Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3139 hozzászólás a témában

#1461
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ugy latszik olyan mint a velo, kalloy, stb - nem foglalkozik nagyon a kulon ertekesitessel, beszallito. a giant is tranzx.

 

nem aruljak kulon? a bikediscounton nem nagyon akar a szallitmany beerkezni...


arn módosította - 2017. május 03. - 09:20


#1462
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

ezt en sem gondoltam volna, csak meglepett, hogy mintha ratalaltak volna arra, hogy mennyit dicsered a tranzx nyeregcsovet (:

Ja, lehet :)



#1463
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Gondolom nem állnak neki üléscsövet fejleszteni, TranzX teljesen jó fôleg az új ami könnyebb is.


ezt en sem gondoltam volna, csak meglepett, hogy mintha ratalaltak volna arra, hogy mennyit dicsered a tranzx nyeregcsovet (:

#1464
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

A Spectal AL 5.0 EX most épp 1800 euró. 150 mm-es Iridium nyeregcsővel, ami meglepett, hogy saját állítható nyeregcsövük is van már, de a manuálban említenek JD-YSP07 gyáriszámot, ami meg Tranz-X.

Igen, nézem folyamatosan, mert ilyet szeretnék venni.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1465
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

A Spectal AL 5.0 EX most épp 1800 euró. 150 mm-es Iridium nyeregcsővel, ami meglepett, hogy saját állítható nyeregcsövük is van már, de a manuálban említenek JD-YSP07 gyáriszámot, ami meg Tranz-X.

Gondolom nem állnak neki üléscsövet fejleszteni, TranzX teljesen jó fôleg az új ami könnyebb is.



#1466
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Spectral modellt használ valaki?

 

Milyen a Sram 1 * 11-es rendszere?

 

A Spectal AL 5.0 EX most épp 1800 euró. 150 mm-es Iridium nyeregcsővel, ami meglepett, hogy saját állítható nyeregcsövük is van már, de a manuálban említenek JD-YSP07 gyáriszámot, ami meg Tranz-X.



#1467
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Spectral-t nem, Sram 1x11-et igen - X01/X1 mix, teljesen jó.

Köszi.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1468
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Spectral modellt használ valaki?

 

Milyen a Sram 1 * 11-es rendszere?

Spectral-t nem, Sram 1x11-et igen - X01/X1 mix, teljesen jó.



#1469
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Spectral modellt használ valaki?

 

Milyen a Sram 1 * 11-es rendszere?


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1470
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Menetes csapágyakat érdemes kiszedni, bezsírozni a menetes részt, pedál meneteket szintúgy.


A emlekeim szerint a csapagyak menetei gyarilag zsirozottak, szal kis esellyel raktak ossze nelkule. Amugy a bringas menetek nagy reszere igaz, amit irsz :)

arn módosította - 2017. április 17. - 08:53


#1471
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Azzal a muanyag tekerovel huzod ossze a ket oldalt, olyan, mint az ahead stucninal az osszehuzo sapka. A hajtomu rogzitese is pont ezen az elven mukodik. A csapagyak, ha menetesek felesleges kiszedni uj bringanal, a pressfithez meg szerszam kell.

Menetes csapágyakat érdemes kiszedni, bezsírozni a menetes részt, pedál meneteket szintúgy.



#1472
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Azzal a muanyag tekerovel huzod ossze a ket oldalt, olyan, mint az ahead stucninal az osszehuzo sapka. A hajtomu rogzitese is pont ezen az elven mukodik. A csapagyak, ha menetesek felesleges kiszedni uj bringanal, a pressfithez meg szerszam kell.

#1473
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

A 21-es valtotartofulet nem probalta valaki lecserelni direkt mountosra? Ezt: 

 

c15f495fe690163103e9c9cc39b00.jpg

 

 

Ilyen Syntace X-12-re:

 

Syntace-X-12-Schaltauge-black-type-1-dir

 

 

Arra nem is sikerult rajonnom, hogy nekem most type 1 (117082) vagy 2 (116832) kene. Haszna nem sok lenne, csak annyi, hogy eggyel kevesebb csavar lenne a hatsovaltonal.

 

A Syntace oldalan talalt pdf szerint, a typ I-es lehet a 21-es ful.  

 

syntace_x-12_hangers_502_px1200.png



#1474
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

Eloszor nem szednem, hanem csak megtorolnem ronggyal vagy papirtorlovel a hajtokar es a csapagyak kozt. Letisztitottad a nyeregcso legtetejen levo ket fuggoleges rest is? Es csak tekeres kozben hallod azt a hangot? 

 

Egy 5-os imbuszkulcs kell csak a hajtokar kiszedesehez, az a muanyag bizbasz kitekero felesleges, mint ez a Shimano TL-FC16. Eleg csak egy ujjal betekerni, mer amugy sem jo, ha tul szorosra tekered. Ha kiszeded a kart, akkor letorolgetve es atzsirozva tedd vissza, olaj nem jo erre. Ja, meg ravan irva a hajtokarra, hogy 12-14 Nm-rel huzd meg a ket imbuszcsavart, ez annyit jelent, hogy jol huzd meg, de azert ne tord bele a csavart.

 

 

A csapagy kiszerelest kihagyhatod, nem talaltam olyan videot, amin csak a hollowtech 2-es hajtokart szedik ki:

 

 

 

 

Csak tekerés közben hallom igen. Kiálltam a nyeregből akkor is sikerült kicsikarnom, de akkor nehezebben tudtam. Nem mindegy a hajtókarra adott nyomaték mértéke sem.

 

nekem volt olyan hogy  bringánál a szerelő kolléga nyomatékkulccsal meghúzta a hajtómű csavarjait előírás szerint, pár tíz kilcsi után veszettül katogott, utána kellett húzni utána rendben volt.

 

100 PSI vel amúgy megmozdul a reba  ?

 

A hajtómű csavarjai alatt azokra gondolsz amivel a középcsapágyra vannak rögzítve és imbusszal lehet szorítani?

 

 

A kattogast ezer dolog okozhatja... :) azert nem egyszeru tema, mert a vaz jol vezeti a hangot, es nem tudod a forrasat. csekkold vegig a nyomatekokat az egesz bringan.

 

 

Köszi, megnézem amit tudok. Egyedül tényleg ez a középrész ami nem igazán egyszerű számomra..



#1475
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A kattogast ezer dolog okozhatja... :) azert nem egyszeru tema, mert a vaz jol vezeti a hangot, es nem tudod a forrasat. csekkold vegig a nyomatekokat az egesz bringan.

#1476
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

nekem volt olyan hogy  bringánál a szerelő kolléga nyomatékkulccsal meghúzta a hajtómű csavarjait előírás szerint, pár tíz kilcsi után veszettül katogott, utána kellett húzni utána rendben volt.

 

100 PSI vel amúgy megmozdul a reba  ?


Bikertigger módosította - 2017. április 16. - 19:39

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1477
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

- Hajtókar/középcsapágy közé ment valami porszem és az súrlódik.

 

A nyeregcsőt gyorsan kikaptam és letisztítottam, sajnos nem oldotta meg a problémát, így a második, kicsit bosszantóbb eset állhat fent. 

SLX hajtókar és SLX integrált középcsapágy van a bringán.

 

Ilyet még soha nem szedtem szét. Kell-e ehhez bármilyen különleges szerszám, hogy szétszedjem és összerakjam?

Gondolom újra is kéne zsíroznom az ottani részt mikor áttörölgetem, mivel kéne azt bekenni? Jelenleg csak TF2 és Rohloff olajom van itthon, gondolom ezek közül egyik se jó oda.

 

Eloszor nem szednem, hanem csak megtorolnem ronggyal vagy papirtorlovel a hajtokar es a csapagyak kozt. Letisztitottad a nyeregcso legtetejen levo ket fuggoleges rest is? Es csak tekeres kozben hallod azt a hangot? 

 

Egy 5-os imbuszkulcs kell csak a hajtokar kiszedesehez, az a muanyag bizbasz kitekero felesleges, mint ez a Shimano TL-FC16. Eleg csak egy ujjal betekerni, mer amugy sem jo, ha tul szorosra tekered. Ha kiszeded a kart, akkor letorolgetve es atzsirozva tedd vissza, olaj nem jo erre. Ja, meg ravan irva a hajtokarra, hogy 12-14 Nm-rel huzd meg a ket imbuszcsavart, ez annyit jelent, hogy jol huzd meg, de azert ne tord bele a csavart.

 

 

A csapagy kiszerelest kihagyhatod, nem talaltam olyan videot, amin csak a hollowtech 2-es hajtokart szedik ki:

 

 

 

 

 

 

A 21-es valtotartofulet nem probalta valaki lecserelni direkt mountosra? Ezt: 

 

c15f495fe690163103e9c9cc39b00.jpg

 

 

Ilyen Syntace X-12-re:

 

Syntace-X-12-Schaltauge-black-type-1-dir

 

 

Arra nem is sikerult rajonnom, hogy nekem most type 1 (117082) vagy 2 (116832) kene. Haszna nem sok lenne, csak annyi, hogy eggyel kevesebb csavar lenne a hatsovaltonal.


blash módosította - 2017. április 16. - 19:15


#1478
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

A teleszkóppal kapcsolatban teljesen igazatok volt, csak nem tekertem rá teljesen a teló pumpát. Mai nap semmi se vesztett a nyomásból, minden perfekt volt e téren.

 

Ellenben kijött egy újabb probléma.  :angry:

 

Pedálozáskor minden csapás esetén kattog valami. 1 vagy 2 kattanás, magas hangú oylan aluminiumféle kattogás. Előző bringámon is hallottam ilyet, ott 2 lehetőség állt fent: 

- A nyeregcső szedett össze valami porszemet és az ment a váz és a nyeregcső közé. Esetleg a nyeregpálca szedett össze valami koszt.

- Hajtókar/középcsapágy közé ment valami porszem és az súrlódik.

 

A nyeregcsőt gyorsan kikaptam és letisztítottam, sajnos nem oldotta meg a problémát, így a második, kicsit bosszantóbb eset állhat fent. 

SLX hajtókar és SLX integrált középcsapágy van a bringán.

 

Ilyet még soha nem szedtem szét. Kell-e ehhez bármilyen különleges szerszám, hogy szétszedjem és összerakjam?

Gondolom újra is kéne zsíroznom az ottani részt mikor áttörölgetem, mivel kéne azt bekenni? Jelenleg csak TF2 és Rohloff olajom van itthon, gondolom ezek közül egyik se jó oda.



#1479
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
0 psinel beesne a telo a sajat sulya alatt.

#1480
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

És tényeg igazad volt :D Most betekertem és rendesen mutatta a 100 PSI-t. Reméljük holnapi nap végére és ennyit fogok látni. :)

Szuper! :)