Nekem a Trim, ahogy az országúti is újdonság, utoljára közel 30 éve volt egy összerakott orosz országútim asszem 2*4 v. 2*5 sebességgel.
Mivel állítanom kellett a félváltókarok távolságán, ezért utána kellett hangolni a váltókat is, szóval elszórakoztam vele egy darabig, hogy megismerjem.
Alaposan beállítva kistányéron megy a teljes 11-es sor, különösebb zajongás és pláne beleverés nélkül. Lehet más a távolság is a középcsapágy és a hátsó váltó felfogatása között, mint nálad?
Nagytányéron a felső 2 fokozat zajosabb valamivel. Nem ér bele semmibe, egyszerűen szerintem a lánc jobban kifeszül és ott már nagyon csavarodik oldalra. Nagy difit ellenállásban nem érzek, de ez persze rutintalanság miatt is lehet. Meg közel 90kg-mal ennél sokkal nagyobb ellenállást jelent rengeteg más tényező.
Azért nem szoktam hosszabb távon így tekerni, de vannak szituk, amikor előfordul, 1-1 kisebb dombot mászva. Általában 3-4% emelkedőig tudok hosszabb távon elöl nagytányéron maradni rendes fordulattal GA2 alján, max tetején - rövidebb 5%-ra még nem váltom le kistányérra, akkor megy ez a két fokozat.
Sőt, a mostani beállítással nincs is szükségem a nagytányér végállására, mert a felső trimmelt állásban is simán megy a teljes hátsó sor, a legkisebbek ugyanolyan csendesek mint a közepe, de hiába állítom a felső TRIMmelt pozíciót a kistányér felé, nem lesz jobb a nagy lánckerekeken a zajosság és a TRIM alsó pozícióján sincs mit javítani.
Nekem a TRIM inkább olyan, mintha lenne 3 lánckereked elöl, de az extra súly nélkül. Nem fokozatmentes, mert nem kell szórakozni azzal, hogy pontosan hova tedd, hogy ne zörögjön, kattintással látatlanban is pozícióba tudod rakni.
"Mivel állítanom kellett a félváltókarok távolságán, ezért utána kellett hangolni a váltókat is"
ezt nem pontosan értem, mit állítottál? a "reach adjust", hogy közelebb legyen a kormányhoz a fékkar csak a fékbowdent húzza közvetlenül, a váltásra nincs hatással.
a nagytányér-felső lánckerék meg egyszerűen már keresztbeváltás, jobban is feszül a lánc és nagyobb szögben is fut be a lánckerékre, érezhetően nő az ellenállása. azokat én is inkább a tempóból megtekerhető, rövidebb emelkedőkön használom, amiknél lendületvesztés lenne lerakni kistányérra.....