Azért azt tegyük hozzá, hogy ilyen 26-os, bitang széles, tehát nagyon merev felnivel jóval egyszerűbb elfogadható eredményt elérni, mint a sokkal keskenyebb, ellenben nagyobb átmérőjű, így sokkal kevésbé merev országúti kerekeknél. Ott még a felnifék és a nagyon kemény gumi miatt, nagyobb pontosság is kell az elégedettséghez. Az már csak a ráadás, hogy a videóban bemutatott 1 sebességes hátsóagy közel szimmetrikus lehet, míg az általános láncváltós agyaknál jókora különbség van a felni viselkedésében egységnyi küllőanya tekeréskor a két oldal küllői között.
A videóban bemutatott (ölemben magamhoz szorítom) műterhelésnek nincs értelme. A küllőkön taposásnak műterhelés szempontjából jó hatása van, de azért ezt úgy illik csinálni, hogy ne a tengelyen feküdjön fel a kerék. Ekkor ugyanis a csapágyakon keresztül adódik át a tengelyirányú terhelés, ami sokkal nagyobb, mint normál használat közben bármikor. A videóban az is látható, hogy a küllők már nem (csak) a küllőperemen fekszenek fel, hanem a túloldali küllő fején, köszönhetően a túl sok keresztre fűzésnek.
Naja, elég speciális ez a 26"-os, egysebességes triálkerék. Tényleg nem a legjobb példa.
Nem találtam jobb helyet a kérdésemnek.
Canyon Spectral AL 5.0 EX bicajom van, DT Swiss M 1850 Spline kerékkel, aggyal. A bicaj 2 éves volt májusban, kb. 4400 km tekertem vele.
A hátsó agy kotyog, oldal irányban mozgatva a kereket határozottan érezhető és látható is.
Mitől lehet ez? Csapágy?
És kivéve nem látszik, hogy mi kotyog? Ugye a tengely rendesen meg van húzva? A csapágyon kívül nem lehet túl sok minden. Főleg, hogy nem kónuszos, mint az egysebességessé alakított ezeréves országúti hátsóagyam, amit pár hete próbáltam beállítani, mert már nagyon kotyogott, de hiába húztam meg a kónusznál az anyát, a tengelyen már nem volt menet, valahogy ledarálódott.