Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3127 hozzászólás a témában

#1461
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

A 21-es valtotartofulet nem probalta valaki lecserelni direkt mountosra? Ezt: 

 

c15f495fe690163103e9c9cc39b00.jpg

 

 

Ilyen Syntace X-12-re:

 

Syntace-X-12-Schaltauge-black-type-1-dir

 

 

Arra nem is sikerult rajonnom, hogy nekem most type 1 (117082) vagy 2 (116832) kene. Haszna nem sok lenne, csak annyi, hogy eggyel kevesebb csavar lenne a hatsovaltonal.

 

A Syntace oldalan talalt pdf szerint, a typ I-es lehet a 21-es ful.  

 

syntace_x-12_hangers_502_px1200.png



#1462
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

Eloszor nem szednem, hanem csak megtorolnem ronggyal vagy papirtorlovel a hajtokar es a csapagyak kozt. Letisztitottad a nyeregcso legtetejen levo ket fuggoleges rest is? Es csak tekeres kozben hallod azt a hangot? 

 

Egy 5-os imbuszkulcs kell csak a hajtokar kiszedesehez, az a muanyag bizbasz kitekero felesleges, mint ez a Shimano TL-FC16. Eleg csak egy ujjal betekerni, mer amugy sem jo, ha tul szorosra tekered. Ha kiszeded a kart, akkor letorolgetve es atzsirozva tedd vissza, olaj nem jo erre. Ja, meg ravan irva a hajtokarra, hogy 12-14 Nm-rel huzd meg a ket imbuszcsavart, ez annyit jelent, hogy jol huzd meg, de azert ne tord bele a csavart.

 

 

A csapagy kiszerelest kihagyhatod, nem talaltam olyan videot, amin csak a hollowtech 2-es hajtokart szedik ki:

 

 

 

 

Csak tekerés közben hallom igen. Kiálltam a nyeregből akkor is sikerült kicsikarnom, de akkor nehezebben tudtam. Nem mindegy a hajtókarra adott nyomaték mértéke sem.

 

nekem volt olyan hogy  bringánál a szerelő kolléga nyomatékkulccsal meghúzta a hajtómű csavarjait előírás szerint, pár tíz kilcsi után veszettül katogott, utána kellett húzni utána rendben volt.

 

100 PSI vel amúgy megmozdul a reba  ?

 

A hajtómű csavarjai alatt azokra gondolsz amivel a középcsapágyra vannak rögzítve és imbusszal lehet szorítani?

 

 

A kattogast ezer dolog okozhatja... :) azert nem egyszeru tema, mert a vaz jol vezeti a hangot, es nem tudod a forrasat. csekkold vegig a nyomatekokat az egesz bringan.

 

 

Köszi, megnézem amit tudok. Egyedül tényleg ez a középrész ami nem igazán egyszerű számomra..



#1463
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A kattogast ezer dolog okozhatja... :) azert nem egyszeru tema, mert a vaz jol vezeti a hangot, es nem tudod a forrasat. csekkold vegig a nyomatekokat az egesz bringan.

#1464
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.258 hozzászólás

nekem volt olyan hogy  bringánál a szerelő kolléga nyomatékkulccsal meghúzta a hajtómű csavarjait előírás szerint, pár tíz kilcsi után veszettül katogott, utána kellett húzni utána rendben volt.

 

100 PSI vel amúgy megmozdul a reba  ?


Bikertigger módosította - 2017. április 16. - 19:39

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1465
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

- Hajtókar/középcsapágy közé ment valami porszem és az súrlódik.

 

A nyeregcsőt gyorsan kikaptam és letisztítottam, sajnos nem oldotta meg a problémát, így a második, kicsit bosszantóbb eset állhat fent. 

SLX hajtókar és SLX integrált középcsapágy van a bringán.

 

Ilyet még soha nem szedtem szét. Kell-e ehhez bármilyen különleges szerszám, hogy szétszedjem és összerakjam?

Gondolom újra is kéne zsíroznom az ottani részt mikor áttörölgetem, mivel kéne azt bekenni? Jelenleg csak TF2 és Rohloff olajom van itthon, gondolom ezek közül egyik se jó oda.

 

Eloszor nem szednem, hanem csak megtorolnem ronggyal vagy papirtorlovel a hajtokar es a csapagyak kozt. Letisztitottad a nyeregcso legtetejen levo ket fuggoleges rest is? Es csak tekeres kozben hallod azt a hangot? 

 

Egy 5-os imbuszkulcs kell csak a hajtokar kiszedesehez, az a muanyag bizbasz kitekero felesleges, mint ez a Shimano TL-FC16. Eleg csak egy ujjal betekerni, mer amugy sem jo, ha tul szorosra tekered. Ha kiszeded a kart, akkor letorolgetve es atzsirozva tedd vissza, olaj nem jo erre. Ja, meg ravan irva a hajtokarra, hogy 12-14 Nm-rel huzd meg a ket imbuszcsavart, ez annyit jelent, hogy jol huzd meg, de azert ne tord bele a csavart.

 

 

A csapagy kiszerelest kihagyhatod, nem talaltam olyan videot, amin csak a hollowtech 2-es hajtokart szedik ki:

 

 

 

 

 

 

A 21-es valtotartofulet nem probalta valaki lecserelni direkt mountosra? Ezt: 

 

c15f495fe690163103e9c9cc39b00.jpg

 

 

Ilyen Syntace X-12-re:

 

Syntace-X-12-Schaltauge-black-type-1-dir

 

 

Arra nem is sikerult rajonnom, hogy nekem most type 1 (117082) vagy 2 (116832) kene. Haszna nem sok lenne, csak annyi, hogy eggyel kevesebb csavar lenne a hatsovaltonal.


blash módosította - 2017. április 16. - 19:15


#1466
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

A teleszkóppal kapcsolatban teljesen igazatok volt, csak nem tekertem rá teljesen a teló pumpát. Mai nap semmi se vesztett a nyomásból, minden perfekt volt e téren.

 

Ellenben kijött egy újabb probléma.  :angry:

 

Pedálozáskor minden csapás esetén kattog valami. 1 vagy 2 kattanás, magas hangú oylan aluminiumféle kattogás. Előző bringámon is hallottam ilyet, ott 2 lehetőség állt fent: 

- A nyeregcső szedett össze valami porszemet és az ment a váz és a nyeregcső közé. Esetleg a nyeregpálca szedett össze valami koszt.

- Hajtókar/középcsapágy közé ment valami porszem és az súrlódik.

 

A nyeregcsőt gyorsan kikaptam és letisztítottam, sajnos nem oldotta meg a problémát, így a második, kicsit bosszantóbb eset állhat fent. 

SLX hajtókar és SLX integrált középcsapágy van a bringán.

 

Ilyet még soha nem szedtem szét. Kell-e ehhez bármilyen különleges szerszám, hogy szétszedjem és összerakjam?

Gondolom újra is kéne zsíroznom az ottani részt mikor áttörölgetem, mivel kéne azt bekenni? Jelenleg csak TF2 és Rohloff olajom van itthon, gondolom ezek közül egyik se jó oda.



#1467
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
0 psinel beesne a telo a sajat sulya alatt.

#1468
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

És tényeg igazad volt :D Most betekertem és rendesen mutatta a 100 PSI-t. Reméljük holnapi nap végére és ennyit fogok látni. :)

Szuper! :)



#1469
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

Tekerd csak, azt kézzel nem fogod megszakítani az tuti. :)

És tényeg igazad volt :D Most betekertem és rendesen mutatta a 100 PSI-t. Reméljük holnapi nap végére és ennyit fogok látni. :)



#1470
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Pedig tényleg úgy érzem, hogy ha beljebb tekerem akkor már a menetet szedem szét annyira szorul. Azért annyira nem olcsó játék :D

Tekerd csak, azt kézzel nem fogod megszakítani az tuti. :)



#1471
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

Nem éri el a szelepnek a tûjét valami miatt. Tekerj még rajta... :)

Pedig tényleg úgy érzem, hogy ha beljebb tekerem akkor már a menetet szedem szét annyira szorul. Azért annyira nem olcsó játék :D

 

 

mongy az a 150 psi elég horror. 200 kiló vagy ?

 

Nem, dehogy. Csak ki akartam próbálni mennyit enged (a telóra 200 van ráírva). Egyébként 100 PSI kell kb. a 75 kilómhoz. 



#1472
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.258 hozzászólás

Újra itt! :)

 

Kevésbé jó hírekkel :\

 

Most tudtam csak igazán kipróbálni a Canyont éles körülmények között (terepen) és most olyan jelenséget vettem észre, mintha engedné a levegőt a teleszkópom. Egy 2015-ös Rock Shox Rebáról van szó. A Canyon által küldött telópumpával fújom fel, ami mondjuk nem tudom mennyire jó, a korábbi XLC pumpám jobbnak érzem, de az nincs már meg. Ki-be tekeréskor nem tudom mennyi levegőt veszít, de talán az nem lehet olyan jelentős. 

 

Mikor fújni akartam volna másnap, mert  puhának éreztem, akkor 0 psi volt benne, pedig előző alkalommal 100 psi-t fújtam bele. Amikor megérkezett a bicikli, akkor is 0 psi volt benne, de azt mondjuk be lehet tudni az állásnak is. Létezik ilyen, hogy a teleszkóp hibás, vagy user error van?

 

Azt is megfigyeltem, hogy 150 PSI felé sehogy se akart menni...

 

Esetleg valamire figyelni kéne fújáskor még? (általában levegőben az állványán fújom, a talajtól felemelve a kereket)

mongy az a 150 psi elég horror. 200 kiló vagy ?


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1473
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Köszi, akkor szerzek egy ilyet és megnézem majd. Megint rápróbáltam a teló pumpát de hiába tekerem rá teljesen nem mutat benne nyomást, pedig most bőven van benne érzésre elég kemény. Ez mitől lehet? Rossz lenne a pumpa amit küldtek vagy valamit rosszul csinálok? Az XLC pumpámon dupla szelep volt, egyszer rá kellett tekerni a fejet, majd a szelep benyomó részt külön lehetett rácsavarni, hogy minél kevesebb levegő távozzon....

Nem éri el a szelepnek a tûjét valami miatt. Tekerj még rajta... :)



#1474
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

Igen csak felül van szelep. Egy olyan "szerszám" kell amivel az autószelepet ki/be lehet tekerni, ez is olyan.

 

Köszi, akkor szerzek egy ilyet és megnézem majd. Megint rápróbáltam a teló pumpát de hiába tekerem rá teljesen nem mutat benne nyomást, pedig most bőven van benne érzésre elég kemény. Ez mitől lehet? Rossz lenne a pumpa amit küldtek vagy valamit rosszul csinálok? Az XLC pumpámon dupla szelep volt, egyszer rá kellett tekerni a fejet, majd a szelep benyomó részt külön lehetett rácsavarni, hogy minél kevesebb levegő távozzon....



#1475
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.299 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha már teleszkóp; páromé egy SID RL teleszkóppal érkezett, meglepődve konstatáltam 2 dolgot.

 - nem csak 29er, hanem 27.5+ kerékméretet egyaránt támogat. Jó széles sárférőhelye van

 - nem csak 15/110mm boost, hanem ezen felül az RS-1 teleszkóphoz való oversized, 27mm méretű tengellyel szerelt első kereket is fogadja.

 

Egy olyannal (RS-1-kompatibilis kerék) valószínűleg a német teszteken veri majd az egyébként egész merev Fox StepCast teleszkópot. Meglátjuk.



#1476
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Ezt hogy lehet megnézni? Megtekerem felül a szelepet kézzel?

 

+1 Csak felül van ebben szelep, tehát alul nincs légkamra igaz? (Csak hogy biztosra menjek :D)

Igen csak felül van szelep. Egy olyan "szerszám" kell amivel az autószelepet ki/be lehet tekerni, ez is olyan.



#1477
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

Szelepet megnézted hogy meg van-e húzva rendesen?

 

Ezt hogy lehet megnézni? Megtekerem felül a szelepet kézzel?

 

+1 Csak felül van ebben szelep, tehát alul nincs légkamra igaz? (Csak hogy biztosra menjek :D)



#1478
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Újra itt! :)

 

Kevésbé jó hírekkel :\

 

Most tudtam csak igazán kipróbálni a Canyont éles körülmények között (terepen) és most olyan jelenséget vettem észre, mintha engedné a levegőt a teleszkópom. Egy 2015-ös Rock Shox Rebáról van szó. A Canyon által küldött telópumpával fújom fel, ami mondjuk nem tudom mennyire jó, a korábbi XLC pumpám jobbnak érzem, de az nincs már meg. Ki-be tekeréskor nem tudom mennyi levegőt veszít, de talán az nem lehet olyan jelentős. 

 

Mikor fújni akartam volna másnap, mert  puhának éreztem, akkor 0 psi volt benne, pedig előző alkalommal 100 psi-t fújtam bele. Amikor megérkezett a bicikli, akkor is 0 psi volt benne, de azt mondjuk be lehet tudni az állásnak is. Létezik ilyen, hogy a teleszkóp hibás, vagy user error van?

 

Azt is megfigyeltem, hogy 150 PSI felé sehogy se akart menni...

 

Esetleg valamire figyelni kéne fújáskor még? (általában levegőben az állványán fújom, a talajtól felemelve a kereket)

Szelepet megnézted hogy meg van-e húzva rendesen?



#1479
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

Újra itt! :)

 

Kevésbé jó hírekkel :\

 

Most tudtam csak igazán kipróbálni a Canyont éles körülmények között (terepen) és most olyan jelenséget vettem észre, mintha engedné a levegőt a teleszkópom. Egy 2015-ös Rock Shox Rebáról van szó. A Canyon által küldött telópumpával fújom fel, ami mondjuk nem tudom mennyire jó, a korábbi XLC pumpám jobbnak érzem, de az nincs már meg. Ki-be tekeréskor nem tudom mennyi levegőt veszít, de talán az nem lehet olyan jelentős. 

 

Mikor fújni akartam volna másnap, mert  puhának éreztem, akkor 0 psi volt benne, pedig előző alkalommal 100 psi-t fújtam bele. Amikor megérkezett a bicikli, akkor is 0 psi volt benne, de azt mondjuk be lehet tudni az állásnak is. Létezik ilyen, hogy a teleszkóp hibás, vagy user error van?

 

Azt is megfigyeltem, hogy 150 PSI felé sehogy se akart menni...

 

Esetleg valamire figyelni kéne fújáskor még? (általában levegőben az állványán fújom, a talajtól felemelve a kereket)

 



#1480
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

sikerult egesz jol kihegyezni a beallitasokat, es megtalalni a jo balanszot a 27.5os nervehez. tapasztalatok (80 kghoz), mindegyik beallitassal tekertem egyketszer.

 

felfuggesztes 80/140 psi, gumik 2-2.2 bar: ez nalam kb a 15/25%os sag - lefele varazsszonyegszeru, de nagyon steril, felfele dogledelem.

 

80/160psi - talan itt a legjobb a balansz a felfuggesztesek kozott, eleg egyforman "nyeli" a hibakat, felfele elmegy.

 

90/170psi - a hatul egyertelmuen sok, erezhetoen, elorefele dolgozik tobbet, viszont jo vele maszni. mentem egy kiepitett trailtracken fele, nagyon pattogott a hatulja, majdnem lerohadt a kezem, mire leertem a  sulyponttol. 

 

90/160 psi - igy kicsit a hatulja visz el tobbet, talan 85/160 lenne az arany kozeput, de lefele elvezetes, es nem bologat annyit fekezesnel. egyelore maradok ennel. ha jo hatul a nyomas, akkor sokkal jobban kierezni a kompresszio beallitasokat, most siman erzem, hogy melyikben van, kinyitva erzekeny, trail modban bekemenyedik.

 

gumiknal 1.7-1.9 a nem tul lapos-pogozos, de azert tapad.

 

***

 

mas - mindig utalom, ha vmi hulyeseggel sikerul kart tenni a bringaban. egesz idaig teljesen karcmentes volt. mar nem az - a hatso csillapitast allitgattam, kicsit megfeledkeztem rola, hogy az uton itt van egy sorompo keresztben. szepen "belealltam". megijedtem, hogy a telonak, becsuszoknak over - a szerencsem az volt, hogy a sorompo pont olyan magas volt, mint az elso kerek, es ugy beszorult, nem tudtam kihuzni a bringat (csak siman leszalltam rola, a bringa meg ottmaradt allva). a fekkarok letartalyanak burkolata latta karat, mindkettot szep szimetrikusan lekoccoltam, a festek banta. a sorompot sem tudtam felnyitni, igy kitekertem a bringat a helyebol.

Én meg egy hónap merevhátú plusszozás után végre a Strive-on ülök, brutális a különbség a lefelékben - bár a felfelékben is mert a kb két kilóvel könnyebb mint a Loki. Én szeretem ha "steril", nekem az azt jelenti hogy jól végzi a dolgát és lehet ereszteni. :)

Viszont a 780-as kormánytól elszoktam mert mint a Loki-n mint Nerve-en 740-es van. Egy gyors köves lefelében olyan helyen koccoltam a végét ahol sosem szoktam és akkorát estem mint az ólajtó. Szerencsére nem lett semmi komoly mert a sisak szépen megdolgozott az áráért, csak egy-két bordám fáj de azt kibírom... viszont a kormányt vágom 760-ra... :)


950sm07 módosította - 2017. április 14. - 20:17