Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3129 hozzászólás a témában

#981
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.638 hozzászólás

Szerintem semennyire nem kell óvni, pl. nem rozsdásodik. Egy acél vázért sokkal jobban aggódnék.

Használod ahogy akarod, mosod ha kedved tartja.


Marci

#982
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.543 hozzászólás

Abban kérném a véleményeteket, hogy egy karbon vázat mennyire kell óvni télen? 

Direkt nem vonulok fel sós hólében, de a sózás utáni szárazabb időszakban már megyek (nyilván ekkor is kap a jóból) és pl. ma reggel is felmentem a hegyekbe mikor a ködtől elég vizes volt minden. Csak mert a hajtást/váltást/fékeket elég rendszeresen szoktam ápolgatni, de a váz tisztogatását el tudom hanyagolni mert az ősz és tavasz között mindig koszos lesz :)  



#983
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

No kinek milyen furcsaság tűnik fel az alábbi fotón? ;)

 

Mza0_Fa_Y.jpg

Új Torque...



#984
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.306 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

No kinek milyen furcsaság tűnik fel az alábbi fotón? ;)

 

Mza0_Fa_Y.jpg



#985
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Apa kezdodik... canyontol kaptam egy becsi cimet, hogy elobb vigyem el oda. Rament egy delutanom, es egesz nap a honom alatt cipelhettem a dobozt, mert a bolt kozolte, a shimano ingyen csinalja, de nekik van 35 euro szervizdijuk. Meg azt is, hogy kuldjem a canyonnak, mert ok ezert olcsok.

Persze megertem a szempontjukat, de milyen hivatalos szerviz mar az ilyen? A shimano oldalan is ok vannak feltuntetve.

Mongy a canyon is elmehetne a fenebe, mert ahelyett, hogy automatikusan cserelnek, turaztatnak helyette. Ez az o modelljuk, a garancian buknak, ez az ara a reszukrol, reszemrol meg az, hogy elegedetten tobbet varok.

#986
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A hintopor jo otlet... koszi :) az elso fekrol van szo, konnyu lekapni, a hatsoval bajban lennek, ha egyben kellene elkuldeni.

#987
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

mi baja lehet a beteteknek? tisztitas utan kozvetlenul "harapnak". mivel garis, nem szandekozom ra kolteni (ami nincs tervben :) ).

 

Lehet folyik rá a fékfolyadék, mert elrepedt valamelyik dugattyú. Letisztogathatod, beszórhatod hintőporral, majd figyelheted, hogy szivárog-e valahol, de ha a dugattyúnál, akkor úgy sem látni a fékbetéttől. Azért nézd meg a fékcsövet is, az is kilyukadhat... Ó, milyen jó is a rejtett bovdenezés, főleg hidraulikus tárcsaféknél :DD

 

Vegyél Formula Curát, passz, hogy milyen, de legalább ásványi fékfolyadék kell bele: bike24.com/p2223366.html

 

www.imbikemag.com/reviews/components/brakes/formula-cura-brakes-2017/

 

 

Amúgy a mai napig bánom, hogy 785-ös XT vettem, nem pedig 640-es zeét, de azért jó, hogy csak feleannyi dugattyú tud megszorulni, de a nagyobb fékpofa felület azért csak csábító.


blash módosította - 2017. november 18. - 00:32


#988
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

mi baja lehet a beteteknek? tisztitas utan kozvetlenul "harapnak". mivel garis, nem szandekozom ra kolteni (ami nincs tervben :) ).

Ha szivárog akkor nincs kérdés, de ha nem és a betét kapott valamit (amire pont az a jellemzô amit írsz) akkor az csere... Ha a szivárgás kizárva akkor spórolás képpen megforgathatod a hátsóval is kipróbálni.



#989
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ha nem látszik szivárgás én megpróbálnám új betétekkel.

 

mi baja lehet a beteteknek? tisztitas utan kozvetlenul "harapnak". mivel garis, nem szandekozom ra kolteni (ami nincs tervben :) ).


arn módosította - 2017. november 17. - 21:46


#990
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

lehet jobb lenne egy slx fektesttel :D

Ha nem látszik szivárgás én megpróbálnám új betétekkel.



#991
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Lehet ôket keverni, EWS-ben van aki a servo wave nélküli XTR Race karral használ Saint nyergeket, a Zee fékkarja meg gyakorlatilag SLX.

 

lehet jobb lenne egy slx fektesttel :D



#992
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

amugy fekkar kompatibilis mas fektestekkel is? slx, az uj negydugattyus xtr / zee, xtr?

milyen alternativaja van most az xtnek? irtatok a magurat pl...

 

en nem is ertem amugy mit varialtak, hogy az m785 es az slx parja allat jo fekek voltak, illetve a 675os slxel sem volt semmi gondom. szvsz jobban is fogtak mint ez.

Lehet ôket keverni, EWS-ben van aki a servo wave nélküli XTR Race karral használ Saint nyergeket, a Zee fékkarja meg gyakorlatilag SLX.



#993
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ugy latszik ez a hivatalos valasz Ez melyik Fox, osztrak/nemet/europai/usa?
Meg kb 8het mire terhelhetem a kulcscsontom, addig raerek levelezni

 

a nemet oldalrol is a nemzetkozire iranyitanak.



#994
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

en speciel a foxtol egy budos valaszt nem kaptam... errol ennyit. nem baj, legalabb draga.

Ugy latszik ez a hivatalos valasz😃 Ez melyik Fox, osztrak/nemet/europai/usa?
Meg kb 8het mire terhelhetem a kulcscsontom, addig raerek levelezni😃

#995
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Mennyi van a fékben? Milyen tárcsa, milyen betét? Ha felállítva beesik a kar az nem feltétlenül jelenti azt hogy ereszti az olajat és amiatt levegôsödött le. Nekem is csinálja ahogy kopnak a betétek, olyankor csinálok egy fél légtelenítést és annyi. Bele a légtelenítô mûanyag tölcsérjét a karba, egy kis olaj bele és húzogatom, pöckölgetem a kart addig amíg nem jön már buborék. Dugattyú visszanyomásnál is ugyanez, mert ha nincs megnyitva a karnál akkor nem tud hova menni az olaj.

Ha ereszti az olajat az látszik ha kiveszed a betéteket, akkor vissza kell küldeni...

 

kemeny 600km :) korabban egy fekkel sem volt hasonlo problemam. de igazabol nem is a fellevegosodes resze erdekel, hanem konkretan nem lehet megallni a fekkel, akkor sem, ha fog mert lathatoan csuszik a fekpofa a tarcsan (es ezert rezonal be pl kis sebessegnel). a hatso fek is sokkal jobban fog 160as tarcsaval.

 

ketszer is szetszedtem, letisztitottam, par 10 meter utan ujra csuszik a tarcsa. ha leszallok a bringarol, ugy is siman eltolom behuzott fekkel.


arn módosította - 2017. november 17. - 21:26


#996
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

amugy fekkar kompatibilis mas fektestekkel is? slx, az uj negydugattyus xtr / zee, xtr?

milyen alternativaja van most az xtnek? irtatok a magurat pl...

 

en nem is ertem amugy mit varialtak, hogy az m785 es az slx parja allat jo fekek voltak, illetve a 675os slxel sem volt semmi gondom. szvsz jobban is fogtak mint ez.



#997
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

kiprobalhatom a canyon gart: asszem elert az m8000 fekatok... eloszor csak a fekpont vandorolt, aztan az tunt fel, hogy berezonal az elso tarcsa, majd hogy alig fog a fek. ugy tunt, mintha olaj kerult volna ra. kiszedtem a pofakat, az egyik dugattyu beljebb volt, mint a masik. ok, lerezeteltem a pofakat, letisztitottam a tarcsat es a betetet. par meterig jo, aztan megint csuszik. de a poen, hogy sehol nem latok olajnyomot, es a tarcsan is mintha lenne vmi filmreteg, de annyira minimalis, hogy becsaphatja az embert.

 

mar ott voltam, hogy kiprobalom masik tarcsaval, felallitottam, hogy levigyem lifttel, no akkor mar beesett a fekkar. innentol mar total egyertelmu, hogy olajat ereszt es fellevegosodott.

 

eleg lehet nekik, ha a feket kuldom karostol, fektestestol?

Mennyi van a fékben? Milyen tárcsa, milyen betét? Ha felállítva beesik a kar az nem feltétlenül jelenti azt hogy ereszti az olajat és amiatt levegôsödött le. Nekem is csinálja ahogy kopnak a betétek, olyankor csinálok egy fél légtelenítést és annyi. Bele a légtelenítô mûanyag tölcsérjét a karba, egy kis olaj bele és húzogatom, pöckölgetem a kart addig amíg nem jön már buborék. Dugattyú visszanyomásnál is ugyanez, mert ha nincs megnyitva a karnál akkor nem tud hova menni az olaj.

Ha ereszti az olajat az látszik ha kiveszed a betéteket, akkor vissza kell küldeni...



#998
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Lehet, hogy a Paul Langehoz iranyitanak, mint engem a Fox-al. Mondjuk az nem lesz gyors. Nem bantom oket, de kb 4-5hete kezdtem bele a StepCast-os levelezesbe, a het elejen mar rajuk kellett irnom, hogy mi a helyzet, de meg valaszra sem meltattak...
Canyon specifikus dolog: rendeltem egy akcios cipot, ket meret kozott vagyok ezert most kivetelesen a kisebbet rendeltem, persze nem lett jo. Kertem cseret UPS pickup-al, de azt nem lehet. Fizessem ki a masik meretet, kuldjem vissza a kicsit es majd visszautaljak a postazasi koltseggel egyutt a vetelarat. Konyvelesi szempontbol (sem) ertem, hogy ez miert jo nekik, de ez van.

 

ausztriaban nemtom hova iranyitanak. nekem az lenne a jo, ha leszedem, aztan ugyanigy keszreszerelve adjak a masikat. en nem akarok vele szorakozni most, amikor vettem a cx bringat az osszes fekszerelessel kapcsolatos dolgot kiszortam, konkretan semmim nincs egy legteleniteshez. meg igazabol a korabbi tapasztalatokbol kiindulva szvsz ugyse lesz jo, mert valszeg a dugattyuk eresztenek.

 

en speciel a foxtol egy budos valaszt nem kaptam... errol ennyit. nem baj, legalabb draga. 


arn módosította - 2017. november 17. - 21:18


#999
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

eleg lehet nekik, ha a feket kuldom karostol, fektestestol?

Lehet, hogy a Paul Langehoz iranyitanak, mint engem a Fox-al. Mondjuk az nem lesz gyors. Nem bantom oket, de kb 4-5hete kezdtem bele a StepCast-os levelezesbe, a het elejen mar rajuk kellett irnom, hogy mi a helyzet, de meg valaszra sem meltattak...
Canyon specifikus dolog: rendeltem egy akcios cipot, ket meret kozott vagyok ezert most kivetelesen a kisebbet rendeltem, persze nem lett jo. Kertem cseret UPS pickup-al, de azt nem lehet. Fizessem ki a masik meretet, kuldjem vissza a kicsit es majd visszautaljak a postazasi koltseggel egyutt a vetelarat. Konyvelesi szempontbol (sem) ertem, hogy ez miert jo nekik, de ez van.

#1000
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

kiprobalhatom a canyon gart: asszem elert az m8000 fekatok... eloszor csak a fekpont vandorolt, aztan az tunt fel, hogy berezonal az elso tarcsa, majd hogy alig fog a fek. ugy tunt, mintha olaj kerult volna ra. kiszedtem a pofakat, az egyik dugattyu beljebb volt, mint a masik. ok, lerezeteltem a pofakat, letisztitottam a tarcsat es a betetet. par meterig jo, aztan megint csuszik. de a poen, hogy sehol nem latok olajnyomot, es a tarcsan is mintha lenne vmi filmreteg, de annyira minimalis, hogy becsaphatja az embert.

 

mar ott voltam, hogy kiprobalom masik tarcsaval, felallitottam, hogy levigyem lifttel, no akkor mar beesett a fekkar. innentol mar total egyertelmu, hogy olajat ereszt es fellevegosodott.

 

eleg lehet nekik, ha a feket kuldom karostol, fektestestol?