Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#1601
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Hagyjuk, lépjünk... Túlragoztuk. Kifúrom, beteszem a Schrader-t, fújok a gagyi kompresszorommal, örülök neki, ámen.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1602
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
+ egy a presta mellett (mondom ezt úgy, hogy autószelepes gumit használok)
fel lehet fújni co2-s patronnal és nem fagy össze, mint az autószelepesnél

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1603
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Most komolyabb fejtegetés nélkül... de nem hinném, hogy a szelep nyitásához kell az erõlködés a kompresszornak. Hiszen a szelepnek mondjuk ellentart 2bar nyomás. Annyira feltermeli a kompresszor a tömlõjét a szelep nyit és a kerékben egyre nõ a nyomás, ami ugye már rögtön nagyobb terhelés a kompresszornak mint a kezdeti 2bar.


Szerintem az alapvetõ gond ez autós ,,kompresszor", jellemzõen 2.0-2.5 bárt kell tudnia termelni ennyi kel az autó gumikba, ezt valahogy összeröfögi, a monti kerékben meg mivel nem UST van 3.0-3.5 bár ami már kicsit sok neki, ennyi tart ellent a szelep másik oldalán, erõlködnie kell, hogy ezt a nyomást összehozza, bármilyen 3000 Ft-os mûhelypumpa jobb megoldás...

#1604
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Ezt kipróbálom kíváncsi vagyok!


Ja csak egy szar VIAIR 85P, a legkomolyabbak hordozható, autós kompresszorok egyike. Senki nem mondta, hogy nem fújja fel, csak azt hogy erõlködik, míg megnyitja a szelepet.


Most komolyabb fejtegetés nélkül... de nem hinném, hogy a szelep nyitásához kell az erõlködés a kompresszornak. Hiszen a szelepnek mondjuk ellentart 2bar nyomás. Annyira feltermeli a kompresszor a tömlõjét a szelep nyit és a kerékben egyre nõ a nyomás, ami ugye már rögtön nagyobb terhelés a kompresszornak mint a kezdeti 2bar.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#1605
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Mondok kettõt is. Erõsebb felni és könnyebb felfújni.


hm, 1 darab felnim repedt el, prestás volt....:)
2. elméletben lehet, gyakorlatban nem érzem , csak a prestás nekem macerásabb...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1606
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház

Ki kell nyitni a szelepet, egyet nyomni rá, hogy szisszenjen. Ezután könnyû felfújni.

Ezt kipróbálom kíváncsi vagyok!

Eléggé ,,véres a torka" annak a kompresszornak ami nem bír belefújni a montis kerékbe. :) A mûhely pumpával simán fújom a 8 bárt az országúti kerékbe ott is csak a levegõ nyitja a szelepet.

Ja csak egy szar VIAIR 85P, a legkomolyabbak hordozható, autós kompresszorok egyike. Senki nem mondta, hogy nem fújja fel, csak azt hogy erõlködik, míg megnyitja a szelepet.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1607
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

amúgy nem több csak1 db elõnyét meséljétek már el a prestának . köszi

Mondok kettõt is. Erõsebb felni és könnyebb felfújni.


A sebesség mindent megold.

 


#1608
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Van ilyenem és nyûg, mert erõlködik a kompresszor miatta, mivel nem mechanikusan nyílik a szelep, hanem a levegõ nyomásra.


Eléggé ,,véres a torka" annak a kompresszornak ami nem bír belefújni a montis kerékbe. :) A mûhely pumpával simán fújom a 8 bárt az országúti kerékbe ott is csak a levegõ nyitja a szelepet.

#1609
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
én is gyülõlöm a prestát....
már azon gondolkodom az ust-t hogy fogom felfúrni, és beleragasztani a kistraktor kerékbe való rövidebb autószelepet.

amúgy nem több csak1 db elõnyét meséljétek már el a prestának . köszi

fenti problémán kivûl, macerásabb löttyel tölteni -ritkább a szétszedhetõ-, s én még nem jöttem rá hogy nyomjam rá az digit nyomásmérõt pl.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1610
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
A csigafúró az a mezei fúró rendes neve. Szerintem ne fúrjad ki, vegyél hozzá átalakítót és tedd bele a nyeregtáskába, szerintem sokkal jobb a presta szelep.

Ki kell nyitni a szelepet, egyet nyomni rá, hogy szisszenjen. Ezután könnyû felfújni.

#1611
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Van ilyenem és nyûg, mert erõlködik a kompresszor miatta, mivel nem mechanikusan nyílik a szelep, hanem a levegõ nyomásra.

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1612
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Ezek szerint lehet fúrni. Köszönöm a hasznos infókat!!!
Amúgy a "csigafúró" az lényeges valamilyen szempontból, vagy mehet mezei, fémhez való fúrószárral is?


Veszel egy ilyen adaptert( fentrõl a 3. kép) és akkor nem nyûg a presta szelep: Joes Kiegészítõk - No-Flats

#1613
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Ezek szerint lehet fúrni. Köszönöm a hasznos infókat!!!
Amúgy a "csigafúró" az lényeges valamilyen szempontból, vagy mehet mezei, fémhez való fúrószárral is?

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1614
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
amúgy én is 8,5-essel szoktam fúrni (mármint azt az egyet amit eddig kellett (WTB) :)) csak a kényelem és biztos mindenhez jó legyen kedvéért írtam a 9-est.

ellenben ami soha többé nem lesz a birtokomban, -ha válogathatok- az sun felni....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1615
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
csak hogy legyen egy harmadik féle válasz is: amelyik autószelep nem menetes végig, hanem gumis, annak 8,5-es kell :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1616
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
8-as is elég elvileg.
Marci

#1617
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Eléggé nem világom ez a Presta szelepes dolog, amivel a gépet vettem. Fel lehet fúrni a felnit autószelepes belsõhöz vagy felejtsem el?


9-es csigafúró.

aztán kis tûreszelõ, és alapos takarítás
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1618
suhanc

suhanc

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 posts
Eleve olyan keskenyre lett felfúrva, hogy csak Presta szeleppel lehessen szerelni? Azért kérdem, mert például bátyám gépe gyárilag Prestával volt szerelve, és csak az elsõ defektnél derült ki, hogy belefér az auto szelepes is. Ha már próbáltad, vagy egyértelmûen nem jó, akkor bocs.

#1619
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1,373 posts
  • LocationVeresegyház
Eléggé nem világom ez a Presta szelepes dolog, amivel a gépet vettem. Fel lehet fúrni a felnit autószelepes belsõhöz vagy felejtsem el?

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1620
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts
Miért nem próbálod visszahajtani az ütést ? Nekem is volt más ilyen felütésem, fogóval visszahajlítottam.
A felni jól hajlítható anyag. Esésem után a Mavic felnimben olyan kanyar volt, hogy azt hittem, ez már kuka. Tökéletesre vissza lehetett hajlítani. Ha magad nem mered, vidd el egy szervizbe.
Marci