Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3129 hozzászólás a témában

#1381
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

Érdekes, hogy nincs semmi infó az m1850-ről, én is csak az olasz fórumot találtam... viszont a DT swiss oldalán van egy pdf, ami szerint az összes mostani kerékszettjük tubeless ready, szóval nem hiszem, hogy ez lenne kivétel. Dobj egy mailt a canyonnak, hátha okosabbak!

 

Tyúblesszesített keréknél sincs gond, ha túl nagy a defekt, kell egy pótbelső, kiszeded a szelepet és belsővel mész tovább.

 

Hogy ne csak offoljak: ma jön a hajtókarom canyonéktól,  ebay-en szórják kifelé a 2x10-es alkatrészeket gombokért...


Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1382
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

A rendelt Spectral bicajnak DT SWISS M 1850 SPLINE kerekei vannak. Túl sok információt nem lehet tudni erről a kerékről.

A gumik azok tubeless ready-k, de vajon a kerekek is azok?

Ezt lehet tudni előre, vagy majd ha megjött a gép, akkor tudom megállapítani?

 

Azt se tudtam kideríteni, hogy milyen szelep van, milyen pótbelsőt vegyek.

 

Az valószínû egy külön nem kapható OEM kerékszett, lehet hogy egy kicsit könnyebb mint az E1900 ezért lett belôle E1850 :) Ha pótbelsôt akarsz venni presta szelepes kell, minden normális bicikliben az van.

A tubeless-t én nem gondolkodnám túl, mindhárom montimmal évek óta azzal megyek - az hat kerékszett. :) Van amelyiken Stan's NoTubes felniszalag van, van amelyiken "Gorilla Tape" és van amelyiken az átlagnál kicsit erôsebb duct tape-bôl két kör van tekerve a felnire, egyikkel sincs az égvilágon semmi gondom. Ha pótolni kell valamelyiket akkor duct tape lesz, felesleges többet költeni rá, nekem bizonyított. Szelepet a legolcsóbb NoTubes-t vettem, abból sem kell drágább, folyadékból is NoTubes-t használok.
Ha hosszabb túrára megyek egy tartalék belsô van nálam ami eddig csak Schwalbe külsôhöz kellett, az szakadt úgy ki egy köves lefelében hogy nem tömítette a lötty. A tüskéket viszont észre sem veszem, amíg belsôt használtam volt hogy napi három defektem is volt, abból lett elegem, így nekem kizárólag tubeless jöhet szóba.



#1383
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

A tubeless szettek általában eleve tartalmaznak felni szalagokat amikkel a megfelelő perem mélységet - és a küllőknél a tömítettséget - el lehet érni. Ahogy én láttam a trükk inkább a lötyiben, annak a szétoszlatásában és a gumik "felpattintásában" van, azaz meg kell tolni akkor nyomással, hogy rászorítsa a gumit a felnire és ne szökjön ki mellette. Ehhez eleve kompresszor kell, vagy azok a speckó pumpák, amiknek a része egy kis tartály, amiből a levegőt hirtelen rá tudod engedni a kerékre.

Nekem nincsen sok tapasztalatom vele, van ismerősöm aki esküszik rá. Nekem mindenesetre még nem teljesen világos, hogy mi van amikor a lötty nem fogja meg a lyukat és ott állsz az erdőben egy leeresztett tubeless kerékkel. 

A maraton előtti napon elmentem egy rövid tesztkörre az útvonalán, amikor éppen egy srác sétált szembe láthatóan nem boldogan. Láttam, hogy defektelt, kérdeztem, hogy segíthetek-e valamiben, van nálam belső, patron, stb. Mondta, hogy hagyjam csak, tubeless, de akkora a lyuk, hogy leeresztett és nincs kedve nekiállni és a löttyben pacsmagolni. Inkább tolja tovább, még legalább 1 órát...
Ez azért elgondolkoztató. :)
Egyébként szerintem az ilyen kövesebb részeken talán kevésbé lényeges, a homokos-tüskés vidékeken jó, ha megfogja a kisebb szúrásokat.

Az új Grand Canyonnal 26km-t mentem eddig a környékemen és most levittem magammal a maratonra - az a gyerekszállítós-közlekedős bringám. Indulás előtt láttam, hogy teljesen lapos az eleje.
4! tüskét operáltam ki belőle. Vélhetően az utolsó itthoni kis kör alatt szedtem vele össze, ami 15km sem volt, homokos talajon, családdal, óvatosban. Hazamentem vele, szerencsére nem eresztett le azonnal az úton - gyerekkel a hátam mögött - de ez azért nem kevés...

 

Köszi.

Nem találtam meg ezt a kereket a gyártó oldalán.

Olasz fórumon olvastam (nem tudok olaszul, gugli fordításban), hogy a DT külön a Canyonnak állítja össze a kerekeket, így max. a részegységekről van infó. Hogy ez igaz-e, azt nem tudom.

A gumik tubeless ready-k a leírás alapján.

 

Nem ragaszkodom a tubeless technikához, de szívesen kipróbálnám.

Azt tudom, hogy a felnikhez lehet kapni átalakító szettet, de könnyebb lenne, ha a Canyon is "tenne" valamit az érdekében.

 

Veszek akkor presta szelepes belsőt, aztán meglátom majd, mikor ejtem meg  a tubeless technikát és mi kell hozzá.


Szepy_lc8 módosította - 2017. május 30. - 14:44

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1384
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Szelepek mindig presták. Nem gondolom, hogy extra hosszú kellene, nem egy karbon aero felni lesz. :)

A gyártó oldalán nincs fent ez az infó?
A felnik viszonylag könnyen "tubeless-esíthetőek", nekem legalábbis a Mavic Crossride-dal sem a felninél buktam el - a gyári Conti X-King/Mountain King nem volt rá alkalmas.
Végül is egyelőre hanyagolom a tubeless projektet.

 

 

Köszi.

Nem találtam meg ezt a kereket a gyártó oldalán.

Olasz fórumon olvastam (nem tudok olaszul, gugli fordításban), hogy a DT külön a Canyonnak állítja össze a kerekeket, így max. a részegységekről van infó. Hogy ez igaz-e, azt nem tudom.

A gumik tubeless ready-k a leírás alapján.

 

Nem ragaszkodom a tubeless technikához, de szívesen kipróbálnám.

Azt tudom, hogy a felnikhez lehet kapni átalakító szettet, de könnyebb lenne, ha a Canyon is "tenne" valamit az érdekében.

 

Veszek akkor presta szelepes belsőt, aztán meglátom majd, mikor ejtem meg  a tubeless technikát és mi kell hozzá.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1385
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

Szelepek mindig presták. Nem gondolom, hogy extra hosszú kellene, nem egy karbon aero felni lesz. :)

A gyártó oldalán nincs fent ez az infó?
A felnik viszonylag könnyen "tubeless-esíthetőek", nekem legalábbis a Mavic Crossride-dal sem a felninél buktam el - a gyári Conti X-King/Mountain King nem volt rá alkalmas.
Végül is egyelőre hanyagolom a tubeless projektet.

 

A rendelt Spectral bicajnak DT SWISS M 1850 SPLINE kerekei vannak. Túl sok információt nem lehet tudni erről a kerékről.

A gumik azok tubeless ready-k, de vajon a kerekek is azok?

Ezt lehet tudni előre, vagy majd ha megjött a gép, akkor tudom megállapítani?

 

Azt se tudtam kideríteni, hogy milyen szelep van, milyen pótbelsőt vegyek.


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1386
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

A rendelt Spectral bicajnak DT SWISS M 1850 SPLINE kerekei vannak. Túl sok információt nem lehet tudni erről a kerékről.

A gumik azok tubeless ready-k, de vajon a kerekek is azok?

Ezt lehet tudni előre, vagy majd ha megjött a gép, akkor tudom megállapítani?

 

Azt se tudtam kideríteni, hogy milyen szelep van, milyen pótbelsőt vegyek.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1387
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

Egy kis Nerve tapasztalás:
Szóval van ez a jószágom (AL 8.9 2014-ből), ami elég sokáig méltatlanul kihasználatlanul hevert. Így mostanáig alig 1400km került bele.
Idén kicsit többet foglalkoztam ezzel a montizás témával, ami persze még mindig nem volt sok, de legalább a korábbinál több.
Alapvetően tetszett a gép, sokkal jobban, mint a hardtailek - karbont is beleértve. A megfájdulásra hajlamos derekammal és azzal, hogy 90+kg-os kategóriában ill. versenyzői ambíciók híján nem a percek és a dekagrammok számítanak, ez jó döntésnek tűnt.
Most kipróbáltam a hétvégi szilvásváradi maratonon. Eddig a gépet csak a lakóhelyem környékén (Vác-Gödöllő között ill. felfelé a Cserhát irányában) és a Pilisben használtam terepen.
A Bükköt nem ismerem és montis rendezvényen sem voltam még eddig. A rövid távot (39km) próbáltam ki.
Most még inkább úgy érzem, hogy ezt a gépet nekem és ilyen terepre találták ki. Emelkedőkön szépen másztam vele, különösen a meredekebb lazább-köves talajon tapadt megnyugtatóan a hátulja egy Rocket Ronnal. Nem pattogott el a köveken, nem mászkált. Úgy néz ki mostanra megvannak azok a nyomások is a súlyomhoz, amiben van még legalább 20% tartalék a tudásomhoz passzoló lefelékben, biztonságosan veszi és mozogja ki az akadályokat és felfelé sem érzem a felesleges mozgását. Érdekes lett volna kívülről látni, hogy mennyire hajlamos pogózni, mert rajta ülve egyáltalán nem éreztem ezt. Ami persze még nem sokat jelent.
A rázósabb lefeléken - amik sokkal egyszerűbbek voltak, mint amikkel a Pilisben szembesültem - pedig szinte mindenen bizonytalankodás és gyakran fékezés nélkül mentem át, eszembe sem jutott olyan részeket kerülgetni, amit a körülöttem mozgó hardtailes kollégák inkább kihagytak. Így előzni, sem lefelé, sem felfelé nem okozott gondot. Persze nem a top mezőnyben mentem, ez egyértelmű, de szerintem éppen az ilyen kezdő, gyakorlatlan embereknek segít egy XC-trail fully.
Mondjuk számomra meglepően egyszerű volt a terep és sok aszfaltos útszakasz volt, ami helyett más körülmények között jobban örültem volna terepnek. Mivel azonban edzetlenségemet sikerült meggondolatlansággal párosítanom és az első terepes emelkedőt 95%-os pulzussal, közel a tetejéig kitekertem, ezzel sikerült is a lábaimat a maradék 30km-re kivonni a forgalomból. Innentől folyamatos küzdelem ment a görccsel, amit majdnem elveszítettem a 30-ik km-re, de akkor jött egy defekt... :)

Azt gondolom jövőre újra kipróbálom itt magamat, de több alapozással és edzéssel, hogy ne legyen a "gépház" ennyivel gyengébb a többi résznél. :)
Ill. tudatosabban keresek más rendezvényeket is, mert azért a jó pályáknak nagyon jó a hangulata így társaságban.
A technika pedig láthatóan még jópár évig nem kerül cserére, egyelőre legalábbis nem látom esélyesnek azt a tudás- és erőnlétbeli ugrást, ami ezt indokolná.

És köszönöm mégegyszer a flat-pedal tippet, hibátlanul üzemelt a "gagyi kínai", tartotta a lábamat és szépen mozgott, miközben stabil nagy felületet adott és magabiztosságot. Azt hiszem az SPD-m még egy ideig pihenni fog, hiába XT pedál, előnye nincsen számomra.


Szepy_lc8 módosította - 2017. május 30. - 13:03

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1388
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Kiszállítás alatt  :) .

Valszeg tényleg hamarabb érkezik, mint ahogy legelőször írták.


  • Szepy_lc8 kedveli ezt

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1389
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Gondolom nem kényszerből vette át az ismerőse, hanem jól jött neki. Rendelni sem kell, egyből kezébe vehette, stb...

Ja-ja.

Én pl. örültem voltam korábban, ha valaki szól, hogy van egy ilyen csöve, vegyem át.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1390
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás
Gondolom nem kényszerből vette át az ismerőse, hanem jól jött neki. Rendelni sem kell, egyből kezébe vehette, stb...

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1391
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

erre emlekszem, de paypalos fizetes eseten, vissza lehet terittetni a visszakuldes koltseget.

Anti hol vette a csövet? 

 

Még jó, hogy nem a canyon váz volt a hibás :-).


ultio módosította - 2017. május 25. - 07:53

Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1392
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Nekem több mint 8e volt visszaküldeni a 30e-es csövet. Akkor már jobb, ha van aki helyben átveszi.

erre emlekszem, de paypalos fizetes eseten, vissza lehet terittetni a visszakuldes koltseget.

#1393
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás
Nekem több mint 8e volt visszaküldeni a 30e-es csövet. Akkor már jobb, ha van aki helyben átveszi.

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1394
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

nahát, hogy mik vannak...

totalcar.hu/belsoseg/2017/05/24/reg_szivtam_meg_ennyire_alkatresszel/


ja, de me' nem vitte vagy kuldte vissza ahonnan vette? legjobban fajo struc anti irasaiban az allando nyelvujitas: futomu, csoportkerek stb.

#1395
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.882 hozzászólás

nahát, hogy mik vannak...

 

http://totalcar.hu/b.../?cp=1#comments

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1396
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.167 hozzászólás

Gondoltam megemlítem, hogy a nyeregcső ügynek az lett a vége, hogy szó nélkül küldtek egy új nyeregcsövet, képek meg bármi levelezés nélkül. Nem semmi..

És mi lett a vázzal?

Az volt a gond ugye, hogy a váz sorjás volt belül és összekarcolta a csövet.

Amúgy le a kalappal a Canyon előtt.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#1397
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 hozzászólás

Gondoltam megemlítem, hogy a nyeregcső ügynek az lett a vége, hogy szó nélkül küldtek egy új nyeregcsövet, képek meg bármi levelezés nélkül. Nem semmi..



#1398
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Hasonloan szamolva ez olyan 180m/10kmre jon ki az egesz tura. Az a kaptatosabb resz mar 460...

Voltak keményebb napok meg volt két lazább is... de ahova felmentünk onnan le is kellett jönni. :)



#1399
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Hasonloan szamolva ez olyan 180m/10kmre jon ki az egesz tura. Az a kaptatosabb resz mar 460...

arn módosította - 2017. május 17. - 17:10


#1400
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

0,71es attetellel azert sok helyre fel lehet tekerni :) inkabb a nerve 3x11es attetele tulzas, legalabbis ide a becsi erdobe biztosan, pedig azert tipikusan 250-300m szint jut 10kmre.

Garminom 18%-nál maxolt az nem volt vészes, pár helyen kellett csak tolni, ahol a kövek miatt amúgy sem lehetett tekerni. A legdurvább napon 14km-nél már 900m szintnél tartottunk, utána lankásabb volt egy kicsit és 39km/1803m volt a vége. :)