Sziasztok!
Ezeket a rovátkákat pár napja vettem észre a gumikon.
Használhatom még vagy inkább azonnal cserés?
http://indafoto.hu/b...6-40746243/user
http://indafoto.hu/b...0-da68bdbe/user
http://indafoto.hu/b...4-cddbb297/user
Sziasztok!
Ezeket a rovátkákat pár napja vettem észre a gumikon.
Használhatom még vagy inkább azonnal cserés?
http://indafoto.hu/b...6-40746243/user
http://indafoto.hu/b...0-da68bdbe/user
http://indafoto.hu/b...4-cddbb297/user
Üdv!
Rendszeresen visszatérő defekt problémám van: a belső a szelepszár tövénél elnyíródik. A felni peremen a szeleplyuknál már reszeltem, a felniszalagot kicseréltem, ennek ellenére 1 hónapon belül 5 ilyen defektem volt. A szelepszár idővel mindig megdőlt a lyukban, utána jött a defekt. Mivel a külső a defekt szerelésénél könnyen lejött, azt gyanítom, hogy meredek lemeneteknél megcsúszhatott a felnin, és ez okozza a szelepszárnál a belső feszülését, majd elnyíródását. Lehetséges ez? Mindenesetre, kukáztam a felnit (WTB) és a külsőt (kb. 70%-os állapotú Maxxis ignitor), és vettem egy új Ryde felnit új küllőszalaggal és hajtogatós Conti xking külsővel. Hát, ez már elsőre elég könnyen a helyére ugrott, és a 2. használatnál (csak hegyen használom) megint jött ugyanaz a defekt. Volt már hasonló problémátok? Mi okozza? Mi a megoldás?
alacsony lehet a nyomás.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Üdv!
Rendszeresen visszatérő defekt problémám van: a belső a szelepszár tövénél elnyíródik. A felni peremen a szeleplyuknál már reszeltem, a felniszalagot kicseréltem, ennek ellenére 1 hónapon belül 5 ilyen defektem volt. A szelepszár idővel mindig megdőlt a lyukban, utána jött a defekt. Mivel a külső a defekt szerelésénél könnyen lejött, azt gyanítom, hogy meredek lemeneteknél megcsúszhatott a felnin, és ez okozza a szelepszárnál a belső feszülését, majd elnyíródását. Lehetséges ez? Mindenesetre, kukáztam a felnit (WTB) és a külsőt (kb. 70%-os állapotú Maxxis ignitor), és vettem egy új Ryde felnit új küllőszalaggal és hajtogatós Conti xking külsővel. Hát, ez már elsőre elég könnyen a helyére ugrott, és a 2. használatnál (csak hegyen használom) megint jött ugyanaz a defekt. Volt már hasonló problémátok? Mi okozza? Mi a megoldás?
a probike oldalán kettő félét látok, plusz a decathlonban van még ez:
Köszi! Tényleg kettő van a probike-ban, a decathlon meg eszembe sem jutott
Latex belsőt csak én ne találok nagyon? Ebike-on meg probike-ban van egyféle, és ennyi. 26-os kerék. Itteni leírások alapján érdemes lenne kipróbálnom, tubeless úgyse lesz egy ideig még.
a probike oldalán kettő félét látok, plusz a decathlonban van még ez:
http://www.decathlon...id_5618329.html
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Latex belsőt csak én ne találok nagyon? Ebike-on meg probike-ban van egyféle, és ennyi. 26-os kerék. Itteni leírások alapján érdemes lenne kipróbálnom, tubeless úgyse lesz egy ideig még.
amugy en is tervezem majd ujra kiprobalni, ha nem lesz tubeless lehetosegem. erdekes amugy, hogy mashogy viselkedik nagy nyomasu vekony kerekben, es mashogy szelesnel.
http://www.bicyclero...tex-butyl-tubes
http://www.bicyclero...beless-clincher
ps: de lehet egyaltalan 29er latexet venni? en nem talaltam... egyedul a challenge csinal 38ig jo 622est, a michelin meg 559est. ez utobbit nem is ertem, meg a 80as evekben legyartottak 100 evre valot?
arn módosította - 2016. augusztus 30. - 13:56
26-os belső 29-es kerékre, értem. hát....
![]()
![]()
mindenesetre a lényeg, hogy nem bajod, esés, ilyesmi.
mivel kapni nem lehetett mast, ki kellet probalni
igen, monti volt... miutan majdnem megsuketultem, es szetcseszte a felnit, azota nem hasznaltam. pedig menni jo volt vele...
akkoriban volt divat a 26os michelint 29erbe tulfujni
ez mar tul sok volt neki.
26-os belső 29-es kerékre, értem. hát....
mindenesetre a lényeg, hogy nem bajod, esés, ilyesmi.
Kisherceg módosította - 2016. augusztus 30. - 12:40
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
arn, ez a felrobbant belső országútin volt? csak mert montin nekem sosem volt gondom a ragasztott latex belsővel.
igen, monti volt... miutan majdnem megsuketultem, es szetcseszte a felnit, azota nem hasznaltam. pedig menni jo volt vele...
akkoriban volt divat a 26os michelint 29erbe tulfujni ez mar tul sok volt neki.
arn módosította - 2016. augusztus 30. - 12:13
Találtam egy oldalt, levélként jött e talán hasznos lehet másnak is, ahol gumi méretek vannak részletezve.
""Belső gumi méretek, és tömlő kompatibilitás"
megváltás lesz számodra, mert 3 perc alatt megoldja minden gondodat."
http://wg.bikepro.hu...b67k6696ff6ba5k
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Reszben az en hibam, mert nem kellett volna ragasztani - felfujas kozben felrobbant, megroggyant a felni fala, leugrott a kulso. De menet kozben "spontan" is elfordulhat, de gyanitom jellemzobb ez nagynyomasu outiknal.
arn, ez a felrobbant belső országútin volt? csak mert montin nekem sosem volt gondom a ragasztott latex belsővel.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Hogyan robbant fel a latex belsőd? Csak azért érdekel, mert én is azt használok.
4 bar?
Szerintem próbáld ki az alacsony nyomást
Nem tudom mit minek tekersz ki, szelepmagot? Külsőcseréhez nem kell teljesen leengedni. Nekem is van szingós ami eltömődött a löttytől de fogóval meg lehet mozgatni anélkül hogy ki kelljen tekerni az egészet.
1,5"-os slick gumi, ez jó így ennyire felfújva. Terepgumi 2-2,5 talán, nem tudom mennyire pontos a pumpa. Én inkább kitekerem, béna vagyok, jobb így nekem.
Amikor kitekerem a szelepből a tűt, és eltűnik belőle 4 bar egy pillanat alatt, akkor szerintem jönne a lötty is.
4 bar? Szerintem próbáld ki az alacsony nyomást
Nem tudom mit minek tekersz ki, szelepmagot? Külsőcseréhez nem kell teljesen leengedni. Nekem is van szingós ami eltömödőtt a löttytől de fogóval meg lehet mozgatni anélkül hogy ki kelljen tekerni az egészet.
A kojak jo... Bar eleg kemenyre kell fujni, es muanyagos erzesre (alacsonyabb nyomason sokat lassul). De tartos, jol gurul es brutal mod tapad
En nem tennek latexba lottyot... Ha beleszarad, dobhatod ki, vagy lesz egy folyamatosan novekedo sulyu belsod az utantoltesekkel. Latex vagy tubeless. A latex menettulajdonsagait nagyon szerettem, viszont amiota felrobbant, messzitol kerulom.
Hogyan robbant fel a latex belsőd? Csak azért érdekel, mert én is azt használok.
Monti, így hamarabb leenged, nyerek 1 percet
Meg auto szelep, nem presta.
Szerintem a szmötyi szempontjából mindegy, milyen szelep, ha belejut, eltömíti, mert számára csak egy lyuk a belsőn
RelakS módosította - 2016. augusztus 26. - 14:56
Amikor kitekerem a szelepből a tűt, és eltűnik belőle 4 bar egy pillanat alatt, akkor szerintem jönne a lötty is.
1: Nekem szimpla felfújáskor is jön ki lötty, emiatt már fogóval kell kitekerni a prestát
2: minek tekered ki a tűt? Vagy ha meg ez a hepped, akkor először lassan ereszd lejjebb a nyomást, utána kitekerheted a tűt, és leereszt a gumi. Mondjuk én bennehagynám, már ha montid van, úgy is szét tudtam szedni a kereket. Ha országúti, akkor passz, ahhoz nem értek
Azt hittem tubeless-t használsz, ha belsőbe töltöd a löttyöt az hogy jön ki külsőcserénél? A löttyöt nem a belső és a külső közé kell nyomni
Amikor kitekerem a szelepből a tűt, és eltűnik belőle 4 bar egy pillanat alatt, akkor szerintem jönne a lötty is.
bardocz módosította - 2016. augusztus 26. - 12:52