Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Canyon

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
3139 replies to this topic

#1901
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Nézegettem a geo különbségeket de ha őszinte akarok lenni nem nagyon láttok akkora különbséget . Vagy talán nem is igazán tudom hogy ezek a pár millis különbségek mennyit számítanak  :(  .

175cm magas vagyok és inseam :75cm, ezt beütve a pps nekem xs vázat adott ki amit kétlek . Szerintem az M-s méret lenne jó de ha nem kérlek javítsatok ki.

 

azt szerintem félremérted, nem vagyok egy hosszú lábú, de 173 cm mellett nekem 78 cm a belső lábhosszam. a PPS tool elsősorban ez alapján javasol.

79 cm-től javasol S-t, én azt vettem, az XS elég kicsi és tökéletesen bevált az Endurace Al. a geoból annyit érezni, hogy 55-60 km/h környékén kissé instabilabb, mint a korábbi, versenyzős geojú Trekem, de gyárilag 2.5 cm spacerel érkezik, bőven van hova lepakolni a kormányt és akkor kicsit stabilabb lesz...de kifejezetten kényelmes váz, élmény vele tekerni, semmi hát vagy derékfájás, mint korábban, a nyeregcső kb félig van kihúzva nekem, egy hosszabb stucnit majd alkalomadtán azért belerakok, mert ezek tényleg rövidecske, komfort vázak.

 

az M-es alu enduraceket olyan 177-180cm magasságnál kezdik venni emberek, a karbon váz meg egy kicsit sportosabb, szóval én a helyedben az S-est venném. erről a vázról nagyon sokan írják a márka facebook csoportjában, hogy a szinte tökéletes hobbista-amatőr geometria, semmiképp sem rossz választás. kérdezz be itt is, hogy mi lehet a te méreted, kapni fogsz egy csomó kommentet konkrét adatokkal és be tudod lőni magad. XS-t semmiképp ne vegyél, ha 170 felett vagy.

 

https://www.facebook...s/138954291670/

 

az Ultimate geo már a klasszikus versenyzősebb, nyilván merevebb, kevésbé kényelmes geometria, stb. én nem bántam meg, hogy Endurace-t vettem, ezt is be lehet állítani kellemesen sportosra, mégis nagyon kényelmes.

 

az akciókról: most volt ez a canyon factory days akciózás, a factory outletben szokott lenni 1-2 darab viszonylag jó áron. karácsony előtt szokott lenni nekik nagy akciózás még, meg tavasz elején mikor jönnek az új modellek és a régit ki kell szórni.



#1902
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Nézegettem a geo különbségeket de ha őszinte akarok lenni nem nagyon láttok akkora különbséget . Vagy talán nem is igazán tudom hogy ezek a pár millis különbségek mennyit számítanak  :(  .

175cm magas vagyok és inseam :75cm, ezt beütve a pps nekem xs vázat adott ki amit kétlek . Szerintem az M-s méret lenne jó de ha nem kérlek javítsatok ki.

Én 180 centivel M és L között vagyok bár az inseam 86cm, biztos hogy jól mérted a 75-öt? Azért az XS-t a PPS. Nem nagyok a különbségek de az 1-1 centi stack/reach hosszabb távon érezhetô.


  • DaveRider likes this

#1903
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 posts

Nézegettem a geo különbségeket de ha őszinte akarok lenni nem nagyon láttok akkora különbséget . Vagy talán nem is igazán tudom hogy ezek a pár millis különbségek mennyit számítanak  :(  .

175cm magas vagyok és inseam :75cm, ezt beütve a pps nekem xs vázat adott ki amit kétlek . Szerintem az M-s méret lenne jó de ha nem kérlek javítsatok ki.



#1904
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Akcióban elég jó áron volt az Endurace CF 7.0 SL és az Ultimate CF SL 7.0 de sajnos lemaradtam róla :-( .

Van rá esély hogy hamarosan újra akciózzák ?

Addig is hogy könnyebb legyen dönteni mi a különbség az Endurace és az Ultimate között ?

Az Endurace "endurance" geometriás magasabb fejcső és egyenesebb üléshelyzet mig az Ultimate "verseny" geo, aerosabb üléspozició.



#1905
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 posts

Főleg a geometria. Úgy néztem a váz megoldásai amúgy eléggé hasonlóak.

 

Akcióban elég jó áron volt az Endurace CF 7.0 SL és az Ultimate CF SL 7.0 de sajnos lemaradtam róla :-( .

Van rá esély hogy hamarosan újra akciózzák ?

Addig is hogy könnyebb legyen dönteni mi a különbség az Endurace és az Ultimate között ?


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1906
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 posts

Akcióban elég jó áron volt az Endurace CF 7.0 SL és az Ultimate CF SL 7.0 de sajnos lemaradtam róla :-( .

Van rá esély hogy hamarosan újra akciózzák ?

Addig is hogy könnyebb legyen dönteni mi a különbség az Endurace és az Ultimate között ?



#1907
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Elvben lehet, hogy így van, mégis azt vettem észre, hogy a távolság állítása után a sor also vagy felső harmadában kevésbé pontos a váltás - én meg nem bírom ha nem működik a technika precízen. :)
Picit mindig meg kellett mozgatni.
 

 

lehet csak véletlen egybeesés, én elég jelentősen állítottam a fékváltókar elérésén és a váltónál semmiféle változást nem tapasztalt, csak féknél.


  • Vejne likes this

#1908
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 posts

Elvben lehet, hogy így van, mégis azt vettem észre, hogy a távolság állítása után a sor also vagy felső harmadában kevésbé pontos a váltás - én meg nem bírom ha nem működik a technika precízen. :)
Picit mindig meg kellett mozgatni.
 

"Mivel állítanom kellett a félváltókarok távolságán, ezért utána kellett hangolni a váltókat is"

 

ezt nem pontosan értem, mit állítottál? a "reach adjust", hogy közelebb legyen a kormányhoz a fékkar csak a fékbowdent húzza közvetlenül, a váltásra nincs hatással.

 

a nagytányér-felső lánckerék meg egyszerűen már keresztbeváltás, jobban is feszül a lánc és nagyobb szögben is fut be a lánckerékre, érezhetően nő az ellenállása. azokat én is inkább a tempóból megtekerhető, rövidebb emelkedőkön használom, amiknél lendületvesztés lenne lerakni kistányérra.....


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1909
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

erzesre azert nem ugyanaz tekerni :) elmeletileg nem sokat visz el a hajtas, de vhogy megis erezni.



#1910
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Tiszta káosz minden a fejemben mert nagyon tetszik a single speed világ és jó lenne az mtb-t használni single-ben. Sok pénz lenne átvariálni a kettőt.... 

 

Tényleg káosz lehet, ha nem nyúlsz hozzá a váltokarhoz máris single speed, nem kell átvariálni semmit :P  :D



#1911
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Nekem a Trim, ahogy az országúti is újdonság, utoljára közel 30 éve volt egy összerakott orosz országútim asszem 2*4 v. 2*5 sebességgel. :)

Mivel állítanom kellett a félváltókarok távolságán, ezért utána kellett hangolni a váltókat is, szóval elszórakoztam vele egy darabig, hogy megismerjem.

Alaposan beállítva kistányéron megy a teljes 11-es sor, különösebb zajongás és pláne beleverés nélkül. Lehet más a távolság is a középcsapágy és a hátsó váltó felfogatása között, mint nálad?

Nagytányéron a felső 2 fokozat zajosabb valamivel. Nem ér bele semmibe, egyszerűen szerintem a lánc jobban kifeszül és ott már nagyon csavarodik oldalra. Nagy difit ellenállásban nem érzek, de ez persze rutintalanság miatt is lehet. Meg közel 90kg-mal ennél sokkal nagyobb ellenállást jelent rengeteg más tényező. :)

Azért nem szoktam hosszabb távon így tekerni, de vannak szituk, amikor előfordul, 1-1 kisebb dombot mászva. Általában 3-4% emelkedőig tudok hosszabb távon elöl nagytányéron maradni rendes fordulattal GA2 alján, max tetején - rövidebb 5%-ra még nem váltom le kistányérra, akkor megy ez a két fokozat.
Sőt, a mostani beállítással nincs is szükségem a nagytányér végállására, mert a felső trimmelt állásban is simán megy a teljes hátsó sor, a legkisebbek ugyanolyan csendesek mint a közepe, de hiába állítom a felső TRIMmelt pozíciót a kistányér felé, nem lesz jobb a nagy lánckerekeken a zajosság és a TRIM alsó pozícióján sincs mit javítani. 

Nekem a TRIM inkább olyan, mintha lenne 3 lánckereked elöl, de az extra súly nélkül. Nem fokozatmentes, mert nem kell szórakozni azzal, hogy pontosan hova tedd, hogy ne zörögjön, kattintással látatlanban is pozícióba tudod rakni.

 

 

"Mivel állítanom kellett a félváltókarok távolságán, ezért utána kellett hangolni a váltókat is"

 

ezt nem pontosan értem, mit állítottál? a "reach adjust", hogy közelebb legyen a kormányhoz a fékkar csak a fékbowdent húzza közvetlenül, a váltásra nincs hatással.

 

a nagytányér-felső lánckerék meg egyszerűen már keresztbeváltás, jobban is feszül a lánc és nagyobb szögben is fut be a lánckerékre, érezhetően nő az ellenállása. azokat én is inkább a tempóból megtekerhető, rövidebb emelkedőkön használom, amiknél lendületvesztés lenne lerakni kistányérra.....



#1912
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Urak !

2-3 tőmondatban valaki súgja már, mi is az a TRIM ?

Csak hogy értsem a dogokat.

Köszönöm !

 

u.i:

A GA1/2 dolgot sem teljesen értem de azt valami szívritmus tartománynak tippelem.

 

kéttányéros rendszereken egy "fél" fokozat, hogy mindegyik tányérral közel végig ki tudd használni a sort úgy, hogy ne lógjon bele az első váltó ketrecébe a lánc.

tehát a kétfokozatú, indexelt váltókarokon tkp. 4 fokozat van, 2 a kis és kettő a nagytányéron bentebb/kintebb....az elektronikus váltókon ez már úgy van megoldva, hogy folytonos állítja utána az első váltó ketrecét, ahogy hátul váltogatod. a GA-k meg szívritmus tartományok


Edited by DaveRider, 2016. April 07. - 23:47.

  • xclajos likes this

#1913
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Urak !

2-3 tőmondatban valaki súgja már, mi is az a TRIM ?

Csak hogy értsem a dogokat.

Köszönöm !

 

u.i:

A GA1/2 dolgot sem teljesen értem de azt valami szívritmus tartománynak tippelem.


Edited by xclajos, 2016. April 07. - 23:44.


#1914
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 posts

Nekem a Trim, ahogy az országúti is újdonság, utoljára közel 30 éve volt egy összerakott orosz országútim asszem 2*4 v. 2*5 sebességgel. :)

Mivel állítanom kellett a félváltókarok távolságán, ezért utána kellett hangolni a váltókat is, szóval elszórakoztam vele egy darabig, hogy megismerjem.

Alaposan beállítva kistányéron megy a teljes 11-es sor, különösebb zajongás és pláne beleverés nélkül. Lehet más a távolság is a középcsapágy és a hátsó váltó felfogatása között, mint nálad?

Nagytányéron a felső 2 fokozat zajosabb valamivel. Nem ér bele semmibe, egyszerűen szerintem a lánc jobban kifeszül és ott már nagyon csavarodik oldalra. Nagy difit ellenállásban nem érzek, de ez persze rutintalanság miatt is lehet. Meg közel 90kg-mal ennél sokkal nagyobb ellenállást jelent rengeteg más tényező. :)

Azért nem szoktam hosszabb távon így tekerni, de vannak szituk, amikor előfordul, 1-1 kisebb dombot mászva. Általában 3-4% emelkedőig tudok hosszabb távon elöl nagytányéron maradni rendes fordulattal GA2 alján, max tetején - rövidebb 5%-ra még nem váltom le kistányérra, akkor megy ez a két fokozat.
Sőt, a mostani beállítással nincs is szükségem a nagytányér végállására, mert a felső trimmelt állásban is simán megy a teljes hátsó sor, a legkisebbek ugyanolyan csendesek mint a közepe, de hiába állítom a felső TRIMmelt pozíciót a kistányér felé, nem lesz jobb a nagy lánckerekeken a zajosság és a TRIM alsó pozícióján sincs mit javítani. 

Nekem a TRIM inkább olyan, mintha lenne 3 lánckereked elöl, de az extra súly nélkül. Nem fokozatmentes, mert nem kell szórakozni azzal, hogy pontosan hova tedd, hogy ne zörögjön, kattintással látatlanban is pozícióba tudod rakni.

 

ehhez nagyon pöpecre el kell azért találni a beállítást, nekem a 2x10s Tiagra 4700-n:

- kistányérpn trimelve is belever a nagy lánckerékbe az alsó 2-3 fokozatban, ez már fizikai korlátja a sztorinak

- nagytányéron elviszi végig a sort trim-el, de a felső 1-2 fogaskeréken annyira keresztbe ver a lánc, hogy érezhetően nő az egész hajtási ellenállás...

 

hálisten ezeket a fokozatokat tartósan amúgy sem használom, lehet be tudnám jobban állítani...elektromos rendszer meg asszem' szépen végigtrimeli magát. :)

 

 

arrol nem is beszelve, hogy a trim, vhol felmegoldas az indexeles meg a indexmentes valto kozott :) a legkozelebbi "ujitas" majd az lesz... a kov bringamon majd di2 lesz 2-3 ev mulva.

 

montin nem volt szukseg ilyesmire, pedig ott aztan kicsit nagyobb igenybevetelnek van kiteve a valtas.


Edited by Szepy_lc8, 2016. April 07. - 14:20.

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1915
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,568 posts

Akciók: 

https://www.canyon.c...ad43c3ad631ec1​

 

a 11-40t nekem sajnos kevésnek tűnik, elég határeset... :/

Q-völgy meredeket ismered? Na ott 2x10-zel GA1-ben feljövök, ezzel a 32x40-es áttétellel bizony GA2 közepe (pedig nem, nem gyengélkedem idén sem:))...

Próbáld meg, ott van Fenyőgyöngyéhez közel, az Árpád-kilátó felé: https://www.strava.c...?filter=overall

 

Sorry, ez valamiért elkerülte a figyelmemet. Sejtem melyik út lehet, elmegyek majd tudatosan arra a hétvégén.

Viszont más kihívásokat keresünk a kerékpársportban, én az időt nem nagyon figyelem. Fel meg feltekersz gondolom szinte bárhol csak az időd és az energiafelhasználásod más az 1x11 rendszerrel. 

Mostanában a SSCX bringát hajtom sokat. A hétvégén ahol lehet végig terepen, sikerült felmásznom vele Dobogókőre (Óbuda hegyek-Üröm-Pilisszentkereszt környéke-Dobogókő). Tiszta káosz minden a fejemben mert nagyon tetszik a single speed világ és jó lenne az mtb-t használni single-ben. Sok pénz lenne átvariálni a kettőt.... 


Edited by karakoram, 2016. April 07. - 13:07.


#1916
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

arrol nem is beszelve, hogy a trim, vhol felmegoldas az indexeles meg a indexmentes valto kozott :) a legkozelebbi "ujitas" majd az lesz... a kov bringamon majd di2 lesz 2-3 ev mulva.

 

montin nem volt szukseg ilyesmire, pedig ott aztan kicsit nagyobb igenybevetelnek van kiteve a valtas.


Edited by arn, 2016. April 07. - 08:26.


#1917
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts

Az Endurace 2*11-es, Shimano 105-tel végig lehet váltani a teljes sort mindkét tányéron. A trim jópofa dolog. :)

 

 

ehhez nagyon pöpecre el kell azért találni a beállítást, nekem a 2x10s Tiagra 4700-n:

- kistányérpn trimelve is belever a nagy lánckerékbe az alsó 2-3 fokozatban, ez már fizikai korlátja a sztorinak

- nagytányéron elviszi végig a sort trim-el, de a felső 1-2 fogaskeréken annyira keresztbe ver a lánc, hogy érezhetően nő az egész hajtási ellenállás...

 

hálisten ezeket a fokozatokat tartósan amúgy sem használom, lehet be tudnám jobban állítani...elektromos rendszer meg asszem' szépen végigtrimeli magát. :)



#1918
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 posts

Az Endurace 2*11-es, Shimano 105-tel végig lehet váltani a teljes sort mindkét tányéron. A trim jópofa dolog. :)

 

hu az kemeny :) cx bringanal en mar megszoktam, hogy vhol 40es fordulattal megyek, meg leszallok, es tolom.

 

amugy a ket tanyer szerintem idealis, montin, es outin sem kellene mas. a harom sok volt, de jo, ha van egy emelkedos meg egy sik tanyer. inkabb arra gyurhatnanak, hogy a ket tanyeron (kozel) vegig lehessen hasznalni a sort. amit csinaltam 29en konverziot (akkor meg habokban volt a ket tanyer shimanonal), a trail atdoboval meg lehetett csinalni, es hasznos is volt.

 

haha (anyatok)... lehet sorra gyujteni. nem lesz olcso a csere.

http://bikemag.hu/ma...2-es-sram-szett


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1919
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Köszi! Szép hely, a kép is az!

Köszi, itt van mégegy arról a környékről

 

25930326221_0f76e5ee5b_b.jpg


  • Szepy_lc8 likes this

#1920
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Srebrenik, Bosznia

Köszi! Szép hely, a kép is az!