2-es hajtómû között van különbség?mármint kinézeten és súlyon/tányéron kívül
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#31817
Írta 2007. március 22. - 22:08
ja, csak azt néztem, hogy a Tiagra hajtókara semmivel sem tûnik vékonyabbnak a 105höz képest, ha viszont kb ugyanolyan a felépítése, vajon akkor is merevebb a hollowtech?
#31818
Írta 2007. március 22. - 21:50
Bár alátámaszatni nem tudom, de én is arra tippelek, hogy a Tiagra azért nem kapta meg a hollowtech II nevet, mert nem üreges.
Abban viszont igazad van, hogy az üreges (hollowtech) kar merevebb, mint a mezei, üreg nélküli, pont azért amiket leírtál.
Abban viszont igazad van, hogy az üreges (hollowtech) kar merevebb, mint a mezei, üreg nélküli, pont azért amiket leírtál.
#31819
Írta 2007. március 22. - 20:15
Na próbáltam utánna nézni a dolognak, elég szomorú módon sehol sincs semmi, még a Shimano oldalon se, csak írnak róla 3-4 sort, azt is csak a consumer pdf-ben.
Amit kivettem, hogy jelen állásban azt Integrált csapágy + hollowtech-et hívják hollowtech 2-nek. Ebbõl - az egyb is idétlen logikából adódna - hogy az octalink + hollowtechet hívnák, Hollowtechnek, de nem, azt octalink+hollowtechnek nevezik. Ráadásul tényleg idétlen ez az egész logika, mert ez régen úgy volt, hogy jött 2002ben a hollowtech-es Deore, majd 2003ban maradt még ez, és 2004ben, amikor még nem volt integrált csapágy, csináltak egy olyan hollowteches hajtókart, aminek a felsõ részét kiszélesítették, és ezt nevezték hollowtech II-nek. Errõl az idétlen átnevezésrõl árulkodik az is, hogy ha a Shimano oldalon megnézzük a Deore hajtókart, akkor azt írják már, hogy hollowtech, csak simán II nélkül, viszont a táblázatban sikerült ott felejteniük a hollowtech II írást
Most hogy próbálok visszaemlékezni (sajna BikeMag-ok tesómnál vannak ), ha jól rémlik azért volt merevebb a hollowtech a simánál, mert elõtte nem nagyon foglalkoztam a kar kialakításával sima zökök kicsit lekerekített négyszög alaká "rúd", viszont jött a hollowtech, aminek merevség szempontjkából nem az volt a lényeg, h üregees, hanem, hogy a súlycsökkentés miatt, több anyag lehetett, és szélesebb csöböl csinálták, és le is lakították, így mivel nagyobb volt az átmérõ, és lelapították abba az irányba amerre az erõ ráhet, ettõl lett merevebb. De aztán lehet, hogy hülyeséget mondok, igazán idenézhetne Bikemag országúti szerkesztõségbõl valaki . Na viszont oda akartam kilyukadni hogy mióta ez elterjedt, a nem üregeseket is ilyen alakúra csinálják, szóval lehet hogy neked van igazad, és a Tiagra úgyanolyan merev. Már csak akkor az a kérdés, hogy mennyivel nehezebb 105nél (nem mintha 100kg-nál érdekes lenne ). Mostanság meg ez a módi, hogy egy csomó helyre nem írják ki a súlyát
Amit kivettem, hogy jelen állásban azt Integrált csapágy + hollowtech-et hívják hollowtech 2-nek. Ebbõl - az egyb is idétlen logikából adódna - hogy az octalink + hollowtechet hívnák, Hollowtechnek, de nem, azt octalink+hollowtechnek nevezik. Ráadásul tényleg idétlen ez az egész logika, mert ez régen úgy volt, hogy jött 2002ben a hollowtech-es Deore, majd 2003ban maradt még ez, és 2004ben, amikor még nem volt integrált csapágy, csináltak egy olyan hollowteches hajtókart, aminek a felsõ részét kiszélesítették, és ezt nevezték hollowtech II-nek. Errõl az idétlen átnevezésrõl árulkodik az is, hogy ha a Shimano oldalon megnézzük a Deore hajtókart, akkor azt írják már, hogy hollowtech, csak simán II nélkül, viszont a táblázatban sikerült ott felejteniük a hollowtech II írást
Most hogy próbálok visszaemlékezni (sajna BikeMag-ok tesómnál vannak ), ha jól rémlik azért volt merevebb a hollowtech a simánál, mert elõtte nem nagyon foglalkoztam a kar kialakításával sima zökök kicsit lekerekített négyszög alaká "rúd", viszont jött a hollowtech, aminek merevség szempontjkából nem az volt a lényeg, h üregees, hanem, hogy a súlycsökkentés miatt, több anyag lehetett, és szélesebb csöböl csinálták, és le is lakították, így mivel nagyobb volt az átmérõ, és lelapították abba az irányba amerre az erõ ráhet, ettõl lett merevebb. De aztán lehet, hogy hülyeséget mondok, igazán idenézhetne Bikemag országúti szerkesztõségbõl valaki . Na viszont oda akartam kilyukadni hogy mióta ez elterjedt, a nem üregeseket is ilyen alakúra csinálják, szóval lehet hogy neked van igazad, és a Tiagra úgyanolyan merev. Már csak akkor az a kérdés, hogy mennyivel nehezebb 105nél (nem mintha 100kg-nál érdekes lenne ). Mostanság meg ez a módi, hogy egy csomó helyre nem írják ki a súlyát
#31820
Írta 2007. március 22. - 19:38
hát ez nem egészen így van, egyrészt mert a gyártó sem így írta, másrészt én se így tapasztaltam.
Amikor hollowtech bejött még volt BikeMag elöfizetésem, írtak rengeteget róla. Ha jól rémlik, kb az volt a lényege, hogy egyrészt így sokkal vastagabbra csinálják meg a közepe csak zavarja vagy mit tudom én, lényeg, h a hollowtech az sokkal merevebb mint sima
Másrészt a Deore hajtókarom elõtt volt egy Deore LX-em, ugyan az négyszögtengelyes volt, és annál a Deore ezerszer masszívabbnak tünt, és hiába masszív egy középcsapágy a négyszögtengelyeshez képest, ha felállok a hajtókar és kicsit rugozok, akkor ott a hajtókar szár még jobban terhelve van mint a csapágy, és a Deorenál nem éreztem ilyenkor semmi hajlást, az LX-nél meg igen. Persze be segített a csapágy is, de azért szerintem ez a hollowtech nem csak reklámfogás, hogy sokkal merevebb.
Amikor hollowtech bejött még volt BikeMag elöfizetésem, írtak rengeteget róla. Ha jól rémlik, kb az volt a lényege, hogy egyrészt így sokkal vastagabbra csinálják meg a közepe csak zavarja vagy mit tudom én, lényeg, h a hollowtech az sokkal merevebb mint sima
Másrészt a Deore hajtókarom elõtt volt egy Deore LX-em, ugyan az négyszögtengelyes volt, és annál a Deore ezerszer masszívabbnak tünt, és hiába masszív egy középcsapágy a négyszögtengelyeshez képest, ha felállok a hajtókar és kicsit rugozok, akkor ott a hajtókar szár még jobban terhelve van mint a csapágy, és a Deorenál nem éreztem ilyenkor semmi hajlást, az LX-nél meg igen. Persze be segített a csapágy is, de azért szerintem ez a hollowtech nem csak reklámfogás, hogy sokkal merevebb.