Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#1561
Írta 2012. szeptember 12. - 13:57
így a küllõre merõlegesen fekszik fel a küllõanya a felnin, és nem görbíti meg azt. Ezzel a küllõ csak húzóerõt kap, nem összetett (húzó és hajlító) + kikerül a felni középontjából a megfogatás, így a felni esetleges csavaró terhelésére van egy kis erõkar, bár szerintem ez nem számottevõ, erre tuti jobb a crank brothers féle "tollas" befogatás.
Ha már számolgatni és rajzolni akarsz
#1562
Írta 2012. szeptember 12. - 13:47
tudjatok már értelmezni egy szmájlit. nem kell mindig mindent komolyan venni, amit poénból mond a zember.
on
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1563
Írta 2012. szeptember 12. - 13:33
vagy ez a péntek délutini mûszakban as tûréssel készült darabokhoz kreált marketing bs
Nem tudom, ezt a majdani küllõ irányábani fúráshoz fûzted hozzá? - Persze, lehet marketing bullshit. De számomra nem annak hangzik. (Pedig a munkaidõm nem elhanyagolható részében én is azt gyártok, és ezért gyanakvó vagyok.) Ugyan nem számoltam utána, nem végeztem kísérleteket, de a dolog egybevág azzal, amit a mérnöki intuícióm súg. Amúgy ez alapján a szegecs is lehet marketing bullshit. Illetve bármi, mert semmivel sem indokoltad a gyanúd.
#1564
Írta 2012. szeptember 12. - 13:27
szvsz kisebb a nyiroero, mert kisebb szogben fut be a kullo a felnibe. ki kellene szamolni, hogy van e differencia, mert nagy szogbeli elteres nem lehet.
Ha megnézed a normál felnivel fûzött kerekeket, akkor láthatod, hogy minden küllõben van egy törés ott, ahol befut az anyába. Nekem nem egy küllõm szakadt már el ezen a ponton. (Persze több szakadt az agynál.)
#1565
Írta 2012. szeptember 12. - 10:43
#1566
Írta 2012. szeptember 12. - 09:55
minden esetre a fuzesben zavaro lehet.foleg ha nem vagyunk rutinosak.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1567
Írta 2012. szeptember 12. - 09:51
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1568
Írta 2012. szeptember 12. - 09:49
szerintem a cik-cak csak stabilabba teszi a kereket.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#1569
Írta 2012. szeptember 12. - 09:36
Még szimpibb volna szegecselt küllõfuratokkal.
Mivel a furatok jó irányban vannak, ezért a küllõanya felfekvése mentén körben mindenütt azonos a nyomás / feszültség (szerintem) ezért nem szükséges a szegecselés. És ezzel még súlyt is spórolunk.
#1570
Írta 2012. szeptember 12. - 09:02
Az MTX még alám is brutális.
Ez a WTB viszont elég szimpi.
Csak kérdés mennyire egyszerû feladat szerezni hozzá átalakító szettet.
Még szimpibb volna szegecselt küllõfuratokkal.
#1571
Írta 2012. szeptember 12. - 06:42
Ez a WTB viszont elég szimpi.
Csak kérdés mennyire egyszerû feladat szerezni hozzá átalakító szettet.
#1572
Írta 2012. szeptember 11. - 21:56
Eddig bevált.
Különösen szimpatikus, hogy a küllõfuratok nem sugárirányúak, hanem a majdani fûzés irányában alakították ki õket.
Ráadásul van is: http://ebike.hu/term...ncy i23 29 tcs/
#1573
Írta 2012. szeptember 11. - 18:30
Lehet végül a sárga szalagos megoldás lesz, mert ezeknek elég beteg áruk van
Lehet marad valami mavic vagy dt, aztán kap átalakítós szettet.
Mavicból TN719, de az sem olcsó és nagy eséllyel nem elég hozzá a sárgaszalag+szelep, hogy mûködjön. (Én próbáltam, nem mûködött. )
Esetleg még itt van ez, ha együtt tudsz élni a tömegével: Sun Ringle MTX 33 Welded Disc Rim 29er 2012 | Buy Online | ChainReactionCycles.com
#1574
Írta 2012. szeptember 11. - 18:22
Ne kifejezetten UST-t keress. A Stan's féle megoldás sokkal jobb a saját tapasztalataim szerint. Alád pl. ZTR Flow EX 29er kéne, ez ni: ZTR Flow EX 29" - 32 Hole Black
Azért azt ne feledjük, hogy a felni szilárdságának biztosan jót tesz, ha nincs össze-vissza furkálva. Nekem is "sárga szalagos" TLR felnim van, de igazából jobb szerettem volna egy "igazit", engem csak az ár térített el. Eddig egy felni ment szét alattam, azon a felniszalag alatt a küllõfuratokból indultak kisebb és nagyobb repedések. Ha nem lettek volna ott furatok, akkor a repedések sem indulnak el ... Ja és ez 29-es volt, ami nyilván gyengébb, mint egy (amúgy azonos paraméterekkel rendelkezõ) 26-os. (Na jó, belementem egy mély keréknyomba, keresztbe fordult a kerék és estem egy jó nagyot, szóval a kapott rendesen.)
#1575
Írta 2012. szeptember 11. - 18:08
Lehet marad valami mavic vagy dt, aztán kap átalakítós szettet.
#1576
Írta 2012. szeptember 11. - 16:50
#1577
Írta 2012. szeptember 11. - 16:28
#1578
Írta 2012. szeptember 11. - 15:18
én xm719bõl fûzetnék, novatec disc light agyakkal
spec magam részérõl sun-t soha többet.
most egy eq21 van 14-et mozgó fulliban (ezzel volt gyárilag) szintén 90+ alatt, de van is a hátsóban már akkora 8-as hogy nagy tempónál már zavar
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1579
Írta 2012. szeptember 11. - 14:53
Keréképítésen töröm a fejem, de jól jönne egy kis segítség. Jelenleg Daboomb racing kerekeim vannak 1.5-ös DT küllõkkel, és novatech agyakkal. 90 kiló vagyok, és fulli vázzal tekerek, elöl hátul 130 az út. Ez a szett meg is felel edzeni túrázgatni, száguldozni a helyi hegyeken (pilis és gerecse), mert elég jól bírja az ütés vágást. De szeretnék egy könyû maratonozós kerékszettet is. Valami 500g alatti felnikkel, mert azon elég sok sújt tudnék spórolni a forgatott tömegen. A Dabomb 720g. Komplett szettek nem nagyon jöhetnek szóba mert azokból a könnyûek arany árban vannak. Pl. egy Mavic CrossRide-ra össze tudnék spórolni, de azzal nem vagyok beljebb. Ennyibõl össze lehetne rakni Eqvalizer 23 felnikkel szintén novatech agyakkal egy jóval könyebb szettet. Számításaim szerint 620g-ot spórolnák ráadásul a külsõ átmérõn, ez már megérné a beruházást, de ezt csak versenyezni használnám.
A kérdés az lenne, hogy a 90-kilóm alá menyire életbiztosítés egy 410g-os felni tárcsafékkel használva??? Esetleg jobb lenne a 27-es, csak azt nehezebb beszerezni. Aztán illesztett, vagy hegesztett a jobb választás (Sun Inferno)?
A végére, amin végképp elakadtam, hogy van-e esetleg értelme egyenes küllõkkel fûzni a kereket, ha már úgyis 0-ról kezdem az egészet. Mondjuk egy ilyen agyba http://www.neuzer.hu...agy/2266012.jpg .
#1580
Írta 2012. szeptember 11. - 08:40
A véleményeteket kérném. Van nekem egy DH kecském.
És most elkezdtem leméricskélni rajta a fõbb alkatrészeket. És így eljutottam a kerékhez is. Az elsõ kerekem 2300 gramm, ami B+ 20 mm-es agyból, 36 Sapim küllõ, 36 db KCNC nipli, Atomlab Pimplite felni, Conti belsõ, és Syncros BHT épül fel.
Hátsó kerék 2625 gramm, Novatec 135*12 36 h, régi Dura Ace 8 sor, Atomlab Pimplite felni,36 db Sapim + 36 KCNC nipli, conti belsõ, Syncros BHT gumi.
Plusz mind a kettõn Hope 203 mm M6 Floating tárcsák és acél 2*6 db Avid trácsa csavar.
Kérdésem az lenne, h ez mennyire számít jó/rossz súlynak?
Elõre is köszönöm.
Szerintem erre a kérdésre azért nem válaszolt még senki, mert igazán nincs értelme. A "jó súly" az szubjektív. Nálam pl. 1600 g alatt 29er kerékbõl, s 1300 g alatt 26er kerékbõl, de ez persze CC. A DH-hoz nem értek, de feltételezem a túl könnyû kerék még az "elakadás" miatt sem annyira jó dolog, a strapabíróságról nem is beszélve.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás