Azt hittem tubeless-t használsz, ha belsőbe töltöd a löttyöt az hogy jön ki külsőcserénél? A löttyöt nem a belső és a külső közé kell nyomni
Szerintem arra gondolt, hogy ha leereszti a belsőt, kijön belőle a szmötyi
Azt hittem tubeless-t használsz, ha belsőbe töltöd a löttyöt az hogy jön ki külsőcserénél? A löttyöt nem a belső és a külső közé kell nyomni
Szerintem arra gondolt, hogy ha leereszti a belsőt, kijön belőle a szmötyi
Defekt elleni löttyöt még nem tudnék használni, mert hétvégente mindig gumicsere van terepgumira, és kijönne amit beletöltök.
Azt hittem tubeless-t használsz, ha belsőbe töltöd a löttyöt az hogy jön ki külsőcserénél? A löttyöt nem a belső és a külső közé kell nyomni
Nem latex van most nekem benne, hanem a sima, legolcsóbb
Ha megoldanám a második biciklit, akkor terepre első frissítés lenne a tubeless, városiba meg nem tudom, lehet nem érné meg.
Ha már tubeless, ugye azt elég kis nyomáson lehet használni. Hétvégén volt egy emelkedő, ahol elkapart a hátsó kerekem, gondoltam engedek belőle, elvileg 2 bar fölé volt fújva előtte a 2,1-es gumi (CST crusader talán). Utána viszont a gördülési ellenállás nagyon nagy lett, meg fura volt. Miben más a tubeless alacsony nyomáson?
Nem latex van most nekem benne, hanem a sima, legolcsóbb Ha megoldanám a második biciklit, akkor terepre első frissítés lenne a tubeless, városiba meg nem tudom, lehet nem érné meg.
Ha már tubeless, ugye azt elég kis nyomáson lehet használni. Hétvégén volt egy emelkedő, ahol elkapart a hátsó kerekem, gondoltam engedek belőle, elvileg 2 bar fölé volt fújva előtte a 2,1-es gumi (CST crusader talán). Utána viszont a gördülési ellenállás nagyon nagy lett, meg fura volt. Miben más a tubeless alacsony nyomáson?
Köszi a tippeket. Szúrt defektem nem nagyon volt az utóbbi időkben szerencsére. Ahogy nézem ezek a gumik mind sokkal nehezebbek, mint ami most van, szóval a súly kérdést asszem kihagyhatom. Defekt elleni löttyöt még nem tudnék használni, mert hétvégente mindig gumicsere van terepgumira, és kijönne amit beletöltök. Lehet csak nem kanyarodok elég agresszívan, de nekem a Maxxis Xenith soha sem csúszott meg kanyarban. Mondjuk ha nagyon poros akkor nem úgy megyek át rajta, mintha tiszta lenne az aszfalt.
A fémforgács kiszedése óta mentem vagy 50km-t de semmit nem vettem észre, lehet nem is kell még cserélnem, csak következő alkalommal majd átrakom hátra, ne elöl durranjon el. Ha a szezont még kibírná örülnék neki. Schwable Kojakról esetleg még vélemény?
bardocz módosította - 2016. augusztus 25. - 18:19
Már kezdtem azt hinni, hogy a LATEX belső minden tüskét kibír, erre másfél hónap intenzív használat után csak kaptam Dobogókőről a piros háromszögön lefele egy tüske általi szúrt defektet.
Defektvédő löttyöt szoktak rakni LATEX belsőbe? Nem szárad túl hamar be?
J.
j4ni módosította - 2016. augusztus 25. - 12:24
Első Maxxis Xenith gumimból egy egész nagy darab fog kiszakadni, mert belementem valami fémforgácsba. Mit ajánlanátok városba, ami lehetőleg teljesen slick, és jól bírja az üvegszilánkokat, és hasonló kínzást? Sajnos néhol tele van az út, ha tehetném kerülném, de néhol nem lehet. És nem túl drága. CST terepgumimmal meg vagyok elégedve, esetleg nézzek azok közül valamit?
olcsók közül vee rubber jobb sztem mint a cst. csak tök slick nincs belőle. igaz tudtommal a cst ből sem.
mondjuk én contit vennék, valamelyik contactot, azokra van defekt gari ha conti belsővel használod. igaz drága.
Mindkettővel van tapasztalatom ezért beszállok én is.
A Vee Rubber Easy Street változatát használtam 3 évig, majdnem slick, inkább városinak mondanám, szerintem ár/érték arányban a legjobb külsőm volt, amit valaha használtam. Kis gördülési ellenállás mellett tűrhető defektvédelem és alig kopott, nagyon tartós külső.
Ezt 2015-ben a Continental Sportcontact II-re cseréltem (az akkor megjelent gyémántmintásra, ez már gyakorlatilag slick). Vágott sérülések ellen jól teljesít a belső védőrétege, de a szúrt sérülések ellen sajnos semmit nem véd, királydinnye és akáctüske mint kés a vajon úgy ment át rajta. Kiváló gördülési tulajdonságok, nagyon gyors lettem vele, de nagyon érzékeny az aszfalton levő kavicsra és porra, kanyarban kell figyelni vele. Gyorsabban kopott, mint a Vee, egy szezon után használtan eladtam, mert túl sok szúrt defektet kaptam. A defekt garanciáról nem hallottam, pedig gyakori vendég lettem volna garanciális javításra - Conti belsővel sőt Conti felniszalaggal használtam.
Az én megoldásom: mindig fel kell tölteni (vagy eleve feltöltött belsőt kell belerakni) valamilyen szmötyivel (Slime, Joe's) az megvéd legalább attól, hogy az út mellett kelljen bohóckodni a defektjavítással.
Most Ritchey Shield-et használok Joe's gyárilag feltöltött belsővel, Pest belvárosba ki-be járkálok szinte minden nap, idén olyan 5000 km-en 2 üvegszilánkos defekttel amiből az egyiket kihordta lábon a belső, de biztos, ami biztos alapon így is kicseréltem.
Első Maxxis Xenith gumimból egy egész nagy darab fog kiszakadni, mert belementem valami fémforgácsba. Mit ajánlanátok városba, ami lehetőleg teljesen slick, és jól bírja az üvegszilánkokat, és hasonló kínzást? Sajnos néhol tele van az út, ha tehetném kerülném, de néhol nem lehet. És nem túl drága. CST terepgumimmal meg vagyok elégedve, esetleg nézzek azok közül valamit?
olcsók közül vee rubber jobb sztem mint a cst. csak tök slick nincs belőle. igaz tudtommal a cst ből sem.
mondjuk én contit vennék, valamelyik contactot, azokra van defekt gari ha conti belsővel használod. igaz drága.
az összes SPD-vel kapcsolatos hozzászólást átmozgattam a megfelelő http://forum.bikemag.hu/topic/1461-spd-cip%C3%B5/ topicba.
kérem a szabályok betartását.
Majdnem mindet, egy még maradt.
az összes SPD-vel kapcsolatos hozzászólást átmozgattam a megfelelő http://forum.bikemag.hu/topic/1461-spd-cip%C3%B5/ topicba.
kérem a szabályok betartását.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
Első Maxxis Xenith gumimból egy egész nagy darab fog kiszakadni, mert belementem valami fémforgácsba. Mit ajánlanátok városba, ami lehetőleg teljesen slick, és jól bírja az üvegszilánkokat, és hasonló kínzást? Sajnos néhol tele van az út, ha tehetném kerülném, de néhol nem lehet. És nem túl drága. CST terepgumimmal meg vagyok elégedve, esetleg nézzek azok közül valamit?
..vagyis ezek szerint, mint ha csak nyomnád, akkora erőt tudsz kifejteni úgy is.
egy adott kapacitasbol tudsz dolgozni, de egy rovid idore nagyobb erot tudsz kifejteni. igy jobb?
Mondjuk mindegy, azóta más gumikkal is megpróbáltam, egyik se ütött, egyikben sem volt ilyen tojásdad kidudorodás oldalfalon.
Szerintem nem bennem lesz a hiba
backontrack
pár évről visszamaradt conti gp-t idén tavasszal még elővettem, és használtam gond nélkül hátsó keréken, aztán levettem, és jó szorosan összegumizva csücsült a fiókomban.
Ma délelőtt nem igazán tetszett már a hátsó diamante futófelülete, gondoltam, előkeresem a contit, és fölteszem, de akadt egy kis bibi.
Felkerült a felnire a gumi, megforgatva látszott rajta, hogy nem teljesen kerek. Gurulgattam vele, és szó szerint ütött, mint egy tojásos külső v deformált felni. Megnéztem megint, s tényleg: a gumi oldalán gy nagy kitüremkedés, maga a futófelület meg szintén nem volt teljesen kerek, inkább ovoidnak mondanám.
Újra levettem, átnéztem, visszatettem, ugyanúgy ütött, tojásnak érződött. Elegem lett az egészből, kaptam kölcsön egy másik gumit, azzal meg semmi probléma, iszonyat jól fut, szépen szalad, remek.
Előfordulhat, hogy esetleg tároláskor megtört a pereme, deformálódott? Elég jó gumma, igaz, volt már rajta repedés-szakadás, de használtam úgy több ezer km-t (első keréken) és semmi bajt nem észleltem. Kb. 6-7 ezret futott első keréken, alig 1300-at hátul, és még tényleg lenne benne élet bőven, de így, hogy üt, sajnos nem hiszem, hogy bármire jó lesz
egyébként 22mm széles black chillis grand prixről van szó, ekkora csirke méretben sajnos, már a kis tojás is nagyot üt
Nobby. A Rocket Ron viszont jobban tisztul, könnyebb. Nagyon érdemes kipróbálni az SPD-t, ha terepezel sokat számít. Sárban megint sárfajtától függően hátrányos persze. Az egyenetlen taposás ellen (amin egyébként még egy bikefit is segíthet) ha nem akarsz tudatosan gyakorolni használhatsz ovális tányért is, bár nem tudom hogy 2x vagy 3x-ban van e ilyen.
A nagyon egyenetlen taposást nem a taposópedálnak tulajdonítanám, az SPD főleg a stabilitás/kontroll-ra jó, jobban lehet vele irányítani a gépet, átugrani gyökereket, nem esel le rázos részeken stb. A felfelé húzás egyéni, de inkább csak sprinteknél, esetleg erőből kiállva felmenni a meredekekennél játszik.
Pár dolog, de ne értsd félre, egyszerűen csak "mértem (Watt)/használtam/tapasztaltam" alapon írok.
Ovál tányért több cég gyárt 2-es rendszerhez, Rotor gyárt 3-ashoz is. Nekem van 2x10-es és 2x11-es rendszerhez két szettem. Országútin Rotor Q-Rings, MTB-n 1x11-ként használok AbsoluteBlack ovál tányért. Sajnos a helyes pedálozást nem segíti, aki a kör tányért csak rugdalta, ezt is csak rugdalni fogja.
Pl. Hetente, kéthetente 5x2x1 perc egylábas tekerés felváltva a két lábbal, valamint hetente K3-edzések és heti 1x vagy 2x magas fordulattal pörgetés együttesen nagyon szépen és sokat javíthatnak ezen. És csak ezek.
SPD/platform: a húzás fázisában komoly Wattot adsz le.
Szálszakadás. Cseréltesd ki minél előbb.
Azt nem tudom, hogy mennyi esélyed van rá garancia keretében, de ideális esetben ezt azért ki kéne cserélnie a boltnak saját költségen.
Szálszakadás. Cseréltesd ki minél előbb.
Azt nem tudom, hogy mennyi esélyed van rá garancia keretében, de ideális esetben ezt azért ki kéne cserélnie a boltnak saját költségen.
Abban az idézek: "már-jól-csúszik-de-még-nem-korcsolya" ahol a Raceking hátul csak kipörög na ott hátul a Rocket Ron vagy a Nobby Nic kapaszkodik felfelé jobban? (Nekem hatványozott a probléma, mert taposópedálom van, tehát sokkal egyenetlenebb a leadott erő)
Illetve melyik tisztul jobban?
Nobby. A Rocket Ron viszont jobban tisztul, könnyebb. Nagyon érdemes kipróbálni az SPD-t, ha terepezel sokat számít. Sárban megint sárfajtától függően hátrányos persze. Az egyenetlen taposás ellen (amin egyébként még egy bikefit is segíthet) ha nem akarsz tudatosan gyakorolni használhatsz ovális tányért is, bár nem tudom hogy 2x vagy 3x-ban van e ilyen.
A nagyon egyenetlen taposást nem a taposópedálnak tulajdonítanám, az SPD főleg a stabilitás/kontroll-ra jó, jobban lehet vele irányítani a gépet, átugrani gyökereket, nem esel le rázos részeken stb. A felfelé húzás egyéni, de inkább csak sprinteknél, esetleg erőből kiállva felmenni a meredekekennél játszik.
Tekergek módosította - 2016. augusztus 13. - 12:15