Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#341
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Jó, szerintem értettétek, de nyilván arra gondoltam, hogy nekem eddig csak straight 2.0-ás küllős, nem túl könnyű felnis kerekeim voltak, nincs igazán összehasonlítási alapom. Hasonlóan a vázak közötti hajtásmerevség-eltérést sem tudom értelmezni, mivel nem ültem még annyi féle vázon, hogy tudjam, mire kell figyelni. Az egyetlen normálisabb szettem egy Fulcrum, abban is végig 2.0-ás küllők vannak, és az már nekem (mtb szinten) jó súlyúnak számít, de nem tudom külön-külön az alkatrészek súlyát. Igaz, csak 28 küllős, ha jól emlékszem. Meg ráadásul mintha réz anyákkal lenne.

 



#342
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Szerintem azt is használtam 2,25-ös gummákkal, ami 57mm-t jelent. Ma persze a 21 is keskenynek számít. 

 

Az előző küllő témához még, csak nem jutott minden eszembe elsőre: húzott küllőkkel nem nagyobb szívás dolgozni? A sima 2.0-ásban kicsit az is zavar, hogy egyszerűen pazarlásnak érzem, hiszen a menet résznél úgyis gyengébb, akkor meg mire föl az a sok fölös anyag a közepén.. Jó, összmerevségben biztos számít (?), de nekem ez a "merevebb a kerék" kifejezés már eleve ufón hangzik, valószínűleg az összes eddigi kerekem pontosan egyformán volt merev vagy rugalmas  ;)

Pedig egy 2-1,5-2 és egy 2-1,8-2 között is már jelentős különbség van merevségben, az előbbit országúti kerékbe sem használnám mert nyaklik a kerék össze-vissza alattam. A mostani gravel kerekemet 32 küllővel 2-1,8-2-vel fűztem, az már vállalható, de tömegben alig hoz valamit.



A sebesség mindent megold.

 


#343
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Szerintem azt is használtam 2,25-ös gummákkal, ami 57mm-t jelent. Ma persze a 21 is keskenynek számít. 

 

Az előző küllő témához még, csak nem jutott minden eszembe elsőre: húzott küllőkkel nem nagyobb szívás dolgozni? A sima 2.0-ásban kicsit az is zavar, hogy egyszerűen pazarlásnak érzem, hiszen a menet résznél úgyis gyengébb, akkor meg mire föl az a sok fölös anyag a közepén.. Jó, összmerevségben biztos számít (?), de nekem ez a "merevebb a kerék" kifejezés már eleve ufón hangzik, valószínűleg az összes eddigi kerekem pontosan egyformán volt merev vagy rugalmas  ;)

 

 

:o Az egészséges? Nekem 23mm-es gumihoz outin van 19-es felni. Ki is terül rajta 27.3mm-re a 23x622 gumi... 6.5 Baron használva, álom.

 

Korábban próbáltam-használtam a fordítottját is: szélesebb (25mm) külső keskenyebb (15mm) felnin, az annyira borzalmas volt, hogy soha többet.



#344
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Köszi!

Még véletlenül sem én fűzöm, majd megkínálom vele a helyi szervizes csávót. Kicsit puhítani kell az egzotikusabb dolgokhoz, de már elkezdtem :)

Még eszembe jutott, hogy biztos eljön majd, amikor ugyanezt a kerékszettet kipróbálom a MTB-ban is :) a 20 mm belső szélesség végülis csak ma tűnik nagyon keskenynek, volt 29erben 19-es is nekem. 

:o Az egészséges? Nekem 23mm-es gumihoz outin van 19-es felni. Ki is terül rajta 27.3mm-re a 23x622 gumi... 6.5 Baron használva, álom.

 

Korábban próbáltam-használtam a fordítottját is: szélesebb (25mm) külső keskenyebb (15mm) felnin, az annyira borzalmas volt, hogy soha többet.


Vejne módosította - 2019. június 07. - 06:20


#345
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Köszi!

Még véletlenül sem én fűzöm, majd megkínálom vele a helyi szervizes csávót. Kicsit puhítani kell az egzotikusabb dolgokhoz, de már elkezdtem :)

Még eszembe jutott, hogy biztos eljön majd, amikor ugyanezt a kerékszettet kipróbálom a MTB-ban is :) a 20 mm belső szélesség végülis csak ma tűnik nagyon keskenynek, volt 29erben 19-es is nekem. 


  • Vejne kedveli ezt

#346
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Én országúton, de 20 &24 kullovel használok mindenhol két keresztre fűzött SAPIM D-LIGHT kulloket. 2-1.65-2. Ez azért százalékosan jóval vastagabb a 1.5től, de tömegre nem vészes, 4.7 gramm körül van darabjuk.

Meg jò . Bike24 forgalmazza.

Nagyon jó még a pillar tb széria, azaz triple butted, ott van opció pl 2-1.6-2.2 atmerore is, illetve a pillar 1420 és 1422 sem rossz választás.

Anyabol ha ésszel használod, mehet alu is, ott spórol tömeget, ahol a leginkább számít, ie a periferian.

Meg ott szorakozhatsz a színek bolonditasaval is. Bár nekem az volt a lényeg hogy ezüst legyen... ☺

85 kg lofsz, 32 kullo akár dt Revolution v sapim laser esetében is bőségesen elegendő. Ilyen sok kullo mellett kb csak a hatso hajtasoldalt érdemes 2-1.8-2vel fűzni

Vejne módosította - 2019. június 06. - 15:10

  • ZolkoW kedveli ezt

#347
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

 

Közben aludtam rá párat, és rendeltem belőle :)

Köszi a tippet, az apróban feltett hirdetésük 15-éig vagy a készlet erejéig írja.

Namost - Ez egy nyugis projekt, persze várom már, hogy tekerhessem, de most rendeltem QR átalakítót is a Novatec agyakba, szóval ráér (Kínából jön).

Ja, és igen, meggondoltam magam, égetőbb lett a vékony gumis bicóba egy könnyebb szett.

Ehhez milyen küllőt javasoltok? Valahol az optimális ár és súly metszetét keresem, kb. 85 kiló vagyok, 32 likas a felni, tárcsás, gravel, de talán az országútihoz lesz közelebb, csak ugye magyar utakon. Kevéske terep, 32-es gumi alá nem hiszem, hogy megyek valaha (mondom ezt most), épp 37-es Sportcontactokat rendeltem rá. Tubeless is izgat kicsit, de ez talán sokat nem befolyásol a küllők terén.

Szóval 2.0-ás DT-hez képest (alu anyákkal) meddig érdemes tupírozni ezt? Ahogy számolgattam,a két kerékre 100-200 grammot is jelenthet a küllők közti különbség, végig 1.8-as az -100g / szett, 2.0/1.8 is -100, 2.0/1.5 az már -200g.

A súlyom ismeretében van, ami eleve felejtős? Értelmetlenül költeni sem szeretnék, de ha 10e-ért, vagy kicsit többért faragunk a súlyból, és évekig használhatom, akkor rászánok annyival többet.

Köszi előre is, másnak is, csak te linkelted az akciót.



#348
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

Azért azt tegyük hozzá, hogy ilyen 26-os, bitang széles, tehát nagyon merev felnivel jóval egyszerűbb elfogadható eredményt elérni, mint a sokkal keskenyebb, ellenben nagyobb átmérőjű, így sokkal kevésbé merev országúti kerekeknél. Ott még a felnifék és a nagyon kemény gumi miatt, nagyobb pontosság is kell az elégedettséghez. Az már csak a ráadás, hogy a videóban bemutatott 1 sebességes hátsóagy közel szimmetrikus lehet, míg az általános láncváltós agyaknál jókora különbség van a felni viselkedésében egységnyi küllőanya tekeréskor a két oldal küllői között.

A videóban bemutatott (ölemben magamhoz szorítom) műterhelésnek nincs értelme. A küllőkön taposásnak műterhelés szempontjából jó hatása van, de azért ezt úgy illik csinálni, hogy ne a tengelyen feküdjön fel a kerék. Ekkor ugyanis a csapágyakon keresztül adódik át a tengelyirányú terhelés, ami sokkal nagyobb, mint normál használat közben bármikor. A videóban az is látható, hogy a küllők már nem (csak) a küllőperemen fekszenek fel, hanem a túloldali küllő fején, köszönhetően a túl sok keresztre fűzésnek.



#349
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Ali Clarkson - How To Build The Strongest Wheels - In Depth Guide

 

 

 


blash módosította - 2019. június 03. - 17:15


#350
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Hátnemtom', csábító, de ez már a másik véglet. Mindenesetre köszönöm!

P*csába, hogy a montihoz vettem agyakat, mikor abban most is tűrhető kerék van, a Londonba' meg mehetne valami könnyebb..na, oda de jó lenne két ilyennel gyorszáras Novatec! :)

(sokat költök ilyen szarokra mostanában, nem akarom túltolni. Inkább még átalakítószettel sem)



#351
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás

Ehh, vagy ezt párban?
https://ebike.hu/ter...utm_medium=apro


Hátnemtom', csábító, de ez már a másik véglet. Mindenesetre köszönöm!

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#352
kombitomi

kombitomi

    vendég

  • fórumtag
  • 86 hozzászólás

Sziasztok! FH-M785, ezüst, 36 lyukas, Deore XT hátsó agyat keresnék, újat, nem tud valaki boltban beragadt példányról, esetleg valahol webshopban (raktárból már elvileg nem elérhető). Köszönöm a segítséget.


'19 Trek DS vs. '09 Trek 8500 vs. '03 Opel Astra H Caravan 'Njoy+ 1.7CDTI


#353
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.018 hozzászólás
  • LocationKelenföld

...vagy befűzi magát. :)

Ehh, vagy ezt párban?

https://ebike.hu/ter...utm_medium=apro


  • Kisherceg és ZolkoW kedveli ezt

#354
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 203 hozzászólás

Alátét 10g 32db, alu (gyári, ami a felnihez jár) küllőanya 14g 32db.

 


Számoltatok azzal, hogy a speckó DT felninek a tömegébe valószínűleg nincs benne az alátét tömege és a speciális küllőanya is hosszabb (nehezebb), mint a hagyományos?



#355
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás

Attól még nem ér 32 ezret. Vagy párban adják?

 

...vagy befűzi magát. :)


  • Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#356
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.067 hozzászólás

Ha jók az információim, akkor alább látható a meglevő "dögnehéz" WTB és a SUN felni keresztmetszete közel arányosan:

 

A kérdésem az, hogy szerintetek miért szórakoztak a WTB-nél az igencsak bonyolult 4 kamrás kialakítással?
Nem lehet az, hogy ehhez képest a SUN felniből simán kispórolták az anyagot, ezzel gyengítve a szerkezetét és még drágábban is adják?
Számoltatok azzal, hogy a speckó DT felninek a tömegébe valószínűleg nincs benne az alátét tömege és a speciális küllőanya is hosszabb (nehezebb), mint a hagyományos?

Emellett megemlíteném, hogy a 4 mm-rel kisebb ERD-hez közel 2mm-rel rövidebb küllő is elég, ami 32 db-nál már 1,5 g nyereség büntetlenül a kerék kerületén :D (Ha már könnyítünk, akkor a felesleges tömegektől szabaduljunk meg először.)
A helyedben én ezeket átgondolnám mielőtt sok pénzért, sok munkával egy könnyebb, de esetleg sérülékenyebb keret építenék.

 

Nagyon jó gondolatok, köszi! :)

 

Szerintem (amennyire emlékszem) a WTB inkább az erős_és_megbízható vonalat képviseli/képviselte, mint a legyen_könnyű_mindenáron irányt. A négy kamrára ebben látom a megfejtést, a nagyobb tömeg meg jött vele.

 

A speckó DT nálam eleve nem indult az ára miatt, így számomra kb mindegy, hogy mennyi a küllők, alátétek tömege, de a meglátás ettől függetlenül nagyon is jó!

 

Pénz/meló/eredmény: Jelenleg a Sun áll nyerésre, mivel:

- Úgy tűnik, ezt komplikáció és a küllők cseréjének plusz költsége nélkül be tudnám építeni.

- Attól nem nagyon félek, hogy ne bírná el a szántóföldkerülgető stílusomat meg a 75+ kilómat. Nagyon vacak anyagból kellene lennie, ha ez betenne neki. Eddig nem érkezett olyan vélemény, hogy ne vegyem.

- Elvileg kerekenként kb 150gr lenne a nyereség, szerintem ez már megér(het)i a macerát és azt a kb 20eFt-ot (+posta), amibe kerül. Fűzni is fűztem már, szóval talán menni fog, bár a húzott küllőktől tartok kicsit.

 

Felesleges tömegektől megszabadulás: asszem ez is nagyon megfontolandó, többet kellene bringáznom, kevesebbet ennem... :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#357
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás
nem tudjuk az anyagok közti elréréseket, de amúgy nyalván koncepcióban is más a két felni.

facepalm: én képes voltam húzott küllőkkel fűzetni agyváltót... mert hogy olyat (húzottat) még úgysem használtam, hát ez buggyant ki belőlem. ne is beszéljünk róla.

#358
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás

... a meglévő felnimé meg (elvileg), 604mm... a Rabbit által ajánlott Sun (ez már nem a régi Sunn, két n-el?) Helix SL ERD-je 600mm...

...Nem is értem, húzott küllőkhöz, Hope agyakhoz miért választott ilyen dögnehéz felnit. :blink:

 

Ha jók az információim, akkor alább látható a meglevő "dögnehéz" WTB és a SUN felni keresztmetszete közel arányosan:

761_sszehas.jpg vagy
https://photos.app.g...PHBuRKKSJi7NAx8

A kérdésem az, hogy szerintetek miért szórakoztak a WTB-nél az igencsak bonyolult 4 kamrás kialakítással?
Nem lehet az, hogy ehhez képest a SUN felniből simán kispórolták az anyagot, ezzel gyengítve a szerkezetét és még drágábban is adják?
Számoltatok azzal, hogy a speckó DT felninek a tömegébe valószínűleg nincs benne az alátét tömege és a speciális küllőanya is hosszabb (nehezebb), mint a hagyományos?

Emellett megemlíteném, hogy a 4 mm-rel kisebb ERD-hez közel 2mm-rel rövidebb küllő is elég, ami 32 db-nál már 1,5 g nyereség büntetlenül a kerék kerületén :D (Ha már könnyítünk, akkor a felesleges tömegektől szabaduljunk meg először.)
A helyedben én ezeket átgondolnám mielőtt sok pénzért, sok munkával egy könnyebb, de esetleg sérülékenyebb keret építenék.


  • Rabbit kedveli ezt

#359
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.018 hozzászólás
  • LocationKelenföld
Attól még nem ér 32 ezret. Vagy párban adják?

Rabbit módosította - 2019. május 23. - 18:21

  • Kisherceg kedveli ezt

#360
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ez az? https://www.alpinbik...T-I21-29-2-7017

 

Ez nem túl könnyű, nem túl széles, de baromi drága... Csak én nem értem, hogy mi értelme van? 

Igen.

Gravelre, országútira. Van mindenféle szélességben.



A sebesség mindent megold.