Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#321
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Visszaolvastam ismét és rákerestem a kerékszettedre a neten, mert eddig abban voltam, ez valamilyen MTB kerékszett. Nem ismerem a Mavic cuccait. Szóval, ez egy tárcsafékes országúti szett, ha jól értem, 17mm-es belső felniszélességgel.

Ha rám hallgatsz, még ha sikerülne is tubeless-ként fentenned rá egy országúti külsőt, egy percet sem mennék a helyedben vele. Nettó életveszély, bármikor lerobbanhat, lefordulhat a külső, óriási esés lehet a vége.

 

Inkább spórolnék a helyedben egy hivatalosan is tubeless-ready szettre. ;)



#322
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
A felni nem tubeless ready. Ez az egyik probléma. Tisztítással nincs gond. Isopropillal tisztítom minden egyes ragasztás előtt.
Túl mély a felniben a profil. Ezt nem követi le a szalag. Szerintem. Ráadásul mivel nem TL ready a felni rendes válla sincs, ami miatt nem tartja a külső peremét. Nem tudom mozog-e a külső pereme a felni. Az megkezdheti a szalagot a pereménél?
Két kör szalag van rajta. Egy kör nem elég. Átszakadás határon van a küllő furatnál. DT szalag volt rajta eddig. Az pár havonta leválik. Most próbáltam a Tesa szalagot. Túl merev ehhez a profilhoz.
Ez így szükség megoldás.
Viszont ha nem muszáj, nem költenék kerékszettre.

eddie1978 módosította - 2019. július 16. - 15:36


#323
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ragasztás előtt tisztítsd meg alaposan a felnit, alkoholos féktisztító spray például. Többnyire ennyi már elég. Ha nem, akkor érdemes a felni belső felületét finom szemcsés dörzspapírral körbe dörzsizni - egyébként ez volt régen a ZTR ajánlása. Kizárt, hogy eztán gondod legyen.

Ha mégis, akkor valahol a szelep körül keresném a probléma forrását.



#324
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

Ezt vizsgáljuk már meg kicsit ! A DT felniszalag csak úgy megunja a melót és leválik ??? Nem lehet hogy itt valami kiváltó ok van ? Mennyi idő után válik le ? Hány kört tekersz a felnire ?  Esetleg olyan van hogy szerelés, gumicsere során sérülhet a szalag a leszedőtől.

Nem értem, ennyire nem szar az a szalag. Le tisztítottad a felnit a felragasztás előtt ? Mást nem nagyon tudok elképzelni. Annyira sokan használjuk azt a szalagot bármi gond nélkül.


Marci

#325
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Tesa szalag nem jött be. Túl merev a felni profilhoz. Most raktam rá két réteg Schwalbe öntapadós felniszalagot. Ez nem erre való, de első felfújás után úgy tűnik, hogy tartja a levegőt. Majd kiderül holnapra, hogy bírja-e a folyadékot.



#326
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Melyikba jobb választás ha lehet egyáltalán dönteni?
Yoeleo SAT C28|28 DB PRO CX/Gravel Wheelset
Mavic Allroad Pro UST Disc

Tubeless must a küllőfurat nélküli felni a fő ok amiért venném.
A mostani Mavic Aksium Disc nem tubeless kompatibilis. Működik de időnként elenged a DT TL szalag ragasztó és leereszt. Már háromszor előfordult. Most is ez van. Még kipróbálom a Tesa szalagot. Ha az sem ok, akkor valamit veszek a mostani kerék helyett.
Még arra is gondoltam hogy a belsős rendszerhez kapható felniszalag helyett használható műanyag dugókat veszek és beragasztom a küllőfuratba.

Feleslegesen nem akarom szórni a pénzt.

Vélemény?

#327
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

gondolom vám+áfa...

azaz. így 21 ezres körül jött ki a pár.

de áfázva is megérte volna szerintem, csak utálom az ezzel járó macerát.



#328
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás

mifele papirozas?

 

gondolom vám+áfa...


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#329
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

az agypárra szerencsére nem kellett külön papírozni.


mifele papirozas?

#330
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

...sztán nem is számoltam be a végeredményről. Sima 2-es küllőket választottam, úgy döntöttem, annyit az már nem hoz.

Ez most a QR adapterekkel van mérve, mert a London Utcához fogom használni, XD agytest, Novatec 791/792 agyak (32H), DT küllők/12-es alu niplik, Stan's Iron Cross felnik szalag, és még minden nélkül mérve.

Árban 70 alatt állt meg picivel, ha nem számolom a tengely adaptereket (helyből QR agyakat is vehettem volna, és akkor nincs extra költség, viszont most tudja a nem boost átütőset is), az agypárra szerencsére nem kellett külön papírozni.

novatec1.jpg

novatec2.jpg


ZolkoW módosította - 2019. július 13. - 11:33

  • Kisherceg kedveli ezt

#331
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

És kivéve nem látszik, hogy mi kotyog? Ugye a tengely rendesen meg van húzva? A csapágyon kívül nem lehet túl sok minden. Főleg, hogy nem kónuszos, mint az egysebességessé alakított ezeréves országúti hátsóagyam, amit pár hete próbáltam beállítani, mert már nagyon kotyogott, de hiába húztam meg a kónusznál az anyát, a tengelyen már nem volt menet, valahogy ledarálódott.

 

Az egész kotyog. Ha kint van a kerék, akkor is lehet érezni. Jól meghúztam.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#332
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Azért azt tegyük hozzá, hogy ilyen 26-os, bitang széles, tehát nagyon merev felnivel jóval egyszerűbb elfogadható eredményt elérni, mint a sokkal keskenyebb, ellenben nagyobb átmérőjű, így sokkal kevésbé merev országúti kerekeknél. Ott még a felnifék és a nagyon kemény gumi miatt, nagyobb pontosság is kell az elégedettséghez. Az már csak a ráadás, hogy a videóban bemutatott 1 sebességes hátsóagy közel szimmetrikus lehet, míg az általános láncváltós agyaknál jókora különbség van a felni viselkedésében egységnyi küllőanya tekeréskor a két oldal küllői között.

A videóban bemutatott (ölemben magamhoz szorítom) műterhelésnek nincs értelme. A küllőkön taposásnak műterhelés szempontjából jó hatása van, de azért ezt úgy illik csinálni, hogy ne a tengelyen feküdjön fel a kerék. Ekkor ugyanis a csapágyakon keresztül adódik át a tengelyirányú terhelés, ami sokkal nagyobb, mint normál használat közben bármikor. A videóban az is látható, hogy a küllők már nem (csak) a küllőperemen fekszenek fel, hanem a túloldali küllő fején, köszönhetően a túl sok keresztre fűzésnek.

 

Naja, elég speciális ez a 26"-os, egysebességes triálkerék. Tényleg nem a legjobb példa.

 

 

Nem találtam jobb helyet a kérdésemnek.

 

Canyon Spectral AL 5.0 EX bicajom van, DT Swiss M 1850 Spline kerékkel, aggyal. A bicaj 2 éves volt májusban, kb. 4400 km tekertem vele.

A hátsó agy kotyog, oldal irányban mozgatva a kereket határozottan érezhető és látható is. 

Mitől lehet ez? Csapágy?

 

És kivéve nem látszik, hogy mi kotyog? Ugye a tengely rendesen meg van húzva? A csapágyon kívül nem lehet túl sok minden. Főleg, hogy nem kónuszos, mint az egysebességessé alakított ezeréves országúti hátsóagyam, amit pár hete próbáltam beállítani, mert már nagyon kotyogott, de hiába húztam meg a kónusznál az anyát, a tengelyen már nem volt menet, valahogy ledarálódott.



#333
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Nem találtam jobb helyet a kérdésemnek.

 

Canyon Spectral AL 5.0 EX bicajom van, DT Swiss M 1850 Spline kerékkel, aggyal. A bicaj 2 éves volt májusban, kb. 4 400 km tekertem vele.

A hátsó agy kotyog, oldal irányban mozgatva a kereket határozottan érezhető és látható is. 

Mitől lehet ez? Csapágy?


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#334
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Én eddig 4-5 szettet főzettem, de a küllő témát mindig rábíztam arra, aki csinálja, legfeljebb a felnit+agyat vittem én.

Ha sürgős, mert most a felütés miatt nem tudsz tekerni, akkor talán gyorsabb egy új kerék vásárlása, ez meg mehet tartalékba ha elkészül, de ha belefér az időbe, akkor elvinném valakihez, és a felni kiválasztása után majd ő megmondaná, kell-e új küllő is. (nyilván ez időigényesebb is, az gyorsabb lenne, ha te megveszel mindent, és csak a fűzésre kell várni, nem az anyagok beérkezésére)

Ha ez az a kerék, amit  a MA fórumban láttam, akkor kétlem, hogy javítható, nekem sokkal kisebb felütésre mondták már, hogy nem sikerült kiszedni a tojást, úgyhogy kuka.

 



#335
Sosy

Sosy

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

csak kiváncsiságból mi baj a gyárival ? 

mi a cél ?

miben lesz jobb ha dt lesz a felnire irva ?

 

Az a baj, hogy iszonyatosan felütöttem a gyárit, a felni konkrétan meghorpadt hátul. A gyári felni nem TLR, csak bele lett rakva a szalag és eddig működött is. Most az ütés hatására már tartja meg a gumit, nincs annyi tűrés, hogy így is használható legyen. Tekintettel a horpadásra nem hiszem, hogy 100%-san helyreállítható a hátsó kerék. Vagyis a TL használatot nagy valószínűleg el kéne felejteni hátul, ezt pedig nem szeretném.

 

Elkezdtem kattogni rajta, hogy mi legyen új kerék, új felni stb. Most az a helyzet, hogy nem tudom mennyire lehetne a hátsó kereket átfűzni bármilyen másik felnire, mivel semmilyen információ nincsen a gyári kerekekről a belső szélességen kívül. Így pedig kicsit nehéz a továbblépés.

 

ZolkoW:

Próbáltam megmérni, nekem nem sikerült egyértelműen eldöntenem.


Sosy módosította - 2019. július 01. - 09:09


#336
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.270 hozzászólás

Sziasztok,

 

jelenleg éppen keréképítés vagy vásárlás között vacilálk. Nem tudom, nekem melyik érni meg nekem jobban, mivel ehhez ilyen szinten nem értek.

A mostani kerekeim gyáriak a bringával jöttek, hátul 12x147-as a tengely, viszont az elsőt sajnos nem tudom. Az lehet, hogy csak 15x100-as, nem pedig 15x115-ös. Éppen ezért nem merek kerékszettet venni, mert ott vagy boostos szettet veszek vagy simát. Viszont a boost lehet, hogy előre nem menne be.

Éppen ezért úgy gondoltam, hogy megkerülöm ezt a kérdést és építek egy új kereket a meglévő cuccaimból.

Ha veszek egy DT felnit, akkor a mostani küllőim kompatibilisek lesznek vele, vagy új küllőket kell vennem?

A küllő hossz az fix vagy a boostnál változó hosszúságú küllők vannak? A küllőanyákat meg tudom tartani, vagy abból is különböző szabványok vannak?

 

A kérdés leegyszerűsítve: ha veszek egy új felnit, akkor arra át lehet fűzni a mostani kereket?

csak kiváncsiságból mi baj a gyárival ? 

mi a cél ?

miben lesz jobb ha dt lesz a felnire irva ?


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#337
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

A mostani kerekeim gyáriak a bringával jöttek, hátul 12x147-as a tengely, viszont az elsőt sajnos nem tudom. Az lehet, hogy csak 15x100-as, nem pedig 15x115-ös. 

 

Csak ehhez szólnék hozzá; a papucstávolság megméréséhez elég egy mérőszalag/vonalzó, nem egy nagy cucc, és akkor ezt a problémát kiejtettük :)

(15x100 vagy 15x110, illetve 12x142 vagy 12x148, amit fel kellene ismerni)



#338
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.673 hozzászólás

A felni belső átmérője dönti el, mekkora küllőre van szükséged. Ha szerencséd van, pont megegyezik a régi felniddel. Vannak küllőhossz számító programok, sokszor ott van adatbázis is, tudsz különböző felnitípusok közül választani, a progi tudja a méreteket.

pl  https://spokes-calcu...dtswiss.com/en/

De keress rá, van még sok ilyen !

Én úgy láttam, nem nagy az árkülönbség ha külön választod ki az első és a hátsó kereked egy webshop-ban. Szóval vehetsz vegyes összeállítást is, nem csak az általuk összerakott szettet.


Marci

#339
Sosy

Sosy

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok,

 

jelenleg éppen keréképítés vagy vásárlás között vacilálk. Nem tudom, nekem melyik érni meg nekem jobban, mivel ehhez ilyen szinten nem értek.

A mostani kerekeim gyáriak a bringával jöttek, hátul 12x147-as a tengely, viszont az elsőt sajnos nem tudom. Az lehet, hogy csak 15x100-as, nem pedig 15x115-ös. Éppen ezért nem merek kerékszettet venni, mert ott vagy boostos szettet veszek vagy simát. Viszont a boost lehet, hogy előre nem menne be.

Éppen ezért úgy gondoltam, hogy megkerülöm ezt a kérdést és építek egy új kereket a meglévő cuccaimból.

Ha veszek egy DT felnit, akkor a mostani küllőim kompatibilisek lesznek vele, vagy új küllőket kell vennem?

A küllő hossz az fix vagy a boostnál változó hosszúságú küllők vannak? A küllőanyákat meg tudom tartani, vagy abból is különböző szabványok vannak?

 

A kérdés leegyszerűsítve: ha veszek egy új felnit, akkor arra át lehet fűzni a mostani kereket?

 



#340
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

ZolkoW,
A 2-1,8-2 mm változó átmérőjű küllő biztosan megfelel neked, de szerintem a Vejne által használt 1,65 mm-re karcsúsított Sapim D-light is bírná alattad ennyi küllővel.
A centrírozás valóban macerásabb a húzott küllőknél, mert amikor már közel vagy a megfelelő küllőfeszességhez, akkor a végig 2 mm-eshez képest sokkal jobban csavarodik a küllő. Azt hiszed, hogy húztál rajta egy negyedet, aztán csak 90°-os csavarást vittél a küllőbe, mert együtt elfordult a küllőanyával.

A normális küllők menete mángorlással készül, ami úgy alakítja ki a menetet, hogy a 2 mm-es küllőre mángorolt menet külső átmérője nagyobb, mint 2 mm. Ettől függetlenül a magátmérő valóban kisebb, mint 2 mm, tehát ott a leggyengébb a küllő, ezért jogosan véled pazarlásnak a végig 2 mm-es küllőt. A kutya ott van elásva, hogy a húzott küllők megmunkálásának ára több, mint amennyi anyagot meg tudnának spórolni ezzel.

 

Jani,

A húzott és hagyományos küllők közti merevségi különbséget olyan rendszerben tapasztaltad, ahol csak a küllők különböztek? Egyébként a hajtási merevséggel vagy az oldalirányúval voltak kifogásaid?


  • Kisherceg, peppe, ZolkoW és 1 további fórumtag kedveli ezt