Néztem, Rosebikos kerekeknél nem találtam súlyt, de kb 100k körül jönne ki a legtöbb. Megpróbálom megnézni az agyat, köszi.
Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#282
Írta 2020. február 24. - 21:33

Á, ezt nem sejtettem, hogy évekig más használta. Nem hiszem, hogy nagyon érdemes lenne másik kereket venned, hacsak nem találsz valamit nagyon jóáron. Inkább kónusz, golyó cserével kezdenék, meg ha görbe a tengely akkor azt is, de ha már a szabadonfutóval is van valami, akkor ahogy előbb írta Rabbit, inkább egy donor agy. Lehet még olcsóbb is.
Én sem hiszem, hogy annyira tönkre mehet egy kónuszos agynak a belseje. Eddig amikkel találkoztam, azoknak nem volt semmi bajuk belül, hiába volt sokáig berágott kónusszal, elgörbült tengellyel használva. Persze ki tudja, de inkább szét kéne szedned, és saját magad is meg kéne nézned.
Esetleg keréknek valami ilyesmi: centerlockos, ratchetes 350-es aggyal, 27-es belső szélessű felnivel 275 euróért.
ROSE MTB WHEELSET MAVIC EN 627 DISC / DT SWISS 350 DISC 15X100MM/12X 142MM
- Rabbit kedveli ezt
#283
Írta 2020. február 24. - 15:55

MC Pite, on 24 Feb 2020 - 05:39, said:
Nullszerviz=tavaly került hozzám, ismeretlen előélet, most van a rendbe rakás.
Igen, előre két csapágy és egy kónusz meg is jött, nem olcsó.
Azt mondja a szervizes hogy a belső felén is látszik, érezhető a kopás, ezért 99% agy/kerékcsere szükséges.
Ez deore agy, ha jól értem. Ez már vállalható minőséget, és a súlya révén tartósságot ad, nem áruházi szint.
A csészék az agyban eltörni (beszakadni), vagy ezt megelőzően körberepedni szoktak. Ezt ellenőrizd, látni fogod, ha repedt, de ezt szinte kizártnak tartom. Még ha a rozsda dől az egészből, akkor is menthető, új kónusszal és új, jó minőségű szabad golyókkal, friss, zöld zsírral. Szépen fog futni. Persze legyen egyenes a tengely is, ezt már írták előttem.
Javaslom, szerezz donoragyat, német webshopból például, tedd át a komplett belsejét, a mechanikával együtt.
Indokom is van: az új agyhoz új küllőzés is dukál, plusz az elsőagyra már ígyis jócskán költöttél. Ne cseréld a hátsóagyat, ha már elkezdted a generált, egyébként egy új kerékszett bolti árát költöd el simán a mostani, használtra.
Egy rendes, 32-es iparis hátsóagy a hope-nál és ratchetes DT-nél kezdődik, és sokba fog kerülni, mire jó kerék lesz belőle.
Rabbit módosította - 2020. február 24. - 15:56
#284
Írta 2020. február 24. - 07:39

blash, on 23 Feb 2020 - 23:44, said:
Nullszerviz=tavaly került hozzám, ismeretlen előélet, most van a rendbe rakás.Mi az a nullszerviz? Miert nem eleg a hatsoagyban cserelni a golyokat es a konuszokat? Talan a szabadonfutoban is cserelni kene? Kicsit furcsalom, hogy cserelni kellene egy teljes agyat. Rakerestem az M618-as agyba valo konuszokra, 2,5-3 ezerert adjak darabjat, ennyiert mar normalisabb zartcsapagyat is kapni, kicsit draga. Biztos tovabb birnak a konuszok, golyok, ha rendszeresen ki vannak takaritva, de magambol kiindulva, semmi kedvem nem szokott ehhez lenni, pedig annyira nem bonyi, de azert jo, ha van egy satu keznel,, abba befogva konnyebb beallitani. Ja,, meg ha egyenes a tengely, nem beragott a konusz. A zart csapagyasokat sem artana. Az meg hogy jo lesz az olcso kinai csapagy is, hat lehet hogy szepen forog kezben, de beutve mar valoszinu, hogy nem.
Igen, előre két csapágy és egy kónusz meg is jött, nem olcsó.
Azt mondja a szervizes hogy a belső felén is látszik, érezhető a kopás, ezért 99% agy/kerékcsere szükséges.
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#285
Írta 2020. február 24. - 01:44

MC Pite, on 23 Feb 2020 - 19:25, said:
Sziasztok, folytatódik a sz..rollerezés a bringa nullszervize körül.
Az első agy kapott új csapágyat és kónuszt, azzal jónak tűnik. Viszont a hátsó agynál azt mondják hogy már nem lesz ez elég, csere.
A kérdés, hogy mit cseréljek... Most vettem ugyan CL tárcsát, de még nincs összerakva. Vagy egy pár kerék kellene, vagy minimum egy 12×142-es 32lukas hátsó agy (618as van most benne) agy, vagy egy első is a már szervizben van.
Nem meglepő módon nem nagyon szimpatizálok a kónuszos agyakkal emiatt most annyira, viszont eléggé leszűkíti az iparis (és CL-os) a találtatokat. Ha rendszeresen kenem akkor tartósabb lehet a kónuszos, vegyek abból pl egy SLX-et húsz körül (vagy XT-t?), vagy van olyan agy ami hasonló árban iparis és ajánlott lehet?
Mi az a nullszerviz? Miert nem eleg a hatsoagyban cserelni a golyokat es a konuszokat? Talan a szabadonfutoban is cserelni kene? Kicsit furcsalom, hogy cserelni kellene egy teljes agyat. Rakerestem az M618-as agyba valo konuszokra, 2,5-3 ezerert adjak darabjat, ennyiert mar normalisabb zartcsapagyat is kapni, kicsit draga. Biztos tovabb birnak a konuszok, golyok, ha rendszeresen ki vannak takaritva, de magambol kiindulva, semmi kedvem nem szokott ehhez lenni, pedig annyira nem bonyi, de azert jo, ha van egy satu keznel,, abba befogva konnyebb beallitani. Ja,, meg ha egyenes a tengely, nem beragott a konusz. A zart csapagyasokat sem artana. Az meg hogy jo lesz az olcso kinai csapagy is, hat lehet hogy szepen forog kezben, de beutve mar valoszinu, hogy nem.
#286
Írta 2020. február 23. - 21:25

Sziasztok, folytatódik a sz..rollerezés a bringa nullszervize körül.
Az első agy kapott új csapágyat és kónuszt, azzal jónak tűnik. Viszont a hátsó agynál azt mondják hogy már nem lesz ez elég, csere.
A kérdés, hogy mit cseréljek... Most vettem ugyan CL tárcsát, de még nincs összerakva. Vagy egy pár kerék kellene, vagy minimum egy 12×142-es 32lukas hátsó agy (618as van most benne) agy, vagy egy első is a már szervizben van.
Nem meglepő módon nem nagyon szimpatizálok a kónuszos agyakkal emiatt most annyira, viszont eléggé leszűkíti az iparis (és CL-os) a találtatokat.
Ha rendszeresen kenem akkor tartósabb lehet a kónuszos, vegyek abból pl egy SLX-et húsz körül (vagy XT-t?), vagy van olyan agy ami hasonló árban iparis és ajánlott lehet?
Megköszönöm ha tudnátok tanácsot adni!
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#287
Írta 2020. február 12. - 01:37

#288
Írta 2020. február 11. - 22:58

Sziasztok!
Van valakinek ötlete, hogy honnan lehetne beszerezni ilyen kupakokat?
https://www.amaincyc...5900010/p702260
Fontos, hogy ez a cikkszám kell: Part# S125900010
A szokásos német webshopokon, ebay-en nem találtunk, Google sem a barátunk.
#289
Írta 2019. október 06. - 14:07

Aske, on 06 Oct 2019 - 11:39, said:
Sziasztok srácok!
Kéne egy kis segítség, keréképítés témában eléggé rutintalan vagyok.
Véletlenül rossz aggyal fűzettem összes egy első kereket. Nem is volt használva emiatt.
Két kérdésem lenne:
Kifűzés után újra fel lehet használni a felnit?
A kifűzést magam is elvégezhetem, mi lenne röviden a technikája?
Köszi előre is a válaszokat!
Persze, nyugodtan használható a felni.
A kifűzés egyszerű: szépen elkezded lelazítani az anyákat. Egyszerre csak az egyik oldalon, aztán a másikat. Érdemes kezdésnek csak fél-egy fordulattal indítani az első körben az első oldalon. Ha már érzed, hogy nincs feszültség a küllőkben, akkor tekerheted nyugodtan.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#290
Írta 2019. október 06. - 13:39

#291
Írta 2019. szeptember 10. - 11:04

zscs, on 10 Sept 2019 - 04:55, said:
A kalapácsos DT-nél meg a régi Mavic kalapácsos vackoknál kb. bármi csak jobb lehet.
Kerüljétek ezeket mind! Pechemre, az uj bicaj Cosmic Elite UST-vel jött, szintén a régi kalapácsos Mavic reteszelés és a borzasztó műanyag/Nylon betét a racsniban. Megy is fel a télen az apróhirdetőre...
A kotyogásra sajnos nem tudtam reagálni az előző hsz.-ban, nem volt ötletem sem rá.
Érdekes, mert nekem van itthon 10+ éves mavic kerekem is, ami bírja. Mondjuk volt olyan is ami két év alatt teljesen széthullott
A sebesség mindent megold.
#292
Írta 2019. szeptember 10. - 06:55

A kalapácsos DT-nél meg a régi Mavic kalapácsos vackoknál kb. bármi csak jobb lehet. Kerüljétek ezeket mind! Pechemre, az uj bicaj Cosmic Elite UST-vel jött, szintén a régi kalapácsos Mavic reteszelés és a borzasztó műanyag/Nylon betét a racsniban. Megy is fel a télen az apróhirdetőre...
A kotyogásra sajnos nem tudtam reagálni az előző hsz.-ban, nem volt ötletem sem rá.
#293
Írta 2019. szeptember 09. - 20:04

Ez a Mavic nem recseg, hanem kotyogott a csapágy. Most jó miután megkoccoltam picit kézben. A DT R24 és X1900 vagy mi volt, kalapácsos racsnija kaka. Ugrik egy jó hangos kattanás kíséretében. A Mavic Aksium és ez az Allroad ratchet-es. Fényévekkel jobb mint a DT kalapácsos volt.
#294
Írta 2019. szeptember 09. - 18:09

ismerős, DT R24 disc-ből a második kerékszettem van már egy ideje. A mostani második is recseg, pont, mint a Mavic. Sajnos ebben ugye a DT legolcsóbb kalapácsos rendszerű reteszelése található, meg sem közelíti a Star Rachet minőségét és pláne, tartósságát... Friss és alapos zsírozás után, 2 hónap esős használat után tavasszal már rozsda fogadott belül, például.
#295
Írta 2019. szeptember 09. - 17:25

Az előző DT R24 disc kerekemnél tapasztaltam hasonlót, amikor a beállt hátsó csapágyat cseréltem. Az újat beütve szoros lett. Tengelyt megütve laza. Néhány próba után jó lett.
Lehet itt is ez van, mert sem a házban sem a tengelyen nem úszik a csapágy. Igazából nem értem teljesen miért van benne a hullámos alátét a belső gyűrűnek feszítve (ha jól emlékszem csak a belsőn, bár úgy lenne értelme ha a külsőnek támasztana).
eddie1978 módosította - 2019. szeptember 09. - 17:29
#296
Írta 2019. szeptember 06. - 11:46

eddie1978, on 20 Jul 2019 - 05:24, said:
Találtam Mavic Allroad Elite UST Disc kereket 539-ért német oldalon. Már úton van. Majd át kell centíroztatni a Cannondale 6mm-es eltolással és mehet a bringába.
Ha előbb tudom, hogy Cannondale, akkor különösen ajánlottam volna az ActioSports-féle fűzetést, a webes konfigurátorjukban ott van ez az opció. Plusz hát 540-550 körül fullos, DT240s agyakkal szerelt szett is kijön.
Mavic nekem a sokadik van most, bringával jött egy Cosmic Elite, vadiúj és már most kattog. Tudom, ez tipikus Mavic betegség meg nem igazán issue, de engem zavar. Nekem ugye felnifékes van, nem tárcsás, jövőre szerintem ez lesz helyette - és nem csak mert -400 gramm... https://www.actionsp...40g-23349?c=173
#297
Írta 2019. augusztus 09. - 09:45

nagylaci32, on 09 Aug 2019 - 07:30, said:
A felnit is lemérted, amikor a küllőhosszat kalkuláltad vagy hittél a gyártónak? Én azt a módszert használom, hogy egy fix (200 mm) méretre levágott küllőre rátekertem egy küllőanyát pontosan addig, hogy ne lógjon ki a küllő belőle. Ebben a pozícióban ráragasztottam és 2 db ilyen eszközzel meg egy vonalzóval lemérem a felnik átmérőjét, mielőtt küllőt választok hozzá.
1,8 mm-es küllőt csak húzott verzióban ajánlanék. A menet legalább olyan átmérőjű legyen, mint a hagyományos 2 mm-eseken. Ha az 1,8 mm-es huzalból alakítják ki a menetet, akkor a menetárokban még kisebb az átmérő + feszültséggyűjtő hely is. Ezekkel az a tapasztalat, hogy ha jól is van megépítve a kerék, a nehezebb bringások alatt néha elpattan 1-1- küllő a menetnél.
Ezt a módszert ismerem olvasmányélményeimből, de most (sem) alkalmaztam. Hittem (hinni akartam) a gyártónak, mert a felnivel együtt rendeltem meg a küllőket is. A hátsónál érdekes módon nem volt ilyen gondom, szóval UFO.
Igen, húzottal szeretnék majd próbálkozni, nem szeretném magamat feleslegesen szívatni, meg az a pár gramm aztán tényleg nem éri meg (nekem). Köszi a megerősítést!
Reggel beépítettem őket. Nagyon büszke vagyok magamra, terhelésre hangjuk sem volt, semmi pattogás, szóval bizakodok. (Eddig minden kerekem megszólalt egyszer-kétszer.)
Eddig, ha nem is nyűg, de inkább "tudjuk le és menjünk gurulni" dolog volt számomra a fűzés, mostanra egyre jobban szeretem. Sajna ez is költséges hobbi egy kicsit.
Kisherceg módosította - 2019. augusztus 09. - 09:47
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#298
Írta 2019. augusztus 09. - 09:30

A felnit is lemérted, amikor a küllőhosszat kalkuláltad vagy hittél a gyártónak? Én azt a módszert használom, hogy egy fix (200 mm) méretre levágott küllőre rátekertem egy küllőanyát pontosan addig, hogy ne lógjon ki a küllő belőle. Ebben a pozícióban ráragasztottam és 2 db ilyen eszközzel meg egy vonalzóval lemérem a felnik átmérőjét, mielőtt küllőt választok hozzá.
1,8 mm-es küllőt csak húzott verzióban ajánlanék. A menet legalább olyan átmérőjű legyen, mint a hagyományos 2 mm-eseken. Ha az 1,8 mm-es huzalból alakítják ki a menetet, akkor a menetárokban még kisebb az átmérő + feszültséggyűjtő hely is. Ezekkel az a tapasztalat, hogy ha jól is van megépítve a kerék, a nehezebb bringások alatt néha elpattan 1-1- küllő a menetnél.
- Kisherceg kedveli ezt
#299
Írta 2019. augusztus 09. - 00:07

Blog ON
Kész is a két hete csipszesített (és a teljesen jó hátsó) kerekem felnicseréje. Elsőre boltban akartam megcsináltatni, de aztán úgy döntöttem, jobb ha én csinálom, sokkal szórakoztatóbb, plusz magamnál egyszerűbb reklamálni, ha valami balul üt ki.... Az agyak a meglévő Hope Pro 2 (hátul SS verzió), a küllőzés kutyaközönséges 2mm-s Sapim Leader, az anyák a bontott kerekekből mentett DT aluk (12mm), a felnik SUNRinglé Helix TR25 SL (mérve 455gr). A lecserélt, "dögnehéz" WTB LaserDisc Trail 29 felni 585 gramm. Összesen 100 gramm "esett le" kerekenként.
A fűzéssel (sima három kereszt, semmi faxni) kapcsolatban egy-két tapasztalás:
-> Elsőnek az elsőt fűztem, mert már korábban lebontottam a kukás felnit. Érdekes, hogy mikor elkezdtem húzni a küllőket, meglehetősen csipsz alakú volt az egész, de könnyen kiegyenesedett. A hátsó pont fordítva volt, a sokadik feszítős körben voltam, amikor kezdett megjelenni egy-két nyolcas az addig szögegyenes felniben és valamivel nehezebb is volt kiegyenesíteni.
-> Hiába ellenőriztem négy (!!) progival (amik nem is adtak egyforma eredményt...) a küllőhosszakat, az első kerékben sajnos kicsit túllógnak a küllővégek az anyákon, simán lehetett volna egy mérettel rövidebb mindkét oldal. (Az agyat le is mértem és neten is csekkoltam, mégis...)
-> Kicsit tartottam az alu anyák ismételt használatától. Végül nem volt különösebb gond, de egy-kettő azért viseltesebb kicsit, mint új korában. Remélem, nem lesz azért gond és főleg nem kell egyhamar centríroznom...
-> Nem mertem 1,8-as küllőkkel próbálkozni, mert féltem a csavarodástól (meg a 2-es olcsóbb is és nem is sokkal nehezebb). Mégis, legközelebb nekiugrok az 1,8-nak, mivel (egyelőre) úgy tűnik, ügyes voltam, többször is feszültségmentesítettem, ill. ügyeltem a "kicsit túlhúzod, aztán 1/8-ot vissza) részre is, így nem pattognak a küllők, akárhogy is nyomkorászom a kész kereket. Persze a puding próbája az evés, egyelőre nincsenek beszerelve, mert...
-> ...mert a csodás Schwalbe szalagra hiába van ráírva, hogy 22mm széles, valójában csak 20mm. (Meg amúgy is késő van...)
-> Rájöttem, hogyan oldható meg, hogy a küllőanya ne essen bele a felnibe, hanem könnyedén a helyére találjon. Célszerszám sem kell hozzá...
Végül pár kép, mert ugye ha nincs kép, meg sem történt:
-> Első kerék:
-> Hátsó kerék (itt még nincs kihúzva):
-> Hope Pro 2 Trial SS mérlegen:
Ezt meg csak úgy.
Blog OFF
- ZolkoW és Rabbit kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#300
Írta 2019. július 31. - 00:18

Megvan a Mavic Allroad Elite (ez az acélküllős) kerékszett. Jó. Nincs küllőfurat hála istennek. Ellenben a felni profilja miatt szuperül tartja a külső peremét, ami egy Mitas X-Field külső. Érdekes de a Mavic külsővel műhelypumpával is fel tudom fújni még úgy is ha a külső pereme bent van a felni közepén a profil mély részén. Viszont nem tartja jól a levegőt. A Mitas külsőt nem tudtam felfújni a műhelypumpával csak a boosterrel. Ez azonban szépen tartja a levegőt folyadék nélkül is.
Mivel a Cannondale 6mm eltolással tervezte meg a hátsó agy pozícióját, elvittem centírozni. Kicsit félre ment az infó, mert a 6mm felni eltolás a központosság mérővel nézve 12mm kell elgyen. Nekem ez csak 6mm ami 3mm eltolást jelent. Én aki még életében nem centírozott, nekiálltam a maradék 3mm-t elhúzni a Cannondale Youtube videó alapján. Tudom nem egy 500€-s kerékszetten kellene gyakorolni. Sikerült is, persze maradt benne bőven korrigálni való. Majd holnap finomítok rajta. Van mérőórám. Majd azzal ellenőrzöm. Abban jobban bízok mint a szememben.
Amit észrevettem már a külső felrakásnál, hogy nagyon jól tartja a gumi peremét. Hangosan pattanik a helyére és kell erő ahhoz hogy benyomjam középre a külső peremét. Szépen tartja a nyomást akkor is amikor megpróbáltam a peremnél ujjal benyomni. Nem eresztett levegőt. Amikor leengedtem a folyadék betöltéshez, akkor is a helyén maradt. Szelepen keresztül benyomtam a folyadékot és a műhelypumpával felfújtam.
Mentem vele egy kört most este. Könnyebb dönteni és kanyarodni a bringával. A 200g ennyit jelent (Aksium 1920g, Allroad 1720g). Valószínű a felni lehet a könnyebb az Aksium-hoz képest. Kisebb a perdülete. Még tekerés közben is érzem hogy könnyebben dől jobbra-balra.
Eddig jó. Remélem holnap ki tudom centírozni rendesen és nem kell elvinnem megint. Ügyesen leverték két helyen a felni peremét. Ezt csak itthon vettem észre mert a külsőt visszarakták és úgy nem látszott.
Az Aksiumot megnéztem. A Gorilla Tape jó megoldásnak látszik tubeless szalagnak. Két rétegben raktam fel. Az első keréken még a DT van. Az elég gatya ahogyan kinéz. Holnap rakok fel képeket.
eddie1978 módosította - 2019. július 31. - 00:21