Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#2101
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
de miert nem probalod meg leverni az atfuzes koltseget a CRC-n? sokkal egyszerubb lenne, es nem kellene ezen aggodnod. a szerelo meg tudja hogy mit hogy csinaljon.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2102
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
2 keresztnél hogyan lehetnek rosszul bújtatva a küllõk?


A sebesség mindent megold.

 


#2103
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

fogsz egy gitárhangolót azt csõ. belövöd fix hangmagasságra a feszített küllõket pengetéssel...


de honnan tudom, hogy ennel a konfiguracional mi az optimalis? ezert kerdeztem az elejen - pl azokhoz a kullokhoz, amikhez nem nyulok, jo kiindulasi alap lenne feszessegileg. viszont most szoloban lengedeznek, ha kifeszitem a masik kullovel, akkor lehet mar tulfeszitett lesz. vagy pl elofordulhat, hogy nem is tudom annyira meghuzni az atfuzott kullot az anyaval, amennyire a masik befeszult az uj pozicioban, es lazitani kell rajta. onnantol meg koze nem lesz az egesznek a kiindulashoz.

ez az atbujtatas dolog ugy mukodne [ha en csinalnam] hogy minden kullot ki kellene lazitani, es aztan helyrerakni a rossz helyen futokat, es aztan ujrahuzni az osszes kullot. feszessegmerovel vagy anlekul. es igen, akkor az a kerek ugyanaz mintha a gyarbol jol jott volna.


jah - ez a biztos, de igy mar tenyleg olyan az egesz, mintha en epitettem a kereket :) ezt a felniszalaggal mar tenyleg nagyon maceras lenne. majd lehet kiprobalom a regi kereken, ott a felni mar ugysem szazas.

#2104
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez az atbujtatas dolog ugy mukodne [ha en csinalnam] hogy minden kullot ki kellene lazitani, es aztan helyrerakni a rossz helyen futokat, es aztan ujrahuzni az osszes kullot. feszessegmerovel vagy anlekul. es igen, akkor az a kerek ugyanaz mintha a gyarbol jol jott volna.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2105
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
fogsz egy gitárhangolót azt csõ. belövöd fix hangmagasságra a feszített küllõket pengetéssel...

#2106
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
nem is az erdekel, hogy egymashoz kepest milyenek a kullofeszessegek, hanem az, hogy kell egy jol beallitott atlagos kullofeszesseg, mert az befolyasolja a kerek merevseget, mukodeset, elettartamat. ha ezt total elnyomom, akkor az a kerek mar nem ugyanaz. ha csak par kullot allitgat az ember a tobbihez, az mas teszta.

nem ocdm van, hanem sok idom, es kevesebb penzem - nem talalok normalis munkat. amugy a rosseb porogne ilyeneken, vennek egy masikat, ezt meg visszakuldenem a fenebe.

#2107
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

persze, alapbol en is leszednem - de ez a sarga stanes szalag van rajta, ami nem ket ft, es rendelhetem angliabol (+lotty, de mindegy.). a centirozas nem gond, csak ha gep fuzte, azt a kullofeszesseget szeretnem, ami optimalis a kerekhez. nincs feszessegmerom, es sok helyen nem is hasznaljak.

vissza akarom kuldeni, irtam a crcnek es a gyartonak - de ragaszkodom a cserehez. nekem ne javitgassak, sose lesz olyan, mint egy uj. ha minden kotel szakad, akkor megcsinalom inkabb magam. illetve az sem mindegy, hogy allnak hozza. mert ha nekem kell allni a szallitasi koltseget, innen magyarorszagrol ekkora csomagnal az horror.


ez az optimalis kullofeszesseg az kicsit ilyen tulmisztifikalt [kamu] dolog amugy szerintem. jol hangzik meg minden, de hasznalod a kereket egy hetig es ugyis centirozni kell. akkor meg a gyarilag 0.00001% pontossagra beallitott feszesseg ertekek ugyis mentek a levesbe. vagy minden bringazas utan vissza akarod kuldeni a gyarba?

raadasul a gep se fuz jobb kereket mint az ember, aki tudja mit csinal, az erzesre jobbat osszerak mint barmilyen gep. az egyetlen hatranya hogy tovabb tart neki. ami viszont teged mint vegfelhasznalo egyaltalan nem erint. Nem kell tulvarialni ezt, kullo meg agy meg felni. rosszul lett bujtatva a kullo, atbujtatja valaki ugy hogy jo legyen, kicentirozza, kesz vagy.

en elvinnem boltba hogy csinaljak meg, es irnek a CRC-nek hogy hello nekem ez £40-be kerult, ugyhogy vagy utaljanak lovet vissza neked, vagy adjanak egy £50 utalvanyt v ilyesmi.

es szerintem neked OCD-d van.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2108
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
nah ez az, amit nehezen tudnek itthon reprodukalni :)


#2109
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
amig nem reagalnak, addig nem is akarom. de ugyanakkor kolteni sem ra... ez az eddigi legjobb fekem, dehogy cserelek :)

#2110
tekeyagd

tekeyagd

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 hozzászólás
nehogy hozzányúlj,küld vissza a kötlségükre!
Féket még mindig nem cserélünk? :D

#2111
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
a kerekek amugy 28 kullovel vannak ket (virtualis) kereszttel fuzve. mindenhol egyforman fuztek (rosszul).

#2112
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ujra kell majd centirozni. felniszalag leszedes nelkul 2x annyi ideig fog tartani, es sokkal tobb szentsegeles fogja elhagyni a szadat.

nem lehet visszakuldeni, es kapnal egy ujat? vagy megcsinaljak es visszakuldik?


persze, alapbol en is leszednem - de ez a sarga stanes szalag van rajta, ami nem ket ft, es rendelhetem angliabol (+lotty, de mindegy.). a centirozas nem gond, csak ha gep fuzte, azt a kullofeszesseget szeretnem, ami optimalis a kerekhez. nincs feszessegmerom, es sok helyen nem is hasznaljak.

vissza akarom kuldeni, irtam a crcnek es a gyartonak - de ragaszkodom a cserehez. nekem ne javitgassak, sose lesz olyan, mint egy uj. ha minden kotel szakad, akkor megcsinalom inkabb magam. illetve az sem mindegy, hogy allnak hozza. mert ha nekem kell allni a szallitasi koltseget, innen magyarorszagrol ekkora csomagnal az horror.

Én lemaradtam ott, hogy valahogy be lehetett állítani a féknyerget úgy, hogy elforogjon ütközés nélkül a kerék. Vagy mégse?


a tarcsafekes forumba irtam tegnap, ahol beszeltunk rola.

#2113
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

van itt ez az elb*szottul fuzott gyari kerek... az a cel, hogy keresztezzek egymast a kullok:
* a kivulrol bujtatott kulloket kell atfuznom a belso alatt?
* meg lehet ugy csinalni, hogy ne seruljon a felniszalag, es hogy ne is kelljen leszedni? kullokiszedes, atbujtatas, beallitas.
* a kullofeszesseg nem lesz tul sok, ha a belso kullok feszessegehez nem nyulok?
* a kullohossz nem lesz keves?


Én lemaradtam ott, hogy valahogy be lehetett állítani a féknyerget úgy, hogy elforogjon ütközés nélkül a kerék. Vagy mégse?

#2114
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ujra kell majd centirozni. felniszalag leszedes nelkul 2x annyi ideig fog tartani, es sokkal tobb szentsegeles fogja elhagyni a szadat.

nem lehet visszakuldeni, es kapnal egy ujat? vagy megcsinaljak es visszakuldik?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2115
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
van itt ez az elb*szottul fuzott gyari kerek... az a cel, hogy keresztezzek egymast a kullok:
* a kivulrol bujtatott kulloket kell atfuznom a belso alatt?
* meg lehet ugy csinalni, hogy ne seruljon a felniszalag, es hogy ne is kelljen leszedni? kullokiszedes, atbujtatas, beallitas.
* a kullofeszesseg nem lesz tul sok, ha a belso kullok feszessegehez nem nyulok?
* a kullohossz nem lesz keves?

#2116
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Ez egy régi cr-mo monti váz. Van rajta féktüske, de még a régi fajta 7-es agyakhoz gyártották.


Ja, akkor jó. Azt hittem, valami tényleg régi, olyan SR-26 féle...
559-es felnibe országúti agy természetesen nem lehet gond, ahogy a többiek is mondták. (Bár amilyen baziszéles távtartója van némelyik monti agynak a bal oldalon, lehet, hogy le lehetne rövidíteni 132-re... A felnit úgyis hozzáigazítod.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2117
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Na akkor még egyszer... :) Megpróbálom minél pontosabban. Adott egy cr-mo váz aminek hátul a papucstávolsága 130 mm. Tolómérõvel megmértem, egész pontosan 132 mm. Ami gyárilag benne volt az egy Shimano FH-MC10-es agy, normál 559-es monti felnivel. Ennek a helyére szeretnék új kerekeket, de a mostani monti agyak 135-ek. De mivel ez városi bringa, nem szempont a monti agy sem a tárcsa fék. Ezért gondoltam az országúti agyakra, amire én használom arra tökéletes. A kérdés csak annyi volt, hogy lehet e 559-es felnivel fûzni, de ahogy gondoltam és itt is igazolták ennek semmi akadálya. A 135-ös agy is gond nélkül bele megy, elvégre egy acél váz és eléggé rugalmas, a gond inkább a papucsok párhuzamosságával van. Bele próbáltam egy ilyen kereket és a papucsok szét állnak kicsit. Legjobban a hátsó váltón látszik hogy kicsit befelé áll. Ennyi lett volna a nyûgöm, köszi a segítséget mindenkinek!

#2118
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás
130/135mm volt a 7es agyaknak a beépítési távolsága (sarutávolsága) a shimanonak.

#2119
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Ez egy régi cr-mo monti váz. Van rajta féktüske, de még a régi fajta 7-es agyakhoz gyártották.

Ha hetes (és országúti agy), akkor 126 mm a sarutávolság, míg a 8, 9, 10, 11-es agyaké 130. Itt leírtam, hogy kell szélesíteni; feszegetni, azaz szétfeszítve beletenni szvsz nem tanácsos (bár lehet), mert akkor a tengely állandóan feszül és egyszer csak eltörik(-het): Országútikról mindent #15860 (2011-08-26 08:13).
A hegyiagyak szabványát viszont nem ismerem (azaz mérd le a sarutávolságot).

#2120
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
de ha nem akar tárcsásítani akkor felesleges ezért feszegetni. terepet úgyse fog látni tehát gyenge se lesz az outi agy bele.