Nekem a Trim, ahogy az országúti is újdonság, utoljára közel 30 éve volt egy összerakott orosz országútim asszem 2*4 v. 2*5 sebességgel.
Mivel állítanom kellett a félváltókarok távolságán, ezért utána kellett hangolni a váltókat is, szóval elszórakoztam vele egy darabig, hogy megismerjem.
Alaposan beállítva kistányéron megy a teljes 11-es sor, különösebb zajongás és pláne beleverés nélkül. Lehet más a távolság is a középcsapágy és a hátsó váltó felfogatása között, mint nálad?
Nagytányéron a felső 2 fokozat zajosabb valamivel. Nem ér bele semmibe, egyszerűen szerintem a lánc jobban kifeszül és ott már nagyon csavarodik oldalra. Nagy difit ellenállásban nem érzek, de ez persze rutintalanság miatt is lehet. Meg közel 90kg-mal ennél sokkal nagyobb ellenállást jelent rengeteg más tényező.
Azért nem szoktam hosszabb távon így tekerni, de vannak szituk, amikor előfordul, 1-1 kisebb dombot mászva. Általában 3-4% emelkedőig tudok hosszabb távon elöl nagytányéron maradni rendes fordulattal GA2 alján, max tetején - rövidebb 5%-ra még nem váltom le kistányérra, akkor megy ez a két fokozat.
Sőt, a mostani beállítással nincs is szükségem a nagytányér végállására, mert a felső trimmelt állásban is simán megy a teljes hátsó sor, a legkisebbek ugyanolyan csendesek mint a közepe, de hiába állítom a felső TRIMmelt pozíciót a kistányér felé, nem lesz jobb a nagy lánckerekeken a zajosság és a TRIM alsó pozícióján sincs mit javítani.
Nekem a TRIM inkább olyan, mintha lenne 3 lánckereked elöl, de az extra súly nélkül. Nem fokozatmentes, mert nem kell szórakozni azzal, hogy pontosan hova tedd, hogy ne zörögjön, kattintással látatlanban is pozícióba tudod rakni.
ehhez nagyon pöpecre el kell azért találni a beállítást, nekem a 2x10s Tiagra 4700-n:
- kistányérpn trimelve is belever a nagy lánckerékbe az alsó 2-3 fokozatban, ez már fizikai korlátja a sztorinak
- nagytányéron elviszi végig a sort trim-el, de a felső 1-2 fogaskeréken annyira keresztbe ver a lánc, hogy érezhetően nő az egész hajtási ellenállás...
hálisten ezeket a fokozatokat tartósan amúgy sem használom, lehet be tudnám jobban állítani...elektromos rendszer meg asszem' szépen végigtrimeli magát.
arrol nem is beszelve, hogy a trim, vhol felmegoldas az indexeles meg a indexmentes valto kozott a legkozelebbi "ujitas" majd az lesz... a kov bringamon majd di2 lesz 2-3 ev mulva.
montin nem volt szukseg ilyesmire, pedig ott aztan kicsit nagyobb igenybevetelnek van kiteve a valtas.
Edited by Szepy_lc8, 2016. April 07. - 14:20.