A 11-es shimano sor távtartóiról és lánckerekeinek vastagságáról lehet valahol információt találni? Összesen csak annyit találtam, hogy 1,75-1,85 mm-tel hosszabb a kazettatest, mint a 10-esnél.
Edited by MJani01, 2015. September 21. - 09:29.
A 11-es shimano sor távtartóiról és lánckerekeinek vastagságáról lehet valahol információt találni? Összesen csak annyit találtam, hogy 1,75-1,85 mm-tel hosszabb a kazettatest, mint a 10-esnél.
Edited by MJani01, 2015. September 21. - 09:29.
A sebesség mindent megold.
Sziasztok,
nemrég lett egy outim (Shimano Claris-os). Nagyon szeretem csak van egy apróság, amit nem tudok hova tenni.
A fékváltókar kiskar elején van egy kis 'gumibogyó' (robbantott ábrája szerint "release lever support" a neve), ami kattintás után beleakad a fékkar hátuljába és megakadályozza, hogy a kiskar visszatérjen az alaphelyzetébe. Csak a jobboldali (hátsó f.váltó) csinálja ezt, a bal rendesen vissza tud térni. Engem nagyon idegesít ez a megakadás, mikor nyúlok érte az ujjammal és nem találom a helyén. Vagy ez lenne a rendeltetésszerű működése, csak még én nem jöttem rá miért olyan jó? Gondoltam mielőtt hozzányúlok megkérdezem Neketek mi erről a véleményetek.
Köszi,
dani
Az a baj Vejnével, hogy empirikus. Pl. nem méricskélt semmit, hanem érzésre-komfortra állította be a kerékpárt.
A nyeregmagasságom pontosan 80cm a középcsapágyház közepétől mérve, a többi adatot meg érzésre-kényelemre-használhatóságra állítgattam, míg jónak nem éreztem. És sokkal magasabban van a kormány és alsó fogás, mint tavaly volt, ellenben messzebb is (2cm-rel hosszabb a stucni) s így nagyon jó a hátamnak-derekamnak, a széles (150mm) nyereg pedig nagyon jól támaszt, így fájdalom-zsibbadás mentesen tekerek még akkor is, ha konyhásnéni-szindrómám (izomláztól égő tricepsz, vállak) van.
Jelentem, összeállt. Villanyak, fékbowdenek megkurtítva, stucni, kormány, bandázs, hézagoló cserélve.
https://goo.gl/photo...KmVB7uw2A1XvYTA
Még pár kép:
https://goo.gl/photo...BiewRUV3pqFDbT9
Edited by Rabbit, 2015. September 19. - 22:24.
Az a baj Vejnével, hogy empirikus. Pl. nem méricskélt semmit, hanem érzésre-komfortra állította be a kerékpárt.
A nyeregmagasságom pontosan 80cm a középcsapágyház közepétől mérve, a többi adatot meg érzésre-kényelemre-használhatóságra állítgattam, míg jónak nem éreztem. És sokkal magasabban van a kormány és alsó fogás, mint tavaly volt, ellenben messzebb is (2cm-rel hosszabb a stucni) s így nagyon jó a hátamnak-derekamnak, a széles (150mm) nyereg pedig nagyon jól támaszt, így fájdalom-zsibbadás mentesen tekerek még akkor is, ha konyhásnéni-szindrómám (izomláztól égő tricepsz, vállak) van.
Vejne, Többiek!
Mennyi a normális különbség a kormány és a nyereg magassága közt? Olvasom a klasszikus beállításokat a piros fórumon, méricskélek, minden patent (belső lábhosszból vázméret, nyeregmagasság), de a végén gyanúsan kevés különbséget ír Hbalage a fenti adatra: 5-9 cm. Ez nem kevés?
Itt nekem most 104 cm nyereghez 93 cm magas kormány jön ki az új bicajon, a régin még lejjebb van a kormány, az alsó fogás meg pláne...és nem vagyok egy kimondott hajlékony "elitrészer" típus.
http://forum.tour-ma...-von-Light-Wolf
hmm, vajon merevségben mennyire van eleresztve, tartósságban?
Azért 24-28 küllő nem 16-18, de nem is 32-32
http://bikemarkt.mtb...ur-kurbel-175mm
az átdobóketrecbe itt is beletaposta a hajtókar belső oldalát Meg kéne tanulni beállítani azt a külső végállást..
Edited by Vejne, 2015. September 16. - 06:10.
Berzin bepótolta a sörözést, egészen konkrétan disznófeje lett. Más: tegnap eszembe jutott, hogy mennyire ritkán járok szervizbe. Egyik oka, hogy nem szívesen bízom rá a cuccaimat akárkire, a másik az a néha előforduló elképesztő sötétség, ami kijön ezeknek a csávóknak a szájából. Mindegyik közt nagy kedvencem az a figura, aki ezzel az indokkal fikázta a Campát (akkor még a Shi nem vezette mind a 4 bowdent a bandázs alatt, sram meg csak MTBzett), hogy a 2x2 bowdenház a bandázs alá installálva olyan problémát okoz, hogy elengedett kéznél a feszülő bowdenezés elforgathatja (!) a kormányt. Kár, hogy akkor még nem ismertem azt a remek és ideillő kifejezést, hogy "trokhár" , mert tuti azzal replikáztam volna.
JohetArn, ne haragudj, de küldenék Pm-t, csak nem tudok, fullon van a ládád
Más:
C'dale-en akkor jöhet a cockpit-váltás.
Deda RHM hajlítás nagyon bejön, főleg hajlat-alsó fogás-fékváltókar fogás kényelmes rajta, alul fogva sprintben nem ér bele az alkar a kormány felső részébe, nagyon gyorsan lehet rajta fogást változtatni, pont jó a tenyerednek az alsó fogás íve, elég rövidke ahhoz, hogy felső fogásból is elérjem a fékkart-kioldókart, és elég sekély ahhoz, hogy kényelmes legyen a kioldókar használata.
Néztem más kompakt hajlításokat is:
-FSA
-3ttt Ergonova (ezzel mentem is, rövid távon nagyon jó, hosszú távon nem tudom, annyi szent, hogy iszonyat picike-rövid)
-Pro PLT (ITM Alcor80 ugyanez a hajlítás)
Kinek melyikkel van tapasztalata?
Most 120mm-es Zero100 stucni és XL-es syntace racelite kormány van (100mm reach), szóval, minimum 130mm-es stucni kelleni fog mindegyik kormányhoz.
Ave anno az RHM-et ajánlotta, ami tényleg nagyon jó, bejött a Coralon.
Janiról tudom, hogy FSA-val megy, Alexander the Great meg Pro-párti.
Egyéb "input"?
Az FSA 80mm hosszú, 125mm sekély
A 3ttt Ergonova "elvileg" 77 mm hosszú, 123mm sekély, de én rövidebbnek éreztem a Dedánál..
A Pro (ITM) 70mm hosszú, 125mm sekély
a Deda pedig 75mm hosszú, 130mm sekély
Dedából sajnos Zero100 az ára miatt szóba sem jöhet.![]()
, kalloy uno stucnival (130mm)
Más kormányra tipp? Ritchey Logic Curve (73hosszú, 127 mély)?A controltech CLS sem néz ki rosszul BC-n:
más: aki 26mm-es stucnihoz keres kormányt, egyértelmű:
https://www.bike-com...a-Lenker-p8099/
igaz, jó drága BC-n.
szélességben 44cc mehet? a vállam alapján 42cc elég lenne, de jobban szeretem a 44-est, 42-essel fájdogál a lapockáim közt, nyaktájékon.
Edited by arn, 2015. September 11. - 19:41.
"más: aki 26mm-es stucnihoz keres kormányt, egyértelmű:
https://www.bike-com...a-Lenker-p8099/"
Én 26-ost ilyet rendeltem:
https://www.bike-com...-Lenker-p20934/
Aki kompakt kormányt keres (kicsi drop /reach), inkább ez mint a Deda Piega.
(amúgy átállatam OS-re, akit érdekelne a fenti párszáz km-t futott procraft kormány, féláron odaadaom, 44 cm-es)
ha két hónappal ezelőtt szólsz .(
tömegre amúgy mit tud egy ilyen Procraft?
"más: aki 26mm-es stucnihoz keres kormányt, egyértelmű:
https://www.bike-com...a-Lenker-p8099/"
Én 26-ost ilyet rendeltem:
https://www.bike-com...-Lenker-p20934/
Aki kompakt kormányt keres (kicsi drop /reach), inkább ez mint a Deda Piega.
(amúgy átállatam OS-re, akit érdekelne a fenti párszáz km-t futott procraft kormány, féláron odaadaom, 44 cm-es)
Edited by andersen, 2015. September 11. - 12:17.
Arn, ne haragudj, de küldenék Pm-t, csak nem tudok, fullon van a ládád
Más:
C'dale-en akkor jöhet a cockpit-váltás.
Deda RHM hajlítás nagyon bejön, főleg hajlat-alsó fogás-fékváltókar fogás kényelmes rajta, alul fogva sprintben nem ér bele az alkar a kormány felső részébe, nagyon gyorsan lehet rajta fogást változtatni, pont jó a tenyerednek az alsó fogás íve, elég rövidke ahhoz, hogy felső fogásból is elérjem a fékkart-kioldókart, és elég sekély ahhoz, hogy kényelmes legyen a kioldókar használata.
Néztem más kompakt hajlításokat is:
-FSA
-3ttt Ergonova (ezzel mentem is, rövid távon nagyon jó, hosszú távon nem tudom, annyi szent, hogy iszonyat picike-rövid)
-Pro PLT (ITM Alcor80 ugyanez a hajlítás)
Kinek melyikkel van tapasztalata?
Most 120mm-es Zero100 stucni és XL-es syntace racelite kormány van (100mm reach), szóval, minimum 130mm-es stucni kelleni fog mindegyik kormányhoz.
Ave anno az RHM-et ajánlotta, ami tényleg nagyon jó, bejött a Coralon.
Janiról tudom, hogy FSA-val megy, Alexander the Great meg Pro-párti.
Egyéb "input"?
Az FSA 80mm hosszú, 125mm sekély
A 3ttt Ergonova "elvileg" 77 mm hosszú, 123mm sekély, de én rövidebbnek éreztem a Dedánál..
A Pro (ITM) 70mm hosszú, 125mm sekély
a Deda pedig 75mm hosszú, 130mm sekély
Dedából sajnos Zero100 az ára miatt szóba sem jöhet.
, kalloy uno stucnival (130mm)
Más kormányra tipp? Ritchey Logic Curve (73hosszú, 127 mély)? A controltech CLS sem néz ki rosszul BC-n:
más: aki 26mm-es stucnihoz keres kormányt, egyértelmű:
https://www.bike-com...a-Lenker-p8099/
igaz, jó drága BC-n.
szélességben 44cc mehet? a vállam alapján 42cc elég lenne, de jobban szeretem a 44-est, 42-essel fájdogál a lapockáim közt, nyaktájékon.
Edited by Vejne, 2015. September 11. - 12:01.
ha nem bonthato, mi ertelme?
Bonthatóság: ha jól emlékszem a SRAM kézzel nem bontható, a KMC igen. Vagy fordítva de az egyikkel mindig szívok
Én egy vezetékcsupaszolót használok bontásra (ilyesmi) , de van célszerszám is. Úgy emlékszem a SRAM hivatalosan nem ajánlja a bontást és újra felhasználást, a Shimano meg csak a stiftes kötést támogatja,de a gyakorlatban soha nem volt ebből gondom. Ha van kéznél, minden láncot bontható szemmel szerelek.
inkabb betekerek egy szemet
korabban en is mindig patentszemet hasznaltam, de nem hianyzik.
Én főleg azért használom mert az új lánc méretrerövidítése után egyszerűbb berakni mint egy stiftet. Na meg hasznos ha rendesen át akarom mosni a láncot.
inkabb betekerek egy szemet
korabban en is mindig patentszemet hasznaltam, de nem hianyzik.
Lánc olajzásnál nagyon jól jön!
inkabb betekerek egy szemet korabban en is mindig patentszemet hasznaltam, de nem hianyzik.
Amit írtál durván 110eFt, ezért kértem ki a segítségeteket, hogy mi az az ár, amiért relatív rövid idő alatt elviszik, tekintve hogy a balesetet leszámítva, újszerű állapotvan van. 75-80ért már biztos odaadnám, és akinek van ideje, energiája, tovább adja, vagy felhasználja amire szuksege van, majd épít rá, vagy egyszerűen megjavítattja éa használja. Apróban röhejesen drága retro bringák vannak, 5 éve még vettem 40ért fékváltókaros outit, most meg..... közben a 26 montinak meg nincs ára, de ez egy másik topik
csak varni kell 20 evet, es lesz ara. ha most egy jobb acel vazat szeretnel, semmivel sem olcsobb, mint mas
Üdv!
Egy kis technikai segítséget szeretnék kérni. Van egy régi Favoritom ami most kapott egy új hátsó kereket. A kerék gyorszáras a váz pedig a hagyományos, csavaranyás szerelésü kerekeknél hasznát.
A probléma az, hogy nagyobb erőhatásoknál a lánc kirántja a kereket a helyéről hiába tépem meg a gyorszárat amennyire csak bírom.
A kérdésem az lenne, hogy ez egyedi eset vagy az ilyen vázakba nem kompatibilis a gyorszáras kerék? Lehet-e valamit kezdeni vele?