Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#1101
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Ha már meglehetősen kopott a gumi, az okozhat olyan érzést, mintha folyamatosan húznám a féket/lekvárban tekernék?

 

Maxxix Ignitorról, vagy a Dy-No-Mite-ról van szó, hirtelen nem tudom, de a középső bütykök már nehezen kivehetők.

Amúgy is, lesz ebből valaha tükörsima (akkor cserélném), vagy csak azt kockáztatom, hogy egyszer csak a komplett külső leszakad? :rolleyes:

Hát minél jobban kopnak a bütykök és simább a gumi, pont hogy annál könnyebb tekerni.
Nem fog leszakadni a külső, lejárhatod addig, amíg a szövet már kilátszik, bár örömöd nem sok lesz benne, mert akkor már semmit nem fog tartani a gumi.



#1102
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Ha már meglehetősen kopott a gumi, az okozhat olyan érzést, mintha folyamatosan húznám a féket/lekvárban tekernék?

 

Maxxix Ignitorról, vagy a Dy-No-Mite-ról van szó, hirtelen nem tudom, de a középső bütykök már nehezen kivehetők.

Amúgy is, lesz ebből valaha tükörsima (akkor cserélném), vagy csak azt kockáztatom, hogy egyszer csak a komplett külső leszakad? :rolleyes:



#1103
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

.. még toldd meg egy teleszkópos nyeregcsővel. Be lehet olyan keményre állítani, hogy tekerés közben még merev legyen, de ha valami ütős dolgon áthaladsz, akkor ott már összenyomódik a teleszkóp. Pápá, fenékfájdalom :) (hatalmas, rugós nyereggel pláne, de szerintem itt azt sokan nagynak, nehéznek, rondának, akárminek mondanák, pedig nagyon jó egy ilyen fotel :) )

 

Ennél már csak egy össztelós jobb, hasonló teleszkóp beállítással.

Akkor tekerés közben semmit nem rugózik, viszont jól kivédi az út egyenlőtlenségeit.  :)


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1104
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Évekig kerestem a megfelelő nyerget és egy időben nekem is volt ilyen kombináció (Suntour rugós + WTB Vigo nyereg). Amióta megtaláltam a Brooks Cambium C17-et már elég a sima acél (Deore XT) nyeregcső is hozzá (sőt, amikor kombináltam próbaképp a rugós nyeregcsővel, inkább rosszabb lett a helyzet mert a derekam fájdult meg 20km után). Szerintem inkább a jó (ülőcsontoknak megfelelő szélességű, jó helyen alátámasztó) nyereg - egy kicsit ballonosabb gumival - megtalálása a kényelem kulcsa, rugózhat akármennyit a nyeregcső, nekem ez a tapasztalatom.

Lehet, nekem a rugós nyeregcső a boltbajárós, mindenemerev bringán van. Még az ülés is egy "fapad", szóval jól jön hozzá, cserébe alig használom.

Viszont a fully + rugós nyereg kombináció vicces :D Annyit mondjuk még nem tekertem vele, hogy a kényelmességéről is nyilatkozzak.

 

Bár ez lehet, hogy már másik topikba tartozó téma ^^



#1105
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 435 hozzászólás

Ha nem Fully-d van (márpedig ha ennyit jelent a gumi, gondolom, hogy nem), akkor még toldd meg egy teleszkópos nyeregcsővel. Be lehet olyan keményre állítani, hogy tekerés közben még merev legyen, de ha valami ütős dolgon áthaladsz, akkor ott már összenyomódik a teleszkóp. Pápá, fenékfájdalom :) (hatalmas, rugós nyereggel pláne, de szerintem itt azt sokan nagynak, nehéznek, rondának, akárminek mondanák, pedig nagyon jó egy ilyen fotel :) )

Évekig kerestem a megfelelő nyerget és egy időben nekem is volt ilyen kombináció (Suntour rugós + WTB Vigo nyereg). Amióta megtaláltam a Brooks Cambium C17-et már elég a sima acél (Deore XT) nyeregcső is hozzá (sőt, amikor kombináltam próbaképp a rugós nyeregcsővel, inkább rosszabb lett a helyzet mert a derekam fájdult meg 20km után). Szerintem inkább a jó (ülőcsontoknak megfelelő szélességű, jó helyen alátámasztó) nyereg - egy kicsit ballonosabb gumival - megtalálása a kényelem kulcsa, rugózhat akármennyit a nyeregcső, nekem ez a tapasztalatom.



#1106
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Kicseréltem a 658g-os külsőt egy 591g-osra, így most elöl-hátul van rendes gumi (Raceking 2.2 26") belsőnek meg latex kerül bele. Most jöttem a kipróbálásról (HHH-Árpád kilátó-Kecske hegyi kf, etc).

 

Hát eszméletlen! Eddig (a legutóbbi 1.75-ös városi virsliket leszámítva) csak budget gumijaim voltak, kb. ez a 2000Ft-os Kenda szint (ilyenem konkrétan volt):

http://webbicikli.hu..._K886_KLAW_REAR

és ezt általában "kellemes" 3.0bar-on használtam. Utána a városi virsliket 4.5-5bar-on (a napokban ezekkel is voltam terepen)

 

E:2.0bar, H:2.3bar-ra fújtam, így a korábbiakhoz olyan volt mintha kétkerekű SUV-n ülnék. Az elején önkéntelenül jó-párszor le kellett néznem a gumikra, nincs-e defektem.

 

Városban talán kevésbé haladtam, mint a repedésig pumpált vékony, slick-ké kopott semi-slickekkel, de a kényelem kárpótolt. Terepen fölfelé meg a korábbiakhoz képest mint az álom. Sokkal kevésbé pattogott a köveken gyökereken, érzésre jobb és könnyebb volt hajtani. Lefele meg olyan sebességeket produkáltam félelemérzet nélkül, hogy csak na. A végén azért fékeztem, mert tudtam, hogy éjszaka egyedül bukni nem lenne leányálom.

 

Szóval eddig nagyon meg vagyok elégedve. Remélem esőben sem szerepel le annyira mint amennyire a termék pozicionálása sejteti :)

Ha nem Fully-d van (márpedig ha ennyit jelent a gumi, gondolom, hogy nem), akkor még toldd meg egy teleszkópos nyeregcsővel. Be lehet olyan keményre állítani, hogy tekerés közben még merev legyen, de ha valami ütős dolgon áthaladsz, akkor ott már összenyomódik a teleszkóp. Pápá, fenékfájdalom :) (hatalmas, rugós nyereggel pláne, de szerintem itt azt sokan nagynak, nehéznek, rondának, akárminek mondanák, pedig nagyon jó egy ilyen fotel :) )



#1107
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Kicseréltem a 658g-os külsőt egy 591g-osra, így most elöl-hátul van rendes gumi (Raceking 2.2 26") belsőnek meg latex kerül bele. Most jöttem a kipróbálásról (HHH-Árpád kilátó-Kecske hegyi kf, etc).

 

Hát eszméletlen! Eddig (a legutóbbi 1.75-ös városi virsliket leszámítva) csak budget gumijaim voltak, kb. ez a 2000Ft-os Kenda szint (ilyenem konkrétan volt):

http://webbicikli.hu..._K886_KLAW_REAR

és ezt általában "kellemes" 3.0bar-on használtam. Utána a városi virsliket 4.5-5bar-on (a napokban ezekkel is voltam terepen)

 

E:2.0bar, H:2.3bar-ra fújtam, így a korábbiakhoz olyan volt mintha kétkerekű SUV-n ülnék. Az elején önkéntelenül jó-párszor le kellett néznem a gumikra, nincs-e defektem.

 

Városban talán kevésbé haladtam, mint a repedésig pumpált vékony, slick-ké kopott semi-slickekkel, de a kényelem kárpótolt. Terepen fölfelé meg a korábbiakhoz képest mint az álom. Sokkal kevésbé pattogott a köveken gyökereken, érzésre jobb és könnyebb volt hajtani. Lefele meg olyan sebességeket produkáltam félelemérzet nélkül, hogy csak na. A végén azért fékeztem, mert tudtam, hogy éjszaka egyedül bukni nem lenne leányálom.

 

Szóval eddig nagyon meg vagyok elégedve. Remélem esőben sem szerepel le annyira mint amennyire a termék pozicionálása sejteti :)

 

 



#1108
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Tegnap felraktam az egyik köpenyt előre és kb 2.0 bar-on tekertem egyet az éjszaka közepén az Árpád kilátó környékén úgy hogy hátul még

mindig a kb 5.0bar-ra felpumpált vastagfalú semmi-slick volt (a nehezebb köpenyt még nem akarom befogni, lehet ki tudom cseréltetni).

 

Hihetetlen jó volt ez a ballonos érzés, terepen érezhetően sokkal jobban ment föl a bicaj mint a kemény, vastag falú csurig pumpált, de

legalább nehéz városi szarral. Egyrészt nem pattogott az első gumi jobbra-balra, le-fől másrészt a kisebb kavicsokat szépen tompította.

Lefele végre biztonságérzetem volt, lehetett ereszteni neki. De elszoktam ettől...

 

A sztorihoz hozzátartozik, hogy hátul az erősített köpeny+defektgátló lötyis belső kapott egy defektet az erdő közepén. Még vaddisznókat is

hallottam a közelben, míg fényre toltam a bicajt :)


j4ni módosította - 2016. július 07. - 18:24


#1109
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.208 hozzászólás

Az érzés az minden ;) Ténylegesen viszont kb. annyi mint Ladán a Ford GT csíkok alatt a Turbo matrica :D 
 


Akkor az is érzés hogy semmi gond lefékezni vele. Az oldalbütykök vadi újak, a közepén lehet látni a kopást de nagyon minimális (sőt, ha már nem az akkor elvileg meg jobban gurul :D), élekkel semmi baj. Ha nálad igen akkor viszont arra is van szerszám  :)

 

Köszi!

 

tömeged az enyémhez hasonló?

 

75kg

 

Az érzés az minden ;) Ténylegesen viszont kb. annyi mint Ladán a Ford GT csíkok alatt a Turbo matrica :D 
 


Akkor az is érzés hogy semmi gond lefékezni vele. Az oldalbütykök vadi újak, a közepén lehet látni a kopást de nagyon minimális (sőt, ha már nem az akkor elvileg meg jobban gurul :D), élekkel semmi baj. Ha nálad igen akkor viszont arra is van szerszám  :)

 

látom, pont a lényeget nem érted, kevered a szezont a f..... mindegy.

 

azt sem tudod, mit kell nézni?


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1110
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

lehet placebo, lehet, hogy minimális a különbség. mégis, amit érezni tekerés közben, az szerintem fontosabb minden mért adatnál.


Az érzés az minden ;) Ténylegesen viszont kb. annyi mint Ladán a Ford GT csíkok alatt a Turbo matrica :D 
 

a kopás nem ugyanaz, mint a hátsó gumin. elöl a bütykök fékező éle kopik, ez nem látványos, de kellemetlen lehet a hatása. :)


Akkor az is érzés hogy semmi gond lefékezni vele. Az oldalbütykök vadi újak, a közepén lehet látni a kopást de nagyon minimális (sőt, ha már nem az akkor elvileg meg jobban gurul :D), élekkel semmi baj. Ha nálad igen akkor viszont arra is van szerszám  :)



#1111
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

mikor megvettem, merevvillás bringán próbálgattam különböző nyomáson (e/h: 1,8/2,0 és 2,0/2,5 között ), alacsony nyomáson jó volt földúton, erdőben, de sokat nem tett hozzá a 2.0 speci fast trackhez képest, aszfalton viszont kicsit lomhának tűnt tőle a bringa.végül levettem a cruxról, áttettem az inbredre, ebben van teló. az első próba rögtön egy esős nap másnapjára esett. a felázott, de nem vészesen sáros erdei utakon kb pont annyira csúszott, mint amire számítottam, leginkább elöl, érdekes módon a hátsó nem volt olyan vészes, alig volt rosszabb mint a referencia x-king. nyomásra elöl 2, hátul 2,2-2,3 bar bevált. 

Köszi!

 

tömeged az enyémhez hasonló?



#1112
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.208 hozzászólás

80Kg-os (a biztonság kedvéért számoljunk 85-tel) embernek legalább mennyire illik felfújni a 2.2"-os Racekinget elöl-hátul?

 

Régebben 2.0-ás gumikat 2.5-3.0-án használtam terepen /78Kg-mal/, de gondolom túl voltak fújva..

 

mikor megvettem, merevvillás bringán próbálgattam különböző nyomáson (e/h: 1,8/2,0 és 2,0/2,5 között ), alacsony nyomáson jó volt földúton, erdőben, de sokat nem tett hozzá a 2.0 speci fast trackhez képest, aszfalton viszont kicsit lomhának tűnt tőle a bringa.végül levettem a cruxról, áttettem az inbredre, ebben van teló. az első próba rögtön egy esős nap másnapjára esett. a felázott, de nem vészesen sáros erdei utakon kb pont annyira csúszott, mint amire számítottam, leginkább elöl, érdekes módon a hátsó nem volt olyan vészes, alig volt rosszabb mint a referencia x-king. nyomásra elöl 2, hátul 2,2-2,3 bar bevált. 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1113
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

80Kg-os (a biztonság kedvéért számoljunk 85-tel) embernek legalább mennyire illik felfújni a 2.2"-os Racekinget elöl-hátul?

 

Régebben 2.0-ás gumikat 2.5-3.0-án használtam terepen /78Kg-mal/, de gondolom túl voltak fújva..


j4ni módosította - 2016. július 06. - 16:57


#1114
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

ha levágnám a bütyköket róla tuti beesne 600 alá, de gondolom az kontraproduktív lenne /  :) / , mindenesetre nem nagyon tudok ezen a ~10% plusszon mosolyogni..

 

Nem kell azt levágni, úgyis lekopik, csak menni kell vele.

Igaz, akkor meg cserélheted megint. :)

 

Indulás előtt otthon adj le a saját súlyodból.

Menj el wc-re és máris megspóroltad a gumi többletét. Ami ott marad azt nem kell cipelned. :D

..de tényleg, szerintem nem azon a pár dekán múlik.

 

Amit viszel vizet, az minimum 700 gramm többlet, viszont az is kell !

Egy masszívabb guminak pár dekával nagyobb lehet a súlya de talán többet bír.

Ez egy kompromisszum. Valamit valamiért el kell viselni. Főleg ha még nem olyan mértékű a többlet.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1115
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Megírtam nekik, hogy nehéz a gumi, Illetve hogy óvatosan bontottam ki, nem barmoltam szét.
Ha kicserélik könnyebbre egyből rendelek tőlünk még valami mást is pluszba, hogy ne legyen plusz postaköltségük. Szvsz elég fair

Egyébként a bicajom egyáltalán nem könnyű, de nem akarom fölöslegesen tetézni a helyzetet...

megér az annyit ?

még ha kicserélik is, a visszaküldés költsége a tiéd.

mellesleg a svábli katalogusban úgy adják meg hogy hozzávetőleges súly plusz minusz 8 százalék, a conti külön keretes írást szentel a súlynak, kb annyi a lényeg hogy a leggondosabb tervezés és gyártás ellenére is 10 százalék eltérés előfordulhat.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1116
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest
Megírtam nekik, hogy nehéz a gumi, Illetve hogy óvatosan bontottam ki, nem barmoltam szét.
Ha kicserélik könnyebbre egyből rendelek tőlünk még valami mást is pluszba, hogy ne legyen plusz postaköltségük. Szvsz elég fair

Egyébként a bicajom egyáltalán nem könnyű, de nem akarom fölöslegesen tetézni a helyzetet...

#1117
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

lehet placebo, lehet, hogy minimális a különbség. mégis, amit érezni tekerés közben, az szerintem fontosabb minden mért adatnál.

 

ez szerintem is sok egy kicsit. ha nagyon zavar, egy emailt megér az ebike felé.

És mit kéne írna az eBike-nak ?  "Tisztelt eBike ! Kérem a gumijaim cseréjét ! Legyenek szívesek lemérni őket a kiszállítás előtt, mert én lelkibeteg vagyok, ha 600 gramm fölötti a gumim ! Tisztelettel...." :D

Amúgy, szerintem is az érzés a fontosabb. Egy nehezebb gumi is gördülhet nagyon jól.



#1118
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.208 hozzászólás

Nobby Nic-et használok elől aszfalton már több mint egy éve (talán lassan 2?), semmi gondom se a gurulási ellenállással, se a kanyartapadással, de ez Evo, nem Performance. Kopás szempontjából is meg vagyok elégedve, gyakorlatilag még mindig alig látni kb. 10e km után. Úgy hírlik a Performance jobban bírja, de a Smart Sam Perf ilyenkor már a végét járta (elől! hátul dupla olyan gyorsan ért oda). És 1,8-2 bar-on megyek vele, nagyrésze aszfalton, minimális terep. Nem kímélem a fékkel se, vagyis soha nem kell satuzni mert jól tapad, de a fővárosi közlekedésben rendszeresen muszály energetikusan lassulni :)

Ez az egész fű de tapad dolog egy nagy placebo, gurulási ellenállás különbség 1,7 bar-on csak 1 Watt a Racing Ralph-hoz képest! (és még mindig csak 1,7 W 3,8 bar-on) A Nobby az egyik legjobb igazán terep gumi ami amúgy is jól gurul. Az Evo persze nem 20 Euro, a Performance-nál nagyobbak a különbségek Nobby és Ralph között (és a Performance-nak önmagában is magasabb a gurulási ellenállása mint az Evo-nak).
 


Miazhogy kontraproduktív, Schwalbe-nek külön szerszáma van pont erre a célra :D Az a 10% azért sok, 20-30g jellemzőbb (és 10-20g le is kopik róla, lesz az még könnyebb :)).

 

lehet placebo, lehet, hogy minimális a különbség. mégis, amit érezni tekerés közben, az szerintem fontosabb minden mért adatnál.

 

a kopás nem ugyanaz, mint a hátsó gumin. elöl a bütykök fékező éle kopik, ez nem látványos, de kellemetlen lehet a hatása. :)

 

régi, még az első generációs NN-et próbáltam, evo kivitel volt. tapadni tapadt, de nekem a bütykök mintája, profilja nem jött be, nagyon bizonytalannal éreztem a középső bütyök sor(ok) és a külsők közötti vállas kialakítás miatt kanyarodáskor. egyszerűen pontatlan, bizonytalan volt a bekormányzás miatta. de NN-től függetlenül, a minél durvább a minta annál lazább talajra való.

 

 

Megjöttek a gumik:

Continental Race King 2.2" Performance 26"

 

A katalógusadat a tömegükre 600g ehhez képest:

-595g

-658g (!!!)

 

ekkora difi az normális???

 

J.

 

ez szerintem is sok egy kicsit. ha nagyon zavar, egy emailt megér az ebike felé.


Kisherceg módosította - 2016. július 05. - 23:26

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1119
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

ha levágnám a bütyköket róla tuti beesne 600 alá, de gondolom az kontraproduktív lenne /  :) / , mindenesetre nem nagyon tudok ezen a ~10% plusszon mosolyogni..

 egyszer végig mértünk egy karton racing ralphot egészen durva nagy szórása volt a 12 darabnak.+-10% fölött volt.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1120
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

a nobby nic féle gumik aszfalton kompromisszumot jelentenek, aszfalton vacak lesz a kanyarodás vele, nem is gurul annyira


Nobby Nic-et használok elől aszfalton már több mint egy éve (talán lassan 2?), semmi gondom se a gurulási ellenállással, se a kanyartapadással, de ez Evo, nem Performance. Kopás szempontjából is meg vagyok elégedve, gyakorlatilag még mindig alig látni kb. 10e km után. Úgy hírlik a Performance jobban bírja, de a Smart Sam Perf ilyenkor már a végét járta (elől! hátul dupla olyan gyorsan ért oda). És 1,8-2 bar-on megyek vele, nagyrésze aszfalton, minimális terep. Nem kímélem a fékkel se, vagyis soha nem kell satuzni mert jól tapad, de a fővárosi közlekedésben rendszeresen muszály energetikusan lassulni :)

Ez az egész fű de tapad dolog egy nagy placebo, gurulási ellenállás különbség 1,7 bar-on csak 1 Watt a Racing Ralph-hoz képest! (és még mindig csak 1,7 W 3,8 bar-on) A Nobby az egyik legjobb igazán terep gumi ami amúgy is jól gurul. Az Evo persze nem 20 Euro, a Performance-nál nagyobbak a különbségek Nobby és Ralph között (és a Performance-nak önmagában is magasabb a gurulási ellenállása mint az Evo-nak).
 

ha levágnám a bütyköket róla tuti beesne 600 alá, de gondolom az kontraproduktív lenne /  :) / , mindenesetre nem nagyon tudok ezen a ~10% plusszon mosolyogni..


Miazhogy kontraproduktív, Schwalbe-nek külön szerszáma van pont erre a célra :D Az a 10% azért sok, 20-30g jellemzőbb (és 10-20g le is kopik róla, lesz az még könnyebb :)).