Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
#1581
Írta 2012. szeptember 11. - 21:56

Eddig bevált.
Különösen szimpatikus, hogy a küllõfuratok nem sugárirányúak, hanem a majdani fûzés irányában alakították ki õket.
Ráadásul van is: http://ebike.hu/term...ncy i23 29 tcs/
#1582
Írta 2012. szeptember 11. - 18:30

Lehet végül a sárga szalagos megoldás lesz, mert ezeknek elég beteg áruk van
Lehet marad valami mavic vagy dt, aztán kap átalakítós szettet.
Mavicból TN719, de az sem olcsó és nagy eséllyel nem elég hozzá a sárgaszalag+szelep, hogy mûködjön. (Én próbáltam, nem mûködött.

Esetleg még itt van ez, ha együtt tudsz élni a tömegével: Sun Ringle MTX 33 Welded Disc Rim 29er 2012 | Buy Online | ChainReactionCycles.com
#1583
Írta 2012. szeptember 11. - 18:22

Ne kifejezetten UST-t keress. A Stan's féle megoldás sokkal jobb a saját tapasztalataim szerint. Alád pl. ZTR Flow EX 29er kéne, ez ni: ZTR Flow EX 29" - 32 Hole Black
Azért azt ne feledjük, hogy a felni szilárdságának biztosan jót tesz, ha nincs össze-vissza furkálva. Nekem is "sárga szalagos" TLR felnim van, de igazából jobb szerettem volna egy "igazit", engem csak az ár térített el. Eddig egy felni ment szét alattam, azon a felniszalag alatt a küllõfuratokból indultak kisebb és nagyobb repedések. Ha nem lettek volna ott furatok, akkor a repedések sem indulnak el ... Ja és ez 29-es volt, ami nyilván gyengébb, mint egy (amúgy azonos paraméterekkel rendelkezõ) 26-os. (Na jó, belementem egy mély keréknyomba, keresztbe fordult a kerék és estem egy jó nagyot, szóval a kapott rendesen.)
#1584
Írta 2012. szeptember 11. - 18:08


Lehet marad valami mavic vagy dt, aztán kap átalakítós szettet.
#1585
Írta 2012. szeptember 11. - 16:50

#1586
Írta 2012. szeptember 11. - 16:28

#1587
Írta 2012. szeptember 11. - 15:18

én xm719bõl fûzetnék, novatec disc light agyakkal
spec magam részérõl sun-t soha többet.
most egy eq21 van 14-et mozgó fulliban (ezzel volt gyárilag) szintén 90+ alatt, de van is a hátsóban már akkora 8-as hogy nagy tempónál már zavar

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1588
Írta 2012. szeptember 11. - 14:53

Keréképítésen töröm a fejem, de jól jönne egy kis segítség. Jelenleg Daboomb racing kerekeim vannak 1.5-ös DT küllõkkel, és novatech agyakkal. 90 kiló vagyok, és fulli vázzal tekerek, elöl hátul 130 az út. Ez a szett meg is felel edzeni túrázgatni, száguldozni a helyi hegyeken (pilis és gerecse), mert elég jól bírja az ütés vágást. De szeretnék egy könyû maratonozós kerékszettet is. Valami 500g alatti felnikkel, mert azon elég sok sújt tudnék spórolni a forgatott tömegen. A Dabomb 720g. Komplett szettek nem nagyon jöhetnek szóba mert azokból a könnyûek arany árban vannak. Pl. egy Mavic CrossRide-ra össze tudnék spórolni, de azzal nem vagyok beljebb. Ennyibõl össze lehetne rakni Eqvalizer 23 felnikkel szintén novatech agyakkal egy jóval könyebb szettet. Számításaim szerint 620g-ot spórolnák ráadásul a külsõ átmérõn, ez már megérné a beruházást, de ezt csak versenyezni használnám.
A kérdés az lenne, hogy a 90-kilóm alá menyire életbiztosítés egy 410g-os felni tárcsafékkel használva??? Esetleg jobb lenne a 27-es, csak azt nehezebb beszerezni. Aztán illesztett, vagy hegesztett a jobb választás (Sun Inferno)?
A végére, amin végképp elakadtam, hogy van-e esetleg értelme egyenes küllõkkel fûzni a kereket, ha már úgyis 0-ról kezdem az egészet. Mondjuk egy ilyen agyba http://www.neuzer.hu...agy/2266012.jpg .
#1589
Írta 2012. szeptember 11. - 08:40

A véleményeteket kérném. Van nekem egy DH kecském.
És most elkezdtem leméricskélni rajta a fõbb alkatrészeket. És így eljutottam a kerékhez is. Az elsõ kerekem 2300 gramm, ami B+ 20 mm-es agyból, 36 Sapim küllõ, 36 db KCNC nipli, Atomlab Pimplite felni, Conti belsõ, és Syncros BHT épül fel.
Hátsó kerék 2625 gramm, Novatec 135*12 36 h, régi Dura Ace 8 sor, Atomlab Pimplite felni,36 db Sapim + 36 KCNC nipli, conti belsõ, Syncros BHT gumi.
Plusz mind a kettõn Hope 203 mm M6 Floating tárcsák és acél 2*6 db Avid trácsa csavar.
Kérdésem az lenne, h ez mennyire számít jó/rossz súlynak?
Elõre is köszönöm.
Szerintem erre a kérdésre azért nem válaszolt még senki, mert igazán nincs értelme. A "jó súly" az szubjektív. Nálam pl. 1600 g alatt 29er kerékbõl, s 1300 g alatt 26er kerékbõl, de ez persze CC. A DH-hoz nem értek, de feltételezem a túl könnyû kerék még az "elakadás" miatt sem annyira jó dolog, a strapabíróságról nem is beszélve.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1590
Írta 2012. szeptember 11. - 08:37

A jobb oldali csapágy futófelület kitekerhetõ, van rajta két bevágás a peremén, valami laposvassal próbálkozz. Fordított menetes, van ennek rendes neve?
Ha ezt kitekered, lejön a kazi bordás "héja" és szétgurul 50-60 csapágygolyó.
Ezt lehet nem egy 30ezer Ft-os titánium racsnival kezdem, s helyette szétkókányolok egy elfekvõ Deore-t. :-)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1591
Írta 2012. szeptember 10. - 19:33


#1592
Írta 2012. szeptember 10. - 19:17

A tengelyzárást alig bírtam leszedni. Problémás volt, mivel a leírás szerint 20 Nm a maximum nyomaték benne, ehhez képest 20-ra nem oldott, fölötte meg érezhetõen kenõdött. Végül egy sima imbuszt kombináltam be a nyomatékkulcsba, s a 13 centi felfekvés elég volt neki.
A tengelyt levéve a racsni oldali tömítést csúnyán elmozdulva találtam, emiatt a csapágygolyók elképzelhetõ, hogy néha kicsit szorultak a csészében. Az egész agyban kórházi tisztaság uralkodott. A zsírt kicsit kipótoltam, majd összeraktam.
A szabadonfutó látszó részeit megpucoltam, kézzel megforgatva, megmozgatva, nem volt gond.
A kónuszokat viszont a gyárinál lazábbra vettem, ugyanis elképzelhetõ, hogy a tervezettnél kissé erõsebbre tépem a gyorszárat. Hiába, ha már egyszer kioldott. Régebben volt egy enyhe berágódás hangja, valószínûleg a szorulás miatt, ez, most szerencsére, megszûnt.
Arra még kíváncsi vagyok, a racsnit hogyan kell szétszedni (hivatalosan a S nem ajánlja, ellenben árulja vagy 30ezer Ft-ért...), mivel a télen szeretnék abba is belenézni.
Marton, igazad van, 14-es imbuszom tényleg nincs.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1593
Írta 2012. szeptember 08. - 10:36

Van egy 2012-es XT gyári kerékszettem és a hátsó kerékben elszakadt egy küllõ. Lehet-e egyáltalán pótküllõt szerezni és ha igen, akkor honnan?
Köszi!
#1594
Írta 2012. szeptember 07. - 23:55

#1595
Írta 2012. szeptember 07. - 22:09

#1596
Írta 2012. szeptember 07. - 14:54

Gagyi az XTR racsnid ? Azt hittem, csak én vagyok ilyen béna, hogy kifogok egy ilyet.(975ös)
Igaza lesz a boltosomnak: "Hát, az XTR minõsége sem a régi már ....."
Szabadonfutót leveszed, a belsõ oldalon a gumitömítést kitámasztod, kimosod a zsírt, kiszárítod, finom olajból 2-3 csepp.
Vagy ha tudod, szétszeded teljesen, kimosod, stb....
De csodát ne várj ! Lehet, hogy ez sem oldja meg a problémát.
Nekem a régebbi szériák 2003-asok már 9 éve hibátlanul muzsikálnak. Ez az elsõ (985-ös), amivel szívok. Lehet, hogy igazad lesz.

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1597
Írta 2012. szeptember 07. - 08:09

A véleményeteket kérném. Van nekem egy DH kecském.
És most elkezdtem leméricskélni rajta a fõbb alkatrészeket. És így eljutottam a kerékhez is. Az elsõ kerekem 2300 gramm, ami B+ 20 mm-es agyból, 36 Sapim küllõ, 36 db KCNC nipli, Atomlab Pimplite felni, Conti belsõ, és Syncros BHT épül fel.
Hátsó kerék 2625 gramm, Novatec 135*12 36 h, régi Dura Ace 8 sor, Atomlab Pimplite felni,36 db Sapim + 36 KCNC nipli, conti belsõ, Syncros BHT gumi.
Plusz mind a kettõn Hope 203 mm M6 Floating tárcsák és acél 2*6 db Avid trácsa csavar.
Kérdésem az lenne, h ez mennyire számít jó/rossz súlynak?
Elõre is köszönöm.
#1598
Írta 2012. szeptember 06. - 23:56

Igaza lesz a boltosomnak: "Hát, az XTR minõsége sem a régi már ....."
Szabadonfutót leveszed, a belsõ oldalon a gumitömítést kitámasztod, kimosod a zsírt, kiszárítod, finom olajból 2-3 csepp.
Vagy ha tudod, szétszeded teljesen, kimosod, stb....
De csodát ne várj ! Lehet, hogy ez sem oldja meg a problémát.
#1599
Írta 2012. szeptember 06. - 18:04

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#1600
Írta 2012. szeptember 06. - 14:50

kiszedve, esetleg mas vazban is ugyanugy kattog?
kmoraknal nekem mindegyik csinalta.
Kicsit kevés az olyan vázam, amelyben tesztelhetem. Megforgatva a racsnit (kézzel) nem.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
