Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#2101
Posted 2011. December 01. - 14:08
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2102
Posted 2011. December 01. - 14:05
#2103
Posted 2011. December 01. - 14:04
fogsz egy gitárhangolót azt csõ. belövöd fix hangmagasságra a feszített küllõket pengetéssel...
de honnan tudom, hogy ennel a konfiguracional mi az optimalis? ezert kerdeztem az elejen - pl azokhoz a kullokhoz, amikhez nem nyulok, jo kiindulasi alap lenne feszessegileg. viszont most szoloban lengedeznek, ha kifeszitem a masik kullovel, akkor lehet mar tulfeszitett lesz. vagy pl elofordulhat, hogy nem is tudom annyira meghuzni az atfuzott kullot az anyaval, amennyire a masik befeszult az uj pozicioban, es lazitani kell rajta. onnantol meg koze nem lesz az egesznek a kiindulashoz.
ez az atbujtatas dolog ugy mukodne [ha en csinalnam] hogy minden kullot ki kellene lazitani, es aztan helyrerakni a rossz helyen futokat, es aztan ujrahuzni az osszes kullot. feszessegmerovel vagy anlekul. es igen, akkor az a kerek ugyanaz mintha a gyarbol jol jott volna.
jah - ez a biztos, de igy mar tenyleg olyan az egesz, mintha en epitettem a kereket ezt a felniszalaggal mar tenyleg nagyon maceras lenne. majd lehet kiprobalom a regi kereken, ott a felni mar ugysem szazas.
#2104
Posted 2011. December 01. - 14:00
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2105
Posted 2011. December 01. - 13:53
#2106
Posted 2011. December 01. - 13:46
nem ocdm van, hanem sok idom, es kevesebb penzem - nem talalok normalis munkat. amugy a rosseb porogne ilyeneken, vennek egy masikat, ezt meg visszakuldenem a fenebe.
#2107
Posted 2011. December 01. - 13:27
persze, alapbol en is leszednem - de ez a sarga stanes szalag van rajta, ami nem ket ft, es rendelhetem angliabol (+lotty, de mindegy.). a centirozas nem gond, csak ha gep fuzte, azt a kullofeszesseget szeretnem, ami optimalis a kerekhez. nincs feszessegmerom, es sok helyen nem is hasznaljak.
vissza akarom kuldeni, irtam a crcnek es a gyartonak - de ragaszkodom a cserehez. nekem ne javitgassak, sose lesz olyan, mint egy uj. ha minden kotel szakad, akkor megcsinalom inkabb magam. illetve az sem mindegy, hogy allnak hozza. mert ha nekem kell allni a szallitasi koltseget, innen magyarorszagrol ekkora csomagnal az horror.
ez az optimalis kullofeszesseg az kicsit ilyen tulmisztifikalt [kamu] dolog amugy szerintem. jol hangzik meg minden, de hasznalod a kereket egy hetig es ugyis centirozni kell. akkor meg a gyarilag 0.00001% pontossagra beallitott feszesseg ertekek ugyis mentek a levesbe. vagy minden bringazas utan vissza akarod kuldeni a gyarba?
raadasul a gep se fuz jobb kereket mint az ember, aki tudja mit csinal, az erzesre jobbat osszerak mint barmilyen gep. az egyetlen hatranya hogy tovabb tart neki. ami viszont teged mint vegfelhasznalo egyaltalan nem erint. Nem kell tulvarialni ezt, kullo meg agy meg felni. rosszul lett bujtatva a kullo, atbujtatja valaki ugy hogy jo legyen, kicentirozza, kesz vagy.
en elvinnem boltba hogy csinaljak meg, es irnek a CRC-nek hogy hello nekem ez £40-be kerult, ugyhogy vagy utaljanak lovet vissza neked, vagy adjanak egy £50 utalvanyt v ilyesmi.
es szerintem neked OCD-d van.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2108
Posted 2011. December 01. - 13:26
#2109
Posted 2011. December 01. - 13:02
#2110
Posted 2011. December 01. - 12:59
#2111
Posted 2011. December 01. - 12:36
#2112
Posted 2011. December 01. - 11:53
ujra kell majd centirozni. felniszalag leszedes nelkul 2x annyi ideig fog tartani, es sokkal tobb szentsegeles fogja elhagyni a szadat.
nem lehet visszakuldeni, es kapnal egy ujat? vagy megcsinaljak es visszakuldik?
persze, alapbol en is leszednem - de ez a sarga stanes szalag van rajta, ami nem ket ft, es rendelhetem angliabol (+lotty, de mindegy.). a centirozas nem gond, csak ha gep fuzte, azt a kullofeszesseget szeretnem, ami optimalis a kerekhez. nincs feszessegmerom, es sok helyen nem is hasznaljak.
vissza akarom kuldeni, irtam a crcnek es a gyartonak - de ragaszkodom a cserehez. nekem ne javitgassak, sose lesz olyan, mint egy uj. ha minden kotel szakad, akkor megcsinalom inkabb magam. illetve az sem mindegy, hogy allnak hozza. mert ha nekem kell allni a szallitasi koltseget, innen magyarorszagrol ekkora csomagnal az horror.
Én lemaradtam ott, hogy valahogy be lehetett állítani a féknyerget úgy, hogy elforogjon ütközés nélkül a kerék. Vagy mégse?
a tarcsafekes forumba irtam tegnap, ahol beszeltunk rola.
#2113
Posted 2011. December 01. - 11:20
van itt ez az elb*szottul fuzott gyari kerek... az a cel, hogy keresztezzek egymast a kullok:
* a kivulrol bujtatott kulloket kell atfuznom a belso alatt?
* meg lehet ugy csinalni, hogy ne seruljon a felniszalag, es hogy ne is kelljen leszedni? kullokiszedes, atbujtatas, beallitas.
* a kullofeszesseg nem lesz tul sok, ha a belso kullok feszessegehez nem nyulok?
* a kullohossz nem lesz keves?
Én lemaradtam ott, hogy valahogy be lehetett állítani a féknyerget úgy, hogy elforogjon ütközés nélkül a kerék. Vagy mégse?
#2114
Posted 2011. December 01. - 11:16
nem lehet visszakuldeni, es kapnal egy ujat? vagy megcsinaljak es visszakuldik?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2115
Posted 2011. December 01. - 11:04
* a kivulrol bujtatott kulloket kell atfuznom a belso alatt?
* meg lehet ugy csinalni, hogy ne seruljon a felniszalag, es hogy ne is kelljen leszedni? kullokiszedes, atbujtatas, beallitas.
* a kullofeszesseg nem lesz tul sok, ha a belso kullok feszessegehez nem nyulok?
* a kullohossz nem lesz keves?
#2116
Posted 2011. November 30. - 21:06
Ez egy régi cr-mo monti váz. Van rajta féktüske, de még a régi fajta 7-es agyakhoz gyártották.
Ja, akkor jó. Azt hittem, valami tényleg régi, olyan SR-26 féle...
559-es felnibe országúti agy természetesen nem lehet gond, ahogy a többiek is mondták. (Bár amilyen baziszéles távtartója van némelyik monti agynak a bal oldalon, lehet, hogy le lehetne rövidíteni 132-re... A felnit úgyis hozzáigazítod.)
#2117
Posted 2011. November 30. - 14:20
#2118
Posted 2011. November 30. - 12:26
#2119
Posted 2011. November 30. - 12:15
Ha hetes (és országúti agy), akkor 126 mm a sarutávolság, míg a 8, 9, 10, 11-es agyaké 130. Itt leírtam, hogy kell szélesíteni; feszegetni, azaz szétfeszítve beletenni szvsz nem tanácsos (bár lehet), mert akkor a tengely állandóan feszül és egyszer csak eltörik(-het): Országútikról mindent #15860 (2011-08-26 08:13).Ez egy régi cr-mo monti váz. Van rajta féktüske, de még a régi fajta 7-es agyakhoz gyártották.
A hegyiagyak szabványát viszont nem ismerem (azaz mérd le a sarutávolságot).