Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15861 hozzászólás a témában

#1021
palio

palio

    vendég

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Sziasztok!

 

Ezeket a rovátkákat pár napja vettem észre a gumikon.

Használhatom még vagy  inkább azonnal cserés?

 

http://indafoto.hu/b...6-40746243/user

http://indafoto.hu/b...0-da68bdbe/user

http://indafoto.hu/b...4-cddbb297/user



#1022
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.097 hozzászólás

Üdv!

Rendszeresen visszatérő defekt problémám van: a belső a szelepszár tövénél elnyíródik. A felni peremen a szeleplyuknál már reszeltem, a felniszalagot kicseréltem, ennek ellenére 1 hónapon belül 5 ilyen defektem volt. A szelepszár idővel mindig megdőlt a lyukban, utána jött a defekt. Mivel a külső a defekt szerelésénél könnyen lejött, azt gyanítom, hogy meredek lemeneteknél megcsúszhatott a felnin, és ez okozza a szelepszárnál a belső feszülését, majd elnyíródását. Lehetséges ez? Mindenesetre, kukáztam a felnit (WTB) és a külsőt (kb. 70%-os állapotú Maxxis ignitor), és vettem egy új Ryde felnit új küllőszalaggal és hajtogatós Conti xking külsővel. Hát, ez már elsőre elég könnyen a helyére ugrott, és a 2. használatnál (csak hegyen használom) megint jött ugyanaz a defekt. Volt már hasonló problémátok? Mi okozza? Mi a megoldás?

 

alacsony lehet a nyomás.


  • farkas68 kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1023
farkas68

farkas68

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Üdv!

Rendszeresen visszatérő defekt problémám van: a belső a szelepszár tövénél elnyíródik. A felni peremen a szeleplyuknál már reszeltem, a felniszalagot kicseréltem, ennek ellenére 1 hónapon belül 5 ilyen defektem volt. A szelepszár idővel mindig megdőlt a lyukban, utána jött a defekt. Mivel a külső a defekt szerelésénél könnyen lejött, azt gyanítom, hogy meredek lemeneteknél megcsúszhatott a felnin, és ez okozza a szelepszárnál a belső feszülését, majd elnyíródását. Lehetséges ez? Mindenesetre, kukáztam a felnit (WTB) és a külsőt (kb. 70%-os állapotú Maxxis ignitor), és vettem egy új Ryde felnit új küllőszalaggal és hajtogatós Conti xking külsővel. Hát, ez már elsőre elég könnyen a helyére ugrott, és a 2. használatnál (csak hegyen használom) megint jött ugyanaz a defekt. Volt már hasonló problémátok? Mi okozza? Mi a megoldás?



#1024
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

a probike oldalán kettő félét látok, plusz a decathlonban van még ez:

http://www.decathlon...id_5618329.html

Köszi! Tényleg kettő van a probike-ban, a decathlon meg eszembe sem jutott :)



#1025
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.097 hozzászólás

Latex belsőt csak én ne találok nagyon? Ebike-on meg probike-ban van egyféle, és ennyi. 26-os kerék. Itteni leírások alapján érdemes lenne kipróbálnom, tubeless úgyse lesz egy ideig még.

 

a probike oldalán kettő félét látok, plusz a decathlonban van még ez:

http://www.decathlon...id_5618329.html


  • bardocz kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1026
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Latex belsőt csak én ne találok nagyon? Ebike-on meg probike-ban van egyféle, és ennyi. 26-os kerék. Itteni leírások alapján érdemes lenne kipróbálnom, tubeless úgyse lesz egy ideig még.



#1027
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

amugy en is tervezem majd ujra kiprobalni, ha nem lesz tubeless lehetosegem. erdekes amugy, hogy mashogy viselkedik nagy nyomasu vekony kerekben, es mashogy szelesnel.

 

http://www.bicyclero...tex-butyl-tubes

http://www.bicyclero...beless-clincher

 

ps: de lehet egyaltalan 29er latexet venni? en nem talaltam... egyedul a challenge csinal 38ig jo 622est, a michelin meg 559est. ez utobbit nem is ertem, meg a 80as evekben legyartottak 100 evre valot?


arn módosította - 2016. augusztus 30. - 13:56


#1028
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

26-os belső 29-es kerékre, értem. hát.... :) :) :) mindenesetre a lényeg, hogy nem bajod, esés, ilyesmi.

 

mivel kapni nem lehetett mast, ki kellet probalni :D



#1029
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.097 hozzászólás

igen, monti volt... miutan majdnem megsuketultem, es szetcseszte a felnit, azota nem hasznaltam. pedig menni jo volt vele...

akkoriban volt divat a 26os michelint 29erbe tulfujni :) ez mar tul sok volt neki.

 

26-os belső 29-es kerékre, értem. hát.... :) :) :) mindenesetre a lényeg, hogy nem bajod, esés, ilyesmi.


Kisherceg módosította - 2016. augusztus 30. - 12:40

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1030
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

arn, ez a felrobbant belső országútin volt? csak mert montin nekem sosem volt gondom a ragasztott latex belsővel.

 

igen, monti volt... miutan majdnem megsuketultem, es szetcseszte a felnit, azota nem hasznaltam. pedig menni jo volt vele...

akkoriban volt divat a 26os michelint 29erbe tulfujni :) ez mar tul sok volt neki.


arn módosította - 2016. augusztus 30. - 12:13


#1031
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Találtam egy oldalt, levélként jött e talán hasznos lehet másnak is, ahol gumi méretek vannak részletezve. 

 

""Belső gumi méretek, és tömlő kompatibilitás" 

megváltás lesz számodra, mert 3 perc alatt megoldja minden gondodat."

 

http://wg.bikepro.hu...b67k6696ff6ba5k


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1032
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.097 hozzászólás

Reszben az en hibam, mert nem kellett volna ragasztani - felfujas kozben felrobbant, megroggyant a felni fala, leugrott a kulso. De menet kozben "spontan" is elfordulhat, de gyanitom jellemzobb ez nagynyomasu outiknal.

 

 

arn, ez a felrobbant belső országútin volt? csak mert montin nekem sosem volt gondom a ragasztott latex belsővel.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1033
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Hogyan robbant fel a latex belsőd? Csak azért érdekel, mert én is azt használok.


Reszben az en hibam, mert nem kellett volna ragasztani - felfujas kozben felrobbant, megroggyant a felni fala, leugrott a kulso. De menet kozben "spontan" is elfordulhat, de gyanitom jellemzobb ez nagynyomasu outiknal.

#1034
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

4 bar? :o  Szerintem próbáld ki az alacsony nyomást  :)  Nem tudom mit minek tekersz ki, szelepmagot? Külsőcseréhez nem kell teljesen leengedni. Nekem is van szingós ami eltömődött a löttytől de fogóval meg lehet mozgatni anélkül hogy ki kelljen tekerni az egészet.

1,5"-os slick gumi, ez jó így ennyire felfújva. Terepgumi 2-2,5 talán, nem tudom mennyire pontos a pumpa. Én inkább kitekerem, béna vagyok, jobb így nekem.



#1035
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Amikor kitekerem a szelepből a tűt, és eltűnik belőle 4 bar egy pillanat alatt, akkor szerintem jönne a lötty is.

 

4 bar? :o  Szerintem próbáld ki az alacsony nyomást  :)  Nem tudom mit minek tekersz ki, szelepmagot? Külsőcseréhez nem kell teljesen leengedni. Nekem is van szingós ami eltömödőtt a löttytől de fogóval meg lehet mozgatni anélkül hogy ki kelljen tekerni az egészet.



#1036
csita

csita

    vendég

  • fórumtag
  • 235 hozzászólás

A kojak jo... Bar eleg kemenyre kell fujni, es muanyagos erzesre (alacsonyabb nyomason sokat lassul). De tartos, jol gurul es brutal mod tapad :)

En nem tennek latexba lottyot... Ha beleszarad, dobhatod ki, vagy lesz egy folyamatosan novekedo sulyu belsod az utantoltesekkel. Latex vagy tubeless. A latex menettulajdonsagait nagyon szerettem, viszont amiota felrobbant, messzitol kerulom.

 

Hogyan robbant fel a latex belsőd? Csak azért érdekel, mert én is azt használok.


"A sport a test útján nyitja meg a lelket.":)

#1037
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Monti, így hamarabb leenged, nyerek 1 percet :D Meg auto szelep, nem presta.

Szerintem a szmötyi szempontjából mindegy, milyen szelep, ha belejut, eltömíti, mert számára csak egy lyuk a belsőn B)


RelakS módosította - 2016. augusztus 26. - 14:56


#1038
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Monti, így hamarabb leenged, nyerek 1 percet :D Meg auto szelep, nem presta.



#1039
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Amikor kitekerem a szelepből a tűt, és eltűnik belőle 4 bar egy pillanat alatt, akkor szerintem jönne a lötty is.

 

1: Nekem szimpla felfújáskor is jön ki lötty, emiatt már fogóval kell kitekerni a prestát

2: minek tekered ki a tűt? Vagy ha meg ez a hepped, akkor először lassan ereszd lejjebb a nyomást, utána kitekerheted a tűt, és leereszt a gumi. Mondjuk én bennehagynám, már ha montid van, úgy is szét tudtam szedni a kereket. Ha országúti, akkor passz, ahhoz nem értek :)



#1040
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Azt hittem tubeless-t használsz, ha belsőbe töltöd a löttyöt az hogy jön ki külsőcserénél? A löttyöt nem a belső és a külső közé kell nyomni :D

Amikor kitekerem a szelepből a tűt, és eltűnik belőle 4 bar egy pillanat alatt, akkor szerintem jönne a lötty is.


bardocz módosította - 2016. augusztus 26. - 12:52