Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#12261
Írta 2006. április 16. - 15:28
B+ iparis hátsóagyam van, és azt vettem észre, hogy az egyik "oldala" (nem a racsni felõli) egy ici-picit (de tényleg!) mozog. Ez az agy halálát jósoló jel, vagy normális, hogy teszemfel a zsír kimentbelõle és ezért ez a játék?
És ha ez a végét járja, akkor ha kiütöm belõle a csapágyat, akkor valsz. kapok bele újat (SKF)? És az jobb lesz, mint ami benne van?
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#12262
Írta 2006. április 16. - 11:26
"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor
#12263
Írta 2006. április 15. - 21:34
Küllõhossz-számító progit hol találok?
Hasznald azt, ami regen volt a bikemagban, az jo.
#12264
Írta 2006. április 15. - 21:19
Egy barátomnak van egy Grimeca 3 küllõs alukereke. Van benne 8-as, de mivel ez tömör kerék, a hagyományos módon nem centírozható.
Tud-e valaki rá kiegyengetõ módszert, vagy valakit aki foglalkozik ilyennel, vagy egyszerûen dobja ki, mert nem érdemes vele foglalkozni.
Elõre is köszi a válaszokat!
#12265
Írta 2006. április 15. - 14:17
Arra gondoltam, h ez a másik oldalt füzzük radiálba még abból az idõbõl származik amikor az agy középen szép kis vékony volt így biztos nem bírhatta annyira a csavaró erõhatást. Viszont a mai agyak középsõ traktusa vastag igy szinte mindegy merrõl sugár, hiszen a nagy átmérõ átviszi azt az erõt amit kell. Továbbá ahogy már említettem meg tudjátok is a radiális küllõt feszesebbre kell húzni és ezt csak a racsni felõl lehet megvalósítani..
Tehát a mai trendnek megfelelõ agyakat én így fûzném illetve fûzöm is.
Te nagyon el vagy tévedve szerintem. Pedig a kerék fizikája nem olyan bonyolult.
Amiatt én nem aggódnék, hogy egy hátsó agy megcsavarodik. Nem fog.
Miért kéne a radiális küllõket jobban meghúzni? Ha egy szimetrikus kereket felemásan fûznél, akkor a radiális oldalt talán még lazábbra is kellene hagyni (elvileg nagyobb oldalmerevséget ad, tehát jobban húzza magafelé a felnit)
A "nagyobb feszesség" csak azt jelenti, hogy a radiális küllõ merõlegesen lép ki az agyperembõl, és emiatt hajlamosabb kiszakítani, azonos feszesség mellett is.
Mi az, hogy csak a racsni felõl lehet jobban megfeszíteni a küllõt? Itt már végképp ezoterikusba mentél át.
Ha valóban igaz, hogy a radiális fûzés nagyobb oldalmerevséget nyújt, akkor a radiális hajtásoldal talán csökkenti kicsit a félrefûzött kerekek õsi baját, a nagyon eltérõ küllõfeszességet.
Az viszont biztos, hogy nagyon komoly rizikót vállalsz (-nál). Írtam már hogy az agyperem extrém terhelést kapna. Radiális elsõ kerekek is szakadnak szét, hátra meg rájön a testsúlyod, a hajtás energiája, meg hajtásoldalon az amúgy is extra küllõfeszesség.
Ha a baloldal radiális, akkor lehet hogy hajlamosak lesznek kilazulni a küllõk, de errõl itt biztos sokaknak van tapasztalata. Legföljebb menetrögzítõ kell neki.
#12266
vendég_nhunor_*
Írta 2006. április 15. - 10:25
csak ezt találtam:
http://ebike.hu/term...otengelyes/2329
Köszi.
jah, hátsóagyaknál votl, én meg úgy emlékeztem elsõt láttam...
thx
#12267
Írta 2006. április 14. - 21:37
haverom kereket épít, de belefutottunk egy problémába...
Keresne 400gr körüli/alatti CC felnit, jó is lenne a Mavic X717, de egy nagykeres szerint nem lehet kapni itthon (és nem is fognak hozni). A második jelölt az X517 lenne, de ugye az sem gyakori már. Mindenképp 32 lyukas felnit keres.
Van valakinek valami ötlete? (UFO-t lehet kapni, az vállalható? ~65kg körüli bicónak kell)
Navic forgalmazó a Probike. Õket kérdezd felni ügyben. Azt nem hiszem hogy a Noé Balázs ne tudna szerezni bármikor X717-t.
#12268
Írta 2006. április 14. - 21:06
vki nem tudja hol lehet kapni Novatec 2in1 elsõ agyat (átütõs és gyorsszáras; régebben az ebike-on láttam, de most nem találom... mi a pontos neve, ha van? )
Ezt az átalakítót be lehet rakni más átütõs agyakba, ha gyorsszárast akarok abból csinálni? szal szabvány?
thx
csak ezt találtam:
http://ebike.hu/term...otengelyes/2329
#12269
Írta 2006. április 14. - 20:48
Keresne 400gr körüli/alatti CC felnit, jó is lenne a Mavic X717, de egy nagykeres szerint nem lehet kapni itthon (és nem is fognak hozni). A második jelölt az X517 lenne, de ugye az sem gyakori már. Mindenképp 32 lyukas felnit keres.
Van valakinek valami ötlete? (UFO-t lehet kapni, az vállalható? ~65kg körüli bicónak kell)
#12270
Írta 2006. április 14. - 20:48
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#12271
vendég_nhunor_*
Írta 2006. április 14. - 20:44
Ezt az átalakítót be lehet rakni más átütõs agyakba, ha gyorsszárast akarok abból csinálni? szal szabvány?
thx
#12272
Írta 2006. április 14. - 20:31
Tehát a mai trendnek megfelelõ agyakat én így fûzném illetve fûzöm is.
#12273
Írta 2006. április 14. - 20:31
#12274
Írta 2006. április 14. - 19:32
sokszor jol johet
legalabb barati tarsasagonkent egy darab mindenbol.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#12275
Írta 2006. április 14. - 17:46
#12276
Írta 2006. április 14. - 17:34
#12277
Írta 2006. április 14. - 17:15
Azt még meg tudnád mondani, hogy a Sram 5.0 fogsorhoz jólesz-e ez a szerszám:
http://ebike.hu/term...-racsnihoz/2350
Azt írja Shimano rendszer.... ezt mennyire kell szigorúan venni?
Kössz
#12278
Írta 2006. április 14. - 17:02
#12279
Írta 2006. április 14. - 16:55
Szóval erre az agyra:
http://ebike.hu/term...-hatso/disc/126
ugye felmegy ez a fogaskoszorú:
http://ebike.hu/term...sebesseges/2560
És még annyit, hogy a fent emlitett agynak NORMÁL gyorszára van és nem a vastag ugye jól látom?
Kössssz!
#12280
Írta 2006. április 14. - 10:36
illetve: www.dtswiss.com -on is van, bal alsó sarok
lassú vagyok:)