blog ON (és persze stealth ad ): megvettem a 36T ratchet-et a DT agyhoz (beledobtam kerékbe, aztán vissza is támasztottam a másik mellé a falhoz, nem volt lelkierőm kedvem beépíteni és persze tartok is tőle, hogy ha ezzel is sz@r lesz sem lesz akkora világmegváltás, mint hírlik hogy kellene lennie, akkor felgyújtom nagyon csalódott leszek :/ ) szóval a kérdés, hogy a 18T gyári alap ratchet napkerekeket vajh el lehet adni értelmes áron?
Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#121
Írta 2022. április 29. - 20:28
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#122
Írta 2022. április 03. - 22:13
A fele ár az eredetihez képest neked mióta drágább? Különben meg sokan írtak pozitívat a 36-os változatról, persze az 54 meg 60-as az már más tál tészta.
Elnézést kívánok hogy nem osztottam-szoroztam hirtelen pontosan kiszámolva Dollárról és Euróról Ft-ra. Csak a számokat nagyjából néztem...
És igaz, nekem az volt meg a fejemben, hogy te 26 Dollcsiért linkeltél 36 fogast (ami ugyan nem szállít Pannóniába) én meg a 18as DT-vel számoltam, ami 33€.
https://www.bike-dis...dt-240/240s/440
De a 26$-hoz én hozzá gondoltam a vámot + áfát + szállítást. Amit nem tudom pont mennyire jönne ki. És igaz, a gyári DT 36os biztosan jóval drágább.
És az Ali-s cucchoz kapsz még ingyen egy adag gyomorfekélyt, vajon hány km után maradok ott a Pilis legvégén? 70 v 10ezer?
(az én DT 18 fogasomban kb 35ezer km van és nem néz ki olyan szarul mint a haveré de már rendeltem egy új szettet)
marton módosította - 2022. április 03. - 22:19
#124
Írta 2022. március 30. - 11:16
Drágábban ne reklámozzuk már a szemetet, lécci!!!
Imádom én is a kínai apróságokat, ezer szart vettem már Aliról de itt tényleg jobb az eredetit venni.
A fele ár az eredetihez képest neked mióta drágább? Különben meg sokan írtak pozitívat a 36-os változatról, persze az 54 meg 60-as az már más tál tészta.
#125
Írta 2022. március 29. - 20:56
Szerintem simán lehet, hogy hozzászoktál a sűrű reteszeléshez? Ahogy én is hozzászoktam, 240s (36-fogas gyűrűk) és Acros agyakkal megyek. Ma reggel direkt figyeltem, hogyan dolgozik a 350-es és ahol késést éreztem, tuti mind a 20°-os reteszelés miatt volt. De ahogy írtam, engem korábban sem zavart ez, egyszerűen csak feltűnt, hogy érezhető egy "szalajtás" effekt, gondolom, mikor 15-19°-ot kell tekerni a reteszeléshez. Nem nehéz kiszámolni, ez egy 175mm-es hajtókarral mérve mit jelent és tuti, érezhető.
350-es hátsó agyat én el nem adnék, akkor már egy 36-os gyűrű bele, drága vagy sem!
igen, azt hiszem, valóban hozzászoktam a jóhoz, vagy legalábbis a sűrű reteszeléshez. az xt 36-ot tud, a hope ss 48-at... mindegy , kap még egy esélyt. valamikor...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#126
Írta 2022. március 29. - 16:48
Drágábban ne reklámozzuk már a szemetet, lécci!!!
Imádom én is a kínai apróságokat, ezer szart vettem már Aliról de itt tényleg jobb az eredetit venni.
https://trailhead.hu...csni-szerkezet/
- Kisherceg kedveli ezt
#127
Írta 2022. március 29. - 14:03
Nem kötelező az eredetit venni, akár Aliról is lehet rendelni utángyárottat:
https://www.aliexpre...arch-mainSearch
Én különben 18-ról váltottam 36-ra a 350-es 2020-as x1700-as kerekemben. Igazán megéri a váltást! Az újabb agyak (kivéve az új 370-es) különben már mind szerencsére 36-os ratchettel érkeznek.
- Rabbit kedveli ezt
#128
Írta 2022. március 29. - 07:47
Szerintem simán lehet, hogy hozzászoktál a sűrű reteszeléshez? Ahogy én is hozzászoktam, 240s (36-fogas gyűrűk) és Acros agyakkal megyek. Ma reggel direkt figyeltem, hogyan dolgozik a 350-es és ahol késést éreztem, tuti mind a 20°-os reteszelés miatt volt. De ahogy írtam, engem korábban sem zavart ez, egyszerűen csak feltűnt, hogy érezhető egy "szalajtás" effekt, gondolom, mikor 15-19°-ot kell tekerni a reteszeléshez. Nem nehéz kiszámolni, ez egy 175mm-es hajtókarral mérve mit jelent és tuti, érezhető.
350-es hátsó agyat én el nem adnék, akkor már egy 36-os gyűrű bele, drága vagy sem!
- Kisherceg és Rabbit kedveli ezt
#129
Írta 2022. március 28. - 19:11
köszi, srácok a tippeket. annak örülök, hogy nem az agy hibás, hanem "mások a preferenciák". egyelőre fiókba kerül, kitalálom, mi legyen vele. (pl megkaphatná a Ronin, bár talán kicsit overkill lenne és jelenleg fűzni sincs túl nagy kedvem... :/ )
addig is, ha valakit érdekel, itt elér.
Meglepő ez az egesz nekem, mert regen volt onyx agyam a dt-tol, ami elvileg a leghitvanyabb mechanika, most meg van a 350, raadasul ss, es soha nem ugrott még meg egyik sem. Illetve a 350 kidolgozasa szerintem szuper, es ezt nem csak az ujabb generaciosrol gondolom. Illetve pl a mavic kerekszettem is ezt a dt koppintas duplarugos, duplanapkerekes verziot hasznalja, az is tokeletes. Barati korben van 18t 36t es 54t ratchettel fűzött kerék, és mindenki szereti, nincs rajuk panasz. Sajnalom a negativ tapasztalatot, foleg annak fenyeben, hogy milyen nagy elannal promotaljuk itt a 350es agyakat szuntelenul.
- Rabbit kedveli ezt
#131
Írta 2022. március 28. - 12:13
addig is, ha valakit érdekel, itt elér.
Hát, tudod, hogy kell meghozni rá az ember kedvét.
- Kisherceg kedveli ezt
#132
Írta 2022. március 27. - 21:12
köszi, srácok a tippeket. annak örülök, hogy nem az agy hibás, hanem "mások a preferenciák". egyelőre fiókba kerül, kitalálom, mi legyen vele. (pl megkaphatná a Ronin, bár talán kicsit overkill lenne és jelenleg fűzni sincs túl nagy kedvem... :/ )
addig is, ha valakit érdekel, itt elér.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#133
Írta 2022. március 26. - 15:10
Nekem csak akkor szalajtott, ha túl sok zsírt tettem bele (gyári dt zsírt használok), vagy amikor már elkopott és azért volt ugrás.
Nálam kb 4 évet ment váltós rendszerben, majd kb 4 éve single speed hajtásban van 18as ratchet, és mondhatni hibátlan.
Esetleg még próbáld meg, hogy a 2 rugót kiveszed és kicsit nyújts rajtuk, hogy erősebben nyomják össze a 2 ratchet részt.
Meg én a helyedben valami lágyabb zsírt tennék bele a shimano zsír helyett.
- Kisherceg kedveli ezt
#134
Írta 2022. március 25. - 20:56
igen-igen, köszi, csak összezavart két cikkszám (hwtxxx00nsk36s és HWDXXX00N2884S) de aztán rájöttem, hogy az egyik a komplett upgrade kittet jelöli, a másik pedig önmagában a napkereket.
hm... nem jó hír, amit írsz. mert nyilván ha "csak teker" az ember, kb pont nem különösebben zavaró, de nem azért fizettem 140eurót, hogy ilyesmivel szívjak és el kelljen tapsoljak plusz 70 eurót csak azért, hogy megfelelően gyors legyen. nemtom', nem vagyok elájulva ettől a 350 agypártól. lassan reteszel, néha "luftol"*, az első agy átalakítása full barbár és még drága is. persze én vagyok a hüJe, mért nem vettem a frissebb 350-et, kb plusz 15 euró lett volna... alszok még rá párat, eldöntöm, beleborítsam-e még ezt a 70 eurót vagy próbáljam eladni...
*jó, nyilván nem tragikus és tényleg alkalomszerű de azért mégis. a lenézett M8000 agyaim hibátlanok 4,5 éve.
Messze az egyik legmegbízhatóbb a 350-es agy a piacon. Elpusztíthatatlan. Szerintem jól gondold meg, eladod-e!
Engem összességében nem zavar ez a néha "luftolás" sem, de mások lehetnek a preferenciáink.
#135
Írta 2022. március 25. - 20:50
igen, ez kell neked.
Van nekem most egy pár hónapos CR1600 db hátsó kerekem, a régi 3-kalapácsos DT helyett vettem, mert ugye kifeküdt a hátsó agyban valami. Nos, ez 350-es aggyal jött már, 18t ratchettel. Nekem is az az érzésem néha, mintha lenne néha 1 "luft" benne. Sok éve is volt 350-esem, ott is rémlik ilyesmi.
De a 240s-nél ilyet nem tapasztaltam soha. Lehet, a tömör racheteket kevésbé hatékonyan nyomja össze a két spirálrugó és néha nem zár egyszerre. A 36t ugye kikönnyített, a linkelt termékfotón is jól látható a kimart középső rész.
Persze csak feltételezem, hogy akár ez is lehet az ok.
igen-igen, köszi, csak összezavart két cikkszám (hwtxxx00nsk36s és HWDXXX00N2884S) de aztán rájöttem, hogy az egyik a komplett upgrade kittet jelöli, a másik pedig önmagában a napkereket.
hm... nem jó hír, amit írsz. mert nyilván ha "csak teker" az ember, kb pont nem különösebben zavaró, de nem azért fizettem 140eurót, hogy ilyesmivel szívjak és el kelljen tapsoljak plusz 70 eurót csak azért, hogy megfelelően gyors legyen. nemtom', nem vagyok elájulva ettől a 350 agypártól. lassan reteszel, néha "luftol"*, az első agy átalakítása full barbár és még drága is. persze én vagyok a hüJe, mért nem vettem a frissebb 350-et, kb plusz 15 euró lett volna... alszok még rá párat, eldöntöm, beleborítsam-e még ezt a 70 eurót vagy próbáljam eladni...
*jó, nyilván nem tragikus és tényleg alkalomszerű de azért mégis. a lenézett M8000 agyaim hibátlanok 4,5 éve.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#136
Írta 2022. március 24. - 22:16
igen, ez kell neked.
Van nekem most egy pár hónapos CR1600 db hátsó kerekem, a régi 3-kalapácsos DT helyett vettem, mert ugye kifeküdt a hátsó agyban valami. Nos, ez 350-es aggyal jött már, 18t ratchettel. Nekem is az az érzésem néha, mintha lenne néha 1 "luft" benne. Sok éve is volt 350-esem, ott is rémlik ilyesmi.
De a 240s-nél ilyet nem tapasztaltam soha. Lehet, a tömör racheteket kevésbé hatékonyan nyomja össze a két spirálrugó és néha nem zár egyszerre. A 36t ugye kikönnyített, a linkelt termékfotón is jól látható a kimart középső rész.
Persze csak feltételezem, hogy akár ez is lehet az ok.
#137
Írta 2022. március 24. - 21:54
oksa, szóval arra jutottam, hogy a 18T kevés lesz. elvileg ez a 36T kell nekem a 350-be, ugye?
https://www.bike-dis...ar-ratchet-hubs
(54T-t nem szeretnék, gondolom sokkal hangosabb és ennek alapján a hangjától meg is bolondulnék... )
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#138
Írta 2022. március 18. - 00:03
Az enyém már lassan 6 éves de halvány emlékeim szerint nekem is csinált néhányszor ilyet a legelején. Azóta egyszer sem.
Mondjuk ha "túl" sok zsírt tömsz bele, akkor is képes ilyenre de ezt meg néhány km után kinyomja magából.
Lehet hogy neki is be kell kicsit kopnia..??
#139
Írta 2022. március 14. - 23:41
kipróbáltam ezt a DT 350 agyat. hát őőő... nemtom', nem vagyok teljesen elégedett. nagyon jó, hogy finom halk, meg szépen is dolgozik, de azért az ciki, hogy a 21-22km hosszú próbatekerésen kétszer is sikerült megugrania. elsőre nem is voltam biztos benne, hogy nem a lánc volt-e, de kicsivel később újra megcsinálta. az a tipikus nem zár össze rendesen és átugrik jelenség. mindkétszer közepes tempónál "gurulásból izomból és gyorsan ráteszed a tüzet" helyzetben. lehet, a technikám béna, lehet egy kis "ritmuszavar", egy rövid, pillanatnyi szünet a tekerésben amikor kinyitna, de terhelem is tovább. ha elég hosszú ez a pillanat, már az él-él kapcsolatnak kellene zárni. mindenesetre fura... szétszedve tisztának tűnik, a fogak is épek, éppen csak látszik hogy már volt használva, de semmi komoly (mondjuk be is b_szna...) szóval kipucoltam, bezöldeztem shimano zsírral. ezt követően még egyszer előadta a fentit... (hm, belegondolva, mintha hasonlót a hope ss agy is csinált volna párszor, szal lehet, hogy tényleg user error... ) egyelőre használom, meglátom.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#140
Írta 2022. március 12. - 14:07
Ha már kenőanyagok...
Én MOL Lítium bázisú és grafitos zsírt használok.
Van otthon Bike Work X, Hanseline, de volt Shimano is.
A Mol meglepően sokkal jobb, mint bármelyik másik, amit eddig használtam, drága pénzért.
Nincs csapágy berágódás, nem lágyul le, nem folyik ki...stb.
A családban található összes bicóhoz MOL zsírt használok.
A Rockyhoz évek óta grafitos zsírt használok az agyakba is, tökéletesen bevált.
Grafitos zsírt rakok az összes bícónál a menetekre, csavarra..stb nincs berohadt csavarom.
Lítium bázisú zsír
https://www.testbike...bazisu-kenozsir
https://mol.hu/hu/ke...ol-liton-lt-2ep
Grafitos zsír
https://mol.hu/hu/ke...azisu-kenozsir/
- Kisherceg kedveli ezt