Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12576 replies to this topic

#121
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

köszi, srácok a tippeket. annak örülök, hogy nem az agy hibás, hanem "mások a preferenciák". egyelőre fiókba kerül, kitalálom, mi legyen vele. (pl megkaphatná a Ronin, bár talán kicsit overkill lenne és jelenleg fűzni sincs túl nagy kedvem... :/ )

addig is, ha valakit érdekel, itt elér. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#122
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 posts
Az nem lehet, hogy túl sok és vagy túl sűrű zsír van az agy ratchet részben?

Nekem csak akkor szalajtott, ha túl sok zsírt tettem bele (gyári dt zsírt használok), vagy amikor már elkopott és azért volt ugrás.
Nálam kb 4 évet ment váltós rendszerben, majd kb 4 éve single speed hajtásban van 18as ratchet, és mondhatni hibátlan.

Esetleg még próbáld meg, hogy a 2 rugót kiveszed és kicsit nyújts rajtuk, hogy erősebben nyomják össze a 2 ratchet részt.
Meg én a helyedben valami lágyabb zsírt tennék bele a shimano zsír helyett.
  • Kisherceg likes this

#123
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

igen-igen, köszi, csak összezavart két cikkszám (hwtxxx00nsk36s és HWDXXX00N2884S) de aztán rájöttem, hogy az egyik a komplett upgrade kittet jelöli, a másik pedig önmagában a napkereket.

 

hm... nem jó hír, amit írsz. mert nyilván ha "csak teker" az ember, kb pont nem különösebben zavaró, de nem azért fizettem 140eurót, hogy ilyesmivel szívjak és el kelljen tapsoljak plusz 70 eurót csak azért, hogy megfelelően gyors legyen. nemtom', nem vagyok elájulva ettől a 350 agypártól. lassan reteszel, néha "luftol"*, az első agy átalakítása full barbár és még drága is. persze én vagyok a hüJe, mért nem vettem a frissebb 350-et, kb plusz 15 euró lett volna... angry.png  alszok még rá párat, eldöntöm, beleborítsam-e még ezt a 70 eurót vagy próbáljam eladni...

 

*jó, nyilván nem tragikus és tényleg alkalomszerű de azért mégis. a lenézett M8000 agyaim hibátlanok 4,5 éve.

Messze az egyik legmegbízhatóbb a 350-es agy a piacon. Elpusztíthatatlan. Szerintem jól gondold meg, eladod-e! ;)

Engem összességében nem zavar ez a néha "luftolás" sem, de mások lehetnek a preferenciáink.



#124
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

igen, ez kell neked.

 

Van nekem most egy pár hónapos CR1600 db hátsó kerekem, a régi 3-kalapácsos DT helyett vettem, mert ugye kifeküdt a hátsó agyban valami. Nos, ez 350-es aggyal jött már, 18t ratchettel. Nekem is az az érzésem néha, mintha lenne néha 1 "luft" benne. Sok éve is volt 350-esem, ott is rémlik ilyesmi.

De a 240s-nél ilyet nem tapasztaltam soha. Lehet, a tömör racheteket kevésbé hatékonyan nyomja össze a két spirálrugó és néha nem zár egyszerre. A 36t ugye kikönnyített, a linkelt termékfotón is jól látható a kimart középső rész.

Persze csak feltételezem, hogy akár ez is lehet az ok.

 

igen-igen, köszi, csak összezavart két cikkszám (hwtxxx00nsk36s és HWDXXX00N2884S) de aztán rájöttem, hogy az egyik a komplett upgrade kittet jelöli, a másik pedig önmagában a napkereket.

 

hm... nem jó hír, amit írsz. mert nyilván ha "csak teker" az ember, kb pont nem különösebben zavaró, de nem azért fizettem 140eurót, hogy ilyesmivel szívjak és el kelljen tapsoljak plusz 70 eurót csak azért, hogy megfelelően gyors legyen. nemtom', nem vagyok elájulva ettől a 350 agypártól. lassan reteszel, néha "luftol"*, az első agy átalakítása full barbár és még drága is. persze én vagyok a hüJe, mért nem vettem a frissebb 350-et, kb plusz 15 euró lett volna... angry.png  alszok még rá párat, eldöntöm, beleborítsam-e még ezt a 70 eurót vagy próbáljam eladni...

 

*jó, nyilván nem tragikus és tényleg alkalomszerű de azért mégis. a lenézett M8000 agyaim hibátlanok 4,5 éve.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#125
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

igen, ez kell neked.

 

Van nekem most egy pár hónapos CR1600 db hátsó kerekem, a régi 3-kalapácsos DT helyett vettem, mert ugye kifeküdt a hátsó agyban valami. Nos, ez 350-es aggyal jött már, 18t ratchettel. Nekem is az az érzésem néha, mintha lenne néha 1 "luft" benne. Sok éve is volt 350-esem, ott is rémlik ilyesmi.

De a 240s-nél ilyet nem tapasztaltam soha. Lehet, a tömör racheteket kevésbé hatékonyan nyomja össze a két spirálrugó és néha nem zár egyszerre. A 36t ugye kikönnyített, a linkelt termékfotón is jól látható a kimart középső rész.

Persze csak feltételezem, hogy akár ez is lehet az ok.



#126
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

oksa, szóval arra jutottam, hogy a 18T kevés lesz. elvileg ez a 36T kell nekem a 350-be, ugye? 

 

https://www.bike-dis...ar-ratchet-hubs

 

(54T-t nem szeretnék, gondolom sokkal hangosabb és ennek alapján a hangjától meg is bolondulnék... wacko.png  )


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#127
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Az enyém már lassan 6 éves de halvány emlékeim szerint nekem is csinált néhányszor ilyet a legelején. Azóta egyszer sem.

Mondjuk ha "túl" sok zsírt tömsz bele, akkor is képes ilyenre de ezt meg néhány km után kinyomja magából.

Lehet hogy neki is be kell kicsit kopnia..??


Marci

#128
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

kipróbáltam ezt a DT 350 agyat. hát őőő... nemtom', nem vagyok teljesen elégedett. nagyon jó, hogy finom halk, meg szépen is dolgozik, de azért az ciki, hogy a 21-22km hosszú próbatekerésen kétszer is sikerült megugrania. elsőre nem is voltam biztos benne, hogy nem a lánc volt-e, de kicsivel később újra megcsinálta. az a tipikus nem zár össze rendesen és átugrik jelenség. mindkétszer közepes tempónál "gurulásból izomból és gyorsan ráteszed a tüzet" helyzetben. lehet, a technikám béna, lehet egy kis "ritmuszavar", egy rövid, pillanatnyi szünet a tekerésben amikor kinyitna, de terhelem is tovább. ha elég hosszú ez a pillanat, már az él-él kapcsolatnak kellene zárni. mindenesetre fura... szétszedve tisztának tűnik, a fogak is épek, éppen csak látszik hogy már volt használva, de semmi komoly (mondjuk be is b_szna...) szóval kipucoltam, bezöldeztem shimano zsírral. ezt követően még egyszer előadta a fentit... (hm, belegondolva, mintha hasonlót a hope ss agy is csinált volna párszor, szal lehet, hogy tényleg user error... unsure.png ) egyelőre használom, meglátom.

 

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#129
talpfa

talpfa

    vendég

  • fórumtag
  • 507 posts

Ha már kenőanyagok...

Én MOL Lítium bázisú és grafitos zsírt használok.

Van otthon Bike Work X, Hanseline, de volt Shimano is.

A Mol meglepően sokkal jobb, mint bármelyik másik, amit eddig használtam, drága pénzért.

Nincs csapágy berágódás, nem lágyul le, nem folyik ki...stb.

A családban található összes bicóhoz MOL zsírt használok.

A Rockyhoz évek óta grafitos zsírt használok az agyakba is, tökéletesen bevált.

Grafitos zsírt rakok az összes bícónál a menetekre, csavarra..stb nincs berohadt csavarom.

 

Lítium bázisú zsír

https://www.testbike...bazisu-kenozsir

 

https://mol.hu/hu/ke...ol-liton-lt-2ep

 

Grafitos zsír

https://mol.hu/hu/ke...azisu-kenozsir/

 


  • Kisherceg likes this

#130
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 posts
En megvettem anno a dt gyári zsírt, de valószínű bármi lágyabb zsír jó lesz oda.
Pár hónapja már felmerült itt ez, azt hiszem akkor még írtam is, hogy tapintásra nekem talán a legközelebb a manitou telo zsírhoz van legközelebb a dt.

Az agyban az eredeti ratchet már nekem is megadta magát, pedig sokszor kenem/kentem én is. Amikor 1 sebességesre konvertáltam a montit, utána fél évet bírt kb(összesen meg minimum 5 évet). Aprobol vettem egy másik 18fogas ratchetet, minden működik tovább 🙃
  • Kisherceg likes this

#131
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Szerintem oda nem kell semmiféle speciális zsír, kb bármi jó.

Én már kentem eddig kb 4 féle zsírral. Mintha nálam ez maradna meg legtovább benne: https://bringabutik....kenozsir-100-ml

A Shimano-d is tökéletes lesz de egy idő után úgyis kinyomja magából bármit is kensz oda.


  • Kisherceg likes this
Marci

#132
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

lehet, már volt róla szó, de meg kel kérdezzem: milyen zsírt használhatok a ratchet kenéséhez? a shimano zöld zsír jó lehet?

 

shimano-bearings-grease.jpg


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#133
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

DT-Ratchet hátsó kerék tulajok, figyelem!

Havernak néhány év után kifingott a két kis fogazott kerék. Egyszer csak nem zárt össze, rollerezhetett hazáig a montijával.

Semmi nem tart örökké, ez kopó alkatrésznek számít de azért mégsem úgy mint pl egy fékpofa v külső gumi.

Haver hülyesége is benne van bőven, kb egyszer sem zsírozta be őket. Hát, a kenésnek vannak előnyei.

A kis gömbölyű fogak már nem akadnak össze:

http://keptarhely.eu...11v01xo2c7.jpeg


Edited by marton, 2022. March 11. - 20:21.

  • Kisherceg likes this
Marci

#134
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Az a nagy hibája, hogy számít, hogy milyen tempóban engeded rá a küllőre. Mindig ugyanúgy célszerű, akkor egész használható. Van hozzá egy táblázat, abban benne van, hogy adott küllővastagságnál és anyagnál a mért szám milyen feszességet jelent. Én a feszesebb oldalt 1000 N-ra állítottam. 


Edited by sisqo, 2022. March 03. - 20:50.

  • blash and Kisherceg like this

#135
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

https://www.ebay.com...SwAAOSwP1dgWgQV


  • blash and Kisherceg like this

#136
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

A 24-es felni egy régebbi projektből maradt. Egy mavic aksium szettet akartam tubeless kompatiblissé varázsolni, meg a hátsó kerék abban menthetetlen volt.
A 28 lyukas felnin egy 650bx1,9-es gravelking van. Igazából nem gyilkolom feleslegesen, de kicsit sem vagyok könnyű, ennek ellenére nincs vele gond. Az a kerék 1670 g volt párban.
A 700c meg 1740 asszem.
Vettem hozzájuk egy eBay-es küllőfeszesség mérőt, ami a tökéletestől nagyon messze van, de háztáji felhasználásra segít.


Ezt a feszességmérőt belinkeled, ha megkérlek?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#137
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

köszi! smile.png

 

zsírral sosem próbáltam, igazából eszembe sem jutott. az olaj jónak tűnik, a felesleget könnyen le tudom a törölni, a maradék meg "eloszlik", lepereg, de ha kellene, könnyen pótolható.

 

2mm: igen, igazad van, de én smucig vagyok, nem adok 3-4-szeres pénzt kb 20-30gr/kerék "előnyért". a sapim legolcsóbb rozsdamentes küllői teljesen beváltak*. az alu anya annyiból más, hogy legalább a felninél vannak, nem úgy, mint a küllők tömegközéppontja.... biggrin.png

 

kétkereszt: általában én is háromra fűzöm, talán csak zolkow Zolinak készítettem kettőre tavaly a csicsás kerekeit. ma még szóbaállt velem, így van nincs velük gond, vagy nem használja őket... biggrin.png a mostani alkalomal két dolog miatt választottam a kétkeresztes mintát:

- a DT agyak pereme elég magas, a kerék is "kicsi", nem akartam nagy torlódást az agyperemnél

- rövidebb küllő -->kisebb tömeg, ingyen  biggrin.png

 

*mondjuk most "vicces" volt, a fele "köztes" méret volt, páratlan mm hosszal....

 

 

nahát, ilyen kevés küllő! lusta vagy a küllőkulcsot forgatni, ezzel spórolsz? tongue.pngsmile.pngwink.png

 

A 24-es felni egy régebbi projektből maradt. Egy mavic aksium szettet akartam tubeless kompatiblissé varázsolni, meg a hátsó kerék abban menthetetlen volt. 

A 28 lyukas felnin egy 650bx1,9-es gravelking van. Igazából nem gyilkolom feleslegesen, de kicsit sem vagyok könnyű, ennek ellenére nincs vele gond. Az a kerék 1670 g volt párban.

A 700c meg 1740 asszem. 

Vettem hozzájuk egy eBay-es küllőfeszesség mérőt, ami a tökéletestől nagyon messze van, de háztáji felhasználásra segít. 


  • Kisherceg likes this

#138
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Szép munka.

 

A niplik kenésével nagyon egyetértek, én a zöld zsírig is vetemedek már régóta, problémamentesen.

 

Tudom, hogy nagyon kínos a rendes küllő beszerzése, de saját fűzésnél, pláne ha ilyen szép aggyal dolgozok, mindig piszkál, hogy a minimum a 2-1,8mm-es húzott küllő. Nem könnyebb egy korty víznél többel a sima kettesnél, de mégis, kell a tudat, hogy magasabb technológiai szinten van.

 

Ugyanígy, hagyományos keréknél ragaszkodom a három keresztes fűzéshez.

Mi indokolta, illetve mik a tapasztalataid a két kereszttel?

 

köszi! :)

 

zsírral sosem próbáltam, igazából eszembe sem jutott. az olaj jónak tűnik, a felesleget könnyen le tudom a törölni, a maradék meg "eloszlik", lepereg, de ha kellene, könnyen pótolható.

 

2mm: igen, igazad van, de én smucig vagyok, nem adok 3-4-szeres pénzt kb 20-30gr/kerék "előnyért". a sapim legolcsóbb rozsdamentes küllői teljesen beváltak*. az alu anya annyiból más, hogy legalább a felninél vannak, nem úgy, mint a küllők tömegközéppontja.... :D

 

kétkereszt: általában én is háromra fűzöm, talán csak zolkow Zolinak készítettem kettőre tavaly a csicsás kerekeit. ma még szóbaállt velem, így van nincs velük gond, vagy nem használja őket... :D a mostani alkalomal két dolog miatt választottam a kétkeresztes mintát:

- a DT agyak pereme elég magas, a kerék is "kicsi", nem akartam nagy torlódást az agyperemnél

- rövidebb küllő -->kisebb tömeg, ingyen  :D

 

*mondjuk most "vicces" volt, a fele "köztes" méret volt, páratlan mm hosszal....

 

Én az utolsó két garnitúra kerekemet sapim D-light-tal fűztem réz anyával. 

 

Mindkettő a gravel bringába ment:

700c novatec agyak, Dt R500 felni, 24 küllő

650b novatec agyak, sun helix 25 felni, 28 küllő

 

Mindkettő két keresztre fűzve. 

A küllőkkel maximálisan elégedett vagyok, nem volt nehéz dolgozni velük. 

 

nahát, ilyen kevés küllő! lusta vagy a küllőkulcsot forgatni, ezzel spórolsz? :P :) ;)


  • ZolkoW and Rabbit like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#139
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Én az utolsó két garnitúra kerekemet sapim D-light-tal fűztem réz anyával. 

 

Mindkettő a gravel bringába ment:

700c novatec agyak, Dt R500 felni, 24 küllő

650b novatec agyak, sun helix 25 felni, 28 küllő

 

Mindkettő két keresztre fűzve. 

A küllőkkel maximálisan elégedett vagyok, nem volt nehéz dolgozni velük. 

A Sapim D-light nem a 2mm-es Champion kategória. :-)

Kiegészíteném az előző hozzászólásom, a hagyományos alatt a 32 lyukas opciót értettem. 24-28 küllőnél a 3 kereszt már furán állna, ha jól sejtem.



#140
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

Én az utolsó két garnitúra kerekemet sapim D-light-tal fűztem réz anyával. 

 

Mindkettő a gravel bringába ment:

700c novatec agyak, Dt R500 felni, 24 küllő

650b novatec agyak, sun helix 25 felni, 28 küllő

 

Mindkettő két keresztre fűzve. 

A küllőkkel maximálisan elégedett vagyok, nem volt nehéz dolgozni velük.