Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#1081
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Tegnap felraktam az egyik köpenyt előre és kb 2.0 bar-on tekertem egyet az éjszaka közepén az Árpád kilátó környékén úgy hogy hátul még

mindig a kb 5.0bar-ra felpumpált vastagfalú semmi-slick volt (a nehezebb köpenyt még nem akarom befogni, lehet ki tudom cseréltetni).

 

Hihetetlen jó volt ez a ballonos érzés, terepen érezhetően sokkal jobban ment föl a bicaj mint a kemény, vastag falú csurig pumpált, de

legalább nehéz városi szarral. Egyrészt nem pattogott az első gumi jobbra-balra, le-fől másrészt a kisebb kavicsokat szépen tompította.

Lefele végre biztonságérzetem volt, lehetett ereszteni neki. De elszoktam ettől...

 

A sztorihoz hozzátartozik, hogy hátul az erősített köpeny+defektgátló lötyis belső kapott egy defektet az erdő közepén. Még vaddisznókat is

hallottam a közelben, míg fényre toltam a bicajt :)


j4ni módosította - 2016. július 07. - 18:24


#1082
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Az érzés az minden ;) Ténylegesen viszont kb. annyi mint Ladán a Ford GT csíkok alatt a Turbo matrica :D 
 


Akkor az is érzés hogy semmi gond lefékezni vele. Az oldalbütykök vadi újak, a közepén lehet látni a kopást de nagyon minimális (sőt, ha már nem az akkor elvileg meg jobban gurul :D), élekkel semmi baj. Ha nálad igen akkor viszont arra is van szerszám  :)

 

Köszi!

 

tömeged az enyémhez hasonló?

 

75kg

 

Az érzés az minden ;) Ténylegesen viszont kb. annyi mint Ladán a Ford GT csíkok alatt a Turbo matrica :D 
 


Akkor az is érzés hogy semmi gond lefékezni vele. Az oldalbütykök vadi újak, a közepén lehet látni a kopást de nagyon minimális (sőt, ha már nem az akkor elvileg meg jobban gurul :D), élekkel semmi baj. Ha nálad igen akkor viszont arra is van szerszám  :)

 

látom, pont a lényeget nem érted, kevered a szezont a f..... mindegy.

 

azt sem tudod, mit kell nézni?


  • Vejne kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1083
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

lehet placebo, lehet, hogy minimális a különbség. mégis, amit érezni tekerés közben, az szerintem fontosabb minden mért adatnál.


Az érzés az minden ;) Ténylegesen viszont kb. annyi mint Ladán a Ford GT csíkok alatt a Turbo matrica :D 
 

a kopás nem ugyanaz, mint a hátsó gumin. elöl a bütykök fékező éle kopik, ez nem látványos, de kellemetlen lehet a hatása. :)


Akkor az is érzés hogy semmi gond lefékezni vele. Az oldalbütykök vadi újak, a közepén lehet látni a kopást de nagyon minimális (sőt, ha már nem az akkor elvileg meg jobban gurul :D), élekkel semmi baj. Ha nálad igen akkor viszont arra is van szerszám  :)



#1084
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

mikor megvettem, merevvillás bringán próbálgattam különböző nyomáson (e/h: 1,8/2,0 és 2,0/2,5 között ), alacsony nyomáson jó volt földúton, erdőben, de sokat nem tett hozzá a 2.0 speci fast trackhez képest, aszfalton viszont kicsit lomhának tűnt tőle a bringa.végül levettem a cruxról, áttettem az inbredre, ebben van teló. az első próba rögtön egy esős nap másnapjára esett. a felázott, de nem vészesen sáros erdei utakon kb pont annyira csúszott, mint amire számítottam, leginkább elöl, érdekes módon a hátsó nem volt olyan vészes, alig volt rosszabb mint a referencia x-king. nyomásra elöl 2, hátul 2,2-2,3 bar bevált. 

Köszi!

 

tömeged az enyémhez hasonló?



#1085
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

80Kg-os (a biztonság kedvéért számoljunk 85-tel) embernek legalább mennyire illik felfújni a 2.2"-os Racekinget elöl-hátul?

 

Régebben 2.0-ás gumikat 2.5-3.0-án használtam terepen /78Kg-mal/, de gondolom túl voltak fújva..

 

mikor megvettem, merevvillás bringán próbálgattam különböző nyomáson (e/h: 1,8/2,0 és 2,0/2,5 között ), alacsony nyomáson jó volt földúton, erdőben, de sokat nem tett hozzá a 2.0 speci fast trackhez képest, aszfalton viszont kicsit lomhának tűnt tőle a bringa.végül levettem a cruxról, áttettem az inbredre, ebben van teló. az első próba rögtön egy esős nap másnapjára esett. a felázott, de nem vészesen sáros erdei utakon kb pont annyira csúszott, mint amire számítottam, leginkább elöl, érdekes módon a hátsó nem volt olyan vészes, alig volt rosszabb mint a referencia x-king. nyomásra elöl 2, hátul 2,2-2,3 bar bevált. 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1086
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

80Kg-os (a biztonság kedvéért számoljunk 85-tel) embernek legalább mennyire illik felfújni a 2.2"-os Racekinget elöl-hátul?

 

Régebben 2.0-ás gumikat 2.5-3.0-án használtam terepen /78Kg-mal/, de gondolom túl voltak fújva..


j4ni módosította - 2016. július 06. - 16:57


#1087
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

ha levágnám a bütyköket róla tuti beesne 600 alá, de gondolom az kontraproduktív lenne /  :) / , mindenesetre nem nagyon tudok ezen a ~10% plusszon mosolyogni..

 

Nem kell azt levágni, úgyis lekopik, csak menni kell vele.

Igaz, akkor meg cserélheted megint. :)

 

Indulás előtt otthon adj le a saját súlyodból.

Menj el wc-re és máris megspóroltad a gumi többletét. Ami ott marad azt nem kell cipelned. :D

..de tényleg, szerintem nem azon a pár dekán múlik.

 

Amit viszel vizet, az minimum 700 gramm többlet, viszont az is kell !

Egy masszívabb guminak pár dekával nagyobb lehet a súlya de talán többet bír.

Ez egy kompromisszum. Valamit valamiért el kell viselni. Főleg ha még nem olyan mértékű a többlet.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1088
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Megírtam nekik, hogy nehéz a gumi, Illetve hogy óvatosan bontottam ki, nem barmoltam szét.
Ha kicserélik könnyebbre egyből rendelek tőlünk még valami mást is pluszba, hogy ne legyen plusz postaköltségük. Szvsz elég fair

Egyébként a bicajom egyáltalán nem könnyű, de nem akarom fölöslegesen tetézni a helyzetet...

megér az annyit ?

még ha kicserélik is, a visszaküldés költsége a tiéd.

mellesleg a svábli katalogusban úgy adják meg hogy hozzávetőleges súly plusz minusz 8 százalék, a conti külön keretes írást szentel a súlynak, kb annyi a lényeg hogy a leggondosabb tervezés és gyártás ellenére is 10 százalék eltérés előfordulhat.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1089
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest
Megírtam nekik, hogy nehéz a gumi, Illetve hogy óvatosan bontottam ki, nem barmoltam szét.
Ha kicserélik könnyebbre egyből rendelek tőlünk még valami mást is pluszba, hogy ne legyen plusz postaköltségük. Szvsz elég fair

Egyébként a bicajom egyáltalán nem könnyű, de nem akarom fölöslegesen tetézni a helyzetet...

#1090
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

lehet placebo, lehet, hogy minimális a különbség. mégis, amit érezni tekerés közben, az szerintem fontosabb minden mért adatnál.

 

ez szerintem is sok egy kicsit. ha nagyon zavar, egy emailt megér az ebike felé.

És mit kéne írna az eBike-nak ?  "Tisztelt eBike ! Kérem a gumijaim cseréjét ! Legyenek szívesek lemérni őket a kiszállítás előtt, mert én lelkibeteg vagyok, ha 600 gramm fölötti a gumim ! Tisztelettel...." :D

Amúgy, szerintem is az érzés a fontosabb. Egy nehezebb gumi is gördülhet nagyon jól.



#1091
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Nobby Nic-et használok elől aszfalton már több mint egy éve (talán lassan 2?), semmi gondom se a gurulási ellenállással, se a kanyartapadással, de ez Evo, nem Performance. Kopás szempontjából is meg vagyok elégedve, gyakorlatilag még mindig alig látni kb. 10e km után. Úgy hírlik a Performance jobban bírja, de a Smart Sam Perf ilyenkor már a végét járta (elől! hátul dupla olyan gyorsan ért oda). És 1,8-2 bar-on megyek vele, nagyrésze aszfalton, minimális terep. Nem kímélem a fékkel se, vagyis soha nem kell satuzni mert jól tapad, de a fővárosi közlekedésben rendszeresen muszály energetikusan lassulni :)

Ez az egész fű de tapad dolog egy nagy placebo, gurulási ellenállás különbség 1,7 bar-on csak 1 Watt a Racing Ralph-hoz képest! (és még mindig csak 1,7 W 3,8 bar-on) A Nobby az egyik legjobb igazán terep gumi ami amúgy is jól gurul. Az Evo persze nem 20 Euro, a Performance-nál nagyobbak a különbségek Nobby és Ralph között (és a Performance-nak önmagában is magasabb a gurulási ellenállása mint az Evo-nak).
 


Miazhogy kontraproduktív, Schwalbe-nek külön szerszáma van pont erre a célra :D Az a 10% azért sok, 20-30g jellemzőbb (és 10-20g le is kopik róla, lesz az még könnyebb :)).

 

lehet placebo, lehet, hogy minimális a különbség. mégis, amit érezni tekerés közben, az szerintem fontosabb minden mért adatnál.

 

a kopás nem ugyanaz, mint a hátsó gumin. elöl a bütykök fékező éle kopik, ez nem látványos, de kellemetlen lehet a hatása. :)

 

régi, még az első generációs NN-et próbáltam, evo kivitel volt. tapadni tapadt, de nekem a bütykök mintája, profilja nem jött be, nagyon bizonytalannal éreztem a középső bütyök sor(ok) és a külsők közötti vállas kialakítás miatt kanyarodáskor. egyszerűen pontatlan, bizonytalan volt a bekormányzás miatta. de NN-től függetlenül, a minél durvább a minta annál lazább talajra való.

 

 

Megjöttek a gumik:

Continental Race King 2.2" Performance 26"

 

A katalógusadat a tömegükre 600g ehhez képest:

-595g

-658g (!!!)

 

ekkora difi az normális???

 

J.

 

ez szerintem is sok egy kicsit. ha nagyon zavar, egy emailt megér az ebike felé.


Kisherceg módosította - 2016. július 05. - 23:26

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1092
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

ha levágnám a bütyköket róla tuti beesne 600 alá, de gondolom az kontraproduktív lenne /  :) / , mindenesetre nem nagyon tudok ezen a ~10% plusszon mosolyogni..

 egyszer végig mértünk egy karton racing ralphot egészen durva nagy szórása volt a 12 darabnak.+-10% fölött volt.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1093
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

a nobby nic féle gumik aszfalton kompromisszumot jelentenek, aszfalton vacak lesz a kanyarodás vele, nem is gurul annyira


Nobby Nic-et használok elől aszfalton már több mint egy éve (talán lassan 2?), semmi gondom se a gurulási ellenállással, se a kanyartapadással, de ez Evo, nem Performance. Kopás szempontjából is meg vagyok elégedve, gyakorlatilag még mindig alig látni kb. 10e km után. Úgy hírlik a Performance jobban bírja, de a Smart Sam Perf ilyenkor már a végét járta (elől! hátul dupla olyan gyorsan ért oda). És 1,8-2 bar-on megyek vele, nagyrésze aszfalton, minimális terep. Nem kímélem a fékkel se, vagyis soha nem kell satuzni mert jól tapad, de a fővárosi közlekedésben rendszeresen muszály energetikusan lassulni :)

Ez az egész fű de tapad dolog egy nagy placebo, gurulási ellenállás különbség 1,7 bar-on csak 1 Watt a Racing Ralph-hoz képest! (és még mindig csak 1,7 W 3,8 bar-on) A Nobby az egyik legjobb igazán terep gumi ami amúgy is jól gurul. Az Evo persze nem 20 Euro, a Performance-nál nagyobbak a különbségek Nobby és Ralph között (és a Performance-nak önmagában is magasabb a gurulási ellenállása mint az Evo-nak).
 

ha levágnám a bütyköket róla tuti beesne 600 alá, de gondolom az kontraproduktív lenne /  :) / , mindenesetre nem nagyon tudok ezen a ~10% plusszon mosolyogni..


Miazhogy kontraproduktív, Schwalbe-nek külön szerszáma van pont erre a célra :D Az a 10% azért sok, 20-30g jellemzőbb (és 10-20g le is kopik róla, lesz az még könnyebb :)).



#1094
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

akárhogy nézem, 10%on belül van.

 

igen, normális. :)

 

ha levágnám a bütyköket róla tuti beesne 600 alá, de gondolom az kontraproduktív lenne /  :) / , mindenesetre nem nagyon tudok ezen a ~10% plusszon mosolyogni..


j4ni módosította - 2016. július 05. - 20:18


#1095
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Megjöttek a gumik:

Continental Race King 2.2" Performance 26"

 

A katalógusadat a tömegükre 600g ehhez képest:

-595g

-658g (!!!)

 

ekkora difi az normális???

 

J.

akárhogy nézem, 10%on belül van.

 

igen, normális. :) 



#1096
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Megjöttek a gumik:

Continental Race King 2.2" Performance 26"

 

A katalógusadat a tömegükre 600g ehhez képest:

-595g

-658g (!!!)

 

ekkora difi az normális???

 

J.



#1097
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

EZ? ez jó, nekem is ilyen van. kb 130gr, ha jól emlékszem.

 

Fene vigye el, nincsen a budapesti Decathlonokban :(

Most eggyel többször át kell szerelnem a gumikat. Én meg már az eBike-os külsők

kiszállítását is csomagpontra kértem, hogy ma át tudjam venni őket.



#1098
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Mondjuk nekem latex belsőm nem volt, de nem érdemes nagyon grammozni...vettem én is extra Light Schwalbe belsőt, hogy majd a 20 gramtól aztán de jó lesz...jó is lett, mert könnyebben kaptam vele defektet és egy év múlva állandóan pumpálni kellett, mert nem tartotta a nyomást olyan szita lett...normál Schwalbe vagy Conti belső..volt olyan ami oktébertől áprilisig fél bart engedett a falon lógva...talán conti

 

nem a grammozás itt a fő előny (130g még butilban sem lenne grammozós). :) ami tényleg gáz, az a 95-98grammos butil belsők. na az tényleg vacak, tapasztalatból tudom.


Kisherceg módosította - 2016. július 05. - 11:25

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1099
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Mondjuk nekem latex belsőm nem volt, de nem érdemes nagyon grammozni...vettem én is extra Light Schwalbe belsőt, hogy majd a 20 gramtól aztán de jó lesz...jó is lett, mert könnyebben kaptam vele defektet és egy év múlva állandóan pumpálni kellett, mert nem tartotta a nyomást olyan szita lett...normál Schwalbe vagy Conti belső..volt olyan ami oktébertől áprilisig fél bart engedett a falon lógva...talán conti

verti módosította - 2016. július 05. - 10:59


#1100
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Tudja valaki, hogy a Decathlonos Latex belsők mennyire jók/könnyűek? Nem nehezékek ugye?

 

EZ? ez jó, nekem is ilyen van. kb 130gr, ha jól emlékszem.


  • j4ni kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"