Drágábban ne reklámozzuk már a szemetet, lécci!!!
Imádom én is a kínai apróságokat, ezer szart vettem már Aliról de itt tényleg jobb az eredetit venni.
https://trailhead.hu...csni-szerkezet/
Drágábban ne reklámozzuk már a szemetet, lécci!!!
Imádom én is a kínai apróságokat, ezer szart vettem már Aliról de itt tényleg jobb az eredetit venni.
https://trailhead.hu...csni-szerkezet/
Nem kötelező az eredetit venni, akár Aliról is lehet rendelni utángyárottat:
https://www.aliexpre...arch-mainSearch
Én különben 18-ról váltottam 36-ra a 350-es 2020-as x1700-as kerekemben. Igazán megéri a váltást! Az újabb agyak (kivéve az új 370-es) különben már mind szerencsére 36-os ratchettel érkeznek.
Szerintem simán lehet, hogy hozzászoktál a sűrű reteszeléshez? Ahogy én is hozzászoktam, 240s (36-fogas gyűrűk) és Acros agyakkal megyek. Ma reggel direkt figyeltem, hogyan dolgozik a 350-es és ahol késést éreztem, tuti mind a 20°-os reteszelés miatt volt. De ahogy írtam, engem korábban sem zavart ez, egyszerűen csak feltűnt, hogy érezhető egy "szalajtás" effekt, gondolom, mikor 15-19°-ot kell tekerni a reteszeléshez. Nem nehéz kiszámolni, ez egy 175mm-es hajtókarral mérve mit jelent és tuti, érezhető.
350-es hátsó agyat én el nem adnék, akkor már egy 36-os gyűrű bele, drága vagy sem!
köszi, srácok a tippeket. annak örülök, hogy nem az agy hibás, hanem "mások a preferenciák". egyelőre fiókba kerül, kitalálom, mi legyen vele. (pl megkaphatná a Ronin, bár talán kicsit overkill lenne és jelenleg fűzni sincs túl nagy kedvem... :/ )
addig is, ha valakit érdekel, itt elér.
addig is, ha valakit érdekel, itt elér.
Hát, tudod, hogy kell meghozni rá az ember kedvét.
köszi, srácok a tippeket. annak örülök, hogy nem az agy hibás, hanem "mások a preferenciák". egyelőre fiókba kerül, kitalálom, mi legyen vele. (pl megkaphatná a Ronin, bár talán kicsit overkill lenne és jelenleg fűzni sincs túl nagy kedvem... :/ )
addig is, ha valakit érdekel, itt elér.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
igen-igen, köszi, csak összezavart két cikkszám (hwtxxx00nsk36s és HWDXXX00N2884S) de aztán rájöttem, hogy az egyik a komplett upgrade kittet jelöli, a másik pedig önmagában a napkereket.
hm... nem jó hír, amit írsz. mert nyilván ha "csak teker" az ember, kb pont nem különösebben zavaró, de nem azért fizettem 140eurót, hogy ilyesmivel szívjak és el kelljen tapsoljak plusz 70 eurót csak azért, hogy megfelelően gyors legyen. nemtom', nem vagyok elájulva ettől a 350 agypártól. lassan reteszel, néha "luftol"*, az első agy átalakítása full barbár és még drága is. persze én vagyok a hüJe, mért nem vettem a frissebb 350-et, kb plusz 15 euró lett volna... alszok még rá párat, eldöntöm, beleborítsam-e még ezt a 70 eurót vagy próbáljam eladni...
*jó, nyilván nem tragikus és tényleg alkalomszerű de azért mégis. a lenézett M8000 agyaim hibátlanok 4,5 éve.
Messze az egyik legmegbízhatóbb a 350-es agy a piacon. Elpusztíthatatlan. Szerintem jól gondold meg, eladod-e!
Engem összességében nem zavar ez a néha "luftolás" sem, de mások lehetnek a preferenciáink.
igen, ez kell neked.
Van nekem most egy pár hónapos CR1600 db hátsó kerekem, a régi 3-kalapácsos DT helyett vettem, mert ugye kifeküdt a hátsó agyban valami. Nos, ez 350-es aggyal jött már, 18t ratchettel. Nekem is az az érzésem néha, mintha lenne néha 1 "luft" benne. Sok éve is volt 350-esem, ott is rémlik ilyesmi.
De a 240s-nél ilyet nem tapasztaltam soha. Lehet, a tömör racheteket kevésbé hatékonyan nyomja össze a két spirálrugó és néha nem zár egyszerre. A 36t ugye kikönnyített, a linkelt termékfotón is jól látható a kimart középső rész.
Persze csak feltételezem, hogy akár ez is lehet az ok.
igen-igen, köszi, csak összezavart két cikkszám (hwtxxx00nsk36s és HWDXXX00N2884S) de aztán rájöttem, hogy az egyik a komplett upgrade kittet jelöli, a másik pedig önmagában a napkereket.
hm... nem jó hír, amit írsz. mert nyilván ha "csak teker" az ember, kb pont nem különösebben zavaró, de nem azért fizettem 140eurót, hogy ilyesmivel szívjak és el kelljen tapsoljak plusz 70 eurót csak azért, hogy megfelelően gyors legyen. nemtom', nem vagyok elájulva ettől a 350 agypártól. lassan reteszel, néha "luftol"*, az első agy átalakítása full barbár és még drága is. persze én vagyok a hüJe, mért nem vettem a frissebb 350-et, kb plusz 15 euró lett volna... alszok még rá párat, eldöntöm, beleborítsam-e még ezt a 70 eurót vagy próbáljam eladni...
*jó, nyilván nem tragikus és tényleg alkalomszerű de azért mégis. a lenézett M8000 agyaim hibátlanok 4,5 éve.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
igen, ez kell neked.
Van nekem most egy pár hónapos CR1600 db hátsó kerekem, a régi 3-kalapácsos DT helyett vettem, mert ugye kifeküdt a hátsó agyban valami. Nos, ez 350-es aggyal jött már, 18t ratchettel. Nekem is az az érzésem néha, mintha lenne néha 1 "luft" benne. Sok éve is volt 350-esem, ott is rémlik ilyesmi.
De a 240s-nél ilyet nem tapasztaltam soha. Lehet, a tömör racheteket kevésbé hatékonyan nyomja össze a két spirálrugó és néha nem zár egyszerre. A 36t ugye kikönnyített, a linkelt termékfotón is jól látható a kimart középső rész.
Persze csak feltételezem, hogy akár ez is lehet az ok.
oksa, szóval arra jutottam, hogy a 18T kevés lesz. elvileg ez a 36T kell nekem a 350-be, ugye?
https://www.bike-dis...ar-ratchet-hubs
(54T-t nem szeretnék, gondolom sokkal hangosabb és ennek alapján a hangjától meg is bolondulnék... )
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Az enyém már lassan 6 éves de halvány emlékeim szerint nekem is csinált néhányszor ilyet a legelején. Azóta egyszer sem.
Mondjuk ha "túl" sok zsírt tömsz bele, akkor is képes ilyenre de ezt meg néhány km után kinyomja magából.
Lehet hogy neki is be kell kicsit kopnia..??
kipróbáltam ezt a DT 350 agyat. hát őőő... nemtom', nem vagyok teljesen elégedett. nagyon jó, hogy finom halk, meg szépen is dolgozik, de azért az ciki, hogy a 21-22km hosszú próbatekerésen kétszer is sikerült megugrania. elsőre nem is voltam biztos benne, hogy nem a lánc volt-e, de kicsivel később újra megcsinálta. az a tipikus nem zár össze rendesen és átugrik jelenség. mindkétszer közepes tempónál "gurulásból izomból és gyorsan ráteszed a tüzet" helyzetben. lehet, a technikám béna, lehet egy kis "ritmuszavar", egy rövid, pillanatnyi szünet a tekerésben amikor kinyitna, de terhelem is tovább. ha elég hosszú ez a pillanat, már az él-él kapcsolatnak kellene zárni. mindenesetre fura... szétszedve tisztának tűnik, a fogak is épek, éppen csak látszik hogy már volt használva, de semmi komoly (mondjuk be is b_szna...) szóval kipucoltam, bezöldeztem shimano zsírral. ezt követően még egyszer előadta a fentit... (hm, belegondolva, mintha hasonlót a hope ss agy is csinált volna párszor, szal lehet, hogy tényleg user error... ) egyelőre használom, meglátom.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ha már kenőanyagok...
Én MOL Lítium bázisú és grafitos zsírt használok.
Van otthon Bike Work X, Hanseline, de volt Shimano is.
A Mol meglepően sokkal jobb, mint bármelyik másik, amit eddig használtam, drága pénzért.
Nincs csapágy berágódás, nem lágyul le, nem folyik ki...stb.
A családban található összes bicóhoz MOL zsírt használok.
A Rockyhoz évek óta grafitos zsírt használok az agyakba is, tökéletesen bevált.
Grafitos zsírt rakok az összes bícónál a menetekre, csavarra..stb nincs berohadt csavarom.
Lítium bázisú zsír
https://www.testbike...bazisu-kenozsir
https://mol.hu/hu/ke...ol-liton-lt-2ep
Grafitos zsír
https://mol.hu/hu/ke...azisu-kenozsir/
Szerintem oda nem kell semmiféle speciális zsír, kb bármi jó.
Én már kentem eddig kb 4 féle zsírral. Mintha nálam ez maradna meg legtovább benne: https://bringabutik....kenozsir-100-ml
A Shimano-d is tökéletes lesz de egy idő után úgyis kinyomja magából bármit is kensz oda.
DT-Ratchet hátsó kerék tulajok, figyelem!
Havernak néhány év után kifingott a két kis fogazott kerék. Egyszer csak nem zárt össze, rollerezhetett hazáig a montijával.
Semmi nem tart örökké, ez kopó alkatrésznek számít de azért mégsem úgy mint pl egy fékpofa v külső gumi.
Haver hülyesége is benne van bőven, kb egyszer sem zsírozta be őket. Hát, a kenésnek vannak előnyei.
A kis gömbölyű fogak már nem akadnak össze:
http://keptarhely.eu...11v01xo2c7.jpeg
marton módosította - 2022. március 11. - 20:21
Az a nagy hibája, hogy számít, hogy milyen tempóban engeded rá a küllőre. Mindig ugyanúgy célszerű, akkor egész használható. Van hozzá egy táblázat, abban benne van, hogy adott küllővastagságnál és anyagnál a mért szám milyen feszességet jelent. Én a feszesebb oldalt 1000 N-ra állítottam.
sisqo módosította - 2022. március 03. - 20:50