https://www.ebay.com...SwAAOSwP1dgWgQV
Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#121
Írta 2022. március 03. - 20:42
- blash és Kisherceg kedveli ezt
#122
Írta 2022. március 03. - 20:33
A 24-es felni egy régebbi projektből maradt. Egy mavic aksium szettet akartam tubeless kompatiblissé varázsolni, meg a hátsó kerék abban menthetetlen volt.
A 28 lyukas felnin egy 650bx1,9-es gravelking van. Igazából nem gyilkolom feleslegesen, de kicsit sem vagyok könnyű, ennek ellenére nincs vele gond. Az a kerék 1670 g volt párban.
A 700c meg 1740 asszem.
Vettem hozzájuk egy eBay-es küllőfeszesség mérőt, ami a tökéletestől nagyon messze van, de háztáji felhasználásra segít.
Ezt a feszességmérőt belinkeled, ha megkérlek?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#123
Írta 2022. március 03. - 20:20
köszi!
zsírral sosem próbáltam, igazából eszembe sem jutott. az olaj jónak tűnik, a felesleget könnyen le tudom a törölni, a maradék meg "eloszlik", lepereg, de ha kellene, könnyen pótolható.
2mm: igen, igazad van, de én smucig vagyok, nem adok 3-4-szeres pénzt kb 20-30gr/kerék "előnyért". a sapim legolcsóbb rozsdamentes küllői teljesen beváltak*. az alu anya annyiból más, hogy legalább a felninél vannak, nem úgy, mint a küllők tömegközéppontja....
kétkereszt: általában én is háromra fűzöm, talán csak zolkow Zolinak készítettem kettőre tavaly a csicsás kerekeit. ma még szóbaállt velem, így van nincs velük gond, vagy nem használja őket... a mostani alkalomal két dolog miatt választottam a kétkeresztes mintát:
- a DT agyak pereme elég magas, a kerék is "kicsi", nem akartam nagy torlódást az agyperemnél
- rövidebb küllő -->kisebb tömeg, ingyen
*mondjuk most "vicces" volt, a fele "köztes" méret volt, páratlan mm hosszal....
nahát, ilyen kevés küllő! lusta vagy a küllőkulcsot forgatni, ezzel spórolsz?
A 24-es felni egy régebbi projektből maradt. Egy mavic aksium szettet akartam tubeless kompatiblissé varázsolni, meg a hátsó kerék abban menthetetlen volt.
A 28 lyukas felnin egy 650bx1,9-es gravelking van. Igazából nem gyilkolom feleslegesen, de kicsit sem vagyok könnyű, ennek ellenére nincs vele gond. Az a kerék 1670 g volt párban.
A 700c meg 1740 asszem.
Vettem hozzájuk egy eBay-es küllőfeszesség mérőt, ami a tökéletestől nagyon messze van, de háztáji felhasználásra segít.
- Kisherceg kedveli ezt
#124
Írta 2022. március 03. - 18:16
Szép munka.
A niplik kenésével nagyon egyetértek, én a zöld zsírig is vetemedek már régóta, problémamentesen.
Tudom, hogy nagyon kínos a rendes küllő beszerzése, de saját fűzésnél, pláne ha ilyen szép aggyal dolgozok, mindig piszkál, hogy a minimum a 2-1,8mm-es húzott küllő. Nem könnyebb egy korty víznél többel a sima kettesnél, de mégis, kell a tudat, hogy magasabb technológiai szinten van.
Ugyanígy, hagyományos keréknél ragaszkodom a három keresztes fűzéshez.
Mi indokolta, illetve mik a tapasztalataid a két kereszttel?
köszi!
zsírral sosem próbáltam, igazából eszembe sem jutott. az olaj jónak tűnik, a felesleget könnyen le tudom a törölni, a maradék meg "eloszlik", lepereg, de ha kellene, könnyen pótolható.
2mm: igen, igazad van, de én smucig vagyok, nem adok 3-4-szeres pénzt kb 20-30gr/kerék "előnyért". a sapim legolcsóbb rozsdamentes küllői teljesen beváltak*. az alu anya annyiból más, hogy legalább a felninél vannak, nem úgy, mint a küllők tömegközéppontja....
kétkereszt: általában én is háromra fűzöm, talán csak zolkow Zolinak készítettem kettőre tavaly a csicsás kerekeit. ma még szóbaállt velem, így van nincs velük gond, vagy nem használja őket... a mostani alkalomal két dolog miatt választottam a kétkeresztes mintát:
- a DT agyak pereme elég magas, a kerék is "kicsi", nem akartam nagy torlódást az agyperemnél
- rövidebb küllő -->kisebb tömeg, ingyen
*mondjuk most "vicces" volt, a fele "köztes" méret volt, páratlan mm hosszal....
Én az utolsó két garnitúra kerekemet sapim D-light-tal fűztem réz anyával.
Mindkettő a gravel bringába ment:
700c novatec agyak, Dt R500 felni, 24 küllő
650b novatec agyak, sun helix 25 felni, 28 küllő
Mindkettő két keresztre fűzve.
A küllőkkel maximálisan elégedett vagyok, nem volt nehéz dolgozni velük.
nahát, ilyen kevés küllő! lusta vagy a küllőkulcsot forgatni, ezzel spórolsz?
- ZolkoW és Rabbit kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#125
Írta 2022. március 03. - 15:09
Én az utolsó két garnitúra kerekemet sapim D-light-tal fűztem réz anyával.
Mindkettő a gravel bringába ment:
700c novatec agyak, Dt R500 felni, 24 küllő
650b novatec agyak, sun helix 25 felni, 28 küllő
Mindkettő két keresztre fűzve.
A küllőkkel maximálisan elégedett vagyok, nem volt nehéz dolgozni velük.
A Sapim D-light nem a 2mm-es Champion kategória. :-)
Kiegészíteném az előző hozzászólásom, a hagyományos alatt a 32 lyukas opciót értettem. 24-28 küllőnél a 3 kereszt már furán állna, ha jól sejtem.
#126
Írta 2022. március 03. - 14:55
Én az utolsó két garnitúra kerekemet sapim D-light-tal fűztem réz anyával.
Mindkettő a gravel bringába ment:
700c novatec agyak, Dt R500 felni, 24 küllő
650b novatec agyak, sun helix 25 felni, 28 küllő
Mindkettő két keresztre fűzve.
A küllőkkel maximálisan elégedett vagyok, nem volt nehéz dolgozni velük.
#127
Írta 2022. március 03. - 11:41
Szép munka.
A niplik kenésével nagyon egyetértek, én a zöld zsírig is vetemedek már régóta, problémamentesen.
Tudom, hogy nagyon kínos a rendes küllő beszerzése, de saját fűzésnél, pláne ha ilyen szép aggyal dolgozok, mindig piszkál, hogy a minimum a 2-1,8mm-es húzott küllő. Nem könnyebb egy korty víznél többel a sima kettesnél, de mégis, kell a tudat, hogy magasabb technológiai szinten van.
Ugyanígy, hagyományos keréknél ragaszkodom a három keresztes fűzéshez.
Mi indokolta, illetve mik a tapasztalataid a két kereszttel?
- Kisherceg kedveli ezt
#128
Írta 2022. március 02. - 23:06
ez meg a hátsó, DT 350 QR, SunRingle Helix TR25 SL felni, Sapim küllők, réz anyák.
réz anyák: nem akartam a squorx-ot gyötörni, mert lehet, ez is megkapja a másik Duroc-ot, de egyelőre így van párban a Unitban lévő elsővel. (így a Unithoz most másfél pár kerekem van )
úgyegyébként, hátha valakit érdekel: nagy kedvenceim az utóbbi években a SunRingle felnik. bár sala nem javasolta, de nekem jó tapasztalataim vannak velük. konkrétan ezekkel:
Helix TR25 SL: ebből 27,5 és 29er felniket is fűztem, két-két pár kereket. gyűrűzött, illesztett darabok, a 27,5 400gramm, a 29er-re nem emlékszem. fűzéskor kicsit puhábbnak tűnik, elsőre eléggé csipsznek néz ki, de szépen, gyorsan kiegyenesedik mikor elkezdem meghúzni a küllőket. réz és alu anyákkal is fűztem, könnyen ment mindkettővel, a rézzel valamivel talán könnyebben, ha mindkettő ugyanúgy picit olajozva volt. gondolom itt a sqoux menetrögzítője (és talán a 29er-be épített 2-1,8-2 küllők) miatt volt macerásabb. használva nem volt eddig gondom egyikkel sem, de én nem nagyon rongálom a kerekeket, vigyázok rájuk.
Duroc30: 440gramm a 27,5. hegesztett, gyűrű nélküli. nagyon szép egyenes a fűzés megkezdésétől, gyorsan, könnyen kész tud lenni. a gyűrű hiánya miatt az alu anya kis "fészket" csinál magának a küllőlyukba. ezzel még nem mentem, csak összeraktam,.
- karakoram, Rabbit és zscs kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#129
Írta 2022. március 02. - 22:54
Az új DT-k szintén nagyon korrektek, 240EXP-t használok lassan 1 éve, top az új ratchet cucc!
Tömegre is jók, bár szerintem a 350-es most a best buy.
240EXP-k, első-hátsó agy friss mérés, 210g + 122g (sajnos nem az enyémek) https://gewichte.mtb-news.de/
az első agynál két dologtól nem vagyok elájulva, mindkettő a 15mm<->QR átalakítással kapcsolatos:
- kell a saját kupakja, a "generic" tengellyel nem lesz jó, a tárcsa oldali csapágyat nem támasztja alá teljes szélességében.
- a kupakot kb ki kell "tépni" az agyból....
egyébként kész az első kerék. nem lett világbajnok (közel sem), de falura jó lesz.
DT 350 agy
Sapim 2mm küllők
DT squorx 15mm alu anyák
SunRingle Duroc 30 felni
a squorx anyákra annyira rászoktam, hogy a múltkor az apróban felbukkanó "akciós" kétkeréknyi csomagra majdnem gyorsabban csaptam le, mintsem felkerült a hirdetés...
- karakoram és Rabbit kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#130
Írta 2022. március 02. - 22:11
Az új DT-k szintén nagyon korrektek, 240EXP-t használok lassan 1 éve, top az új ratchet cucc!
Tömegre is jók, bár szerintem a 350-es most a best buy.
240EXP-k, első-hátsó agy friss mérés, 210g + 122g (sajnos nem az enyémek) https://gewichte.mtb-news.de/
#131
Írta 2022. február 28. - 13:11
Gratulálok!
Honnan rendelted?
1. Egyszerű de nagyszerű a cucc
2. Miket nem szagolgatsz te...és még tetszik is neki...
Bike-discount, amit linkeltél, amit köszönök is!
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#132
Írta 2022. február 28. - 08:18
meg is érkezett (illetve érkeztek, mert nem bírtam ki, hogy ne legyen első párja )
gyors észrevételek:
1, basszus, zseniális a cucc!
2, q_rva jó szaga van benne a zsírnak
Gratulálok!
Honnan rendelted?
1. Egyszerű de nagyszerű a cucc
2. Miket nem szagolgatsz te...és még tetszik is neki...
#133
Írta 2022. február 25. - 13:06
Nem tudom, volt-e már róla szó, ezek a gravelbe készülnek, ugye?
nem volt róla szó, de nem a Roninba lesz, oda már fűztem tavasszal/nyáron Deore+Helix kerekeket. a DT-vel a Unit lesz "soksebességesítve". ( ha nagyon nem válna be, akkor megy a 4565B-be. ja, hát nem vagyok egyszerű... )
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#134
Írta 2022. február 25. - 10:48
meg is érkezett (illetve érkeztek, mert nem bírtam ki, hogy ne legyen első párja )
gyors észrevételek:
1, basszus, zseniális a cucc!
2, q_rva jó szaga van benne a zsírnak
Nem tudom, volt-e már róla szó, ezek a gravelbe készülnek, ugye?
#135
Írta 2022. február 24. - 22:03
Szívesen!
Nem bánod meg ha benevezel rá.
meg is érkezett (illetve érkeztek, mert nem bírtam ki, hogy ne legyen első párja )
gyors észrevételek:
1, basszus, zseniális a cucc!
2, q_rva jó szaga van benne a zsírnak
- karakoram, Rabbit és zscs kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#136
Írta 2022. február 24. - 19:17
Értem, van egy v fékes acél túra vázam, aminek a hátsó villája a saruknál 130mm. Sztem agyváltós volt eredetileg, ezért ennyi a 26-os mérete ellenére. Van esetleg valakinek vmi ötlete? Köszi, haromp
A 3*6, 3*7 fokozatú váltással szerelt "ősmontik" papucstávolsága még 130 mm volt. Nekem is van egy ilyen Kettlerem, meg egy másik ilyenből származó kerék van most a 135mm papcstávú vázamban, hézagolókkal.
#137
Írta 2022. február 23. - 23:32
haromp módosította - 2022. február 23. - 23:33
#138
Írta 2022. február 23. - 21:10
Üdv, és elnézést, ha egy százmilliószor feldobott témával jövök, de lehet 26-os mtb hátsókerékbe országúti agyat tenni? Köszi haromp
135x9mm gyorszár (tárcsafékkel)? 142x12mm (tárcsafékhez)? Akkor valószínű, hogy igen***.
130x9mm gyorszár (felnifékes kerékhez)? Nem.
***-specifikáció pontosítása szükséges
- haromp kedveli ezt