Szép munka.
A niplik kenésével nagyon egyetértek, én a zöld zsírig is vetemedek már régóta, problémamentesen.
Tudom, hogy nagyon kínos a rendes küllő beszerzése, de saját fűzésnél, pláne ha ilyen szép aggyal dolgozok, mindig piszkál, hogy a minimum a 2-1,8mm-es húzott küllő. Nem könnyebb egy korty víznél többel a sima kettesnél, de mégis, kell a tudat, hogy magasabb technológiai szinten van.
Ugyanígy, hagyományos keréknél ragaszkodom a három keresztes fűzéshez.
Mi indokolta, illetve mik a tapasztalataid a két kereszttel?
köszi!
zsírral sosem próbáltam, igazából eszembe sem jutott. az olaj jónak tűnik, a felesleget könnyen le tudom a törölni, a maradék meg "eloszlik", lepereg, de ha kellene, könnyen pótolható.
2mm: igen, igazad van, de én smucig vagyok, nem adok 3-4-szeres pénzt kb 20-30gr/kerék "előnyért". a sapim legolcsóbb rozsdamentes küllői teljesen beváltak*. az alu anya annyiból más, hogy legalább a felninél vannak, nem úgy, mint a küllők tömegközéppontja....
kétkereszt: általában én is háromra fűzöm, talán csak zolkow Zolinak készítettem kettőre tavaly a csicsás kerekeit. ma még szóbaállt velem, így van nincs velük gond, vagy nem használja őket... a mostani alkalomal két dolog miatt választottam a kétkeresztes mintát:
- a DT agyak pereme elég magas, a kerék is "kicsi", nem akartam nagy torlódást az agyperemnél
- rövidebb küllő -->kisebb tömeg, ingyen
*mondjuk most "vicces" volt, a fele "köztes" méret volt, páratlan mm hosszal....
Én az utolsó két garnitúra kerekemet sapim D-light-tal fűztem réz anyával.
Mindkettő a gravel bringába ment:
700c novatec agyak, Dt R500 felni, 24 küllő
650b novatec agyak, sun helix 25 felni, 28 küllő
Mindkettő két keresztre fűzve.
A küllőkkel maximálisan elégedett vagyok, nem volt nehéz dolgozni velük.
nahát, ilyen kevés küllő! lusta vagy a küllőkulcsot forgatni, ezzel spórolsz?