Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12587 hozzászólás a témában

#1581
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

A jobb oldali csapágy futófelület kitekerhetõ, van rajta két bevágás a peremén, valami laposvassal próbálkozz. Fordított menetes, van ennek rendes neve? :D Ha ezt kitekered, lejön a kazi bordás "héja" és szétgurul 50-60 csapágygolyó.


Ezt lehet nem egy 30ezer Ft-os titánium racsnival kezdem, s helyette szétkókányolok egy elfekvõ Deore-t. :-)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1582
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
A jobb oldali csapágy futófelület kitekerhetõ, van rajta két bevágás a peremén, valami laposvassal próbálkozz. Fordított menetes, van ennek rendes neve? :D Ha ezt kitekered, lejön a kazi bordás "héja" és szétgurul 50-60 csapágygolyó.

#1583
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Nos, XTR agy megjavítva. Szerencsére nem volt nagy baj, a szabadonfutót le se kellett szednem.

A tengelyzárást alig bírtam leszedni. Problémás volt, mivel a leírás szerint 20 Nm a maximum nyomaték benne, ehhez képest 20-ra nem oldott, fölötte meg érezhetõen kenõdött. Végül egy sima imbuszt kombináltam be a nyomatékkulcsba, s a 13 centi felfekvés elég volt neki.

A tengelyt levéve a racsni oldali tömítést csúnyán elmozdulva találtam, emiatt a csapágygolyók elképzelhetõ, hogy néha kicsit szorultak a csészében. Az egész agyban kórházi tisztaság uralkodott. A zsírt kicsit kipótoltam, majd összeraktam.

A szabadonfutó látszó részeit megpucoltam, kézzel megforgatva, megmozgatva, nem volt gond.

A kónuszokat viszont a gyárinál lazábbra vettem, ugyanis elképzelhetõ, hogy a tervezettnél kissé erõsebbre tépem a gyorszárat. Hiába, ha már egyszer kioldott. Régebben volt egy enyhe berágódás hangja, valószínûleg a szorulás miatt, ez, most szerencsére, megszûnt.

Arra még kíváncsi vagyok, a racsnit hogyan kell szétszedni (hivatalosan a S nem ajánlja, ellenben árulja vagy 30ezer Ft-ért...), mivel a télen szeretnék abba is belenézni.

Marton, igazad van, 14-es imbuszom tényleg nincs.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1584
Jotti

Jotti

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok!

Van egy 2012-es XT gyári kerékszettem és a hátsó kerékben elszakadt egy küllõ. Lehet-e egyáltalán pótküllõt szerezni és ha igen, akkor honnan?

Köszi!

#1585
mrkoli

mrkoli

    vendég

  • fórumtag
  • 82 hozzászólás
valaki tudna segíteni, hogy Debrecenben hol tudnék kereket építtetni jó áron, és kb mennyiért?

#1586
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás
Talán a 14mm-es imbusz kulcsot emelném ki a racsni levételéhez, mint rendhagyó szerszám. Nem tudom, van-e olyanod. Én elég sokáig kerestem, nem egy átlagos méret.
Marci

#1587
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Gagyi az XTR racsnid ? Azt hittem, csak én vagyok ilyen béna, hogy kifogok egy ilyet.(975ös)
Igaza lesz a boltosomnak: "Hát, az XTR minõsége sem a régi már ....."
Szabadonfutót leveszed, a belsõ oldalon a gumitömítést kitámasztod, kimosod a zsírt, kiszárítod, finom olajból 2-3 csepp.
Vagy ha tudod, szétszeded teljesen, kimosod, stb....
De csodát ne várj ! Lehet, hogy ez sem oldja meg a problémát.


Nekem a régebbi szériák 2003-asok már 9 éve hibátlanul muzsikálnak. Ez az elsõ (985-ös), amivel szívok. Lehet, hogy igazad lesz. :( Majd egy nyugodt este során szétkapom. Gondolom semmi olyanra nincs szükségem, ami egy átlagos agy-szervizeléskor szükség van, azaz kónuszkulcsok, imbusz, nyomatékkulcs, zsír.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1588
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás
Jó reggelt.


A véleményeteket kérném. Van nekem egy DH kecském.
És most elkezdtem leméricskélni rajta a fõbb alkatrészeket. És így eljutottam a kerékhez is. Az elsõ kerekem 2300 gramm, ami B+ 20 mm-es agyból, 36 Sapim küllõ, 36 db KCNC nipli, Atomlab Pimplite felni, Conti belsõ, és Syncros BHT épül fel.
Hátsó kerék 2625 gramm, Novatec 135*12 36 h, régi Dura Ace 8 sor, Atomlab Pimplite felni,36 db Sapim + 36 KCNC nipli, conti belsõ, Syncros BHT gumi.
Plusz mind a kettõn Hope 203 mm M6 Floating tárcsák és acél 2*6 db Avid trácsa csavar.

Kérdésem az lenne, h ez mennyire számít jó/rossz súlynak?

Elõre is köszönöm.

#1589
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás
Gagyi az XTR racsnid ? Azt hittem, csak én vagyok ilyen béna, hogy kifogok egy ilyet.(975ös)
Igaza lesz a boltosomnak: "Hát, az XTR minõsége sem a régi már ....."
Szabadonfutót leveszed, a belsõ oldalon a gumitömítést kitámasztod, kimosod a zsírt, kiszárítod, finom olajból 2-3 csepp.
Vagy ha tudod, szétszeded teljesen, kimosod, stb....
De csodát ne várj ! Lehet, hogy ez sem oldja meg a problémát.
Marci

#1590
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Update: Egyértelmûen a szabadonfutónak van hangja. Ha visszafelé tekerem a pedált, akkor fõleg. Jajajj, szét kell szedni, nem szeretem az ilyet.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1591
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

kiszedve, esetleg mas vazban is ugyanugy kattog?
kmoraknal nekem mindegyik csinalta.


Kicsit kevés az olyan vázam, amelyben tesztelhetem. Megforgatva a racsnit (kézzel) nem.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1592
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
kiszedve, esetleg mas vazban is ugyanugy kattog?
kmoraknal nekem mindegyik csinalta.

#1593
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás
félig off, elsõ kerék, és engem egyszer megszivatott, meg mert vicces: azt hittem, féktárcsa, vagy valami, de kiderült, hogy a sokat látott kilométerórám érzékelõjében a mágnes hatására kattog valami. egészen halkan, de a mûhelyben lehetett hallani. reed relé lehet ezekben? na mindegy.

#1594
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Kattog. Mi kattog? Bedilizek. :D

Hátsó kerékagy (szerintem), csak szabadonfutásban (akkor hallom), fordulatonként egyszer, halkan. A csapágyak futása tökéletes. Kb. olyan hangja van, mint amikor egy bowdenvég éppenhogy beleér. Kezdhetem szétszedni? Eleinte koszra, kerékbe szorult tüskére gondoltam. Van kicsi nyolcas is benne (kb. fél mm). Nem szeretek kónuszos agyat okvetlenül szétszedni, csak a baj van vele. (M985)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#1595
DannyL81

DannyL81

    Dancó a hegyről...

  • fórumtag
  • 1.373 hozzászólás
  • LocationVeresegyház

8-as is elég elvileg.

Na felfúrtam 8-assal és a fém schrader átment rajta szépen. Komolyan mondom már a látványtól is boldogabb vagyok. :D

"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager


#1596
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Red Power XL Disc 6-Loch vorne QR/15mm hinten 135-142x12
M 1800 TL Laufradsatz Disc 15mm/X12
WH-M788 XT Disc QR15 / 142x12 Laufradsatz

Bár az utóbbi kettõ már elég drága, jó lenne max. olyan 50-60e Ft körül megúszni.

Köszi a segítséget elõre is!


Utóbbi kettõ UST felnis, hosszabb távon megéri azt a plusz pénzt. Nem szívesen váltanék már vissza "normál" felnis kerékszettre, egészen más világ. Fulcrum is OK, de abból a Red Metal 3 hozná a DT és az XT szintjét, ami további 30-40 EUR-ral drágább lenne. Nekem utóbbi van, benne 6.000 km-rel. Szupermerev, megbízható, nagyon tartós a csapágyazása és könnyû karbantartani.
Küllõk és a csapágyak pótlási lehetõségének néznék még utána, melyikhez mennyibe kerülnek és milyen bonyolult a beszerzés.

#1597
dudo

dudo

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
Sziasztok!

A Token kerekekrõl tud valaki valamit, szabad õket megvenni vagy felejtõs kategória?

#1598
kgabus

kgabus

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

Ha eladnád az egész kereket milyen agyat és felnit vennél helyette?


Idõközben úgy alakult, hogy két komplett kerékre lesz szükségem, 15QR\X12 leosztásban.

Mivel még soha nem építettem kereket, ezért ismételten kérnék egy kis segítséget, hogy átlagos AM felhasználásra milyen kerekekben érdemes gondolkodni.

Ha építésrõl van szó, agyak terén ezekre gondoltam:
D041SB-15
D142SB-X12

Küllõnek fekete DT Champion 2.0, felni téren viszont kicsit tanácstalan vagyok. A Single Track-kel semmi gond nem volt, kb. ha akartam sem tudtam volna tönkretenni, de még egy pici 8-ast beletenni sem... viszont nagyon nehéz, az igaz. Van esetleg vmi tippetek, milyet lenne érdemes (nem túl drága kategóriában)?

Néztem komplett kerékszetteket is, ezeket találtam:
Red Power XL Disc 6-Loch vorne QR/15mm hinten 135-142x12
M 1800 TL Laufradsatz Disc 15mm/X12
WH-M788 XT Disc QR15 / 142x12 Laufradsatz

Bár az utóbbi kettõ már elég drága, jó lenne max. olyan 50-60e Ft körül megúszni.

Köszi a segítséget elõre is!

#1599
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.676 hozzászólás
Szerintem hanyagoljátok. Súlyosabb ember alá mást vegyél.
Ez nem jó a haverodnak ? X-1900 XC Laufradsatz Disc 6-Loch
Nekem ugyan a 975ös van de az nagyon keveset bírt, 4 hónap után cserélni kellett. De lehet, hogy csak kifogtam az egyetlen hibásat. :-))) Ha mindenképp Shimano-t akarsz, vegyél XT-t. Én most azzal járok, abból viszont kifogtam egy hibátlant. Igaz, beszerelés elõtt kimostam a kalapácsoktól a zsírt, nehogy zavarja a reteszelést.
Marci

#1600
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 hozzászólás
XTR 985-ös hátsó agy racsniszerkezete mennyire strapás? Egy súlyosabb cimbinek kellene, de DT-t most nem találok sehol. (340/240) Félek egy kicsit a shimano kalapácsaitól, nem túl combosak általában, ezeken az új XTR-eken "tuningoltak" vajon valamit? Nem találok infót errõl.