Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#161
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Ebből a pénzből inkább ilyet ajánlanék:

Novatec D042SB-SS

 

Rémesen meg vagyok vele elégedve, a munkásbicajom éke tavaly nyár óta. Persze 32-esben nehéz, de mázlim volt. Fél kilós amúgy.

Az én munkásbicajom éke is ez, lassan 5 éve kb minden nap megy, most van benne kb 36ezer km és köszöni jól van, azonkívül közel sem fél kiló.

Én egy hátsó agyon nem spórolnék, kb az egyik legfontosabb alkatrész egy bringán. De nem vagyunk egyformák.

Szoptam én már az XT-XTR félékkel eleget, a "Csepel" szerű agyra 1 Ft-ot sem adnék de én tudom hogy sznob vagyok...tongue.png

Szóval én itt most róla beszélek: https://www.bike-dis...-x-142mm-hr-32l

És nem érzem indokolatlannak az árkülönbséget pl a Novatekhez képest sem.


  • Kisherceg és zscs kedveli ezt
Marci

#162
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Köszi! Igen, ezt néztem, csak hát... Fél kiló!!!

Inkább ott legyen az a plusz 150-200 gramm középen, mint a drótos gumikon, nem? Nem olyan sok az, és tudsz hozzá pótalkatrészt venni, ha úgy alakul. A "csepelhez" nem hiszem.



#163
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

Ebből a pénzből inkább ilyet ajánlanék:
Novatec D042SB-SS

Rémesen meg vagyok vele elégedve, a munkásbicajom éke tavaly nyár óta. Persze 32-esben nehéz, de mázlim volt. Fél kilós amúgy.


Köszi! Igen, ezt néztem, csak hát... Fél kiló!!! 😲😱

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#164
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

a csepel paragramm hátsó agyakról mit lehet tudni? érdemes rá pénzt kiadni, vagy felejtős?

 

illetve: 32 lyukas, gyorszáras, HG kazis, 6 csavaros tárcsás, lehetőleg csendes hátsó agyat keresek. ötleteket szívesen fogadok. smile.png

Ebből a pénzből inkább ilyet ajánlanék:

Novatec D042SB-SS

 

Rémesen meg vagyok vele elégedve, a munkásbicajom éke tavaly nyár óta. Persze 32-esben nehéz, de mázlim volt. Fél kilós amúgy.


  • Kisherceg kedveli ezt

#165
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

a csepel paragramm hátsó agyakról mit lehet tudni? érdemes rá pénzt kiadni, vagy felejtős?

 

illetve: 32 lyukas, gyorszáras, HG kazis, 6 csavaros tárcsás, lehetőleg csendes hátsó agyat keresek. ötleteket szívesen fogadok. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#166
miklos13

miklos13

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

a szokásos általam megszokott szerkezet lép életbe válaszadáskor: [a konkrét válaszról foglamam sincs]+[ellenben van egy irreleváns információm, ami lehet hogy igaz]

 

Szóval: tényleg foglamam sincs, és nem mernék olyat tanácsolni, amivel mellélősz, de a QR141 úgy viszonyul a QR135-höz, ahogy a 148x12 a 142x12-höz, szóval ha a tengely marad, akkor el tudom képzelni, hogy ugyanaz kell hozzá, mint a nem boostos szabványú 142->QR135 átalakításhoz.

Viszont ha nem úgy néz ki az agy, mint a manuál szerint kéne, akkor passz, de gondolom akkor vagy tényleg nem az, vagy nem olyan verziójú, mint a leírásod.

A módszer pontosan ez elméletben :) , a ugyanazzal a kupakkal lehet 12x48-ból QR141-et csinálni, mint amivel 12x142-ből QR135-öt. Csak a kupak nincs meg ehhez a csoda-agyhoz.

 

Én a nyáron futottam egy használt hátsóagyas pénznyelő ügyletbe, fájt eléggé.

Látva a fotón, hogy milyen állapotú használt cucc és nincs még befűzve, a helyedben én visszakoznék a vásárlástól, hisz nem azt vetted, amit szerettél volna. Ha ez nem lehetséges, vennék másik agyat, ami passzol, ezt meg eladnám.

(Annyit hozzátennék, nem vagyok oda az ilyen OEM "bemondásra dt" agyakért, ezeket mindig úgy hirdetik, hogy "dt, csak nincs ráírva", de azért többet kérnek érte. Akkor vagy megveszem rendes felirattal, vagy veszek másodvonalbeli márkát. Ezt is valószínűleg a quando, vagy a joytech gyártja a specinek. De nem volt még a kezemben 370-es.)

Használt cucc, személyesen vettem át, ráadásul egy kicsit még jobban összekarcoltam mire levadásztam róla a kupakot. A visszakozás nem pálya. :( Annyi szóljon mentségemre, hogy _tényleg_ vannak olyan Speci/Roval kerekek, amiket DT aggyal szerelnek, szóval a sztori nem volt hihetetlen. Azért ugrottam bele, mert az ebayes használt DT agyak árának a harmadáért hoztam el. Ami lehetett volna intő jel is, de inkább arra fogtam, hogy DT felirat nélkül nehezen eladható DT árban.

Mindenesetre kösz a megerősítést, hogy engedjem el. :)


  • ZolkoW kedveli ezt

#167
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Off: azért ezt okosan kitalálták. Az OEM mindig valami turpisságot jelent. 

Pl. a Canyon bringámon a 32-es FOX villa ugyan Factory, Step Cast, minden volt, de a száron a Kashima lemaradt (ez legalább eladáskor egyértelmű). Mondjuk nem zavart, de értékcsökkentő, vásárláskor a monitoron észre sem vettem.  


karakoram módosította - 2022. január 07. - 18:19


#168
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Sziasztok!

Vettem egy DT 370 boost 148 hátsó agyat. Mint kiderült, Specialized OEM, de ránézésre stimmelt, ezért elhoztam.
A bringám boost 141 QR hátsó agyat fogad, az volt a terv, hogy egy kupak cserével átalakítom. Amikor leszedtem a kupakot, nem azt találtam amit a DT manualjában és a neten látható képeken, hanem ami a végén linkelt képeken látszik: a jobb kupaknak nincs karimája, a bal kupak elég fixen rá van téve a tengelyre. A jobb és a bal kupak is a tengelyre rácsúszik, nem csak becuppan az agy végére.
Szerintetek ehhez mit kellene vennem, hogy 141 QR-re tudjam alakítani?

https://photos.app.g...XRsFKZoMTfnabr8

Miklós

Én a nyáron futottam egy használt hátsóagyas pénznyelő ügyletbe, fájt eléggé.

Látva a fotón, hogy milyen állapotú használt cucc és nincs még befűzve, a helyedben én visszakoznék a vásárlástól, hisz nem azt vetted, amit szerettél volna. Ha ez nem lehetséges, vennék másik agyat, ami passzol, ezt meg eladnám.

(Annyit hozzátennék, nem vagyok oda az ilyen OEM "bemondásra dt" agyakért, ezeket mindig úgy hirdetik, hogy "dt, csak nincs ráírva", de azért többet kérnek érte. Akkor vagy megveszem rendes felirattal, vagy veszek másodvonalbeli márkát. Ezt is valószínűleg a quando, vagy a joytech gyártja a specinek. De nem volt még a kezemben 370-es.)


  • Kisherceg kedveli ezt

#169
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

a szokásos általam megszokott szerkezet lép életbe válaszadáskor: [a konkrét válaszról foglamam sincs]+[ellenben van egy irreleváns információm, ami lehet hogy igaz]

 

Szóval: tényleg foglamam sincs, és nem mernék olyat tanácsolni, amivel mellélősz, de a QR141 úgy viszonyul a QR135-höz, ahogy a 148x12 a 142x12-höz, szóval ha a tengely marad, akkor el tudom képzelni, hogy ugyanaz kell hozzá, mint a nem boostos szabványú 142->QR135 átalakításhoz.

Viszont ha nem úgy néz ki az agy, mint a manuál szerint kéne, akkor passz, de gondolom akkor vagy tényleg nem az, vagy nem olyan verziójú, mint a leírásod.

 



#170
miklos13

miklos13

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Sziasztok!

Vettem egy DT 370 boost 148 hátsó agyat. Mint kiderült, Specialized OEM, de ránézésre stimmelt, ezért elhoztam.
A bringám boost 141 QR hátsó agyat fogad, az volt a terv, hogy egy kupak cserével átalakítom. Amikor leszedtem a kupakot, nem azt találtam amit a DT manualjában és a neten látható képeken, hanem ami a végén linkelt képeken látszik: a jobb kupaknak nincs karimája, a bal kupak elég fixen rá van téve a tengelyre. A jobb és a bal kupak is a tengelyre rácsúszik, nem csak becuppan az agy végére.
Szerintetek ehhez mit kellene vennem, hogy 141 QR-re tudjam alakítani?

https://photos.app.g...XRsFKZoMTfnabr8

Miklós

#171
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

az egysebis topicban linkelt építős sztorihoz kapcsolódik ez a keréképítős szál is. egészen komoly ráérős ideje lehet a srácnak. :o


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#172
ndre

ndre

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

Keréképítés előtt állok, alkatrészeket megvásároltam a fűzéssel is úgy gondolom, hogy sikerül megküzdenem. Cent[r]írozásban viszont érzek magamban egy kis tanácstalanságot. (Főleg miután végignéztem a ParkTool-os videósorozatot a témáról) Aki sűrűn épít kereket állványban végzi vagy maradtok ti is  vázban való munkánál? 
 

Szeged/Kecskemét esetleg Budapest városokban tudtok olyan helyet ajánlani ahol korrektül elvégzik ezt a részét a keréképítésnek?

Köszönöm!


ndre módosította - 2021. november 11. - 11:25


#173
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

A dt kalkulatora tokeletes, nem kell semerre kerekiteni, ha megis 1mm felfele.



Ezen az építésen (meg pár másikon) időközben túljutottam, nem volt gond, de azért köszi! :-)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#174
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
A dt kalkulatora tokeletes, nem kell semerre kerekiteni, ha megis 1mm felfele.


egyik kedves fórumtársunk könnyelmű módon rávett (nagyon nem kellett erőlködnie :)), hogy fűzzem össze a szép új, csicsás kerekét. mivel flancos dt swiss xr 391 felnit választott, adják hozzá a PHR alátéteket és a sqourx anyákat is. a küllőhosszak kapcsán felmerült egy-két kérdés:

1, a dt által megadott erd gondolom az alátétekkel együtt értendő? (nyilván sehol sem találtam nyomát...)
2 ,a dt küllőhossz kalkulátora nem ad eltérő eredményt a sqourx és hagyományos (12mm) anyák esetében. ez fura, mivel "a net" szerint a sqourx anyákban "feljebb van a menet", így 1-2mm-rel hosszabb küllő lenne szükséges. (tehát jelen építésnél az eddigi gyakorlattal ellentétben felfelé kerekítenék) valakinek volna ezzel tapasztalata, ötlete?


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#175
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ma bringamosásnál vettem észre a Fathomon, a hátsó kerekem hajtás oldali küllői össze-vissza vannak kopadva. A lánc ver vagy vert a küllőkbe.

 

Már csak arra kell rájönnöm, a GX Eagle AXS váltóval (is) csinálja ezt a rendszer, vagy a régi NX Eagle váltóm volt csak a tettes. Tapasztaltatok ilyet? Mert én még soha...

 

Asszem szigetelő szalagból tekerek a küllőkre, hogy lássam, most is fennáll-e ez a probléma, azon egyszerre látszik, ha a lánc odacsapna a küllőre.



#176
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

 ha amúgy a felni nem offsetes.

Akkor ez lesz a megoldás :) Köszi!



#177
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

9 sebességes centerlockos hátsó keréknél mennyire általános, hogy a jobb és bal oldali küllők egyforma hosszúak?

 

nyilván a küllőperemek átmérőjétől függ. :)

 

shimano agyaknál (emlékeim szerint, mert most nem túrtam elő jegyzeteket) egy mérettel szokott eltérni a két oldal, ha amúgy a felni nem offsetes.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#178
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

9 sebességes centerlockos hátsó keréknél mennyire általános, hogy a jobb és bal oldali küllők egyforma hosszúak?



#179
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

(kilo)gramm b_zulás:

 

Helix felnik, Deore agyak, DT 2-1,8-2 küllők, Squorx anyák (szalag nélkül, centír előtt ---> ezért áll egyik-másik küllő "érdekesen"):

 

60a8d0e328a6023b0f25a9ee.jpg?width=2000&

 

60a8d0d8f2578d069ca1974b.jpg?width=2000&

 

kb 150-160gramm spórolás kerekenként (ebben már benne van, hogy a gyári tárcsák használata miatt kénytelen voltam 50gr/db CL--->6 csavar adaptereket is feltenni) de végülis, ahhoz képest, hogy ez budget-build egész jó. csak az agyakat vettem, a felnik megvoltak, küllők szintén (szerencsésre pont jó a méretük), zolkow adományozta az anyákat (thx!). smile.png

 

a szélesebb felni miatt a gyári gumi is hízott 2-3 mm-t. cool.png

 

persze miután tegnap összeraktam, "természetesen" ma esik az eső... sad.png


  • ZolkoW és Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#180
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Nekem amint megláttam a SQ.. anyákat, és kézben fogtam őket (nyilván eszembe sem jutott volna külön ilyet venni, ha nem a felnihez adják), az ugrott be, hogy milyen kis béna, szemmel veréstől is elnyalódó ócskaságok.. aztán megjött a szerszám, és rácuppantva már egész más érzetet adott, lehetett érezni, hogy fogja ez..