Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#1201
Írta 2012. március 27. - 10:35

azt latom hogy baromi sok agy van fenn tehat alkatresz van dogivel.de szeretnem egyben venni egy szettet nem pedig lodozni kulon lancot meg valtokart.
akkor a pentasport 5 honnan tudok szerezni szereleket?google nem volt a baratom
nem szeretnem a masikat megvenni. nem er nekem 7000 az a szerelek.
esetleg mint lehetoseg meg szoba jon ez is bar rizikosabb:
Használt eladó HIBÁS 12 sebességes SACHS Elan agyváltó
marha van hozza alkatresz (amit nem aranyarban mernek).
es valoban csak a kalapacs szalt el
youtube on van szetszedesrol video es szerszamamim is vannak hozza.
a harom kozul te melyiket lehetoseget latod realisnak es melyiket ajanlanad?
#1202
Írta 2012. március 27. - 07:19

koszi szepen.neztem en is ezeket az agyakat.
es amin meg megakadt a szemem:sachs pentasport 5
van is egy olcso aproban de nincs hozza szerelek.
ilyet tudok szerezni vagy inkabb tegyek le rolla vegyem meg a regebbi 3 sebiset?
A linkelt oldalról lehet rendelni váltókart, de nem olcsó. Többi szerelék kapható. Szerintem a kar itthon beszerezhetetlen.
Másik megoldás, hogy két független váltókart szerelsz fel hozzá. Egy hármas Sachs-ét és egy akármilyet, ami két fokozatot vált.
Így megoldható a váltás, bár eléggé öszvér...
.
.
.
Megnéztem az apróban. Amit négyezerért hirdetnek, egy újabb modell, és a 11.000 ezrezért hirdetett Pentasporttal váltókar való hozzá !
Ezt a fajta kart be lehet szerezni !
You can never have "enough" bikes.
#1203
Írta 2012. március 26. - 23:25

es amin meg megakadt a szemem:sachs pentasport 5
van is egy olcso aproban de nincs hozza szerelek.
ilyet tudok szerezni vagy inkabb tegyek le rolla vegyem meg a regebbi 3 sebiset?
#1204
Írta 2012. március 26. - 22:54

egy ideje olvasgatom a temat es most jutottam oda hogy orjak is bele.
tehat a kerdesem az lenne hogy erdemes e hasznaltan venni agyvaltot? vagy nagyon sok dologra oda kell figyelni/kell hozza szakertelem?
ha igen en egy nagyon regi egyszeru (nem kell sok sebesseg 3 mar megtenne) agyvaltot szeretnek beszerezni amin persze cserelheto a fogas.
es akar mar en is szet tudjam szedni es helyesen ossze is tudjam szerelni (eddigi bringaimat is en szereltem ossze kereket is magamnak fuzom tehat kezugyessegem az lenne hozza).
azert is gondoltam egy regi hasznalt 3 sebessegesre mert gondolom kevesebb benne a mozgo alkatresz es az egyszerubb jobb.
plusz a bico is egy 90 evek beli szijhajtasos gep lesz igy illene az oszkepbe a regi egyszeru agyvalto.
persze az egesz akkor lesz erdekes mikor a vaz is megvan de azzal meg megvarom a jovohetet.
Szerintem érdemes !
Én a Sachs Dreigangokat szeretem, számtalan sokat felújítottam és javítottam már, nem volt még olyan, amit ne lehetett volna megjavítani.
Gyakorlatilag azok is a karbantartatlanság, vagy szakszerûtlen szerelés miatt romlottak el.
Alkatrész utánpótlás inkább csak használtból, bontottból, de van bõségesen. (Külsõ alkatrészekbõl beszerezhetõ új is...)
A Régebbi Shimanok (3CCC), és Sturmey- Archerek szerintem érzékenyebbek, nem annyira robosztusak, és alkatrészek is sokkal ritkábbak hozzá.
Így néznek ki belülrõl, és itt nagyon jó dokumentációkat találsz hozzá !
Csõõõõõ
You can never have "enough" bikes.
#1205
Írta 2012. március 26. - 13:23

tehat a kerdesem az lenne hogy erdemes e hasznaltan venni agyvaltot? vagy nagyon sok dologra oda kell figyelni/kell hozza szakertelem?
ha igen en egy nagyon regi egyszeru (nem kell sok sebesseg 3 mar megtenne) agyvaltot szeretnek beszerezni amin persze cserelheto a fogas.
es akar mar en is szet tudjam szedni es helyesen ossze is tudjam szerelni (eddigi bringaimat is en szereltem ossze kereket is magamnak fuzom tehat kezugyessegem az lenne hozza).
azert is gondoltam egy regi hasznalt 3 sebessegesre mert gondolom kevesebb benne a mozgo alkatresz es az egyszerubb jobb.
plusz a bico is egy 90 evek beli szijhajtasos gep lesz igy illene az oszkepbe a regi egyszeru agyvalto.
persze az egesz akkor lesz erdekes mikor a vaz is megvan de azzal meg megvarom a jovohetet.
#1206
Írta 2012. január 24. - 20:43

#1207
Írta 2012. január 12. - 19:53

mit jelent, hogy csapágyasra? az agyban lévõ kónuszos csapágyazásra gondolsz, vagy a váltómechanikában van valami csapágy?
ha a váltóban lévõ csapágyról van szó, akkor a 25 ezer km nem tûnik soknak, azt hittem ennél többet ki kéne bírnia
Nem én szedtem szét hanem az egyik hozzá értõ haverom, én nem is láttam még belülrõl. Õtõle tudom, hogy 3 csapágyazás van benne, azok koptak el.
Menet közben amikor nem tekerem, erõs fémes hangja van+ 3-5-6 fokozatban felfelé váltáskor megugrik+ néha mintha "üresbe" tekernék nem kapcsol össze. Több mint valószínû, hogy a kopástól van mert semmi rendelleneset nem talált benne.
De ami biztos, hogy nem egyszerû alkatrészt találni hozzá, mert idáig 5 shimanot forgalmazó üzletet kérdeztem meg és egyik sem tart vagy tud szerezni alkatrészt az agyváltóhoz.
#1208
Írta 2012. január 12. - 06:18

Sziasztok!
Sikerült a szabadon futó 8as nexus agyváltómat csapágyasra hajtanom (kb 25.000km).
Lehet-e és ha igen akkor hol (Magyar o.-ban) csapágy szettet venni bele?
mit jelent, hogy csapágyasra? az agyban lévõ kónuszos csapágyazásra gondolsz, vagy a váltómechanikában van valami csapágy?
ha a váltóban lévõ csapágyról van szó, akkor a 25 ezer km nem tûnik soknak, azt hittem ennél többet ki kéne bírnia
#1209
Írta 2012. január 11. - 19:43

#1210
Írta 2012. január 10. - 14:48

Sziasztok!
Sikerült a szabadon futó 8as nexus agyváltómat csapágyasra hajtanom (kb 25.000km).
Lehet-e és ha igen akkor hol (Magyar o.-ban) csapágy szettet venni bele?
Igaza van Karesznak, de sajna nem tudsz Robnak privát üzenetet küldeni. Vagy benéz ide és felveszi veled a kapcsolatot, vagy megkeresed a Paul Lange Hungary Kft-nél, nekem is szerzett alkatrészt agyváltóhoz (linket nem teszek ide, ne legyen "annyira" reklám, guglizz, gyorsan meglesz)
#1211
Írta 2012. január 10. - 12:15

Sziasztok!
Sikerült a szabadon futó 8as nexus agyváltómat csapágyasra hajtanom (kb 25.000km).
Lehet-e és ha igen akkor hol (Magyar o.-ban) csapágy szettet venni bele?
Pár oldalt olvass vissza, Rob-ot keresd !
You can never have "enough" bikes.
#1212
Írta 2012. január 10. - 10:46

Sikerült a szabadon futó 8as nexus agyváltómat csapágyasra hajtanom (kb 25.000km).
Lehet-e és ha igen akkor hol (Magyar o.-ban) csapágy szettet venni bele?
#1213
Írta 2012. január 08. - 22:45

Megint nyavajgok egy sort.
Mar epp meggyoztem magam egy bizonyos tipus mellett, de msot nezem, hogy rapidfire van rajta. En meg sosem mentem 8 sebesseges agyvaltoval, de elegge szornyunek tunik, hogy minden indulasnal es megallasnal pocogtethetem a kart, nekem igy latatlanba a gripshift joval kevesbe faradsagosnak tunik.
Tulaggodom a dolgot, vagy jogos szerintetek?
A lancvaltoval eleg sokat pakolgatom a fokozatokat, az tuti, hogy elindulni mindig a legkisebbol szeretek.
Szerintem túlaggódod...
Nekem van egy markolatos inter7-esem, meg egy régebbi "pillangós" (nem rapidfire, de itt is egyesével fel-le pöcögteted a fokozatokat), mindkettõvel teljesen OK a váltás. Markolattal persze gyorsabb, de a másikkal is 1-2 mp-en belül át tudod váltani mind a 7 fokozatot. Vedd hozzá, hogy agyváltóssal állva is tudsz váltani, nem kell megállás elõtt az utolsó negyed tekerésnél beállnod az induló fokozatra, így szerintem idõd lesz bõven. Plusz nem hiszem, hogy a legalsó (mászós) fokozatokból fogsz indulni, ahogy az elõttem szólók rámutattak, vagyis legrosszabb esetben is max 4-5 fokozatot kell majd ugrálnod. (pl. inter7-nél, ha 2:1 a nagy és kisfogas aránya, akkor 3.-ban nagyon kényelmesen el tudsz indulni)
#1214
Írta 2012. január 06. - 21:54

Azert koszi az infot, elraktaroztam.
#1215
Írta 2012. január 05. - 20:38

#1216
Írta 2012. január 03. - 22:56

#1217
Írta 2012. január 03. - 19:39

Mar epp meggyoztem magam egy bizonyos tipus mellett, de msot nezem, hogy rapidfire van rajta. En meg sosem mentem 8 sebesseges agyvaltoval, de elegge szornyunek tunik, hogy minden indulasnal es megallasnal pocogtethetem a kart, nekem igy latatlanba a gripshift joval kevesbe faradsagosnak tunik.
Tulaggodom a dolgot, vagy jogos szerintetek?
A lancvaltoval eleg sokat pakolgatom a fokozatokat, az tuti, hogy elindulni mindig a legkisebbol szeretek.
#1218
Írta 2012. január 02. - 20:51

#1219
Írta 2012. január 02. - 15:37

Az általad leírtakhoz szerintem bõven elég a 8-as Alfine, sõt lehet, hogy még a 7-es Nexus is (én ezt hajtom egy ideje). A sima aszfaltos hegymeneteket némi egészséges izzadással ugyan, de meg fogod tudni csinálni vele. (Én anno egy 5 sebességes láncváltós Csepellel másztam át az Alpokon, voltak benne erõlködõs részek, de leszállnom soha nem kellett pedig nem vagyok versenyzõ és kétheti cuccom is a bringán volt pluszban. Na ennek az áttételi tartományát a 8-as Alfine agyonveri.) dartsos kollégának igaza van, hogy plusz elsõ lánctányérokkal növelheted az áttételt, de ebben én két negatívumot látok:
1. Elveszíted az agyváltó általam egyik legjobban értékelt pozitívumát a mindig tökéletes láncvonalat
2. Értelemszerûen úgy lenne érdemes megcsinálni, hogy a nagyobb tányér a normál, a kisebb meg a mászós (hiszen nem sebességrekordot szeretnél dönteni), viszont az ajánlott legpörgõsebb áttét (elsõ tányér-hátsó fogaskerék között) 2:1, ha ennél lejjebb mész (vagyis kicsi mászós tányért teszel elõre), akkor - fõleg te a 100 kilóddal - könnyen tropára tudod erõltetni a váltó belsejét.
Tapasztalatom szerint egy 38-as elsõ tányér és egy 19-es hátsó (na jó, max 20-as) elegendõ áttéted fog adni mind a gyors mind a hegymászós szakaszokon.
A sheldonbrown.com-on van áttétel számoló agyváltókhoz, ha pontos adatok kellenek, ott megtalálod.
Láncfeszítés: ha ejtõpapucsos bringád van, akkor valóban a félszemes lánc a megoldás, de én a helyedben nem így indulnék neki. Ugyanis a következõ lehetõségeid vannak a bringa beszerzésével kapcsolatban - ár szempontjából csökkenõ sorrendben:
1. Veszel egy új láncváltós bringát+egy agyváltót, ezt kerékbe fûzeted, kidobod az eredeti kereket és a láncváltót (mondjuk eladod) - nagyon drága és nem lesz optimális, szívás lehet a láncvonal beállítása, lehet, hogy monoblokkot is kell cserélned, ja és kelleni fog egy egysebességes hajtómû és egy lánc is
2. Veszel egy új agyváltós bringát - ez is elég drága, de még mindig olcsóbb, mint az 1-es opció
3. Veszel egy jól felszerelt pár éves agyváltós bringát (ha 2 hétig nézegeted az aprót itt-ott, akkor szinte biztosan lesz ilyen, 30-50k között már vannak jók) - ha nem tetszik a váltója, akkor azt veszel külön, de akkor is már csak azt kell kerékbe fûzetned, hajtómû stb csere valószínûleg nem kell. - messze ez lesz a legolcsóbb.
#1220
Írta 2012. január 01. - 13:55

Sziasztok.
Par ev bringas vesszofutasa utan tervezem egy uj gep beszerzeset.
Az utolso ket jargannyal ( Csepel landraider, Cross Transalp) annyi szivasom volt, hogy meguntam. A Krossnal pl egy honapon belul tort a hatso es hajlott az elso tengely a 100 kilom alatt, szakadt a valtobovden, stb. A problemak egy reszeben en is ludas lehettem, a karbantartas nem az erossegem, de lerohadni azert sose hagytam a gepet.
Naszoval mivel a bringazas egyuttal hobbi es mindennapi kozlekedes, ugy dontottem, hogy beruhazok egy Cube Travel Pro bringaba. Kell a felszereltseg, nem akarok utolag megvenni hozza minden szart, mert tervezek hosszu turakat is, meg a varosban is kell a vilagits, csomagtaro, meg a tobbi.
Van egy almom, miszerint legyen benne agyvalto is. Tan nem a leglogikusabb oszeallitas, de sok ev kinlodas utan kialakult bennem egy kep, hogy mire vagyok es ezt szeretnem most megvalositani.
Felemrult benem, mint hozza nem ertoben par kerdes.
Pl mire szamithatok a hegymenetekben egy alfine 8 sebesseges valtoval? Terveim kozott szerepel elkerekezni az oceanig ( barmelyik oceanig ). Azt lattam, hogy sok turazo indul agyvaltoval, bar azoknak nagyobb az atviteli tartomanyuk. Ez engem annyira nem erdekel, eleg a 25os tempo sikon, csak birjak cuccokal feltekerni a hegyekre. Esetleg egy lanckerek csere megoldhatja a problemamat? Varosba nem kell nekema nagy vegsebesseg, errefele ugy nez ki az utca, mintha Koszovoban jarnank, turanal meg a csomagok miatt nem mennek gyorsan.
A masik a lancfeszites. Olvastam valahol, hogy felszemes lanccal, vagy papucs cserevel megoldhato a lancfeszto kikuszobolese. Az utobbihoz nem nagyon ertek, de laikuskent eleg meredeknek tunik a dolog. Nem nagyon kell nekem a lancfeszito, minnel letisztultabb es kevesebb kilogo szarral felszerelt biciklire vagyok. Szoval a kerdes, hogy erdemes-e ilyennel kinlodni, vagy valasszak olyan biciklit, ami eleve agyvaltos?
Az attételi tartomány növelését egy kétlánctányéros hajtómûvel meg lehet oldani, nemlesz sokkal komplikáltabb a rendszer, több karbantartást nem igényel, egy láncfeszitõ meg nem fogja tulságosan megbolygatni a rendszert, szerintem viseld inkább el. Egy alfine 8-assal nemfogsz hegyeket mászni, maxha elöl nincs 30-asnál nagyobb, hátul meg 20-asnál kisebb lánckereked.
Tehát én kétlánctányéros hajtómûvet, hátul 20-as környéki lánckereket, és láncfeszitõt ajánlok....ha esetleg nemlenne olyan láncfeszitõ, ami nem birja a 2 lánctáyért, akkor egy rossz vagy egy olcsó hátsó váltót beteszel láncfeszitõ gyanánt, az eleget mozog és eleget feszit is.