Jelentkezz be Regisztrálj
Canyon
#1801
Írta 2016. szeptember 11. - 13:40
A gyári csak átlagolt ajánlás, lehet, hogy neked nem az jön be.
Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016
#1802
Írta 2016. szeptember 11. - 13:24
2014-es 8.9-es Nerve-en 110mm út mellett 100kg körül fújtam 190psi-re . Most már tudom, hogy az nagyon kevés volt, most 89kg-mal 260-at teszteltem, az meg az én tempómhoz már kissé kemény lett. 80kg körül 170-190 tűnik reálisnak, ahogy te is írod
de ilyenkor mi a rosseb van, be kell kopnia? azt tartom esetleg valoszinunek, hogy nehezen indul meg.
bar ugy neztem, hogy mozgattam elotte, es utana ultem vissza ra, igy elvileg be kell allnia.
az les bringa amugy 12.6kg, igy kicsit barokkos tulzas, az mesre irt 12.2 a 17es modellekre tobbet irnak, azt realisabbnak tartom - allithato nyeregcsovel lesz kb 13.
arn módosította - 2016. szeptember 11. - 13:27
#1803
Írta 2016. szeptember 11. - 12:57
Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016
#1804
Írta 2016. szeptember 11. - 12:45
kinlodok a sag beallitassal... olyan valoszinutlenul alacsony ertekek adnak megfelelo saget, hogy az gyanus.
80 kilo melle - 110psi a tagban? ti mennyire allitjatok a nervet tagjat?
a villa kb jo (80-90 psi) - korabban is ennyi remlik, a tagra viszont 170 korul.
#1805
Írta 2016. szeptember 11. - 10:04
A 2013 utániak A2 - fekete a "hollander" rajtuk, az A1 ezüst volt. Az 2017-es modellek B1 - az üléscsô becsúszójának a tetején az ülésbilincs alatt körbe arany reverb felirat.
Kar, hogy a 2017esek joval dragabbak
#1806
Írta 2016. szeptember 11. - 09:12
Ezeket a reverb verziokat honnan lehet tudni?
A 2013 utániak A2 - fekete a "hollander" rajtuk, az A1 ezüst volt. Az 2017-es modellek B1 - az üléscsô becsúszójának a tetején az ülésbilincs alatt körbe arany reverb felirat.
#1807
Írta 2016. szeptember 11. - 08:32
Az új RS Reverb (B1) állítólag megbízhatóbb mint a régi. Az enyémnek (A2) már új korában is volt fél centi sag-je, majd idény végén visszaküldöm. A merevhátúmra meg a Nerve-re TranzX-et vettem ami nehezebb mint a Reverb de megbízhatóan mûködik és csak 109€ volt.
Súly egy bizonyos mértékig nem zavar, pedállal 14kg nekem teljesen megfelel, jobban erôsödök
Ezeket a reverb verziokat honnan lehet tudni?
#1808
Írta 2016. szeptember 10. - 17:55
megjott! hude elszoktam rola, hogy ezen ennyimindent kell allitgatni.
hat ezek hulyek
http://www.ridefox.c...bike&c=sagsetup
#1809
Írta 2016. szeptember 07. - 16:29
hat ez gyors volt
Mindig ezek a faking leghosszabb napok. Méghogy a D-Day...
Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016
#1810
Írta 2016. szeptember 07. - 16:28
hat ez gyors volt
Your order was handed over to our logistics partner DHL Vertriebs GmbH & Co. OHG earlier today and will be delivered to you within the next few days.
- Szepy_lc8 kedveli ezt
#1811
Írta 2016. szeptember 07. - 16:24
Az új RS Reverb (B1) állítólag megbízhatóbb mint a régi. Az enyémnek (A2) már új korában is volt fél centi sag-je, majd idény végén visszaküldöm. A merevhátúmra meg a Nerve-re TranzX-et vettem ami nehezebb mint a Reverb de megbízhatóan mûködik és csak 109€ volt.
Súly egy bizonyos mértékig nem zavar, pedállal 14kg nekem teljesen megfelel, jobban erôsödök
Kösz a tippet, 100 euro már simán megérheti az alkalmi használatra is. Pláne Nerve-re.
Meglátom mennyit kezdek montizni, ha összejön idén legalább 30 óra, akkor lehet, hogy karácsonyra meglepem magamat vele.
Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016
#1812
Írta 2016. szeptember 07. - 16:09
Nincsen ejtős nyeregcsövem (tervezem, hogy veszek), ezért én minden lejtő előtt megállok és kézzel letolom a csövet, majd a ha leértem, akkor kézzel vissza. Ez számomra soha nem volt kérdés.
Mások számára igen, sokan kérdezték miért csinálom. Így érzem biztonságban magam és a gyorsaság. Utóbbit szinte senki nem hitte el, míg el nem mentem mellette lefelé. Ezt csak azért írtam, hogy tényleg sokan nem tudják, mennyire jó és gyors egy komolyabb lejtőn leengedett nyeregcsővel menni.
szimpla fizika - sokkal hatrebb es lejjebb van a sulypontod. ez nem csak ott erdekes, hogy nem esel at a kormanyon, hanem kanyarodaskor is joval stabilabb a poziciod.
#1813
Írta 2016. szeptember 07. - 15:27
Aki még nem használt ejtős nyeregcsövet, szerintem nem is tudja, miről marad le.
Nincsen ejtős nyeregcsövem (tervezem, hogy veszek), ezért én minden lejtő előtt megállok és kézzel letolom a csövet, majd a ha leértem, akkor kézzel vissza. Ez számomra soha nem volt kérdés.
Mások számára igen, sokan kérdezték miért csinálom. Így érzem biztonságban magam és a gyorsaság. Utóbbit szinte senki nem hitte el, míg el nem mentem mellette lefelé. Ezt csak azért írtam, hogy tényleg sokan nem tudják, mennyire jó és gyors egy komolyabb lejtőn leengedett nyeregcsővel menni.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
#1814
Írta 2016. szeptember 07. - 14:02
OFF környékbeli vagy vagy látogató?
Most egy darabig Vacon lakom. Az a gondom, hogy a kornyeket nem ismerem, a Borzsonyben meg egyedul nincs kedvem tekerni. Te is a kornyeken laksz? Mert szivesen csatlakoznek.
#1815
Írta 2016. szeptember 07. - 13:37
Ismerősök körében van sok RS Reverb, stealth és az új is. Van ismerősöm, aki egyet már 4. éve nyúz és még működik szépen. Az utóbbi 1-2 hónapban páran KS Lev-et vettek, kíváncsi leszek, mennyire válik be.
Nekem 2 éve van RS Reverb, kellett légtelenítenem már és van egy 4-5mm SAG-je, tudtommal az első szériáknál volt ez hiba. Nem zavaró vészesen.
Kis túlzással szinte mindenhol lemegyek vele, ahol kihúzott nyereggel nem mertem. Aki még nem használt ejtős nyeregcsövet, szerintem nem is tudja, miről marad le. Ismerősök sokan ódzkodtak tőle, aztán mikor megvették mégis, már az sem érdekes, hogy bizony érzékeny műszer és szervizelgetni kell néha.
Nekem 29er merev farúban van, ami úgy fordul így, hogy ihaj - menet közben fel sem tűnik, csak később a Strava logot nézve látom általában, mennyivel gyorsabb vagyok vele.
Egy béna, de friss fotó (ez van csak róla):
...hja igen, hogy mekkora királyság a dropper:
tavaly Árpád-kilátó DH-n mentem ezt az időt úgy, hogy nem mertem megugrani az első ugratót + merev villával mentem (fotó is bizonyítja!), csak ugye dropper volt a bringában. Ennyit jelent a dropper.
https://www.strava.c...ents/9684293511
zscs módosította - 2016. szeptember 07. - 13:45
#1816
Írta 2016. szeptember 07. - 13:33
bocs, hogy belevau, de: a szíjhajtás igazi komoly öngól lenne. nekem is tetszik, nézegettem is, hogy nem olyan veszett drága, meg megoldható meg minden, de mondj egyetlen valós előnyt a lánccal szemben...
Nem veszem belevaunak, részben igazad van. Öngólnak nem érzem, de valós és igazán komoly érv nem szól mellette. Tetszik maga a megoldás és az, hogy nem kell semmit piszkálni a hajtás környékén, legfeljebb lemosni. Mondom ezt úgy, hogy nem zavar az olajozás és a lánctisztítás, a feszesség állítást is túl lehet élni. Ha szépen be van állítva a láncvonal és olaj is van rajta akkor még a csendesség sem szól a szíj mellett. Tetszik, ennyi.
- Kisherceg kedveli ezt
#1817
Írta 2016. szeptember 07. - 13:18
Arn gratulálok, jó választás!
Több mint ideális kiegészítője a cx bringádnak!
Off: Én is gondolkoztam rajta de elvetettem, felnőtt létemre iszonyatos a kavarodás a fejemben a kerékpárjaim kapcsán, szégyellem is magam . CX/adventure féle kerékpár kell, hatalmas a mosoly mikor azzal megyek terepen. Ez most nálam egy egyedi egysebességes gép amit mondjuk váltósra átépíteni nem akarok és sokba is kerülne (elektromos lehetne az Ultegra gyorsgombokkal, 1x11), felesleges lenne a merev 29-es 1x11 mellé. Jó sok pénzbe van, eladni nem lenne egyszerű. Egy Canyon Inflite jó lenne helyette.
Akkor még cserélhetném a mtb-t is valamire, ami jó lenne ha fully lenne ha már váltós lenne a cx . Na de a SS is nagyon tetszik és erősít is rendesen ahogy azt kell. Értitek már?
Most marad minden mert jók a paripák nagyon. A ss cx-et fejleszthetném még szíjhajtással, és egy 29-es Canyon karbon váz is jöhetne ha marad a jelenlegi felállás . Persze azt nem akciózzák és nem is olcsó, egy CF SL bringát mire kiárusítok ha a váz miatt megveszem....
On
koszi! en sem tudtam igazan, hogy merre mozduljak, mert eredetileg egy karbon 29ert terveztem, kb egy paraszthajszal es ez az ar valasztott el tole, hogy az legyen abban az esetben az volt a terv, hogy hasznalom parhuzamosan a ket bringat, aztan megnezem egy ev utan, hogy melyiket mennyit es hol hasznaltam. ha nem terepeztem volna tul sokat a cx bringaval, akkor lehet csereltem volna egy endurance outira.
igy tobb az erv a cx mellett... az marad a fitnesszelos, "kemeny vagyok" terepezos bringa vegyes terepre, a montival meg turazgatok, es lejtozok olyan helyeken, ahol a cx mar nem megy el. vagy csak szimplan unom az egyiket. ha egy bringa lehetne, csakis a cx lenne.
van egy ss varosi bringam 2.7es attetellel, nah azzal kemeny felmenni az 5-10%os emelkedokon, ami becsben nem ritka. nekem ennyi eleg is a ss dologbol.
Reverbbol nem vennek nem Stealth verziot, mert a taviranyito vezeteke a nyeregcso fejenel csatlakozik a csohoz, igy le-fel mozog a kivul vezetett vezetek. Van par olyan, amin a nyeregcso also reszenek a tetejenel csatlakozik a vezetek, peldaul a KS Lev.
Most nyaron egy Reverb Stealth-et vettem a Nerve 7.9-be. Egesz konnyu volt a taviranyito bedugdosasa a vazba, de szerencsere ezen a vazon me'g nem mentek ra arra, hogy minden bovden rejtve legyen vezetve. Mivel Connectmajig-os, a taviranyito levalasztasa es visszatevese sem tul bonyolult, bar a Sram hasznalati utmutatoban azt irjak, hogy a harmadik utan mar legteleniteni kell. A cso meretre vagasa es a taviranyito visszacsavarasa sem volt nehez, nem kellett utana legtelenitenem. Persze bovdenvagofogoval csinaltam, amit tenyleg nem tul szepen vagja el, mert megnyomja a csovet, ovalis lesz kisse. Jobb lett volna egy eles pengevel. Szoval egyszeru a beszereles, joval, mint ahogy gondoltam.
De a szervizelestol mar most irtozom, kezdve azzal, hogy milyen huje meretu villaskulcsok kellenek hozza (7, 9, 34 mm, persze allithatoval kivalthato, ha epp elfer, ja meg egy bitfejes nyomatekkulcs, hogy villaskulcs fejeket lehessen ratenni). Ajanlja a Sram, hogy ne zsirral kend be a nyeregcso vazban levo reszet, hanem friction paste-tel, amit idehaza leginkabb karbon zsirnak hivnak, de a Canyon is kuldott ilyet a bicajjal. A kis szurke zacsko, rajta az assembly paste szoveggel. Mikor osszeraktam a bringat, akkor nem tudtam mire hasznalni, mert egy szal karbon cuccom sincs, igy jol elraktam valahova, de most megtalaltam.
A reverb getto szerelesrol egy finn srac tapasztalatai: t3mppu.kapsi.fi/2016/01/04/rockshox-reverb-rebuild-without-reverb-bleed-tools/
A 420 mm hosszut valasztottam, bar epp eleg lett volna a 380-as is, de akkor epp csak 8 centi resz maradt volna a vazban, ami epp a minimum. Erdekes, a tobbi allithato nyeregcsonel 10 centis minimumot adtak meg.
Eddig nem mentem tul sokat az uj nyeregcsovel, sot ahol jottem meredek es sziklas lefelen (Naszaly tetejerol a banya fele a sarga kor jelzesen), ott nem ereztem, hogy hu, de megbatorodtam volna, igaz eloszor jartam arra. De mar egy rovidebb ut utan is latni osszegyult olajat a nyeregcso felso becsuszo reszen. A kotyogasa me'g minimalis, menetkozben nem tunik fel.
A taviranyitoval viszont jol beszopattam magamat, mert bal oldalit vettem, hogy majd ott jo lesz, mert az elso valtot kevesebbet nyomkodom, de azt elfelejtettem, hogy ha a kar kormany felett van, akkor nagyon kicsavart nagyujjal lehet csak benyomni es serulekenyebb egy esesnel. Vegul attettem jobb oldalra, a markolat es a fekkar koze, de az slx valtokart kicsit beljebb kellett tolnom es feljebb all a taviranyito kabele miatt. Sokkal egyszerubb egyszer akarhanyas rendszeren, elso valto nelkul, de mivel nem kopott me'g el a mostani 2x10-es rendszerem, minek cserelnem le.
Igy utolag inkabb 9point8 nyeregcsovet vennek, sokkal jobban varialhato a taviranyito karja, meg kurvara dicserik a pinkbike-on: m.pinkbike.com/news/9point8-fall-line-dropper-post-review-2015.html. Kar, hogy a bike24-en 500 euro korul van, mig Kanadaban 400 dollar.
hosszabb tavon sem kezd el kotyogni, forogni kicsit? a korai droppos csoveknel ez tipikus es megszuntethetetlen jelenseg volt. nem volt teljesen fix a nyereg.
arn módosította - 2016. szeptember 07. - 13:20
#1819
Írta 2016. szeptember 07. - 13:07
Egyébként dropper posttal milyen tapasztalatok vannak? Vannak ajánlott/kerülendő típusok, vagy a nevesebb gyártók (RockShox, Fox, stb.) már nem hibáznak?
Az új RS Reverb (B1) állítólag megbízhatóbb mint a régi. Az enyémnek (A2) már új korában is volt fél centi sag-je, majd idény végén visszaküldöm. A merevhátúmra meg a Nerve-re TranzX-et vettem ami nehezebb mint a Reverb de megbízhatóan mûködik és csak 109€ volt.
Súly egy bizonyos mértékig nem zavar, pedállal 14kg nekem teljesen megfelel, jobban erôsödök
- Szepy_lc8 kedveli ezt
#1820
Írta 2016. szeptember 07. - 12:59
Egyébként dropper posttal milyen tapasztalatok vannak? Vannak ajánlott/kerülendő típusok, vagy a nevesebb gyártók (RockShox, Fox, stb.) már nem hibáznak?
Reverbbol nem vennek nem Stealth verziot, mert a taviranyito vezeteke a nyeregcso fejenel csatlakozik a csohoz, igy le-fel mozog a kivul vezetett vezetek. Van par olyan, amin a nyeregcso also reszenek a tetejenel csatlakozik a vezetek, peldaul a KS Lev.
Most nyaron egy Reverb Stealth-et vettem a Nerve 7.9-be. Egesz konnyu volt a taviranyito bedugdosasa a vazba, de szerencsere ezen a vazon me'g nem mentek ra arra, hogy minden bovden rejtve legyen vezetve. Mivel Connectmajig-os, a taviranyito levalasztasa es visszatevese sem tul bonyolult, bar a Sram hasznalati utmutatoban azt irjak, hogy a harmadik utan mar legteleniteni kell. A cso meretre vagasa es a taviranyito visszacsavarasa sem volt nehez, nem kellett utana legtelenitenem. Persze bovdenvagofogoval csinaltam, amit tenyleg nem tul szepen vagja el, mert megnyomja a csovet, ovalis lesz kisse. Jobb lett volna egy eles pengevel. Szoval egyszeru a beszereles, joval, mint ahogy gondoltam.
De a szervizelestol mar most irtozom, kezdve azzal, hogy milyen huje meretu villaskulcsok kellenek hozza (7, 9, 34 mm, persze allithatoval kivalthato, ha epp elfer, ja meg egy bitfejes nyomatekkulcs, hogy villaskulcs fejeket lehessen ratenni). Ajanlja a Sram, hogy ne zsirral kend be a nyeregcso vazban levo reszet, hanem friction paste-tel, amit idehaza leginkabb karbon zsirnak hivnak, de a Canyon is kuldott ilyet a bicajjal. A kis szurke zacsko, rajta az assembly paste szoveggel. Mikor osszeraktam a bringat, akkor nem tudtam mire hasznalni, mert egy szal karbon cuccom sincs, igy jol elraktam valahova, de most megtalaltam.
A reverb getto szerelesrol egy finn srac tapasztalatai: t3mppu.kapsi.fi/2016/01/04/rockshox-reverb-rebuild-without-reverb-bleed-tools/
A 420 mm hosszut valasztottam, bar epp eleg lett volna a 380-as is, de akkor epp csak 8 centi resz maradt volna a vazban, ami epp a minimum. Erdekes, a tobbi allithato nyeregcsonel 10 centis minimumot adtak meg.
Eddig nem mentem tul sokat az uj nyeregcsovel, sot ahol jottem meredek es sziklas lefelen (Naszaly tetejerol a banya fele a sarga kor jelzesen), ott nem ereztem, hogy hu, de megbatorodtam volna, igaz eloszor jartam arra. De mar egy rovidebb ut utan is latni osszegyult olajat a nyeregcso felso becsuszo reszen. A kotyogasa me'g minimalis, menetkozben nem tunik fel.
A taviranyitoval viszont jol beszopattam magamat, mert bal oldalit vettem, hogy majd ott jo lesz, mert az elso valtot kevesebbet nyomkodom, de azt elfelejtettem, hogy ha a kar kormany felett van, akkor nagyon kicsavart nagyujjal lehet csak benyomni es serulekenyebb egy esesnel. Vegul attettem jobb oldalra, a markolat es a fekkar koze, de az slx valtokart kicsit beljebb kellett tolnom es feljebb all a taviranyito kabele miatt. Sokkal egyszerubb egyszer akarhanyas rendszeren, elso valto nelkul, de mivel nem kopott me'g el a mostani 2x10-es rendszerem, minek cserelnem le.
Igy utolag inkabb 9point8 nyeregcsovet vennek, sokkal jobban varialhato a taviranyito karja, meg kurvara dicserik a pinkbike-on: m.pinkbike.com/news/9point8-fall-line-dropper-post-review-2015.html. Kar, hogy a bike24-en 500 euro korul van, mig Kanadaban 400 dollar.