Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3129 hozzászólás a témában

#1761
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

A vastag gumiszalagot nem a gettotubelesshez talaltak ki? Ennyire gyanitom nem rossz a helyzet :)

Egy rocket ront lehet kiprobalok rajta, bar tetszik lefele ez a mk ii gumi, nagyon hatarozott, es pontosan iranyithato.

nem. direkt rákérdeztem, és azt mondták csak az ust felnihez nem kell.

és ha jól értelmeztem az ő gettó megoldásuk (az a készlet amin a szelep rá volt applikálva a gumiszlagra, meg is szűnik)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1762
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A vastag gumiszalagot nem a gettotubelesshez talaltak ki? Ennyire gyanitom nem rossz a helyzet :)

Egy rocket ront lehet kiprobalok rajta, bar tetszik lefele ez a mk ii gumi, nagyon hatarozott, es pontosan iranyithato.

#1763
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

1. tessék megnézni

2. DT felnik kevésbé passzentosak, mint pl. a ZTR. Értsd: kisebb a belső átmérő, lötyögősebb rajtuk a legtöbb külső

 

+1 réteg felniszalag = passzentosabb felni - külső kapcsolat

ja Joe's nak az új tubeless kitjeiben is van a sárga szigszalag (ami kb ugyanaz mint a stans,wtb etc)  mellett egy vastag gumi szalag.

kb ugyane célból.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1764
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.302 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

1. tessék megnézni

2. DT felnik kevésbé passzentosak, mint pl. a ZTR. Értsd: kisebb a belső átmérő, lötyögősebb rajtuk a legtöbb külső

 

+1 réteg felniszalag = passzentosabb felni - külső kapcsolat



#1765
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Ok :) nem tudom milyen szalag van alatta, meg nem szedtem szet. De a felniszalagnak mi koze van a gumi lefordulasahoz?

#1766
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.302 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

a dt m1700 meg kell stans yellow felniszalag, vagy jo, ahogy gyarilag jon? a gyarto szerint tubeless a szalag...

Fekete ragasztott szalag, rajta "tubeless ready" felirat? :)

 

100$-os trükk: +1 réteg Stans szalagot tekerj még körbe rajta. Máskülönben szenvedős lesz a tubeless(-ready) külső felrakása, továbbá alacsony nyomáson könnyebben lefordulhat. Dt-vel már láttam ilyet. Pontosabban ilyet IS. ;)



#1767
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Én tekertem rá Stans szalagot.



#1768
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a dt m1700 meg kell stans yellow felniszalag, vagy jo, ahogy gyarilag jon? a gyarto szerint tubeless a szalag...



#1769
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Basszus napon voltam egész nap megárthatott a meleg... :) 10bar-nál van a 25% sag ami 145psi nem 110... a többi úgy van ahogy írtam... :)


Nah az mar elkepzelheto :)

#1770
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

de nem mindenki akar fejlődni :)
csak szimplán örömből bringázni
nekem pl rophadtul nem lenne élvezet hogy elpattogó hátsó kerékkel tudom e abszolválni az etapot vagy lefejelem az öreg tölgyet
 
így majd egy év kihagyás utáni első bringázás ,  ismét arra jutottam, ha pénz nem számít helyzetbe kerülök, sose lesz többet merevfarú bringám még aszfaltra sem
 
na on


Pedig egy cx geppel baromi jo terepezni :)

#1771
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

a csillapitas tesztelesere ugyanaz a modszer, mint amit irtam :) de amugy erezni is, hogy rendesen ossze van e hangolva az eleje es a hatulja, ha keresel egy gyokeret, vagy vmi kiallo dolgot, es athajtasz rajta ulve tobbszor - erezni, hogy mennyire "ut" az eleje es a hatulja. ha hasonlo erzest ad, akkor lesz jo. en ezekkel a modszerekkel szoktam finomhangolni (a sagbeallitas utan). csak epp ez a fura, hogy az elejere jo saget, kapok, a hatuljara ezzel a modszerrel kapott sag egyszeruen nincs osszhangban a bringa mozgasaval - legalabbis az eddigi tapasztalataim szerint.

 

mivel az utobbi idokben merev bringakat hasznalok lehet amugy is hianyolom a tobb visszajelzest a bringatol, hogy mi van a kerekek alatt, illetve azt is utalom, ha pogozik feleslegesen. menet kozben meg a 175 is kevesnek tunt.

 

de majd probalgatom tobbet.

Basszus napon voltam egész nap megárthatott a meleg... :) 10bar-nál van a 25% sag ami 145psi nem 110... a többi úgy van ahogy írtam... :)



#1772
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a csillapitas tesztelesere ugyanaz a modszer, mint amit irtam :) de amugy erezni is, hogy rendesen ossze van e hangolva az eleje es a hatulja, ha keresel egy gyokeret, vagy vmi kiallo dolgot, es athajtasz rajta ulve tobbszor - erezni, hogy mennyire "ut" az eleje es a hatulja. ha hasonlo erzest ad, akkor lesz jo. en ezekkel a modszerekkel szoktam finomhangolni (a sagbeallitas utan). csak epp ez a fura, hogy az elejere jo saget, kapok, a hatuljara ezzel a modszerrel kapott sag egyszeruen nincs osszhangban a bringa mozgasaval - legalabbis az eddigi tapasztalataim szerint.

 

mivel az utobbi idokben merev bringakat hasznalok lehet amugy is hianyolom a tobb visszajelzest a bringatol, hogy mi van a kerekek alatt, illetve azt is utalom, ha pogozik feleslegesen. menet kozben meg a 175 is kevesnek tunt.

 

de majd probalgatom tobbet.



#1773
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

tudom hogyan kellene beallitani, mar volt par fele ossztelosom - 110en hintalo lenne az egesz, a hatulja mozogna el mindent. 110es psi kb 50 kilos embereknek jo kiindulasi alap, a fox ennel a beallitasnal szinte teljesen nyitott reboundot javasol. nem veletlenul skalazzak 100-300ig, a mi sulyunknal vhol kozepen lenne a megoldas.

 

DPS-rebound-setup.jpg

110psi-nál van 25% sag, ennyi, ezért oda állítom, a Strive-omon a Monarch Plus-al 300psi-nál van 25% sag. Mivel nagy a légkamra ezért lineáris és végigszalad az útján amihez nem kell túl nagy erôhatás, itt jönnek be a "bottomless token"-ek, azokkal lehet hangolni hogy az összenyomás hogyan változzon, keményedjen fel a rugóút hosszában. Ettôl függetlenül mindenki oda állítja ahova akarja, nekem 175-nél kb merevhátú lenne, annak nem látom értelmét. A csillapításnál ha kissebb a rugóerô kevesebb csillapításnak is elégnek kell lenni, ezt mutatja a táblázat is.

 

A legjobb videók a témában amit eddig láttam
progresszivitás:
https://www.youtube....h?v=l8VGEh3IbO8

 

csillapítás:
https://www.youtube....h?v=BiHQd4mzl3Y



#1774
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

tudom hogyan kellene beallitani, mar volt par fele ossztelosom - 110en hintalo lenne az egesz, a hatulja mozogna el mindent. 110es psi kb 50 kilos embereknek jo kiindulasi alap, a fox ennel a beallitasnal szinte teljesen nyitott reboundot javasol. nem veletlenul skalazzak 100-300ig, a mi sulyunknal vhol kozepen lenne a megoldas.

 

szerintem probald ki tobbel, terepen.

 

DPS-rebound-setup.jpg


arn módosította - 2016. szeptember 12. - 17:34


#1775
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

erdekes, amit irsz... en 175re fujtam alapbol, de ugy ereztem, hogy keves, tul progressziv a hatulja az elejehez kepest, akarmekkora is a sag.  gyk, en most ugy allitottam be, hogy a villa a gyari ajanlas alapjan van - a hatuljat meg hozzaigazitom. a hatso resz csillapitasa nekem ugy a legjobb, ha rahuppanva nem hintazik. tehat egyszer mozog le, nagyjabol fel.

 

szerintem epp ezert nem tudod rendesen beallitani, mert a visszacsillapitassal akarod ellensulyozni, hogy tulmozogja a dolgokat.

Háát az nem egészen úgy van ahogy írtad. A sag-ot nem "akármekkorára" kell állítani hanem 20-30% közé a kompresszió teljesen nyitott állapotában, hogy közte hová az személyes preferencia. Én 25-re állítom, és a 110psi-nál van. Ha 175-re fújnám szerintem 5% sag sem lenne, kb merevhátúvá válna. :) A visszarugózási csillapítás esetében is az ellenkezôje lenne, mert a nagyobb nyomáson az erôsebb "rugó" még gyorsabban rúgná vissza a hátulját ugyanannál a csillapítási beállításnál, és nekem teljesen lelassítva túl gyors.

A progresszivításnak amúgy a nyomáshoz nincs sok köze, illetve a progresszió hiányát nagyobb nyomással/kissebb sag-al tudod kompenzálni de ilyenkor a rugóút elején nem fog semmit kimozogni. Gyárilag a rugóstagokat és a villákat inkább lineárisra csinálják - ez nagy térfogatú légkamrát jelent -  mert azt tudod hangolni a "bottomless token"-ekkel. Ha raksz bele megfelelô mennyiségût akkor kissebb nyomással a rugóút elején finomabban, érzékenyebben mozog de ahogy megy mélyebbre a rugóútban a kissebb légkamra térfogat miatt egyre jobban felkeményedik és nehezebben koppan be. Így a lieárisból lehet progresszívet csinálni ha azt akarsz, fordítva viszont nem lenne lehetséges, csak a légkamra cseréjével.



#1776
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Nerve 7.9 2016 - én is 80 kiló vagyok és nekem a tagban 110psi-al van 25% sag (az enduróban rs monarch plus debonair 300psi) , azt mondjuk nem is néztem mennyit ajánl a Fox. A gondom csak ott van hogy a tag nagyon lineáris, pedálon állva lazán bekoppantom, de ha keméyebbre fújom akkor meg nem dolgozik rendesen az elején. Ha otthon leszek rakok bele légkamra térfogat csökkentôt ami progresszívabbá teszi - csak ~45€ a szett hozzá. A villa 70-72psi-al OK de lehet hogy abba is megy egy token, abba legalább olcsó.

 

Ami viszont jelenleg megoldhatatlan problémának tûnik az az, hogy a visszarugózási csillapítást nem tudom lelassítani annyira amennyire szeretném. A két végállás között érezhetô a különbség, de a leglassabb állásban is túl gyorsan jön vissza, nem tudom hogy mindenkinek ilyen-e vagy hibás a rugóstag?

erdekes, amit irsz... en 175re fujtam alapbol, de ugy ereztem, hogy keves, tul progressziv a hatulja az elejehez kepest, akarmekkora is a sag.  gyk, en most ugy allitottam be, hogy a villa a gyari ajanlas alapjan van - a hatuljat meg hozzaigazitom. a hatso resz csillapitasa nekem ugy a legjobb, ha rahuppanva nem hintazik. tehat egyszer mozog le, nagyjabol fel.

 

szerintem epp ezert nem tudod rendesen beallitani, mert a visszacsillapitassal akarod ellensulyozni, hogy tulmozogja a dolgokat.



#1777
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

kinlodok a sag beallitassal... olyan valoszinutlenul alacsony ertekek adnak megfelelo saget, hogy az gyanus.

 

80 kilo melle - 110psi a tagban? ti mennyire allitjatok a nervet tagjat?

a villa kb jo (80-90 psi) - korabban is ennyi remlik, a tagra viszont 170 korul.

Nerve 7.9 2016 - én is 80 kiló vagyok és nekem a tagban 110psi-al van 25% sag (az enduróban rs monarch plus debonair 300psi) , azt mondjuk nem is néztem mennyit ajánl a Fox. A gondom csak ott van hogy a tag nagyon lineáris, pedálon állva lazán bekoppantom, de ha keméyebbre fújom akkor meg nem dolgozik rendesen az elején. Ha otthon leszek rakok bele légkamra térfogat csökkentôt ami progresszívabbá teszi - csak ~45€ a szett hozzá. A villa 70-72psi-al OK de lehet hogy abba is megy egy token, abba legalább olcsó.

 

Ami viszont jelenleg megoldhatatlan problémának tûnik az az, hogy a visszarugózási csillapítást nem tudom lelassítani annyira amennyire szeretném. A két végállás között érezhetô a különbség, de a leglassabb állásban is túl gyorsan jön vissza, nem tudom hogy mindenkinek ilyen-e vagy hibás a rugóstag?



#1778
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Nem teszel fel inkabb valami narrow wide lanctanyert? Akkor kihasznalhatnad a teljes fogsort. 27,5-esen a 11-40-es fogsorral bevallalnek egy 32-es tanyert. Igaz, egy picit combosabb lenne a legkonnyebb attetel, vagy talan egy 30-as tanyer me'g jobb lenne, ha nem cel az 50 km/h feletti tekeres (:

Mar a 10-es rendszeren sem tudtam mit kezdeni azzal, hogy a 11-36-os fogsor melle tettek egy 40/30/22 fogszamu hajtomuvet a Nerve AL 7.9-re. Azt a hajtomuvet rogton lecsereltem egy 38/26-os XT-re, bar igy utolag jobb lett volna csak ket lanctanyert ratenni, egy 24-est es egy 38-ast. Neha azert soknak erzem ezt a 26-os kistanyert, foleg ha olyannal megyek egyutt, akinek ennel konnyebb attetele is van, mert akkor vagy kevesebb fordulattal porgethetek a legkonnyebb fokozatomban, vagy nyomhatom ahogy nekem kenyelmes, de akkor meg gyorsabb leszek... Ja, meg a kormanyra rafekvos emelkedokon keves a 26x36-os legkonnyebb attetel, persze erosodhetnek is.

Nekem is pont az van, 2016-os Nerve 7.9. Azt hittem egybôl ledobom mert már 3 éve 1x10/11-el nyomom az endurókon de meglepetésemre semmi gondom vele, az új side swing elsô váltó kegyetlen jól vált és kevesebbet váltok vele mintha 2x10 lenne. A 30-as középsô tányérat használom 80%-ban, durvább felfeléken néha jól jön a 22, aszfalton meg a 40 és az egész illik a gép karakterisztikájához. Gyakorlatijlag ugyanaz azt az áttételt adja mint a 24-32-42 a 26"-osokon.



#1779
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

megneztem, hogy skalazodtak sebessegre az utobbi bringaim (80as pedalfordulat):

 

specialized stumpjumper fsr 2010 (140mm ossztelos)

3x9

7.0km/h - 40.6km/h

 

giant xtc 1 29er 2011 (ht)

2x10

6.8km/h - 36.3km/h

 

fixie inc floater 2013

ss

27.7km/h

 

giant tcx slr 2 2014 (cx)

2x10

12.5km/h - 43.6km/h

 

giant tcx slr 1 2015 (cx)

2x11

10.8km/h - 43.6km/h

 

canyon nerve al 8.0 (120mm ossztelos)

3x11

5.8km/h - 38.2km/h

 

ez alapjan valoban kicsit tullottek a dolgot... talan a regi 3x9 volt a legegeszsegesebb atfogas montin.



#1780
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

a terepezes montival a sebessegrol szol, cxel meg arrol, hogy el tudsz e menni :)

 

amugy en minden montisnak kotelezoen eloirnam, baromi sokat lehet fejlodni altala. hajtastechnikaban, es lefele is - sokkal fokuszaltabbnak kell lenni, nem oldja meg a bringa helyetted a dolgokat. vagyis irom ugy, hogy montival joval nagyobb sebesseg kell a hasonlo elmenyfaktorhoz.

 

most furcsa is volt, hogy szinte pontosan az tortenik lefele, amit en szeretnek - arra megy a bringa, es csak rajtam mulik, hogy merre :D egy ideig szerintem jegelem is a droppos temat, mert annyira csuklobol old meg mindent, hogy meg nagyon messze a hatar a masik utan. foleg, hogy cx bringan semislicket hasznalok, itt ahhoz kepest vegtelennek tunik a tapadas, es tenyleg az iranyitasra fokuszalhat az ember, nem arra, hogy megmaradjon a bringan a koves-gyokeres reszeken. majd ha kicsit visszarazodom, majd megcsinalom megint a tesztet.

de nem mindenki akar fejlődni :)

csak szimplán örömből bringázni

nekem pl rophadtul nem lenne élvezet hogy elpattogó hátsó kerékkel tudom e abszolválni az etapot vagy lefejelem az öreg tölgyet

 

így majd egy év kihagyás utáni első bringázás ,  ismét arra jutottam, ha pénz nem számít helyzetbe kerülök, sose lesz többet merevfarú bringám még aszfaltra sem

 

na on


Bikertigger módosította - 2016. szeptember 12. - 09:38

  • Kisherceg és 950sm07 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való