Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1161
coco11punk

coco11punk

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Hello!

Nexus 8 agyváltóval mennyire kompatibilisek egyéb 8 sebességes Shimano váltókarok, Alivio, vagy Deore?
Mindeképpen 2-karos váltókart szeretnék, de nem akarom felesleges költségbe verni magam azzal, hogy Nexus/Alfine kart vegyek.
Van-e valakinek tapasztalata ez ügyben?

#1162
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

vegre talaltam duomaticot olcsoba
automatic sajnos megint csak licitalos oldalon van.amire keves sansz van hogy olcso lesz.


Klassz, örülök !
;)

You can never have "enough" bikes.


#1163
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
vegre talaltam duomaticot olcsoba
automatic sajnos megint csak licitalos oldalon van.amire keves sansz van hogy olcso lesz.

#1164
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

Torpedo Naben Schmierplan


Köszi,átnézem.


#1165
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Nem találom ezt a "Schmierstoff"-ot.


Torpedo Naben Schmierplan

You can never have "enough" bikes.


#1166
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás

Negatív!
A Shimano-k különösen érzékenyek a zsírra, úgyhogy csak óvatosan adj neki. A golyókosarakat nyugodtan zsírozhatod, a fogaskerekeket, féket, csúszó alkatrészeket pici zsír, sok-sok olajjal javasolnám. Én legalábbis így szoktam.
Itt bal oldalon, ha a Schmierstoff-ra kattintasz, alul látsz egy táblázatot, ami segíthet.
Jó munkát !


Nem találom ezt a "Schmierstoff"-ot.

#1167
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Sziasztok!

Kezdõ kerékpáros vagyok. Nemrég vettünk 1 brinyót magamnak, ill. páromnak használtan.
Párom egy városi nõi kerékpárt kapott. Hátul 3 sebességes agyváltóval, elöl pedig kontrás aggyal.
Viszont volna egy problémám vele, hogy a 3-ból csak 2 sebességet akar bevenni. Tudnátok segíteni, hogyan lehetne beállítani? Esetleg van valahol a neten ehhez valamiféle segédlet?

Remélem nem írtam nagy hülyeségeket.

Köszönöm elõre is.


Gondolom, dobfékes az az elsõ agy, nemde ?
A váltóról tudni kellene, milyen gyártmány, távszerelés kicsit nehézkes, de látok rá esélyt, hogy megoldható !

Kaptam egy Shimano 3CC agyváltót amit szétszedtem,kitakarítottam.Összerakásnál mehet a zsír mindehova bõségesen?Melyik alkatrészt érdemes kopás szempontjából jobban szemügyre venni ami utalhat rá,hogy nem mûködik rendesen?


Negatív!
A Shimano-k különösen érzékenyek a zsírra, úgyhogy csak óvatosan adj neki. A golyókosarakat nyugodtan zsírozhatod, a fogaskerekeket, féket, csúszó alkatrészeket pici zsír, sok-sok olajjal javasolnám. Én legalábbis így szoktam.
Itt bal oldalon, ha a Schmierstoff-ra kattintasz, alul látsz egy táblázatot, ami segíthet.
Jó munkát !

You can never have "enough" bikes.


#1168
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Kaptam egy Shimano 3CC agyváltót amit szétszedtem,kitakarítottam.Összerakásnál mehet a zsír mindehova bõségesen?Melyik alkatrészt érdemes kopás szempontjából jobban szemügyre venni ami utalhat rá,hogy nem mûködik rendesen?

#1169
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

Sziasztok!

Kezdõ kerékpáros vagyok. Nemrég vettünk 1 brinyót magamnak, ill. páromnak használtan.
Párom egy városi nõi kerékpárt kapott. Hátul 3 sebességes agyváltóval, elöl pedig kontrás aggyal.
Viszont volna egy problémám vele, hogy a 3-ból csak 2 sebességet akar bevenni. Tudnátok segíteni, hogyan lehetne beállítani? Esetleg van valahol a neten ehhez valamiféle segédlet?

Remélem nem írtam nagy hülyeségeket.

Köszönöm elõre is.


ugy velem nem nagyon ertesz ezekhez.inkabb vidd el szervizbe mint hogy magad allj neki heggeszteni.

(az elol kontras agyra kivancsi vagyok:D)

#1170
georgeoo

georgeoo

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!

Kezdõ kerékpáros vagyok. Nemrég vettünk 1 brinyót magamnak, ill. páromnak használtan.
Párom egy városi nõi kerékpárt kapott. Hátul 3 sebességes agyváltóval, elöl pedig kontrás aggyal.
Viszont volna egy problémám vele, hogy a 3-ból csak 2 sebességet akar bevenni. Tudnátok segíteni, hogyan lehetne beállítani? Esetleg van valahol a neten ehhez valamiféle segédlet?

Remélem nem írtam nagy hülyeségeket.

Köszönöm elõre is.

#1171
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Hello!
Bocs, hogy közbeszólok, de nekem a 26x2.5-ös maxxis hookworm gumimnak a kerülete 210cm körül van....280 centi az bõdületesen nagy kerék....számitásnál nem mindegy szerintem, csak azért mondom....


Jogos, köszi! A csempéken gurítottam, és azt számoltam el.. Gyanús is volt...

You can never have "enough" bikes.


#1172
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 hozzászólás

44x19, az 1:2,3 áttételi arány.
A kerék 26x 2.35 (Schwalbe Crazy Bob)
a kerék kerülete kb 280 cm.
A 20 km/ó az 5.5 m/s, tehát kb 2szer fordul a kerék másodpercenént.
Így a te számításodtól függetlenül arra jutottam, hogy az áttételi arányt (pratikusan a hátsó lánckereket nagyobbra cserélve) növelni kell 1:2 re, így a 20 km/ó-ra jut kb. 60/perces hajtókar-fordulat. Ennél alacsonyabb fordulat már nagyon kényelmetlen lenne, fõleg váltás után a 49, vagy 36 (!) !!!
Igazából nem a túl gyors tempónál bekövetkezõ váltás volt a kényeletlen, hanem a relatíve alacsony hajtókar-fordulat. (Azt hiszem...)
Mindenesetre az eszmefuttatásod segített hozzá, hogy meglássam a legegyszerûbb megoldást ! Ha újra egyben lesz a bringa (fényezés elõtt áll), beszámolok a tapasztalatokról.
(Az fokozatokat jól tudod.)


Hello!
Bocs, hogy közbeszólok, de nekem a 26x2.5-ös maxxis hookworm gumimnak a kerülete 210cm körül van....280 centi az bõdületesen nagy kerék....számitásnál nem mindegy szerintem, csak azért mondom....

#1173
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="formate.css"> </head> <body bgcolor="#FFCC66"> <table class="haupt" bgcolor="#FFFFFF" align="center" cellspacing="0" cellpadding="0"> <colgroup> <col width="10"> <col width="1"> <col width="258">

annak aki tud angolul es kb a "szaknyelv" is megy sokat segithet a fenti link megerteni mi hogyan.

#1174
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ezt muszaly voltam szoszerint idezni:
Komolyra fordítva a szót,kiépítem az agyváltó kapcsolási lehetõséget,és akkor emelkedni fog a kerékpár ára 25 ezer forintra.

most sirjak vagy nevessek?
de azt hiszem inkabb rahagyom hagy dedelgesse a 25000 es valtokaros duomatik os campingjet.

#1175
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

No igen. Megorrontotta valahonnan, mitõl döglik a légy ;)
Van ilyen :(


pont hogy nem.irja hogy hianyos mert nincs hozza valtokar.ergo nem tudja hogy ehhez nem kell de igy is eleg sokar ker erte.kepzelem ha lenne hozza karja is.

a tobbi regi Agyat is arany arban adjak.nem tudom mi van a vaterasokkal mintha ok nem mo-n elnenek.
egy szar campinget 15 ert?modjuk jo reg ota hirdeti.

te hol talalsz ilyen jo aron kincseket?

#1176
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

orulok hogy kozvetve tudtam segiteni.

kozben visszairt a duomaticos.8000 penzert vesztegetne az agyat.ossze hasonlitaskepp
az egesz bringat (regi szar camping) 15 ert hirdeti.

No igen. Megorrontotta valahonnan, mitõl döglik a légy ;)
Van ilyen :(
(Én egyik Duomaticomat lepukkant campingben vettem 5000 Ft-ért, az agyat kimentettem és a bringa mai napig szolgál, stapagépként...)

You can never have "enough" bikes.


#1177
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
orulok hogy kozvetve tudtam segiteni.

kozben visszairt a duomaticos.8000 penzert vesztegetne az agyat.ossze hasonlitaskepp
az egesz bringat (regi szar camping) 15 ert hirdeti.

edit:hat alkudni nem enged.hogy bassz......

de utalom a vaterat

#1178
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

nem hiszem hogy a rugon kivul meg masban is elterne a ketfele valtozat.
egy probat szerintem megerne.
szamolgattam egy kicsit.

elvileg a piros szinkodu 20 km/h nal valt fel egy 26 os kerekben
az elso sebesseg fokozat 1:1 aranyu tehat itt a ket fogaskerek aranya adja a hajtas aranyat.en ezt 2.5 re vettem.
tehat ahhoz hogy egy 26 os kerek elerje egyes fokozatban a 20km/at a kereknek percenkent kb 202 fordulatot kell tennie.
ez 65.9 pedalfordulat/ perc.
ha mar atvaltott kettesbe akkor ez redukalodik 48 pedalfordulat/perc re 20km/oranal.


ha mondjuk mar 15km/oranal valtana fel
akkor a fenti parameterekkel szamolva 1 es ben 49 pedford/perc nel erjuk el a 15km/h-t.
2 es fokozatban ez redukalodna 36pedford/perc-re

mindez csak akkor igaz ha jol tudom hogy az 1 fokozat 1:1 aranyu es a 2 pedig1:1,36
es ha pont 26 col atmeroju a kerek.

te hany fogas fogaskerekeket hasznalsz es hanyas kerekben?


44x19, az 1:2,3 áttételi arány.
A kerék 26x 2.35 (Schwalbe Crazy Bob)
a kerék kerülete kb 280 cm.
A 20 km/ó az 5.5 m/s, tehát kb 2szer fordul a kerék másodpercenént.
Így a te számításodtól függetlenül arra jutottam, hogy az áttételi arányt (pratikusan a hátsó lánckereket nagyobbra cserélve) növelni kell 1:2 re, így a 20 km/ó-ra jut kb. 60/perces hajtókar-fordulat. Ennél alacsonyabb fordulat már nagyon kényelmetlen lenne, fõleg váltás után a 49, vagy 36 (!) !!!
Igazából nem a túl gyors tempónál bekövetkezõ váltás volt a kényeletlen, hanem a relatíve alacsony hajtókar-fordulat. (Azt hiszem...)
Mindenesetre az eszmefuttatásod segített hozzá, hogy meglássam a legegyszerûbb megoldást ! Ha újra egyben lesz a bringa (fényezés elõtt áll), beszámolok a tapasztalatokról.
(Az fokozatokat jól tudod.)

You can never have "enough" bikes.


#1179
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
nem hiszem hogy a rugon kivul meg masban is elterne a ketfele valtozat.
egy probat szerintem megerne.
szamolgattam egy kicsit.

elvileg a piros szinkodu 20 km/h nal valt fel egy 26 os kerekben
az elso sebesseg fokozat 1:1 aranyu tehat itt a ket fogaskerek aranya adja a hajtas aranyat.en ezt 2.5 re vettem.
tehat ahhoz hogy egy 26 os kerek elerje egyes fokozatban a 20km/at a kereknek percenkent kb 202 fordulatot kell tennie.
ez 65.9 pedalfordulat/ perc.
ha mar atvaltott kettesbe akkor ez redukalodik 48 pedalfordulat/perc re 20km/oranal.


ha mondjuk mar 15km/oranal valtana fel
akkor a fenti parameterekkel szamolva 1 es ben 49 pedford/perc nel erjuk el a 15km/h-t.
2 es fokozatban ez redukalodna 36pedford/perc-re

mindez csak akkor igaz ha jol tudom hogy az 1 fokozat 1:1 aranyu es a 2 pedig1:1,36
es ha pont 26 col atmeroju a kerek.

te hany fogas fogaskerekeket hasznalsz es hanyas kerekben?

#1180
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

na ez a szabadonfutos duomatic tetszene.neztem en is a mechanikat robbantott abran szerintem is ossze lehetne ollozni egy szabadonfutosat.

az automatic amit talaltam piros jelzesu.

a neten azt olvastam hogy mindket fajtanak 15g os a repitõsulya.ebbol arra kovetkeztetek hogy csak a rugo elofeszitese lehet mas.

hipotezisem: atgondolva a mechanikat a rugo tartja/huzza vissza a ropsulyt.tehat gyengebb rugo kisebb szogsebessegnel fogja "elengedni" a sulyt es igy elobb valt fel a valto.

a vegere:talaltam zold szinkodu automaticot.de sehol nem talaltam hozza muszaki adatot.tudsz rolla valamit?

Nem fog menni az átalakítás.Ugye a 101 a szabadonfutós, a 102 meg a kontrás. Itt látszik a különbség.
Feltöltött kép
Azt írja itt, szabad fordításban, hogy a 101-es számú, szabadonfutós Duomatic-ot meg rettenetesen nehéz beszerezni.
A zöld Automatic-ról nem hallottam, de atól még lehet. Nem lehet kék, csak elnézte valaki ?
Itt tényleg, mintha arról írna, hogy lehet állítani a rugó elõfeszítését ?
Elméletben gondolom lehetne. A különbséget még a rugók-röpsúlyok elhelyezkedésének más arányai is okozhatják, de nem hiszem. Valószínûbb és egyszerûbb a különbözõ rugók megléte.

You can never have "enough" bikes.