Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1181
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
na ez a szabadonfutos duomatic tetszene.neztem en is a mechanikat robbantott abran szerintem is ossze lehetne ollozni egy szabadonfutosat.

az automatic amit talaltam piros jelzesu.

a neten azt olvastam hogy mindket fajtanak 15g os a repitõsulya.ebbol arra kovetkeztetek hogy csak a rugo elofeszitese lehet mas.

hipotezisem: atgondolva a mechanikat a rugo tartja/huzza vissza a ropsulyt.tehat gyengebb rugo kisebb szogsebessegnel fogja "elengedni" a sulyt es igy elobb valt fel a valto.

a vegere:talaltam zold szinkodu automaticot.de sehol nem talaltam hozza muszaki adatot.tudsz rolla valamit?

#1182
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

nagyon jo az angol cikk amit linkeltek.

felkeltette az erdeklodesemet a duomatic es automatic agyak irant.

a duomatic jobban tetszik de az a kontra nem kellene.olvastam hogy neha valtas helyett befekezett.
nem lehetne azt kiiktatni heggesztes es egyebek nelkul?

automatic meg maga lenne a csucs.
a legjobb hogy mindkettobol talaltam egy egy pendanyt.


Duomaticot használtam, nem igazán szerettem, mert fékezéskor automatice váltott, de váltás helyett azért nem fékezett !
Picit kellett pöccinteni, azonnal váltott, de a fékezéskor törvényszerûen váltott is.
Arra gondoltam, hogy egy hármas, szabadonfutós Torpedo-ból és egy kontrás Duomatic-ból nem lehetne-e összehozni azt, amit szeretnél ?
A Torpedo 3102 agy szabadonfutó részével összekombinálva azt hiszem, mûködne a dolog.
Megpróbálok utánajárni a dolognak...Amúgy is mindig szerettem volna egy szabadonfutós torpedo agyat, eddig valahogy elkerültek.
A Sturmey azt hiszem csinált szabadonfutós Duomaticot.
Az Automatic-nál meg arra figyelj, hogy melyik kerékmérethez való !

You can never have "enough" bikes.


#1183
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
nagyon jo az angol cikk amit linkeltek.

felkeltette az erdeklodesemet a duomatic es automatic agyak irant.

a duomatic jobban tetszik de az a kontra nem kellene.olvastam hogy neha valtas helyett befekezett.
nem lehetne azt kiiktatni heggesztes es egyebek nelkul?

automatic meg maga lenne a csucs.
a legjobb hogy mindkettobol talaltam egy egy pendanyt.

#1184
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

Naigen... Amúgy is hamar kiderült hogy az olajfürdõs váltók 80-100k körül kezdõdnek, annyit meg most nem ér meg...
Bár asszem elõbb-utóbb csak építek majd egy Rohloffos mtb-t. :D


Hali!
Ha tudsz angolul, akkor itt egy pofás összehasonlítás áttét szempontból a legelterjedtebb agyváltókról: The Internal Gear Hub Review « Hubstripping.com

A Rohloff speedhub kivételével nem fogsz olyat találni, amely vetekszik egy 3x8 vagy 9 vagy 10-es láncváltós rendszer áttét tartományával, persze kérdés, hogy a valóságban te mekkora tartományt használsz ki. Szerintem, ha nem akarsz "függõleges" sziklafalra mászni vele, akkor egy jól eltalált lánctányér - kisfogas aránnyal egy 8-as nexus elég is lehet.
A ridelife kolléga által említett méretbeli összeférhetetlenség ebben a kategóriban már nem játszik, legalábbis a 7-8-11-es Shimanók már a modern 135 mm-es vázakkal is simán elmennek és clickbox sincsen, nem lóg ki semmi oldalra.

Ha ezen túl vagy, akkor két problémát látok:
1. Itt fogaskerék érintkezik fogaskerékkel az agyon belül, és ha pár évet itt visszaolvasol, akkor emlékeim szerint egy agyváltós-terepes tapasztalattal rendelkezõ kolléga írta, hogy a nagy ütésektõl az ezeket tartó tengelyek eltörhetnek, aztán rátekersz és már le is daráltál minden odabent. Mondjuk én majd egy éve használok egy 7-es nexust, városi körülmények között (padka, sín, macskakõ, nyomvályú stb.) soha nem kapott még olyat az agy, hogy akár csak reccsent volna is valami benne. Terepen persze nem voltam vele, - nem is arra való a bicajom.

2. A másik dolog, hogy a legtöbb típus nagyon nem szereti a terhelés közbeni váltást, így is komoly kárt tudsz benne tenni (ugyanúgy ledarálod a fogasokat, mintha a kocsiban kuplung nélkül váltanál). Ha ezt meg tudod szokni, akkor nem gáz, ha nem, akkor keresel olyan típust, ami "kuplungol" persze ez drágább lesz (asszem a 8-as alfine-ok között már van ilyen, megint csak olvass vissza itt)

#1185
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Naigen... Amúgy is hamar kiderült hogy az olajfürdõs váltók 80-100k körül kezdõdnek, annyit meg most nem ér meg...
Bár asszem elõbb-utóbb csak építek majd egy Rohloffos mtb-t. :D

#1186
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

Elég idegen nekem az agyváltók világa, tudtok segíteni? :)
Az érdekelne, hogy mtb használatra a legdrágább 11-sebis Alfine-okon és a Rohloffon kívül alkalmas-e más is (lehetõleg valami olcsóbb). Fõleg a tereptûrés és az áttét szempontjából.
Egy hétköznapló, low-maintenance XC gépet szeretnék összerakni, szóval nem downhill kategóriájú terhelésre kell gondolni.



"A sarutáv mindkettõ agynál (Shimano 3CCC, Sachs Torpedo Dreigang) 118-120 mm.
A tengelyhossz Sachs-nál 152 és 164 mm lehet, de a hosszabb nagyon ritka.
A shimano tengelye 167 mm hosszú, ez jobb lehet neked hézagolás szempontjából.
Bár a "Click-Box" rögzítéshez kell a tengely túlnyúlása is... "

itt olvashatsz az olcso regi agyak es a modernebb mtb osszferhetetlensegerol.

#1187
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Elég idegen nekem az agyváltók világa, tudtok segíteni? :)
Az érdekelne, hogy mtb használatra a legdrágább 11-sebis Alfine-okon és a Rohloffon kívül alkalmas-e más is (lehetõleg valami olcsóbb). Fõleg a tereptûrés és az áttét szempontjából.
Egy hétköznapló, low-maintenance XC gépet szeretnék összerakni, szóval nem downhill kategóriájú terhelésre kell gondolni.

#1188
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

nagyon koszonom hogy megnezted nekem.

a papucsot ugy tudom megoldani hogy lesz benne egy lepcso igy nem para a tengelyhossz es a klickbox sem.
gyarilag egyebkent 135mm a vaz.

holnap tervezem a vazat elhozni csak meg nem irt vissza errol az elado.

erdekel az agy.a hadidy1092 kukac hotmail.com
ra irj rolla par sort meg egy szamot.a tovabbi uzletelest ott folytassuk.de ide tovabbra is irok majd az agyakkal kapcsolatban.


Rendicsek, és szivesen.

You can never have "enough" bikes.


#1189
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
nagyon koszonom hogy megnezted nekem.

a papucsot ugy tudom megoldani hogy lesz benne egy lepcso igy nem para a tengelyhossz es a klickbox sem.
gyarilag egyebkent 135mm a vaz.

holnap tervezem a vazat elhozni csak meg nem irt vissza errol az elado.

erdekel az agy.a hadidy1092 kukac hotmail.com
ra irj rolla par sort meg egy szamot.a tovabbi uzletelest ott folytassuk.de ide tovabbra is irok majd az agyakkal kapcsolatban.

#1190
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

ha nem okoz nehezseget akkor lemerned a shimano 3cc t is?


A sarutáv mindkettõ agynál (Shimano 3CCC, Sachs Torpedo Dreigang) 118-120 mm.
A tengelyhossz Sachs-nál 152 és 164 mm lehet, de a hosszabb nagyon ritka.
A shimano tengelye 167 mm hosszú, ez jobb lehet neked hézagolás szempontjából.
Bár a "Click-Box" rögzítéshez kell a tengely túlnyúlása is...
A papucsok milyen szélesek?
Egy jó hír a végére: Van egy komplett 3CCC agyam a készletben, karral, mindennel, ami nem bowdenes, hanem tolórudas. Ha érdekel, lefotózom, és megalkudhatunk rá...

You can never have "enough" bikes.


#1191
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
ha nem okoz nehezseget akkor lemerned a shimano 3cc t is?

#1192
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

hello ismet.
nem en vettem meg.
meg semmit nem veszek mig a vazat nem vettem meg.
szerintem azt par napon belul megveszem.

akkor lemondok mindenrol es marad a torpedo.
a papucstav azert kell mert a vaz egy 135mm agyat fogad.es karbon szoval nem lehet hajlitgatni a hatso 3 szogeket.
de uj papucsot tudok ra cnc ztetni.


Rendben, este mondok méreteket.

You can never have "enough" bikes.


#1193
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
hello ismet.
nem en vettem meg.
meg semmit nem veszek mig a vazat nem vettem meg.
szerintem azt par napon belul megveszem.

akkor lemondok mindenrol es marad a torpedo.
a papucstav azert kell mert a vaz egy 135mm agyat fogad.es karbon szoval nem lehet hajlitgatni a hatso 3 szogeket.
de uj papucsot tudok ra cnc ztetni.

#1194
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Bocsi, hogy nem írtam, napokig nem voltam netközelben.

eloszor is elnezest a sok poster.ma van egy szabad napom es az egeszet valtokeresessel toltom.
persze eleg sok kerdes merult fel bennem amit itt aprankent kozzeteszek.de minidg kifutok a 30 p idokorlatbol.

talaltam meg egy jo agyvaltot.amihez adnak "clickbox" ot is.marcsak egy kar kellene de abbol sokat lattam aproban
ime:
Shimano agyváltó 3CC régi

errol tudsz valamit?igenytelen konnyen szerelheto ilyenekre gondolok.

Végül Te vetted meg ?
(Az eladó nem túl szimpi...)
Használok ilyen agyat, bele se néztem, régóta megy.
Sachs rajongó vagyok, arra teszem le a voksomat, ezek nem tetszenek, de attól még nem állítom, hogy nem jók.
A kar hozzá nehézkesebb, alternatív megoldásként felsõ vázcsõre szerelhetõ kart is lehetne hozzá szerelni.


na felhivtam a masik pentasport tulajdonost de nem akarja kulon eladni a valtokart es clickboxot.

a linkelt oldal megnemetul van nem is ertem meg nem is szeretnek kulfoldrol rendelni.nagyon szar a forint.

most honnan szerzem be ezeket?

vagy mondjak le az 5 seborol es menjek ra a torpedokra?

Sajnálom, nem értem, miért ragaszkodik ehhez a használhatatlan kombóhoz, sose adja el.
Esetleg a két karos megoldás nem érdekel?

akkor jol gondoltam.es azt is jol gondolom hogy ezek 125 mm papucstaval rendelkeznek?

Sose nézem ezeket, de ha még számít, megmérek egyet.

You can never have "enough" bikes.


#1195
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
eloszor is elnezest a sok poster.ma van egy szabad napom es az egeszet valtokeresessel toltom.
persze eleg sok kerdes merult fel bennem amit itt aprankent kozzeteszek.de minidg kifutok a 30 p idokorlatbol.

talaltam meg egy jo agyvaltot.amihez adnak "clickbox" ot is.marcsak egy kar kellene de abbol sokat lattam aproban
ime:
Shimano agyváltó 3CC régi

errol tudsz valamit?igenytelen konnyen szerelheto ilyenekre gondolok.

#1196
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
na felhivtam a masik pentasport tulajdonost de nem akarja kulon eladni a valtokart es clickboxot.

a linkelt oldal megnemetul van nem is ertem meg nem is szeretnek kulfoldrol rendelni.nagyon szar a forint.

most honnan szerzem be ezeket?

vagy mondjak le az 5 seborol es menjek ra a torpedokra?

#1197
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
akkor jol gondoltam.es azt is jol gondolom hogy ezek 125 mm papucstaval rendelkeznek?

#1198
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

koszi szepen.

megkerdezem a pentasport valtokart

ha nem adja akkor maradok ennel a 3 sebisnel.potalkatresz van ha a valtokar is lesz valamikor akkor lecsapok ra es veszek melle es agyat is.

a Dreigang alatt a torpedot erted?

Igen. Sachs Torpedo Dreigang ;)

You can never have "enough" bikes.


#1199
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
koszi szepen.

megkerdezem a pentasport valtokart

ha nem adja akkor maradok ennel a 3 sebisnel.potalkatresz van ha a valtokar is lesz valamikor akkor lecsapok ra es veszek melle es agyat is.

a Dreigang alatt a torpedot erted?

#1200
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Tudok összeszedni szereléket, kerékanyák, alátétek, húzólánc, közbetét, váltókar. Együtt kb 6.000 Ft.
A Dreigangnak viszont megvan az a nagy elõnye, hogy nagyon sokféle karral mûködtethetõ.
Éppenséggel komplett agy is szokott kerülni, most épp' nincs.
Az elan nekem is tetszik, de rizikósnak tartom, és igazából nincs is szükségem rá, csak érdekesség lenne. Viszont lehet, hogy ha csak a racsnipofa tört, jó lenne hozzá más Sachs agy alkatrésze is...
A P5-nél meg arra gondoltam, hogy meg lehetne kérni az eladót, hogy csak a váltókart adja el, mivel úgysem ahhoz az agyhoz való.
A Pentasport-hoz is lenne húzólánc is, a két karos megoldás nem tetszene ?
Itt láttam váltókart a Pentasport-hoz, bár most nem találom.
Megvan: Baloldalon az "Alle schalter..."-re katt, legördítesz, és ott van, 23 euro.
Kicsivel alatta van még több is, olcsóbban.

You can never have "enough" bikes.