Pedál: Köszönöm a tanácsot, kipróbáltam végre normálisabb körülmények között is, nagyon bejött ez óccókínai műanyag platform. Jó nagy, ami 46-os lábbal, 47-es cipőkkel nem hátrány. A rendes tüskék jól tartják a cipő talpát, nem egy lecsúszós fajta, pedig nem speckó a cipő - csak egy olcsó, aránylag sima talpú sportcipő.
Tegnap eléggé váratlan dolog történt, kíváncsi vagyok mennyire gyakori.
Dobogókőről lefelé a kéken jöttünk, azon is van pár kisebb kavics. Éppen éreztem magamban az erőt, így gyakorlásképpen párat igyekeztem megugrani. Az egyik után hangos és pár másodpercig tartó éles recsegést hallottam. Az aszfaltra leérve megnéztem, de sehol semmi felütés, nem értettem a dolgot. Utána már csak az aszfalton tekertem a Kisrigóig, de a lánc folyamatosan ciripelt hátul, mint amikor rosszul van beállítva az első váltó. Már azt hittem valahogy a bovden állítódott el (mondjuk a hátsó rugóstag max félig ült össze, meg amúgy is XT Shadow + - merevítős a hátsó váltóm), de hiába állítgattam menet közben, ciripelt végig.
Meguntam, megnéztem jobban. Az alsó váltógörgő műanyag "futófelülete" lepattant a fém csapágy részről pár mm-t az egyik oldalon - ettől imbolygott a műanyag rész és a lánc néha beleért a kanálba. Kézzel vissza tudtam pattintani a műanyagot, utána már nem volt vele gond.
Ez mennyire gyakori? Görgő most már cserés, mert legközelebb ez még könnyebben megtörténhet?