Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Canyon

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
3129 replies to this topic

#1461
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Azzal a muanyag tekerovel huzod ossze a ket oldalt, olyan, mint az ahead stucninal az osszehuzo sapka. A hajtomu rogzitese is pont ezen az elven mukodik. A csapagyak, ha menetesek felesleges kiszedni uj bringanal, a pressfithez meg szerszam kell.

Menetes csapágyakat érdemes kiszedni, bezsírozni a menetes részt, pedál meneteket szintúgy.



#1462
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Azzal a muanyag tekerovel huzod ossze a ket oldalt, olyan, mint az ahead stucninal az osszehuzo sapka. A hajtomu rogzitese is pont ezen az elven mukodik. A csapagyak, ha menetesek felesleges kiszedni uj bringanal, a pressfithez meg szerszam kell.

#1463
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

A 21-es valtotartofulet nem probalta valaki lecserelni direkt mountosra? Ezt: 

 

c15f495fe690163103e9c9cc39b00.jpg

 

 

Ilyen Syntace X-12-re:

 

Syntace-X-12-Schaltauge-black-type-1-dir

 

 

Arra nem is sikerult rajonnom, hogy nekem most type 1 (117082) vagy 2 (116832) kene. Haszna nem sok lenne, csak annyi, hogy eggyel kevesebb csavar lenne a hatsovaltonal.

 

A Syntace oldalan talalt pdf szerint, a typ I-es lehet a 21-es ful.  

 

syntace_x-12_hangers_502_px1200.png



#1464
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 posts

Eloszor nem szednem, hanem csak megtorolnem ronggyal vagy papirtorlovel a hajtokar es a csapagyak kozt. Letisztitottad a nyeregcso legtetejen levo ket fuggoleges rest is? Es csak tekeres kozben hallod azt a hangot? 

 

Egy 5-os imbuszkulcs kell csak a hajtokar kiszedesehez, az a muanyag bizbasz kitekero felesleges, mint ez a Shimano TL-FC16. Eleg csak egy ujjal betekerni, mer amugy sem jo, ha tul szorosra tekered. Ha kiszeded a kart, akkor letorolgetve es atzsirozva tedd vissza, olaj nem jo erre. Ja, meg ravan irva a hajtokarra, hogy 12-14 Nm-rel huzd meg a ket imbuszcsavart, ez annyit jelent, hogy jol huzd meg, de azert ne tord bele a csavart.

 

 

A csapagy kiszerelest kihagyhatod, nem talaltam olyan videot, amin csak a hollowtech 2-es hajtokart szedik ki:

 

 

 

 

Csak tekerés közben hallom igen. Kiálltam a nyeregből akkor is sikerült kicsikarnom, de akkor nehezebben tudtam. Nem mindegy a hajtókarra adott nyomaték mértéke sem.

 

nekem volt olyan hogy  bringánál a szerelő kolléga nyomatékkulccsal meghúzta a hajtómű csavarjait előírás szerint, pár tíz kilcsi után veszettül katogott, utána kellett húzni utána rendben volt.

 

100 PSI vel amúgy megmozdul a reba  ?

 

A hajtómű csavarjai alatt azokra gondolsz amivel a középcsapágyra vannak rögzítve és imbusszal lehet szorítani?

 

 

A kattogast ezer dolog okozhatja... :) azert nem egyszeru tema, mert a vaz jol vezeti a hangot, es nem tudod a forrasat. csekkold vegig a nyomatekokat az egesz bringan.

 

 

Köszi, megnézem amit tudok. Egyedül tényleg ez a középrész ami nem igazán egyszerű számomra..



#1465
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
A kattogast ezer dolog okozhatja... :) azert nem egyszeru tema, mert a vaz jol vezeti a hangot, es nem tudod a forrasat. csekkold vegig a nyomatekokat az egesz bringan.

#1466
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,259 posts

nekem volt olyan hogy  bringánál a szerelő kolléga nyomatékkulccsal meghúzta a hajtómű csavarjait előírás szerint, pár tíz kilcsi után veszettül katogott, utána kellett húzni utána rendben volt.

 

100 PSI vel amúgy megmozdul a reba  ?


Edited by Bikertigger, 2017. April 16. - 19:39.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1467
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

- Hajtókar/középcsapágy közé ment valami porszem és az súrlódik.

 

A nyeregcsőt gyorsan kikaptam és letisztítottam, sajnos nem oldotta meg a problémát, így a második, kicsit bosszantóbb eset állhat fent. 

SLX hajtókar és SLX integrált középcsapágy van a bringán.

 

Ilyet még soha nem szedtem szét. Kell-e ehhez bármilyen különleges szerszám, hogy szétszedjem és összerakjam?

Gondolom újra is kéne zsíroznom az ottani részt mikor áttörölgetem, mivel kéne azt bekenni? Jelenleg csak TF2 és Rohloff olajom van itthon, gondolom ezek közül egyik se jó oda.

 

Eloszor nem szednem, hanem csak megtorolnem ronggyal vagy papirtorlovel a hajtokar es a csapagyak kozt. Letisztitottad a nyeregcso legtetejen levo ket fuggoleges rest is? Es csak tekeres kozben hallod azt a hangot? 

 

Egy 5-os imbuszkulcs kell csak a hajtokar kiszedesehez, az a muanyag bizbasz kitekero felesleges, mint ez a Shimano TL-FC16. Eleg csak egy ujjal betekerni, mer amugy sem jo, ha tul szorosra tekered. Ha kiszeded a kart, akkor letorolgetve es atzsirozva tedd vissza, olaj nem jo erre. Ja, meg ravan irva a hajtokarra, hogy 12-14 Nm-rel huzd meg a ket imbuszcsavart, ez annyit jelent, hogy jol huzd meg, de azert ne tord bele a csavart.

 

 

A csapagy kiszerelest kihagyhatod, nem talaltam olyan videot, amin csak a hollowtech 2-es hajtokart szedik ki:

 

 

 

 

 

 

A 21-es valtotartofulet nem probalta valaki lecserelni direkt mountosra? Ezt: 

 

c15f495fe690163103e9c9cc39b00.jpg

 

 

Ilyen Syntace X-12-re:

 

Syntace-X-12-Schaltauge-black-type-1-dir

 

 

Arra nem is sikerult rajonnom, hogy nekem most type 1 (117082) vagy 2 (116832) kene. Haszna nem sok lenne, csak annyi, hogy eggyel kevesebb csavar lenne a hatsovaltonal.


Edited by blash, 2017. April 16. - 19:15.


#1468
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 posts

A teleszkóppal kapcsolatban teljesen igazatok volt, csak nem tekertem rá teljesen a teló pumpát. Mai nap semmi se vesztett a nyomásból, minden perfekt volt e téren.

 

Ellenben kijött egy újabb probléma.  :angry:

 

Pedálozáskor minden csapás esetén kattog valami. 1 vagy 2 kattanás, magas hangú oylan aluminiumféle kattogás. Előző bringámon is hallottam ilyet, ott 2 lehetőség állt fent: 

- A nyeregcső szedett össze valami porszemet és az ment a váz és a nyeregcső közé. Esetleg a nyeregpálca szedett össze valami koszt.

- Hajtókar/középcsapágy közé ment valami porszem és az súrlódik.

 

A nyeregcsőt gyorsan kikaptam és letisztítottam, sajnos nem oldotta meg a problémát, így a második, kicsit bosszantóbb eset állhat fent. 

SLX hajtókar és SLX integrált középcsapágy van a bringán.

 

Ilyet még soha nem szedtem szét. Kell-e ehhez bármilyen különleges szerszám, hogy szétszedjem és összerakjam?

Gondolom újra is kéne zsíroznom az ottani részt mikor áttörölgetem, mivel kéne azt bekenni? Jelenleg csak TF2 és Rohloff olajom van itthon, gondolom ezek közül egyik se jó oda.



#1469
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
0 psinel beesne a telo a sajat sulya alatt.

#1470
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

És tényeg igazad volt :D Most betekertem és rendesen mutatta a 100 PSI-t. Reméljük holnapi nap végére és ennyit fogok látni. :)

Szuper! :)



#1471
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 posts

Tekerd csak, azt kézzel nem fogod megszakítani az tuti. :)

És tényeg igazad volt :D Most betekertem és rendesen mutatta a 100 PSI-t. Reméljük holnapi nap végére és ennyit fogok látni. :)



#1472
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Pedig tényleg úgy érzem, hogy ha beljebb tekerem akkor már a menetet szedem szét annyira szorul. Azért annyira nem olcsó játék :D

Tekerd csak, azt kézzel nem fogod megszakítani az tuti. :)



#1473
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 posts

Nem éri el a szelepnek a tûjét valami miatt. Tekerj még rajta... :)

Pedig tényleg úgy érzem, hogy ha beljebb tekerem akkor már a menetet szedem szét annyira szorul. Azért annyira nem olcsó játék :D

 

 

mongy az a 150 psi elég horror. 200 kiló vagy ?

 

Nem, dehogy. Csak ki akartam próbálni mennyit enged (a telóra 200 van ráírva). Egyébként 100 PSI kell kb. a 75 kilómhoz. 



#1474
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,259 posts

Újra itt! :)

 

Kevésbé jó hírekkel :\

 

Most tudtam csak igazán kipróbálni a Canyont éles körülmények között (terepen) és most olyan jelenséget vettem észre, mintha engedné a levegőt a teleszkópom. Egy 2015-ös Rock Shox Rebáról van szó. A Canyon által küldött telópumpával fújom fel, ami mondjuk nem tudom mennyire jó, a korábbi XLC pumpám jobbnak érzem, de az nincs már meg. Ki-be tekeréskor nem tudom mennyi levegőt veszít, de talán az nem lehet olyan jelentős. 

 

Mikor fújni akartam volna másnap, mert  puhának éreztem, akkor 0 psi volt benne, pedig előző alkalommal 100 psi-t fújtam bele. Amikor megérkezett a bicikli, akkor is 0 psi volt benne, de azt mondjuk be lehet tudni az állásnak is. Létezik ilyen, hogy a teleszkóp hibás, vagy user error van?

 

Azt is megfigyeltem, hogy 150 PSI felé sehogy se akart menni...

 

Esetleg valamire figyelni kéne fújáskor még? (általában levegőben az állványán fújom, a talajtól felemelve a kereket)

mongy az a 150 psi elég horror. 200 kiló vagy ?


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1475
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Köszi, akkor szerzek egy ilyet és megnézem majd. Megint rápróbáltam a teló pumpát de hiába tekerem rá teljesen nem mutat benne nyomást, pedig most bőven van benne érzésre elég kemény. Ez mitől lehet? Rossz lenne a pumpa amit küldtek vagy valamit rosszul csinálok? Az XLC pumpámon dupla szelep volt, egyszer rá kellett tekerni a fejet, majd a szelep benyomó részt külön lehetett rácsavarni, hogy minél kevesebb levegő távozzon....

Nem éri el a szelepnek a tûjét valami miatt. Tekerj még rajta... :)



#1476
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 posts

Igen csak felül van szelep. Egy olyan "szerszám" kell amivel az autószelepet ki/be lehet tekerni, ez is olyan.

 

Köszi, akkor szerzek egy ilyet és megnézem majd. Megint rápróbáltam a teló pumpát de hiába tekerem rá teljesen nem mutat benne nyomást, pedig most bőven van benne érzésre elég kemény. Ez mitől lehet? Rossz lenne a pumpa amit küldtek vagy valamit rosszul csinálok? Az XLC pumpámon dupla szelep volt, egyszer rá kellett tekerni a fejet, majd a szelep benyomó részt külön lehetett rácsavarni, hogy minél kevesebb levegő távozzon....



#1477
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,302 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha már teleszkóp; páromé egy SID RL teleszkóppal érkezett, meglepődve konstatáltam 2 dolgot.

 - nem csak 29er, hanem 27.5+ kerékméretet egyaránt támogat. Jó széles sárférőhelye van

 - nem csak 15/110mm boost, hanem ezen felül az RS-1 teleszkóphoz való oversized, 27mm méretű tengellyel szerelt első kereket is fogadja.

 

Egy olyannal (RS-1-kompatibilis kerék) valószínűleg a német teszteken veri majd az egyébként egész merev Fox StepCast teleszkópot. Meglátjuk.



#1478
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Ezt hogy lehet megnézni? Megtekerem felül a szelepet kézzel?

 

+1 Csak felül van ebben szelep, tehát alul nincs légkamra igaz? (Csak hogy biztosra menjek :D)

Igen csak felül van szelep. Egy olyan "szerszám" kell amivel az autószelepet ki/be lehet tekerni, ez is olyan.



#1479
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 posts

Szelepet megnézted hogy meg van-e húzva rendesen?

 

Ezt hogy lehet megnézni? Megtekerem felül a szelepet kézzel?

 

+1 Csak felül van ebben szelep, tehát alul nincs légkamra igaz? (Csak hogy biztosra menjek :D)



#1480
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Újra itt! :)

 

Kevésbé jó hírekkel :\

 

Most tudtam csak igazán kipróbálni a Canyont éles körülmények között (terepen) és most olyan jelenséget vettem észre, mintha engedné a levegőt a teleszkópom. Egy 2015-ös Rock Shox Rebáról van szó. A Canyon által küldött telópumpával fújom fel, ami mondjuk nem tudom mennyire jó, a korábbi XLC pumpám jobbnak érzem, de az nincs már meg. Ki-be tekeréskor nem tudom mennyi levegőt veszít, de talán az nem lehet olyan jelentős. 

 

Mikor fújni akartam volna másnap, mert  puhának éreztem, akkor 0 psi volt benne, pedig előző alkalommal 100 psi-t fújtam bele. Amikor megérkezett a bicikli, akkor is 0 psi volt benne, de azt mondjuk be lehet tudni az állásnak is. Létezik ilyen, hogy a teleszkóp hibás, vagy user error van?

 

Azt is megfigyeltem, hogy 150 PSI felé sehogy se akart menni...

 

Esetleg valamire figyelni kéne fújáskor még? (általában levegőben az állványán fújom, a talajtól felemelve a kereket)

Szelepet megnézted hogy meg van-e húzva rendesen?