Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Canyon

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
3138 replies to this topic

#1381
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Háát nem vagyok biztos benne, hogy át akarok térni tubeless technikára.

Nagyon régen volt defektem. Alapvetően bő 2 baros nyomással járok, így felütéses defektre kicsi az esély. Tüskét se nagyon szedtem össze az elmúlt években, igaz nem bicajozom sokat.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1382
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

Lehet hogy azért adták gombokért? :)

Lehet, hogy 2 embernek adták el, szal így örülnöm kéne, hogy a hajtásoldali rész jutott a tengellyel, kaphattam volna egy sima kart is ;)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1383
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 posts
  • LocationBad Goisern

Na, ez már érdekes. Nekem ritka kivételtől eltekintve csak szúrásos defektjeim szoktak lenni. Ezeknél tényleg mindig működik a lötty? Már csak mert nekem sincs kedvem könyékig szmötyiben turkálva szuszakolni a belsőt az "űrtechnikás" külsőkbe egy izmosabb akáctüske miatt...

Nagyrészt. .
Ha meg nagy a gond vagy régi lötty miatt nem megfelelő a hatékonyság ott vannak a különféle (Maxalami, dynaplug, sahmurai sword) "bedugós" megoldások. 
Most hátul egy Rocket Ronnal szívok. Olyan szar/kevés anyag van a futófelületben, hogy hiába az új lötty, spontán kezd el ereszteni (hajnali kettőkor jó rá felkelni) és teljesen nedves az egész külső egy edzés után ~2 órával. 



#1384
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Tubelessnel ritkan fordul el, hogy egy belso segithet rajtad :) mert vagy szetszakad, vagy tomit.


Na, ez már érdekes. Nekem ritka kivételtől eltekintve csak szúrásos defektjeim szoktak lenni. Ezeknél tényleg mindig működik a lötty? Már csak mert nekem sincs kedvem könyékig szmötyiben turkálva szuszakolni a belsőt az "űrtechnikás" külsőkbe egy izmosabb akáctüske miatt...

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1385
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Tubelessnel ritkan fordul el, hogy egy belso segithet rajtad :) mert vagy szetszakad, vagy tomit.

#1386
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

bikepartsonweb név alatt futnak. Egyébként pont most hozta a futár, bal oldali kar nélkül... még jó hogy spd-t használok...

Lehet hogy azért adták gombokért? :)


  • Paul Vitti likes this

#1387
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

tudnad linkelni vagy az eladot? nem talaltam meg.

bikepartsonweb név alatt futnak. Egyébként pont most hozta a futár, bal oldali kar nélkül... még jó hogy spd-t használok...


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1388
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

Egy kis Nerve tapasztalás:
Szóval van ez a jószágom (AL 8.9 2014-ből), ami elég sokáig méltatlanul kihasználatlanul hevert. Így mostanáig alig 1400km került bele.
Idén kicsit többet foglalkoztam ezzel a montizás témával, ami persze még mindig nem volt sok, de legalább a korábbinál több.
Alapvetően tetszett a gép, sokkal jobban, mint a hardtailek - karbont is beleértve. A megfájdulásra hajlamos derekammal és azzal, hogy 90+kg-os kategóriában ill. versenyzői ambíciók híján nem a percek és a dekagrammok számítanak, ez jó döntésnek tűnt.
Most kipróbáltam a hétvégi szilvásváradi maratonon. Eddig a gépet csak a lakóhelyem környékén (Vác-Gödöllő között ill. felfelé a Cserhát irányában) és a Pilisben használtam terepen.
A Bükköt nem ismerem és montis rendezvényen sem voltam még eddig. A rövid távot (39km) próbáltam ki.
Most még inkább úgy érzem, hogy ezt a gépet nekem és ilyen terepre találták ki. Emelkedőkön szépen másztam vele, különösen a meredekebb lazább-köves talajon tapadt megnyugtatóan a hátulja egy Rocket Ronnal. Nem pattogott el a köveken, nem mászkált. Úgy néz ki mostanra megvannak azok a nyomások is a súlyomhoz, amiben van még legalább 20% tartalék a tudásomhoz passzoló lefelékben, biztonságosan veszi és mozogja ki az akadályokat és felfelé sem érzem a felesleges mozgását. Érdekes lett volna kívülről látni, hogy mennyire hajlamos pogózni, mert rajta ülve egyáltalán nem éreztem ezt. Ami persze még nem sokat jelent.
A rázósabb lefeléken - amik sokkal egyszerűbbek voltak, mint amikkel a Pilisben szembesültem - pedig szinte mindenen bizonytalankodás és gyakran fékezés nélkül mentem át, eszembe sem jutott olyan részeket kerülgetni, amit a körülöttem mozgó hardtailes kollégák inkább kihagytak. Így előzni, sem lefelé, sem felfelé nem okozott gondot. Persze nem a top mezőnyben mentem, ez egyértelmű, de szerintem éppen az ilyen kezdő, gyakorlatlan embereknek segít egy XC-trail fully.
Mondjuk számomra meglepően egyszerű volt a terep és sok aszfaltos útszakasz volt, ami helyett más körülmények között jobban örültem volna terepnek. Mivel azonban edzetlenségemet sikerült meggondolatlansággal párosítanom és az első terepes emelkedőt 95%-os pulzussal, közel a tetejéig kitekertem, ezzel sikerült is a lábaimat a maradék 30km-re kivonni a forgalomból. Innentől folyamatos küzdelem ment a görccsel, amit majdnem elveszítettem a 30-ik km-re, de akkor jött egy defekt... :)

Azt gondolom jövőre újra kipróbálom itt magamat, de több alapozással és edzéssel, hogy ne legyen a "gépház" ennyivel gyengébb a többi résznél. :)
Ill. tudatosabban keresek más rendezvényeket is, mert azért a jó pályáknak nagyon jó a hangulata így társaságban.
A technika pedig láthatóan még jópár évig nem kerül cserére, egyelőre legalábbis nem látom esélyesnek azt a tudás- és erőnlétbeli ugrást, ami ezt indokolná.

És köszönöm mégegyszer a flat-pedal tippet, hibátlanul üzemelt a "gagyi kínai", tartotta a lábamat és szépen mozgott, miközben stabil nagy felületet adott és magabiztosságot. Azt hiszem az SPD-m még egy ideig pihenni fog, hiába XT pedál, előnye nincsen számomra.

Ha rendesen be van állítva a rugózás nem pogózik az, a Nerve már nem egy Tescós DH gép.... :) Más technikát igényel a fully, ott ahol a merevhátúval kiállva kell tekerni mert egyébként szétveri a derekad az ösztelóssal ülve átrongyolsz. :)

Nekem már két pár van az alis mûanyag pedálból, miután az asszonynak adtam az elsôt rendeltem magamnak egy másikat és a 6x annyiba kerülô Spank Spike-ot cseréltem le vele. Amúgy az SPD eszembe sem jut a montin, pár évig tekertem vele de abszolút nem hiányzik pedig nem keveset tekerek.

 


Edited by 950sm07, 2017. May 30. - 16:25.


#1389
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Hogy ne csak offoljak: ma jön a hajtókarom canyonéktól, ebay-en szórják kifelé a 2x10-es alkatrészeket gombokért...


tudnad linkelni vagy az eladot? nem talaltam meg.

#1390
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

Érdekes, hogy nincs semmi infó az m1850-ről, én is csak az olasz fórumot találtam... viszont a DT swiss oldalán van egy pdf, ami szerint az összes mostani kerékszettjük tubeless ready, szóval nem hiszem, hogy ez lenne kivétel. Dobj egy mailt a canyonnak, hátha okosabbak!

 

Tyúblesszesített keréknél sincs gond, ha túl nagy a defekt, kell egy pótbelső, kiszeded a szelepet és belsővel mész tovább.

 

Hogy ne csak offoljak: ma jön a hajtókarom canyonéktól,  ebay-en szórják kifelé a 2x10-es alkatrészeket gombokért...


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1391
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 posts

A rendelt Spectral bicajnak DT SWISS M 1850 SPLINE kerekei vannak. Túl sok információt nem lehet tudni erről a kerékről.

A gumik azok tubeless ready-k, de vajon a kerekek is azok?

Ezt lehet tudni előre, vagy majd ha megjött a gép, akkor tudom megállapítani?

 

Azt se tudtam kideríteni, hogy milyen szelep van, milyen pótbelsőt vegyek.

 

Az valószínû egy külön nem kapható OEM kerékszett, lehet hogy egy kicsit könnyebb mint az E1900 ezért lett belôle E1850 :) Ha pótbelsôt akarsz venni presta szelepes kell, minden normális bicikliben az van.

A tubeless-t én nem gondolkodnám túl, mindhárom montimmal évek óta azzal megyek - az hat kerékszett. :) Van amelyiken Stan's NoTubes felniszalag van, van amelyiken "Gorilla Tape" és van amelyiken az átlagnál kicsit erôsebb duct tape-bôl két kör van tekerve a felnire, egyikkel sincs az égvilágon semmi gondom. Ha pótolni kell valamelyiket akkor duct tape lesz, felesleges többet költeni rá, nekem bizonyított. Szelepet a legolcsóbb NoTubes-t vettem, abból sem kell drágább, folyadékból is NoTubes-t használok.
Ha hosszabb túrára megyek egy tartalék belsô van nálam ami eddig csak Schwalbe külsôhöz kellett, az szakadt úgy ki egy köves lefelében hogy nem tömítette a lötty. A tüskéket viszont észre sem veszem, amíg belsôt használtam volt hogy napi három defektem is volt, abból lett elegem, így nekem kizárólag tubeless jöhet szóba.



#1392
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 posts

A tubeless szettek általában eleve tartalmaznak felni szalagokat amikkel a megfelelő perem mélységet - és a küllőknél a tömítettséget - el lehet érni. Ahogy én láttam a trükk inkább a lötyiben, annak a szétoszlatásában és a gumik "felpattintásában" van, azaz meg kell tolni akkor nyomással, hogy rászorítsa a gumit a felnire és ne szökjön ki mellette. Ehhez eleve kompresszor kell, vagy azok a speckó pumpák, amiknek a része egy kis tartály, amiből a levegőt hirtelen rá tudod engedni a kerékre.

Nekem nincsen sok tapasztalatom vele, van ismerősöm aki esküszik rá. Nekem mindenesetre még nem teljesen világos, hogy mi van amikor a lötty nem fogja meg a lyukat és ott állsz az erdőben egy leeresztett tubeless kerékkel. 

A maraton előtti napon elmentem egy rövid tesztkörre az útvonalán, amikor éppen egy srác sétált szembe láthatóan nem boldogan. Láttam, hogy defektelt, kérdeztem, hogy segíthetek-e valamiben, van nálam belső, patron, stb. Mondta, hogy hagyjam csak, tubeless, de akkora a lyuk, hogy leeresztett és nincs kedve nekiállni és a löttyben pacsmagolni. Inkább tolja tovább, még legalább 1 órát...
Ez azért elgondolkoztató. :)
Egyébként szerintem az ilyen kövesebb részeken talán kevésbé lényeges, a homokos-tüskés vidékeken jó, ha megfogja a kisebb szúrásokat.

Az új Grand Canyonnal 26km-t mentem eddig a környékemen és most levittem magammal a maratonra - az a gyerekszállítós-közlekedős bringám. Indulás előtt láttam, hogy teljesen lapos az eleje.
4! tüskét operáltam ki belőle. Vélhetően az utolsó itthoni kis kör alatt szedtem vele össze, ami 15km sem volt, homokos talajon, családdal, óvatosban. Hazamentem vele, szerencsére nem eresztett le azonnal az úton - gyerekkel a hátam mögött - de ez azért nem kevés...

 

Köszi.

Nem találtam meg ezt a kereket a gyártó oldalán.

Olasz fórumon olvastam (nem tudok olaszul, gugli fordításban), hogy a DT külön a Canyonnak állítja össze a kerekeket, így max. a részegységekről van infó. Hogy ez igaz-e, azt nem tudom.

A gumik tubeless ready-k a leírás alapján.

 

Nem ragaszkodom a tubeless technikához, de szívesen kipróbálnám.

Azt tudom, hogy a felnikhez lehet kapni átalakító szettet, de könnyebb lenne, ha a Canyon is "tenne" valamit az érdekében.

 

Veszek akkor presta szelepes belsőt, aztán meglátom majd, mikor ejtem meg  a tubeless technikát és mi kell hozzá.


Edited by Szepy_lc8, 2017. May 30. - 14:44.

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1393
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Szelepek mindig presták. Nem gondolom, hogy extra hosszú kellene, nem egy karbon aero felni lesz. :)

A gyártó oldalán nincs fent ez az infó?
A felnik viszonylag könnyen "tubeless-esíthetőek", nekem legalábbis a Mavic Crossride-dal sem a felninél buktam el - a gyári Conti X-King/Mountain King nem volt rá alkalmas.
Végül is egyelőre hanyagolom a tubeless projektet.

 

 

Köszi.

Nem találtam meg ezt a kereket a gyártó oldalán.

Olasz fórumon olvastam (nem tudok olaszul, gugli fordításban), hogy a DT külön a Canyonnak állítja össze a kerekeket, így max. a részegységekről van infó. Hogy ez igaz-e, azt nem tudom.

A gumik tubeless ready-k a leírás alapján.

 

Nem ragaszkodom a tubeless technikához, de szívesen kipróbálnám.

Azt tudom, hogy a felnikhez lehet kapni átalakító szettet, de könnyebb lenne, ha a Canyon is "tenne" valamit az érdekében.

 

Veszek akkor presta szelepes belsőt, aztán meglátom majd, mikor ejtem meg  a tubeless technikát és mi kell hozzá.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1394
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 posts

Szelepek mindig presták. Nem gondolom, hogy extra hosszú kellene, nem egy karbon aero felni lesz. :)

A gyártó oldalán nincs fent ez az infó?
A felnik viszonylag könnyen "tubeless-esíthetőek", nekem legalábbis a Mavic Crossride-dal sem a felninél buktam el - a gyári Conti X-King/Mountain King nem volt rá alkalmas.
Végül is egyelőre hanyagolom a tubeless projektet.

 

A rendelt Spectral bicajnak DT SWISS M 1850 SPLINE kerekei vannak. Túl sok információt nem lehet tudni erről a kerékről.

A gumik azok tubeless ready-k, de vajon a kerekek is azok?

Ezt lehet tudni előre, vagy majd ha megjött a gép, akkor tudom megállapítani?

 

Azt se tudtam kideríteni, hogy milyen szelep van, milyen pótbelsőt vegyek.


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1395
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

A rendelt Spectral bicajnak DT SWISS M 1850 SPLINE kerekei vannak. Túl sok információt nem lehet tudni erről a kerékről.

A gumik azok tubeless ready-k, de vajon a kerekek is azok?

Ezt lehet tudni előre, vagy majd ha megjött a gép, akkor tudom megállapítani?

 

Azt se tudtam kideríteni, hogy milyen szelep van, milyen pótbelsőt vegyek.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1396
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 posts

Egy kis Nerve tapasztalás:
Szóval van ez a jószágom (AL 8.9 2014-ből), ami elég sokáig méltatlanul kihasználatlanul hevert. Így mostanáig alig 1400km került bele.
Idén kicsit többet foglalkoztam ezzel a montizás témával, ami persze még mindig nem volt sok, de legalább a korábbinál több.
Alapvetően tetszett a gép, sokkal jobban, mint a hardtailek - karbont is beleértve. A megfájdulásra hajlamos derekammal és azzal, hogy 90+kg-os kategóriában ill. versenyzői ambíciók híján nem a percek és a dekagrammok számítanak, ez jó döntésnek tűnt.
Most kipróbáltam a hétvégi szilvásváradi maratonon. Eddig a gépet csak a lakóhelyem környékén (Vác-Gödöllő között ill. felfelé a Cserhát irányában) és a Pilisben használtam terepen.
A Bükköt nem ismerem és montis rendezvényen sem voltam még eddig. A rövid távot (39km) próbáltam ki.
Most még inkább úgy érzem, hogy ezt a gépet nekem és ilyen terepre találták ki. Emelkedőkön szépen másztam vele, különösen a meredekebb lazább-köves talajon tapadt megnyugtatóan a hátulja egy Rocket Ronnal. Nem pattogott el a köveken, nem mászkált. Úgy néz ki mostanra megvannak azok a nyomások is a súlyomhoz, amiben van még legalább 20% tartalék a tudásomhoz passzoló lefelékben, biztonságosan veszi és mozogja ki az akadályokat és felfelé sem érzem a felesleges mozgását. Érdekes lett volna kívülről látni, hogy mennyire hajlamos pogózni, mert rajta ülve egyáltalán nem éreztem ezt. Ami persze még nem sokat jelent.
A rázósabb lefeléken - amik sokkal egyszerűbbek voltak, mint amikkel a Pilisben szembesültem - pedig szinte mindenen bizonytalankodás és gyakran fékezés nélkül mentem át, eszembe sem jutott olyan részeket kerülgetni, amit a körülöttem mozgó hardtailes kollégák inkább kihagytak. Így előzni, sem lefelé, sem felfelé nem okozott gondot. Persze nem a top mezőnyben mentem, ez egyértelmű, de szerintem éppen az ilyen kezdő, gyakorlatlan embereknek segít egy XC-trail fully.
Mondjuk számomra meglepően egyszerű volt a terep és sok aszfaltos útszakasz volt, ami helyett más körülmények között jobban örültem volna terepnek. Mivel azonban edzetlenségemet sikerült meggondolatlansággal párosítanom és az első terepes emelkedőt 95%-os pulzussal, közel a tetejéig kitekertem, ezzel sikerült is a lábaimat a maradék 30km-re kivonni a forgalomból. Innentől folyamatos küzdelem ment a görccsel, amit majdnem elveszítettem a 30-ik km-re, de akkor jött egy defekt... :)

Azt gondolom jövőre újra kipróbálom itt magamat, de több alapozással és edzéssel, hogy ne legyen a "gépház" ennyivel gyengébb a többi résznél. :)
Ill. tudatosabban keresek más rendezvényeket is, mert azért a jó pályáknak nagyon jó a hangulata így társaságban.
A technika pedig láthatóan még jópár évig nem kerül cserére, egyelőre legalábbis nem látom esélyesnek azt a tudás- és erőnlétbeli ugrást, ami ezt indokolná.

És köszönöm mégegyszer a flat-pedal tippet, hibátlanul üzemelt a "gagyi kínai", tartotta a lábamat és szépen mozgott, miközben stabil nagy felületet adott és magabiztosságot. Azt hiszem az SPD-m még egy ideig pihenni fog, hiába XT pedál, előnye nincsen számomra.


Edited by Szepy_lc8, 2017. May 30. - 13:03.

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1397
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Kiszállítás alatt  :) .

Valszeg tényleg hamarabb érkezik, mint ahogy legelőször írták.


  • Szepy_lc8 likes this

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1398
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

Gondolom nem kényszerből vette át az ismerőse, hanem jól jött neki. Rendelni sem kell, egyből kezébe vehette, stb...

Ja-ja.

Én pl. örültem voltam korábban, ha valaki szól, hogy van egy ilyen csöve, vegyem át.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1399
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 posts
Gondolom nem kényszerből vette át az ismerőse, hanem jól jött neki. Rendelni sem kell, egyből kezébe vehette, stb...

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1400
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1,169 posts

erre emlekszem, de paypalos fizetes eseten, vissza lehet terittetni a visszakuldes koltseget.

Anti hol vette a csövet? 

 

Még jó, hogy nem a canyon váz volt a hibás :-).


Edited by ultio, 2017. May 25. - 07:53.

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti