Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3129 hozzászólás a témában

#1781
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Az ujabbakon mar kettanyeros hajtomu van. Nem akarom cserelgetni, bar azt preferalnam - erdemben ugyse lenne jobb, max kevesebbet valtogatok.

De igazabol itt a sebesseg irrelevans - nem arrol szol a bringa, inkabb azon lepodtem meg, hogy olyan atetelek vannak rajta, aminel szerintem gyorsabban tolom, nevetseges ero kell hozza (foleg a masikhoz - vagy a 2.7es varosimhoz kepest, amivel az 5%os emelkedokon ugyanugy kozlekedem)... Igy arra szamitottam, hogy ha lassan is, de alacsony pulzussal felcsorlozom magam, a masik oldalon meg legurulok. De ugyanugy az egekben volt a pulzusom, mintha vmi brutal atetellel nyomtam volna. remelem csak allapotfuggo volt a dolog, rossz napot fogtam ki :)

A gumicseret lehet megejtem hamarosan, ha nincs valtozas, mert egy rocketron tl felallasban kb fele akkora gordulesi ellenallasu, ami hatalmas differencia. epp azert vettem, hogyha faraszto a cx, felgozzel is tudok tekerni az erdoben, es elvezem a lefeleket.

arn módosította - 2016. szeptember 12. - 07:28


#1782
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

A Nerve kb. a fullyk Endurace-e. Nem versenygép, geometriája sem nyújtózkodós. Talán van belőle agresszívabb is, az összes modellt nem néztem, de amúgy amolyan túrázgatós all-rounder a magamfajta kényelmes és öreg egyedeknek. :)
Gondolom erre a célcsoportra lőtték be az áttételt is, nem a tempó volt az elsődleges.
Erre tippelek a koncepciója miatt.


Azert a 11-es fogsor melle boven eleg lenne egy ket tanyeros hajtomu, mert most komolyan, hova kellhet a 22x40-es legkonnyebb attetel? Me'g 29"-on is tul konnyu, nemhogy kisebb kerekkel. Valahogy mindig oda lyukadok ki, hogy rugalmasabbak lehetnenek a Canyonnal, megoldhatnak, hogy cserelgetni lehessen par alkatreszt bizonyos keretek kozt. Ha jol remlik regebben lehetett orszagutiknal VCLS 2.0-as nyeregcsovet valasztani, ha nem az volt benne, most mar nem latok ilyen opciot. Sot, most az alkatreszek kozt sem talaltam.

Persze megvan ra a magyarazatuk, hogy igy tudjak olyan aron adni, ahogy, bar ez evrol evre azzal jar, hogy igaz, megmarad az elozo evi modell ara, de par alkatreszen sporolnak.

Abban viszont pozitivan csalodtam, hogy a 27%-os afa miatti kulonbozetet lenyelik. Most, hogy igy nezegettem, lehet-e nyeregcsovet vagy barmi mast valasztani a rendeles vegen.

#1783
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás
A Nerve kb. a fullyk Endurace-e. Nem versenygép, geometriája sem nyújtózkodós. Talán van belőle agresszívabb is, az összes modellt nem néztem, de amúgy amolyan túrázgatós all-rounder a magamfajta kényelmes és öreg egyedeknek. :)
Gondolom erre a célcsoportra lőtték be az áttételt is, nem a tempó volt az elsődleges.
Erre tippelek a koncepciója miatt.

Nem teszel fel inkabb valami narrow wide lanctanyert? Akkor kihasznalhatnad a teljes fogsort. 27,5-esen a 11-40-es fogsorral bevallalnek egy 32-es tanyert. Igaz, egy picit combosabb lenne a legkonnyebb attetel, vagy talan egy 30-as tanyer me'g jobb lenne, ha nem cel az 50 km/h feletti tekeres (:

Mar a 10-es rendszeren sem tudtam mit kezdeni azzal, hogy a 11-36-os fogsor melle tettek egy 40/30/22 fogszamu hajtomuvet a Nerve AL 7.9-re. Azt a hajtomuvet rogton lecsereltem egy 38/26-os XT-re, bar igy utolag jobb lett volna csak ket lanctanyert ratenni, egy 24-est es egy 38-ast. Neha azert soknak erzem ezt a 26-os kistanyert, foleg ha olyannal megyek egyutt, akinek ennel konnyebb attetele is van, mert akkor vagy kevesebb fordulattal porgethetek a legkonnyebb fokozatomban, vagy nyomhatom ahogy nekem kenyelmes, de akkor meg gyorsabb leszek... Ja, meg a kormanyra rafekvos emelkedokon keves a 26x36-os legkonnyebb attetel, persze erosodhetnek is.


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1784
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás
[quote name="arn" post="1224871" timestamp="1473612829"azt hittem, hogy a cxszel leszek hatranyban, mert ott 33:32 a legkisebb attetelem (montin 22:40 - ami eleg vicces)[/quote]

Nem teszel fel inkabb valami narrow wide lanctanyert? Akkor kihasznalhatnad a teljes fogsort. 27,5-esen a 11-40-es fogsorral bevallalnek egy 32-es tanyert. Igaz, egy picit combosabb lenne a legkonnyebb attetel, vagy talan egy 30-as tanyer me'g jobb lenne, ha nem cel az 50 km/h feletti tekeres (:

Mar a 10-es rendszeren sem tudtam mit kezdeni azzal, hogy a 11-36-os fogsor melle tettek egy 40/30/22 fogszamu hajtomuvet a Nerve AL 7.9-re. Azt a hajtomuvet rogton lecsereltem egy 38/26-os XT-re, bar igy utolag jobb lett volna csak ket lanctanyert ratenni, egy 24-est es egy 38-ast. Neha azert soknak erzem ezt a 26-os kistanyert, foleg ha olyannal megyek egyutt, akinek ennel konnyebb attetele is van, mert akkor vagy kevesebb fordulattal porgethetek a legkonnyebb fokozatomban, vagy nyomhatom ahogy nekem kenyelmes, de akkor meg gyorsabb leszek... Ja, meg a kormanyra rafekvos emelkedokon keves a 26x36-os legkonnyebb attetel, persze erosodhetnek is.

#1785
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a terepezes montival a sebessegrol szol, cxel meg arrol, hogy el tudsz e menni :)

 

amugy en minden montisnak kotelezoen eloirnam, baromi sokat lehet fejlodni altala. hajtastechnikaban, es lefele is - sokkal fokuszaltabbnak kell lenni, nem oldja meg a bringa helyetted a dolgokat. vagyis irom ugy, hogy montival joval nagyobb sebesseg kell a hasonlo elmenyfaktorhoz.

 

most furcsa is volt, hogy szinte pontosan az tortenik lefele, amit en szeretnek - arra megy a bringa, es csak rajtam mulik, hogy merre :D egy ideig szerintem jegelem is a droppos temat, mert annyira csuklobol old meg mindent, hogy meg nagyon messze a hatar a masik utan. foleg, hogy cx bringan semislicket hasznalok, itt ahhoz kepest vegtelennek tunik a tapadas, es tenyleg az iranyitasra fokuszalhat az ember, nem arra, hogy megmaradjon a bringan a koves-gyokeres reszeken. majd ha kicsit visszarazodom, majd megcsinalom megint a tesztet.



#1786
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás
Ugyanez a tapasztalata más ismerőseimnek is. A túl nagy áttétel sem jó feltételenül, ahol a CX-szel felmész ott a montival lassabb leszel pontosan az általad is említettek miatt. A CX hajtása hatékonyabb. Ahol felfelé előnyös a vastag gumi, az összteló és az ilyen rövid áttétel ott viszont már komoly gondban lennél a CX-szel. Ilyen pl. Szentendre mellett a Kő-hegyre vivő út. Nekem legalábbis az nem tűnik CX barátnak, de én nem tudok terepen tekerni. :)

Szepy_lc8 módosította - 2016. szeptember 11. - 19:18

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1787
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

osszevetettem a stravan a ket bringas teljesitmenyemet... hat cxel felfele joval gyorsabb, az ilyen enyhen lankas csikicsukikon is a cx gyorsabb, egyedul a meredekebb lejtokon voltam a montival jobb :) persze ezek lightosabb terepek, csak nehol van nemi technikasabb resz (marmint cxel az, montival csak atrongyolok rajta).

 

bar ma nagyon az egekben volt a pulzusom, ha emelkedore neztem, 80% felett volt. azt hittem, hogy a cxel leszek hatranyban, mert ott 33:32 a legkisebb attetelem (montin 22:40 - ami eleg vicces), de meglepo modon a kisebb attetelekkel csak a sebessegem lett kisebb, a pulzusom nem. cxet lehet erobol tekerni alacsony fordulaton (40rpm), montit nem igazan, mert elmozogja a felfuggesztes/gumi.



#1788
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

90/190nel jarok :) ez egy rombolo, igy a cx utan.


  • Szepy_lc8 kedveli ezt

#1789
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Persze, nem az elso ossztelosom (ha jol szamolom az otodik), es eleg haklis is vagyok az osszehangolasra. csillapitas es kompresszio nelkul allitom. Mindegy, egyelore beallitottam a fox sulyajanlasara - 90/175, aztan meglatom.


arn módosította - 2016. szeptember 11. - 15:32


#1790
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

A merevhátúmra meg a Nerve-re TranzX-et vettem ami nehezebb mint a Reverb de megbízhatóan mûködik és csak 109€ volt.
Súly egy bizonyos mértékig nem zavar, pedállal 14kg nekem teljesen megfelel, jobban erôsödök :)

Neztem en is azt a tranzx nyeregcsovet, de tul sok infot nem talaltam, igy inkabb nem mertem bevallalni. Tenyleg semmi gond nincs egyikkel sem?


megjott! hude elszoktam rola, hogy ezen ennyimindent kell allitgatni.
 
hat ezek hulyek :D
 
http://www.ridefox.c...bike&c=sagsetup

Tenyleg, hogy-hogy szombaton erkezett meg a bringad? Ausztriaban szombaton is kiszallit a UPS?

(dejo, hogy addig szerkesztgettem az elozo hozzaszolasom, mig sikerult a valaszra nyomnom...)

blash módosította - 2016. szeptember 11. - 15:18


#1791
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Kar, hogy a 2017-esek joval dragabbak :)

Dragabbak, nem is ertem, hogy miert erne meg. Inkabb azt sajnalom, hogy az uj Fox Transfer nyeregcsovek dragak Europaban, pedig az Usaban kb. 265 + 65 dollarba kerulnek. Az uj Reverb helyett, akkor inkabb az a 110 euros Tranzx (:

kinlodok a sag beallitassal... olyan valoszinutlenul alacsony ertekek adnak megfelelo saget, hogy az gyanus.

80 kilo melle - 110psi a tagban? ti mennyire allitjatok a nervet tagjat?
a villa kb jo (80-90 psi) - korabban is ennyi remlik, a tagra viszont 170 korul.

A beulest inkabb meroszalaggal allitsd, aszem 15-20% kozti erteket ajanl a fox. Ehhez nekem is jol tul kellett fujnom a fox altal ajanlott nyomasertekekhez kepest, pedig csak 65 kilo vagyok. Elol is, hatul is.

Tekergetted a visszaut gyorsasagat is?

Ezt a videot nezted?

ridefox.com/sagsetup

blash módosította - 2016. szeptember 11. - 15:09


#1792
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás
Tekerj esetleg vele egyet tesztként, de kicsit fújd előtte keményebbre és ott is figyeld az O gyűrűt egy szokásos terepen tekerve. Végülis az számít, hogy a te stílusod mellett a te terepeden mozogjon úgy ahogy te szeretnéd - idővel kitapasztalod, hogy nagyon eltérő terepen mennyit kell rajta módosítani, de az alap amit így kapsz ugyanúgy sokáig jó. Egyébként gondolom puhára (descent-re) állítottad a mérés előtt. :)
A gyári csak átlagolt ajánlás, lehet, hogy neked nem az jön be.

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1793
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

2014-es 8.9-es Nerve-en 110mm út mellett 100kg körül fújtam 190psi-re . Most már tudom, hogy az nagyon kevés volt, most 89kg-mal 260-at teszteltem, az meg az én tempómhoz már kissé kemény lett. 80kg körül 170-190 tűnik reálisnak, ahogy te is írod

 

de ilyenkor mi a rosseb van, be kell kopnia? azt tartom esetleg valoszinunek, hogy nehezen indul meg.

bar ugy neztem, hogy mozgattam elotte, es utana ultem vissza ra, igy elvileg be kell allnia.

 

az les bringa amugy 12.6kg, igy kicsit barokkos tulzas, az mesre irt 12.2 :) a 17es modellekre tobbet irnak, azt realisabbnak tartom - allithato nyeregcsovel lesz kb 13.


arn módosította - 2016. szeptember 11. - 13:27


#1794
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás
2014-es 8.9-es Nerve-en 110mm út mellett 100kg körül fújtam 190psi-re . Most már tudom, hogy az nagyon kevés volt, most 89kg-mal 260-at teszteltem, az meg az én tempómhoz már kissé kemény lett. 80kg körül 170-190 tűnik reálisnak, ahogy te is írod

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1795
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

kinlodok a sag beallitassal... olyan valoszinutlenul alacsony ertekek adnak megfelelo saget, hogy az gyanus.

 

80 kilo melle - 110psi a tagban? ti mennyire allitjatok a nervet tagjat?

a villa kb jo (80-90 psi) - korabban is ennyi remlik, a tagra viszont 170 korul.



#1796
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A 2013 utániak A2 - fekete a "hollander" rajtuk, az A1 ezüst volt. Az 2017-es modellek B1 - az üléscsô becsúszójának a tetején az ülésbilincs alatt körbe arany reverb felirat.


Kar, hogy a 2017esek joval dragabbak :)

#1797
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Ezeket a reverb verziokat honnan lehet tudni?


A 2013 utániak A2 - fekete a "hollander" rajtuk, az A1 ezüst volt. Az 2017-es modellek B1 - az üléscsô becsúszójának a tetején az ülésbilincs alatt körbe arany reverb felirat.

#1798
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Az új RS Reverb (B1) állítólag megbízhatóbb mint a régi. Az enyémnek (A2) már új korában is volt fél centi sag-je, majd idény végén visszaküldöm. A merevhátúmra meg a Nerve-re TranzX-et vettem ami nehezebb mint a Reverb de megbízhatóan mûködik és csak 109€ volt.
Súly egy bizonyos mértékig nem zavar, pedállal 14kg nekem teljesen megfelel, jobban erôsödök :)


Ezeket a reverb verziokat honnan lehet tudni?

#1799
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

megjott! hude elszoktam rola, hogy ezen ennyimindent kell allitgatni.

 

hat ezek hulyek :D

 

http://www.ridefox.c...bike&c=sagsetup



#1800
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

hat ez gyors volt ^_^

Mindig ezek a faking leghosszabb napok. Méghogy a D-Day... ;)


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016