Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3129 hozzászólás a témában

#1001
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Egy customer service tapasztalat - pont két hete vitte el a UPS a Fox villát garanciális javításra és ma érkezett vissza. Gyakolatilag ki sem kellett mozdulnom a lakásból és egy fillérembe sem került, úgy lett elintézve. Nem rossz...


950sm07 módosította - 2017. november 17. - 17:38


#1002
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

A Shimano IceTech tárcsákat nagyon rühellik ezekben a tesztekben. Szerintük nagyon hamar leolvad a külső acél réteg + nagyon puha a tárcsa, deformálódik. Én csak kölcsön bringán mentem ilyen tárcsával és finomítani akartam a fékbeállításon. Elképesztően "puha", hajlékony volt a tárcsa. Én maradok a RT76-nál, az full acél de már alu csillagos és nem is túl drága.

Nekem azon kívül hogy nem lehet kicentírozni - illetve nem marad úgy - meg hogy nem lehet elodázni a cserét nincs velük bajom, eddig csak az volt ami nyikkanás nélkül kibirta az egyik szokásos 4,5km/-800m lefelémet a Saint fékekkel. A másik kerékszettemen RT76 volt, azzal már a felénél elkezdett visítani. De ha nincs extrém felhasználás akkor az ice-tech fölösleges.

Mondjuk a Canyonokon (és sok más márkán is) elôszeretettel szerelt Sram Guide fékek a centerline tárcsával nekem a vicc kategóriába tartoznak.



#1003
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

A Shimano IceTech tárcsákat nagyon rühellik ezekben a tesztekben. Szerintük nagyon hamar leolvad a külső acél réteg + nagyon puha a tárcsa, deformálódik. Én csak kölcsön bringán mentem ilyen tárcsával és finomítani akartam a fékbeállításon. Elképesztően "puha", hajlékony volt a tárcsa. Én maradok a RT76-nál, az full acél de már alu csillagos és nem is túl drága.

 


  • zscs kedveli ezt
Marci

#1004
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Csak hogy még jobban megkavarjam a dolgokat, a németek a fékpofa tesztjükhöz tesztelték a különböző gyártók tárcsáit, hogyan befolyásolják a fékteljesítményt. A Magurák szerintük nagyon jól fognak, A Sram-ok is jók, a Shimano-k kicsit gyengébbek. .

http://www.bike-maga...age4.html#start

 

erdekes ez a teszt, hogy az rt76 es 86 mashogy szerepel fekeroben (kozepes, nagyon eros), szvsz total ugyanugy fog az rt66-76-86, talan hokapacitasban es visszahulesben van vmi elteres, az alu reszek miatt extrem korulmenyek kozott.


arn módosította - 2017. november 16. - 10:58


#1005
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

Bár "márkaidegen", de nekem nagyon jó tapasztalataim vannak az Avid G3 tárcsáival. Használtam Avid fékekkel, SLX fékekkel (hűtőbordás és "sima" gyantás pofákkal is). Az apróban időről időre feltűnnek, pár ezer forintért általában hozzá lehet jutni.

 

 

Fentiek alapján akkor simán a tárcsák cseréjével kezdem a  fejlesztést ésszerűsítést. 

Gondolom az RT66 Centerlock-os párja az RT64 lesz. Az SLX szint nekem bőven elég, kb. úgyis ebbe az irányba terelgetem a bringám. 

 

Régen használtam avid tárcsákat avid fékkel (a canyon így érkezett gyárilag) és szerintem is teljesen jók voltak. Ugyanakkor jelenleg CL deore agyam és shimano fékem van, ehhez pedig nem szeretnék avid tárcsát (ész érv nincs ellene), valamint elöl 180mm-es tárcsát preferálok. (Bár tény, hogy a 160/160 és régebben a 160/140 is teljesen elég volt, úgy tűnik, lassan megyek, de ma már félek is :D )

 

 

Arn jól írja, az rt66 már OK, nem nagyon kell jobb. Ha esetleg felmerülne a kérdés: nekem a Magura Storm SL és az új Hayes L6 tárcsák váltak még be, utóbbi árban sem vészes és könnyűek (L6 160-as 93g volt, Storm SL 160-asban ~91-92g).

Viszont az Ice-Tech tárcsákkal nem vagyok teljesen elégedett. Sokféle volt, XT-k, régebbi XTR, az újabb hűtőbordás XTR rt99, stb. Most épp egy XT Ice-Tech lett kuka a hátsó keréken, a brutálisan erős Magura MT8 fékem megrogyasztotta: a közepén átlyukadt az acél réteg, alig 2-3e km után kilátszik az alu "bélés"... :-)

Csak hogy még jobban megkavarjam a dolgokat, a németek a fékpofa tesztjükhöz tesztelték a különböző gyártók tárcsáit, hogyan befolyásolják a fékteljesítményt. A Magurák szerintük nagyon jól fognak, A Sram-ok is jók, a Shimano-k kicsit gyengébbek. .

http://www.bike-maga...age4.html#start


marton módosította - 2017. november 16. - 01:06

Marci

#1006
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Tényleg érkezik a kínálatba a megújult XC fully és hamarosan, úgy fest. ;)

 

"Mit 99% kommt n neu überarbeitetes Lux/ oder was mit neuem Namen im Bereich Race fully. Hab im Koblenzer Stadtwald n Prototyp fahren sehen von Canyon mit neuem Rahmen und racefully. Außerdem war Erik kleinhans in Koblenz (teamfahrer von topeak ergon) und hat eine strava Aktivität hochgeladen wo er schreibt dass er auf ner neuen "super fast Race machine" saß und hat n paar Tage später in seinem Blog geschrieben dass Canyon sie Anfang 2018 veröffentlicht. Da das exceed recht neu ist müsste es schon mit dem Teufel zugehen wenn es kein neues Lux ist."

-- forrás: https://www.mtb-news...8.850497/page-2

 

"ich hab definitiv einen Canyon Mitarbeiter auf nem Racfully Prototyp fahren sehen und Erik kleinhans hat gepostet dass es im Frühjahr released wird... vlt erst zum Cape epic und zu Kaufen dann erst nächste Saison ka"

--forrás: https://www.mtb-news...8.850497/page-7


zscs módosította - 2017. november 15. - 21:50


#1007
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.887 hozzászólás

 

Régen használtam avid tárcsákat avid fékkel (a canyon így érkezett gyárilag) és szerintem is teljesen jók voltak. Ugyanakkor jelenleg CL deore agyam és shimano fékem van, ehhez pedig nem szeretnék avid tárcsát (ész érv nincs ellene), valamint elöl 180mm-es tárcsát preferálok. (Bár tény, hogy a 160/160 és régebben a 160/140 is teljesen elég volt, úgy tűnik, lassan megyek, de ma már félek is :D )

 

Ó, hát ez ne tartson vissza, van CL adapterem is eladó, meg 180 mm Avid G3 tárcsám is. :D :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1008
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Arn jól írja, az rt66 már OK, nem nagyon kell jobb. Ha esetleg felmerülne a kérdés: nekem a Magura Storm SL és az új Hayes L6 tárcsák váltak még be, utóbbi árban sem vészes és könnyűek (L6 160-as 93g volt, Storm SL 160-asban ~91-92g).

Viszont az Ice-Tech tárcsákkal nem vagyok teljesen elégedett. Sokféle volt, XT-k, régebbi XTR, az újabb hűtőbordás XTR rt99, stb. Most épp egy XT Ice-Tech lett kuka a hátsó keréken, a brutálisan erős Magura MT8 fékem megrogyasztotta: a közepén átlyukadt az acél réteg, alig 2-3e km után kilátszik az alu "bélés"... :-)

Fentiek alapján akkor simán a tárcsák cseréjével kezdem a  fejlesztést ésszerűsítést. 

Gondolom az RT66 Centerlock-os párja az RT64 lesz. Az SLX szint nekem bőven elég, kb. úgyis ebbe az irányba terelgetem a bringám. 

 

Bár "márkaidegen", de nekem nagyon jó tapasztalataim vannak az Avid G3 tárcsáival. Használtam Avid fékekkel, SLX fékekkel (hűtőbordás és "sima" gyantás pofákkal is). Az apróban időről időre feltűnnek, pár ezer forintért általában hozzá lehet jutni.

 

nem a reklám miatt, de: most akarok feltenni az apróba  én is kettő darab 160-ast. szólj, ha esetleg. ;)

Régen használtam avid tárcsákat avid fékkel (a canyon így érkezett gyárilag) és szerintem is teljesen jók voltak. Ugyanakkor jelenleg CL deore agyam és shimano fékem van, ehhez pedig nem szeretnék avid tárcsát (ész érv nincs ellene), valamint elöl 180mm-es tárcsát preferálok. (Bár tény, hogy a 160/160 és régebben a 160/140 is teljesen elég volt, úgy tűnik, lassan megyek, de ma már félek is :D )



#1009
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.887 hozzászólás

Bár "márkaidegen", de nekem nagyon jó tapasztalataim vannak az Avid G3 tárcsáival. Használtam Avid fékekkel, SLX fékekkel (hűtőbordás és "sima" gyantás pofákkal is). Az apróban időről időre feltűnnek, pár ezer forintért általában hozzá lehet jutni.

 

nem a reklám miatt, de: most akarok feltenni az apróba  én is kettő darab 160-ast. szólj, ha esetleg. ;)

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1010
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Arn jól írja, az rt66 már OK, nem nagyon kell jobb. Ha esetleg felmerülne a kérdés: nekem a Magura Storm SL és az új Hayes L6 tárcsák váltak még be, utóbbi árban sem vészes és könnyűek (L6 160-as 93g volt, Storm SL 160-asban ~91-92g).

Viszont az Ice-Tech tárcsákkal nem vagyok teljesen elégedett. Sokféle volt, XT-k, régebbi XTR, az újabb hűtőbordás XTR rt99, stb. Most épp egy XT Ice-Tech lett kuka a hátsó keréken, a brutálisan erős Magura MT8 fékem megrogyasztotta: a közepén átlyukadt az acél réteg, alig 2-3e km után kilátszik az alu "bélés"... :-)


  • dzsonhee kedveli ezt

#1011
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

xc bringahoz az rt66 tok olcso, es teljesen jo... semmi elonyet nem erzem az icetech tarcsaknak. max annyi, hogy jobban nez ki :)


  • zscs kedveli ezt

#1012
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Köszi a tapasztalatokat!

 

Ezek szerint XC/maraton/túra felhasználásra sokkal ésszerűbb jó tárcsát és alumínium tengelyes hátsó agyat választani (a jelenlegi deore helyett), mintsem vázcserében gondolkodni a nagyobb fékerő és a pontosabb beállítás érdekében? 

 

Manapság 6 csavaros vagy CL tárcsában/agyban érdemes gondolkodni? (A canyon egy időben shimano/sram/mavic mixel árulta olcsóbb bringáit, így nem is olyan egyszerű az egységesítés, elég sok féle-fajta alkatrész sorakozik a bringán)

Szerintem mindegy hogy 6 csavaros vagy CL a tárcsa. Én régen nem szerettem a CL-t, de megszoktam és elônyének tartom hogy két kerékszett használatánál nem kell mindegyiket feltárcsázni, pillanatok alatt át tudom rakni a másikra, ami a 6 csavarossal eszembe sem jutna... emiatt már a CL-t preferálom, de egy kerékszettel tökmindegy.



#1013
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Tapasztalatotok szerint egy merev váznál lehet érezni a 135/QR és a 142/12 közötti különbséget? Ha igen, mi lenne az? 

 

Teszem azt, egy nagyon olcsó, csak gyantás pofával használható féktárcsa lecserélésével, mondjuk egy xt/xtr szintűre, többet nyer fékerőben az ember mintha átmenőtengelyes vázra cseréli a régit, a merevség és így a vélhető fékerő növekedése érdekében? 

Átütô tengely éjjel nappal... de ha amúgy OK vagy a gyorsszárassal és csak a fékerôt akarod növelni akkor csak tárcsa csere. Ha azt a gagyi gyantásat lecseréred akár csak egy Deore/SLX RT64/66-ra ég és föld lesz a különbség. Az XT/XTR ice-tech tárcsák elônyét nem tudom kihasználnád-e, nekem több a gondom velük - szinte állandóan nyolcas van bennük - de hegyekben a Strive Saint fékjeibôl azok hozzák ki a legtöbbet így eggyütt tudok velük élni. A merevhátúmon SLX fék és tárcsák vannak, itthonra fantasztikusak. Az is "gyantás" RT54 tárcsákkal jött, de egy métert sem mentem velük azonnal lecseréltem ôket.



#1014
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Köszi a tapasztalatokat!

 

Ezek szerint XC/maraton/túra felhasználásra sokkal ésszerűbb jó tárcsát és alumínium tengelyes hátsó agyat választani (a jelenlegi deore helyett), mintsem vázcserében gondolkodni a nagyobb fékerő és a pontosabb beállítás érdekében? 

 

Manapság 6 csavaros vagy CL tárcsában/agyban érdemes gondolkodni? (A canyon egy időben shimano/sram/mavic mixel árulta olcsóbb bringáit, így nem is olyan egyszerű az egységesítés, elég sok féle-fajta alkatrész sorakozik a bringán)

Átmenőtengely-különbségről nincsen tapasztalatom, de a Grand Canyon SL 6.9 gyári minősíthetetlenül szar alsópolcos Shimano féktárcsáját XT-re cserélve hirtelen lett fékem. Nem is értem, hogy az alapmodellre miért pazarolnak egy gramm acélt is. Konkrétan a hátsó kereket nem bírta aszfalton állóra sem fékezni, gyerekkel a hátulján meg pláne szart sem értek azok a fékek. Ugyanaz a fékbetét, ugyanaz a féknyereg és szerint simán 2* erősebb, ha nem még jobb XT tárcsával. Kétlem, hogy a tengely cserével lenne ennyi difi.


 

 

 

XC felhasználásnál kizárt, hogy átlag bringás érezné. Egy bike parkban vagy komolyabb és kanyargós, "beülős" ösvényen, döntött kanyarokba rendesen terhelve, főleg dropper posttal ellenben már tuti, nincs értelme a gyorszárnak.

Átütős előnye inkább praktikus: elég 1x beállítani a hátsó féknyerget, a kerék mindig ugyanúgy kerül vissza és nincsen az, hogy kerék kivesz, visszatesz és beleér a fékpofába tárcsa.



#1015
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Tapasztalatotok szerint egy merev váznál lehet érezni a 135/QR és a 142/12 közötti különbséget? Ha igen, mi lenne az? 

 

Teszem azt, egy nagyon olcsó, csak gyantás pofával használható féktárcsa lecserélésével, mondjuk egy xt/xtr szintűre, többet nyer fékerőben az ember mintha átmenőtengelyes vázra cseréli a régit, a merevség és így a vélhető fékerő növekedése érdekében? 

XC felhasználásnál kizárt, hogy átlag bringás érezné. Egy bike parkban vagy komolyabb és kanyargós, "beülős" ösvényen, döntött kanyarokba rendesen terhelve, főleg dropper posttal ellenben már tuti, nincs értelme a gyorszárnak.

Átütős előnye inkább praktikus: elég 1x beállítani a hátsó féknyerget, a kerék mindig ugyanúgy kerül vissza és nincsen az, hogy kerék kivesz, visszatesz és beleér a fékpofába tárcsa.


  • mgy kedveli ezt

#1016
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás
Átmenőtengely-különbségről nincsen tapasztalatom, de a Grand Canyon SL 6.9 gyári minősíthetetlenül szar alsópolcos Shimano féktárcsáját XT-re cserélve hirtelen lett fékem. Nem is értem, hogy az alapmodellre miért pazarolnak egy gramm acélt is. Konkrétan a hátsó kereket nem bírta aszfalton állóra sem fékezni, gyerekkel a hátulján meg pláne szart sem értek azok a fékek. Ugyanaz a fékbetét, ugyanaz a féknyereg és szerint simán 2* erősebb, ha nem még jobb XT tárcsával. Kétlem, hogy a tengely cserével lenne ennyi difi.



Tapasztalatotok szerint egy merev váznál lehet érezni a 135/QR és a 142/12 közötti különbséget? Ha igen, mi lenne az?

Teszem azt, egy nagyon olcsó, csak gyantás pofával használható féktárcsa lecserélésével, mondjuk egy xt/xtr szintűre, többet nyer fékerőben az ember mintha átmenőtengelyes vázra cseréli a régit, a merevség és így a vélhető fékerő növekedése érdekében?


Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#1017
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Tapasztalatotok szerint egy merev váznál lehet érezni a 135/QR és a 142/12 közötti különbséget? Ha igen, mi lenne az? 

 

Teszem azt, egy nagyon olcsó, csak gyantás pofával használható féktárcsa lecserélésével, mondjuk egy xt/xtr szintűre, többet nyer fékerőben az ember mintha átmenőtengelyes vázra cseréli a régit, a merevség és így a vélhető fékerő növekedése érdekében? 



#1018
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ez egesz izgalmas bringa lett...

SRAM X01 Eagle, 12s
Rim width: 25mm FW / 22,5mm RW
Kind Shock LEV SI

https://www.canyon.c...0-pro-race.html

 

95e30fb6da74484616448e16f4e29.jpg



#1019
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

Jobbulást innen is!

Köszi mindenkinek!😃

#1020
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.543 hozzászólás

Nekem se, de még hagyom egy kicsit. Két napja sz@rrá törtem a bal kulcscsontomat, ma műtöttek, szóval annyira nem sürgős

 

Jobbulást innen is!