Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#1141
Írta 2012. június 18. - 23:17

erdekes az agy tengelyen belul a ket csapi kozott volt a gyarto orszag felirat(germany).eleg jo allapotu volt konnyen be lehetett loni.remelem hatso is ilyen lesz.
de a kormanycsapi kosara igy is adott eleg melot.a zsir ilyen raegett ragados karamella allagu volt.
remelem az automaticnal nem lesz hasonlo.
utana meg egy "monoblokk" tisztitas es keszen is all balcsira.
ui.:szerelesrol is lovok egy par kepet.
#1142
Írta 2012. június 17. - 12:52

jovoheten neki is allok a ket agy felujitasahoz.
az automatical konnyu dolgom lesz.hala neked ertem az egesz mechanikat.meg ott a sok keped is.
a duomatictol parazok.egyaltalan nem ertem.bar nem is foglalkoztam vele annyit.
de az jo hir hogy legalabb a hianyzo dolgok kompatibilisek.
te hanyas attetel hasznalod?es hanyas kerekkel?
#1143
Írta 2012. június 17. - 12:28

redben beprobalkozok a szerszammal.
addig is egy kep:
https://plus.google....CODo6qX8sMb64AE
es koszi a segitseget.
Bakker ez nagyon szép, gratulálok hozzá !
Ha megunod, ebben a formájában bármikor átveszem

meg tudod mondani hogy a hajtas oldali porvedo kompetibilis duomatic es dreigang kozott?
sajnos a duorol hianyzik.meg a lockring is.
Igen, kompatibilis. A csoportkerék, vagy mi, a három fogaskerékkel, ugyanaz a 3111-es dreigangban, a Duomaticban, Automaticban, sõt a Sram T3-ban is.
Az 515-ös-ben még más volt, de a többiben ez és a kapcsolódó alkatrészek (így a porvédõ és a lockring, meg a lánckerék is) kompatibilisek.
Lockring meg a szimpla kontrás agyakkal is egyforma.
Addig is itt egy kép tõlem:

Csõ
You can never have "enough" bikes.
#1144
Írta 2012. június 17. - 11:07

sajnos a duorol hianyzik.meg a lockring is.
#1145
Írta 2012. június 16. - 13:44

kicsit koran valt de majd megszokom.
kulcsot is sikerult szereznem (csernykp) raadasul uj lemez szerszam kambo amivel minden szerelheto.
ha vege a vizsgaknak nekiallok kipucolni az agyat.
matol ez a szaladgalos bringam.
#1146
Írta 2012. június 15. - 23:13

addig is egy kep:
https://plus.google....CODo6qX8sMb64AE
es koszi a segitseget.
#1147
Írta 2012. június 15. - 22:51

Ha tudsz szerzni 9.5x1 mm-es méretûeket, akkor igen, bár szerszámot egyszerûbb lenne...hat ez nem jo hir.
ha le tudtam imatkozni kivalthato rendes 6 lapfeju kontra anyaval?
You can never have "enough" bikes.
#1148
Írta 2012. június 15. - 22:36

ha le tudtam imatkozni kivalthato rendes 6 lapfeju kontra anyaval?
#1149
Írta 2012. június 15. - 22:34

koszi szepen de sajnos nem tudok nemetul.
ha van valami hasonlo angolul azzal mar boldogulok.
az erdekelne hogy a kovetkezokre kell e kenes es ha igen olaj vagy zsir?
1-csapagy (ez egyertelmu de inkabb megkerdezem)
3-bolygomu tengelyei
4-bolygomu fogaskerekei
5-flying weight tengelye
6-kalapacsok
7-kontra reces erintkezo feluletei
8-kontra azon resze ami erintkezik az agy hazaval
ha valamit kihagytam ahova kell kenes kerlek jelezd.
(beszamoztam hogy ha nem tudsz linket akkor egyszerubben tudj valaszolni)
valamint hogy ezen a kulcsona bal felso szerszamot(DSCF2607) mivel helyettesithetem?sima csavarhuzo kalapacs kombo is jo?
egyebkent holnap reggel erkezik Andris kolega jovoltabol (amiert nagyon halas vagyok)
aki volt olyan kedves es atvetelnel leelenorizte.kiderunt hogy mindene remekul mukodik.
Nem olyan bonyolult az a német. Guglival, meg a táblázat rajzainak nézegetésével meg lehet érteni. Egyébként meg nem olyan kényes téma ez. A csapágyakat megkínálhatod bõven finom zsírral, a fogaskerekeket, meg a fékfelületet vékonyan, és az egészet bõven olajjal. Úgy is "összeérik" összefolyik majd az egész. Az a lényeg, hogy ne legyen megtömve zsírral.
A szerszámot nem tudod kiváltani csavarhúzóval, sõt egybõl kettõ kell hozzá, hogy pontosan be tudd állítani a csapágy játékát. Plusz egy 9es villáskulcs a tengelyre. Ez a kulcs régi Favorit bringakulcsokon is volt, meg még biztos máson is. A használtcikk- piacon (zsibogó) tuti találsz...
You can never have "enough" bikes.
#1150
Írta 2012. június 15. - 15:47

ha van valami hasonlo angolul azzal mar boldogulok.
az erdekelne hogy a kovetkezokre kell e kenes es ha igen olaj vagy zsir?
1-csapagy (ez egyertelmu de inkabb megkerdezem)
3-bolygomu tengelyei
4-bolygomu fogaskerekei
5-flying weight tengelye
6-kalapacsok
7-kontra reces erintkezo feluletei
8-kontra azon resze ami erintkezik az agy hazaval
ha valamit kihagytam ahova kell kenes kerlek jelezd.
(beszamoztam hogy ha nem tudsz linket akkor egyszerubben tudj valaszolni)
valamint hogy ezen a kulcsona bal felso szerszamot(http://www.hubstripp...s/DSCF2607.html) mivel helyettesithetem?sima csavarhuzo kalapacs kombo is jo?
egyebkent holnap reggel erkezik Andris kolega jovoltabol (amiert nagyon halas vagyok)
aki volt olyan kedves es atvetelnel leelenorizte.kiderunt hogy mindene remekul mukodik.
#1151
Írta 2012. június 13. - 08:06

gondolom ha megvan a cucc egybol szetszedem es kipucolom.
jo bele a sima litium zsir is?es a fogaskerekeket is zsirozzam vagy azt olajozni erdemes?
es azt olvastam hogy a kontraba valami specko olaj kell.errol mit lehet tudni?
Torpedo Naben Schmierplan
Gyári ajánlás. Itt leírják, mit és hová.
Úgy hallottam, hogy a Shimano Nexusok már válogatósak, azoknak gyári zsír kell.
Én finom, nem túl híg mûszerolajat és egyszerû zsírt használok, vékonyan. Van, hogy lítiumbázisút, vagy pl. frankó SKF zsírom volt, sajna az már elfogyott.
Nem kényes a kenõanyagokra, bár a tizen,- huszonéves agyak belseje elszomorító tud lenni. Kipucolni nem egy leányálom...
You can never have "enough" bikes.
#1152
Írta 2012. június 13. - 00:33

jo bele a sima litium zsir is?es a fogaskerekeket is zsirozzam vagy azt olajozni erdemes?
es azt olvastam hogy a kontraba valami specko olaj kell.errol mit lehet tudni?
#1153
Írta 2012. június 12. - 23:59

meg eg kerdes.most en ki tudom probalni a bringat mielott megveszem.hatarozottan lehet erezni a valtast?
ahogy osszetettem a fejemben a szerkezetet nem lattam szugseget teker kozbeni szunetre hogy felvaltson.tehat csak folyamatosan tekerni kell es egy forgulat elerese utan automatikusan elkezd reteszelni a bolygomure szerelt kalapacs.
am i right?
esetleg mit nezzek meg meg rajta?(csapagy finomsagan kivul)
Teljesen jól látod a dolgot. Eléggé határozottan vált, fõleg felfelé, meg is fogsz elõször lepõdni... Nem igazán kell mást nézni, szerintem.
You can never have "enough" bikes.
#1154
Írta 2012. június 12. - 22:44

ahogy osszetettem a fejemben a szerkezetet nem lattam szugseget teker kozbeni szunetre hogy felvaltson.tehat csak folyamatosan tekerni kell es egy forgulat elerese utan automatikusan elkezd reteszelni a bolygomure szerelt kalapacs.
am i right?
esetleg mit nezzek meg meg rajta?(csapagy finomsagan kivul)
#1155
Írta 2012. június 12. - 22:37

hat vegul igen.azt hittem hogy 20 fele fog elmenni.
emlitetted hogy nallad volt egy kis gebasz az automatikkal.es csere alkatresz kelett benne.mi volt a baja?es mi kelett bele?
Hiányos volt. A jobb oldali kosár, és kónusz biztosan hiányzott, meg még lehet, hogy egy-két apróság. Nem emlékszem, de csereszabatos volt a 3gang-gal, az biztos.
You can never have "enough" bikes.
#1156
Írta 2012. június 12. - 22:31

emlitetted hogy nallad volt egy kis gebasz az automatikkal.es csere alkatresz kelett benne.mi volt a baja?es mi kelett bele?
#1157
Írta 2012. június 12. - 21:47

na megnyertem a vateras licitet.
14000 lett a vege.nem is olyan sok tobbre szamitottam.
marcsak ki kell probalni es ha jo enyem az automata.
de sajnos nyar vegen el kell majd adnom.
Végül csak rámentél... Na jól van. Soxerencsét hozzá, ha baja van, lehet, hogy tudok segíteni.
Csõõõ
You can never have "enough" bikes.
#1158
Írta 2012. június 12. - 21:11

14000 lett a vege.nem is olyan sok tobbre szamitottam.
marcsak ki kell probalni es ha jo enyem az automata.
de sajnos nyar vegen el kell majd adnom.
#1159
Írta 2012. június 12. - 12:35

Hali!
Semennyire, teljesen más bowdenhosszot kell húzni az agyváltóknál, mint a láncváltóknál, csak a pont hozzávaló típus lesz a jó.
Köszönöm a választ!
Sajnos én is erre tippeltem.
Esetleg "elfekvõben" nem tudsz egy 8s Nexus/Alfine kétkaros váltókart. Mûködõképes állapotban minden megoldás érdekel.
Az újat egy kissé drágállom.
#1160
Írta 2012. június 12. - 09:05

Hello!
Nexus 8 agyváltóval mennyire kompatibilisek egyéb 8 sebességes Shimano váltókarok, Alivio, vagy Deore?
Mindeképpen 2-karos váltókart szeretnék, de nem akarom felesleges költségbe verni magam azzal, hogy Nexus/Alfine kart vegyek.
Van-e valakinek tapasztalata ez ügyben?
Hali!
Semennyire, teljesen más bowdenhosszot kell húzni az agyváltóknál, mint a láncváltóknál, csak a pont hozzávaló típus lesz a jó.