Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#181
miklos13

miklos13

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Sziasztok!

Vettem egy DT 370 boost 148 hátsó agyat. Mint kiderült, Specialized OEM, de ránézésre stimmelt, ezért elhoztam.
A bringám boost 141 QR hátsó agyat fogad, az volt a terv, hogy egy kupak cserével átalakítom. Amikor leszedtem a kupakot, nem azt találtam amit a DT manualjában és a neten látható képeken, hanem ami a végén linkelt képeken látszik: a jobb kupaknak nincs karimája, a bal kupak elég fixen rá van téve a tengelyre. A jobb és a bal kupak is a tengelyre rácsúszik, nem csak becuppan az agy végére.
Szerintetek ehhez mit kellene vennem, hogy 141 QR-re tudjam alakítani?

https://photos.app.g...XRsFKZoMTfnabr8

Miklós

#182
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás

az egysebis topicban linkelt építős sztorihoz kapcsolódik ez a keréképítős szál is. egészen komoly ráérős ideje lehet a srácnak. :o


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#183
ndre

ndre

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás

Sziasztok!

Keréképítés előtt állok, alkatrészeket megvásároltam a fűzéssel is úgy gondolom, hogy sikerül megküzdenem. Cent[r]írozásban viszont érzek magamban egy kis tanácstalanságot. (Főleg miután végignéztem a ParkTool-os videósorozatot a témáról) Aki sűrűn épít kereket állványban végzi vagy maradtok ti is  vázban való munkánál? 
 

Szeged/Kecskemét esetleg Budapest városokban tudtok olyan helyet ajánlani ahol korrektül elvégzik ezt a részét a keréképítésnek?

Köszönöm!


ndre módosította - 2021. november 11. - 11:25


#184
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás

A dt kalkulatora tokeletes, nem kell semerre kerekiteni, ha megis 1mm felfele.



Ezen az építésen (meg pár másikon) időközben túljutottam, nem volt gond, de azért köszi! :-)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#185
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
A dt kalkulatora tokeletes, nem kell semerre kerekiteni, ha megis 1mm felfele.


egyik kedves fórumtársunk könnyelmű módon rávett (nagyon nem kellett erőlködnie :)), hogy fűzzem össze a szép új, csicsás kerekét. mivel flancos dt swiss xr 391 felnit választott, adják hozzá a PHR alátéteket és a sqourx anyákat is. a küllőhosszak kapcsán felmerült egy-két kérdés:

1, a dt által megadott erd gondolom az alátétekkel együtt értendő? (nyilván sehol sem találtam nyomát...)
2 ,a dt küllőhossz kalkulátora nem ad eltérő eredményt a sqourx és hagyományos (12mm) anyák esetében. ez fura, mivel "a net" szerint a sqourx anyákban "feljebb van a menet", így 1-2mm-rel hosszabb küllő lenne szükséges. (tehát jelen építésnél az eddigi gyakorlattal ellentétben felfelé kerekítenék) valakinek volna ezzel tapasztalata, ötlete?


fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#186
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ma bringamosásnál vettem észre a Fathomon, a hátsó kerekem hajtás oldali küllői össze-vissza vannak kopadva. A lánc ver vagy vert a küllőkbe.

 

Már csak arra kell rájönnöm, a GX Eagle AXS váltóval (is) csinálja ezt a rendszer, vagy a régi NX Eagle váltóm volt csak a tettes. Tapasztaltatok ilyet? Mert én még soha...

 

Asszem szigetelő szalagból tekerek a küllőkre, hogy lássam, most is fennáll-e ez a probléma, azon egyszerre látszik, ha a lánc odacsapna a küllőre.



#187
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

 ha amúgy a felni nem offsetes.

Akkor ez lesz a megoldás :) Köszi!



#188
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás

9 sebességes centerlockos hátsó keréknél mennyire általános, hogy a jobb és bal oldali küllők egyforma hosszúak?

 

nyilván a küllőperemek átmérőjétől függ. :)

 

shimano agyaknál (emlékeim szerint, mert most nem túrtam elő jegyzeteket) egy mérettel szokott eltérni a két oldal, ha amúgy a felni nem offsetes.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#189
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

9 sebességes centerlockos hátsó keréknél mennyire általános, hogy a jobb és bal oldali küllők egyforma hosszúak?



#190
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás

(kilo)gramm b_zulás:

 

Helix felnik, Deore agyak, DT 2-1,8-2 küllők, Squorx anyák (szalag nélkül, centír előtt ---> ezért áll egyik-másik küllő "érdekesen"):

 

60a8d0e328a6023b0f25a9ee.jpg?width=2000&

 

60a8d0d8f2578d069ca1974b.jpg?width=2000&

 

kb 150-160gramm spórolás kerekenként (ebben már benne van, hogy a gyári tárcsák használata miatt kénytelen voltam 50gr/db CL--->6 csavar adaptereket is feltenni) de végülis, ahhoz képest, hogy ez budget-build egész jó. csak az agyakat vettem, a felnik megvoltak, küllők szintén (szerencsésre pont jó a méretük), zolkow adományozta az anyákat (thx!). smile.png

 

a szélesebb felni miatt a gyári gumi is hízott 2-3 mm-t. cool.png

 

persze miután tegnap összeraktam, "természetesen" ma esik az eső... sad.png


  • ZolkoW és Rabbit kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#191
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Nekem amint megláttam a SQ.. anyákat, és kézben fogtam őket (nyilván eszembe sem jutott volna külön ilyet venni, ha nem a felnihez adják), az ugrott be, hogy milyen kis béna, szemmel veréstől is elnyalódó ócskaságok.. aztán megjött a szerszám, és rácuppantva már egész más érzetet adott, lehetett érezni, hogy fogja ez..



#192
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás

hátha másokat is érdekel. smile.png

 

a DT szerszámával (köszi! smile.png) a fűzés elején segített sokat ez a "squorx-dolog":

- kényelmesebb és gyorsabb volt mint hagyományos anyákkal, a szerszám szépen megfogta az anyákat,

- nagyban megkönnyítette az alátétek felfűzögetését és az anyák felfekvő felületére a cseppnyi olaj "felkenését"

- pikk-pakk ment az is, amíg "menetek takarva" állásig tekertem az anyákat

 

...és eddig használtam, innen már küllőkulccsal dolgoztam. kicsit tartottam a menetrögzítő+vékonyított küllők párostól (előbbit nem szeretem, utóbbival még nem dolgoztam), de végül nem volt gond, minden flottul ment.

 

használd egészséggel! wink.png

 

blog - kis kiegészítés: időközben még három kerék elkészült az "elhíresült" squorx anyákkal, a legutóbbi  kettő építésénél a kezembe sem vettem a "hagyományos" küllőkulcsot, végig a DT sqourx kulcsával dolgoztam. azt kell mondjam, kis megszokás után gyorsabb és biztonságosabb, csak ajánlani tudom. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#193
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás

Melegitenem hofuvoval, de talan a hajszarito is eleg lehet, vagy a gaz fel tartanam kicsit, hogy folyni kezdjen a csavarrogzito. Valamelyik parktoolos videoban vagy leirasban is csak siman a gazegonel melegitettek.

 

ez működni látszik, thx! :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#194
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

használt küllőket használnék újra. a "gondom" az, hogy a meneteken ott az előző építésből maradt rögzítő trutyi (nem én voltam, én nem szeretem az ilyesmit). mivel tudom ezt eltávolítani?


Melegitenem hofuvoval, de talan a hajszarito is eleg lehet, vagy a gaz fel tartanam kicsit, hogy folyni kezdjen a csavarrogzito. Valamelyik parktoolos videoban vagy leirasban is csak siman a gazegonel melegitettek.
  • Kisherceg kedveli ezt

#195
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.018 hozzászólás
  • LocationKelenföld
Brigeciol D3. Némi áztatással szerintem fellazítja.
  • Kisherceg kedveli ezt

#196
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás

használt küllőket használnék újra. a "gondom" az, hogy a meneteken ott az előző építésből maradt rögzítő trutyi (nem én voltam, én nem szeretem az ilyesmit). mivel tudom ezt eltávolítani?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#197
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
A 622-es kerekem 20 mm-es, a 650b-es 21-es. A nagyobb kerekemen 35-ös, a 650b-n 48 mm széles külső van. Mindkettő tubeless, tökéletes.

#198
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Mióta a széles az új keskeny, nem hiszem, hogy a 21mm túl sok lenne. 25 fölé nem mennék gravelen, de addig akár simán...

 



#199
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.065 hozzászólás
Deore agyakat választani dőreség lenne? Azt tudom, hogy karban kell tartani, de úgy amúgy megbízhatóak, mint régen?

...és a másik, hogy 21mm belső szélességű felni ""gravelre" már sok, vagy leginkább gumifüggő? Pl. 37mm-es külsőhöz már sok lenne?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#200
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás
Akkor én már ne írjak? :) Ha lett volna 28 lyukasban, már biztos vettem volna a Fulcrum agyakhoz is, de tudod, hogy én úgy kanyarodok, hogy megállok, irányba fordítom, és megyek tovább, tehát azon kívül, hogy működnek, és könnyűek, mást nemigen tudok elmondani róluk. Kezdetben montin használtam őket amúgy.
  • Kisherceg kedveli ezt