Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3129 hozzászólás a témában

#1901
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Nekem a Trim, ahogy az országúti is újdonság, utoljára közel 30 éve volt egy összerakott orosz országútim asszem 2*4 v. 2*5 sebességgel. :)

Mivel állítanom kellett a félváltókarok távolságán, ezért utána kellett hangolni a váltókat is, szóval elszórakoztam vele egy darabig, hogy megismerjem.

Alaposan beállítva kistányéron megy a teljes 11-es sor, különösebb zajongás és pláne beleverés nélkül. Lehet más a távolság is a középcsapágy és a hátsó váltó felfogatása között, mint nálad?

Nagytányéron a felső 2 fokozat zajosabb valamivel. Nem ér bele semmibe, egyszerűen szerintem a lánc jobban kifeszül és ott már nagyon csavarodik oldalra. Nagy difit ellenállásban nem érzek, de ez persze rutintalanság miatt is lehet. Meg közel 90kg-mal ennél sokkal nagyobb ellenállást jelent rengeteg más tényező. :)

Azért nem szoktam hosszabb távon így tekerni, de vannak szituk, amikor előfordul, 1-1 kisebb dombot mászva. Általában 3-4% emelkedőig tudok hosszabb távon elöl nagytányéron maradni rendes fordulattal GA2 alján, max tetején - rövidebb 5%-ra még nem váltom le kistányérra, akkor megy ez a két fokozat.
Sőt, a mostani beállítással nincs is szükségem a nagytányér végállására, mert a felső trimmelt állásban is simán megy a teljes hátsó sor, a legkisebbek ugyanolyan csendesek mint a közepe, de hiába állítom a felső TRIMmelt pozíciót a kistányér felé, nem lesz jobb a nagy lánckerekeken a zajosság és a TRIM alsó pozícióján sincs mit javítani. 

Nekem a TRIM inkább olyan, mintha lenne 3 lánckereked elöl, de az extra súly nélkül. Nem fokozatmentes, mert nem kell szórakozni azzal, hogy pontosan hova tedd, hogy ne zörögjön, kattintással látatlanban is pozícióba tudod rakni.

 

 

"Mivel állítanom kellett a félváltókarok távolságán, ezért utána kellett hangolni a váltókat is"

 

ezt nem pontosan értem, mit állítottál? a "reach adjust", hogy közelebb legyen a kormányhoz a fékkar csak a fékbowdent húzza közvetlenül, a váltásra nincs hatással.

 

a nagytányér-felső lánckerék meg egyszerűen már keresztbeváltás, jobban is feszül a lánc és nagyobb szögben is fut be a lánckerékre, érezhetően nő az ellenállása. azokat én is inkább a tempóból megtekerhető, rövidebb emelkedőkön használom, amiknél lendületvesztés lenne lerakni kistányérra.....



#1902
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Urak !

2-3 tőmondatban valaki súgja már, mi is az a TRIM ?

Csak hogy értsem a dogokat.

Köszönöm !

 

u.i:

A GA1/2 dolgot sem teljesen értem de azt valami szívritmus tartománynak tippelem.

 

kéttányéros rendszereken egy "fél" fokozat, hogy mindegyik tányérral közel végig ki tudd használni a sort úgy, hogy ne lógjon bele az első váltó ketrecébe a lánc.

tehát a kétfokozatú, indexelt váltókarokon tkp. 4 fokozat van, 2 a kis és kettő a nagytányéron bentebb/kintebb....az elektronikus váltókon ez már úgy van megoldva, hogy folytonos állítja utána az első váltó ketrecét, ahogy hátul váltogatod. a GA-k meg szívritmus tartományok


DaveRider módosította - 2016. április 07. - 23:47

  • xclajos kedveli ezt

#1903
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

Urak !

2-3 tőmondatban valaki súgja már, mi is az a TRIM ?

Csak hogy értsem a dogokat.

Köszönöm !

 

u.i:

A GA1/2 dolgot sem teljesen értem de azt valami szívritmus tartománynak tippelem.


xclajos módosította - 2016. április 07. - 23:44


#1904
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

Nekem a Trim, ahogy az országúti is újdonság, utoljára közel 30 éve volt egy összerakott orosz országútim asszem 2*4 v. 2*5 sebességgel. :)

Mivel állítanom kellett a félváltókarok távolságán, ezért utána kellett hangolni a váltókat is, szóval elszórakoztam vele egy darabig, hogy megismerjem.

Alaposan beállítva kistányéron megy a teljes 11-es sor, különösebb zajongás és pláne beleverés nélkül. Lehet más a távolság is a középcsapágy és a hátsó váltó felfogatása között, mint nálad?

Nagytányéron a felső 2 fokozat zajosabb valamivel. Nem ér bele semmibe, egyszerűen szerintem a lánc jobban kifeszül és ott már nagyon csavarodik oldalra. Nagy difit ellenállásban nem érzek, de ez persze rutintalanság miatt is lehet. Meg közel 90kg-mal ennél sokkal nagyobb ellenállást jelent rengeteg más tényező. :)

Azért nem szoktam hosszabb távon így tekerni, de vannak szituk, amikor előfordul, 1-1 kisebb dombot mászva. Általában 3-4% emelkedőig tudok hosszabb távon elöl nagytányéron maradni rendes fordulattal GA2 alján, max tetején - rövidebb 5%-ra még nem váltom le kistányérra, akkor megy ez a két fokozat.
Sőt, a mostani beállítással nincs is szükségem a nagytányér végállására, mert a felső trimmelt állásban is simán megy a teljes hátsó sor, a legkisebbek ugyanolyan csendesek mint a közepe, de hiába állítom a felső TRIMmelt pozíciót a kistányér felé, nem lesz jobb a nagy lánckerekeken a zajosság és a TRIM alsó pozícióján sincs mit javítani. 

Nekem a TRIM inkább olyan, mintha lenne 3 lánckereked elöl, de az extra súly nélkül. Nem fokozatmentes, mert nem kell szórakozni azzal, hogy pontosan hova tedd, hogy ne zörögjön, kattintással látatlanban is pozícióba tudod rakni.

 

ehhez nagyon pöpecre el kell azért találni a beállítást, nekem a 2x10s Tiagra 4700-n:

- kistányérpn trimelve is belever a nagy lánckerékbe az alsó 2-3 fokozatban, ez már fizikai korlátja a sztorinak

- nagytányéron elviszi végig a sort trim-el, de a felső 1-2 fogaskeréken annyira keresztbe ver a lánc, hogy érezhetően nő az egész hajtási ellenállás...

 

hálisten ezeket a fokozatokat tartósan amúgy sem használom, lehet be tudnám jobban állítani...elektromos rendszer meg asszem' szépen végigtrimeli magát. :)

 

 

arrol nem is beszelve, hogy a trim, vhol felmegoldas az indexeles meg a indexmentes valto kozott :) a legkozelebbi "ujitas" majd az lesz... a kov bringamon majd di2 lesz 2-3 ev mulva.

 

montin nem volt szukseg ilyesmire, pedig ott aztan kicsit nagyobb igenybevetelnek van kiteve a valtas.


Szepy_lc8 módosította - 2016. április 07. - 14:20

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1905
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Akciók: 

https://www.canyon.c...ad43c3ad631ec1​

 

a 11-40t nekem sajnos kevésnek tűnik, elég határeset... :/

Q-völgy meredeket ismered? Na ott 2x10-zel GA1-ben feljövök, ezzel a 32x40-es áttétellel bizony GA2 közepe (pedig nem, nem gyengélkedem idén sem:))...

Próbáld meg, ott van Fenyőgyöngyéhez közel, az Árpád-kilátó felé: https://www.strava.c...?filter=overall

 

Sorry, ez valamiért elkerülte a figyelmemet. Sejtem melyik út lehet, elmegyek majd tudatosan arra a hétvégén.

Viszont más kihívásokat keresünk a kerékpársportban, én az időt nem nagyon figyelem. Fel meg feltekersz gondolom szinte bárhol csak az időd és az energiafelhasználásod más az 1x11 rendszerrel. 

Mostanában a SSCX bringát hajtom sokat. A hétvégén ahol lehet végig terepen, sikerült felmásznom vele Dobogókőre (Óbuda hegyek-Üröm-Pilisszentkereszt környéke-Dobogókő). Tiszta káosz minden a fejemben mert nagyon tetszik a single speed világ és jó lenne az mtb-t használni single-ben. Sok pénz lenne átvariálni a kettőt.... 


karakoram módosította - 2016. április 07. - 13:07


#1906
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

arrol nem is beszelve, hogy a trim, vhol felmegoldas az indexeles meg a indexmentes valto kozott :) a legkozelebbi "ujitas" majd az lesz... a kov bringamon majd di2 lesz 2-3 ev mulva.

 

montin nem volt szukseg ilyesmire, pedig ott aztan kicsit nagyobb igenybevetelnek van kiteve a valtas.


arn módosította - 2016. április 07. - 08:26


#1907
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Az Endurace 2*11-es, Shimano 105-tel végig lehet váltani a teljes sort mindkét tányéron. A trim jópofa dolog. :)

 

 

ehhez nagyon pöpecre el kell azért találni a beállítást, nekem a 2x10s Tiagra 4700-n:

- kistányérpn trimelve is belever a nagy lánckerékbe az alsó 2-3 fokozatban, ez már fizikai korlátja a sztorinak

- nagytányéron elviszi végig a sort trim-el, de a felső 1-2 fogaskeréken annyira keresztbe ver a lánc, hogy érezhetően nő az egész hajtási ellenállás...

 

hálisten ezeket a fokozatokat tartósan amúgy sem használom, lehet be tudnám jobban állítani...elektromos rendszer meg asszem' szépen végigtrimeli magát. :)



#1908
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

Az Endurace 2*11-es, Shimano 105-tel végig lehet váltani a teljes sort mindkét tányéron. A trim jópofa dolog. :)

 

hu az kemeny :) cx bringanal en mar megszoktam, hogy vhol 40es fordulattal megyek, meg leszallok, es tolom.

 

amugy a ket tanyer szerintem idealis, montin, es outin sem kellene mas. a harom sok volt, de jo, ha van egy emelkedos meg egy sik tanyer. inkabb arra gyurhatnanak, hogy a ket tanyeron (kozel) vegig lehessen hasznalni a sort. amit csinaltam 29en konverziot (akkor meg habokban volt a ket tanyer shimanonal), a trail atdoboval meg lehetett csinalni, es hasznos is volt.

 

haha (anyatok)... lehet sorra gyujteni. nem lesz olcso a csere.

http://bikemag.hu/ma...2-es-sram-szett


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1909
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Köszi! Szép hely, a kép is az!

Köszi, itt van mégegy arról a környékről

 

25930326221_0f76e5ee5b_b.jpg


  • Szepy_lc8 kedveli ezt

#1910
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Srebrenik, Bosznia

Köszi! Szép hely, a kép is az!



#1911
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Hol készült a kép?

Srebrenik, Bosznia



#1912
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Bevetés közben...

 

25724424020_ceeb6d32fe_b.jpg

Hol készült a kép?



#1913
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

hu az kemeny :) cx bringanal en mar megszoktam, hogy vhol 40es fordulattal megyek, meg leszallok, es tolom.

 

amugy a ket tanyer szerintem idealis, montin, es outin sem kellene mas. a harom sok volt, de jo, ha van egy emelkedos meg egy sik tanyer. inkabb arra gyurhatnanak, hogy a ket tanyeron (kozel) vegig lehessen hasznalni a sort. amit csinaltam 29en konverziot (akkor meg habokban volt a ket tanyer shimanonal), a trail atdoboval meg lehetett csinalni, es hasznos is volt.

 

haha (anyatok)... lehet sorra gyujteni. nem lesz olcso a csere.

http://bikemag.hu/ma...2-es-sram-szett


arn módosította - 2016. március 25. - 13:57


#1914
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.304 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nekem is ez van (csak 42 a sor vége, soha nem használtam még), szerintem bárhova elég.  

a 11-40t nekem sajnos kevésnek tűnik, elég határeset... :/

Q-völgy meredeket ismered? Na ott 2x10-zel GA1-ben feljövök, ezzel a 32x40-es áttétellel bizony GA2 közepe (pedig nem, nem gyengélkedem idén sem:))...

Próbáld meg, ott van Fenyőgyöngyéhez közel, az Árpád-kilátó felé: https://www.strava.c...?filter=overall


zscs módosította - 2016. március 25. - 12:07


#1915
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Ez tipikusan ilyen Canyon-oldalra felrakós, fotópályázat-megnyerős lövés, gratula. :)
Asszem szoktak ilyeneket promótálni.

 

Köszi megnézem :)



#1916
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

Ez tipikusan ilyen Canyon-oldalra felrakós, fotópályázat-megnyerős lövés, gratula. :)
Asszem szoktak ilyeneket promótálni.

 

Bevetés közben...

 

25724424020_ceeb6d32fe_b.jpg


  • 950sm07 kedveli ezt

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1917
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Nekem is ez van (csak 42 a sor vége, soha nem használtam még), szerintem bárhova elég.  

 

Köszi! :)

1x11, 11-40-es XT sorral hátul. A tányér egy 32T ovális tányér elől.

Azért a régi XTR, mert abba van építve a Watt-mérőm.



#1918
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Bevetés közben...

 

25724424020_ceeb6d32fe_b.jpg


  • karakoram, Kisherceg, Tekergek és 1 további fórumtag kedveli ezt

#1919
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.304 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Köszi! :)

1x11, 11-40-es XT sorral hátul. A tányér egy 32T ovális tányér elől.

Azért a régi XTR, mert abba van építve a Watt-mérőm.



#1920
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Gratulálok hozzá, én is ezt vettem volna! Hibátlan cuccok, dögös is!

Fura még csak gondolni is erre, de az XTR hajtókar megtöri a szép fekete egységet :)

Jól látom, hogy 1x10 vagy 11-es?

Milyen tányér van elöl, mi van hátul?


karakoram módosította - 2016. március 23. - 21:38