Túl vagyunk a Lux 7.0-val az első egy éven és 2500km-en.
Felsorolom itt a tapasztalataim, hátha valakinek hasznos lehet.
Már az első tekerés után feltűnt, mennyire sportos és egyben kényelmes geometriát kaptam ezzel a bicajjal. Nem egy HT, de meglepően hasonlóan agilis. Felfele nagyon hatékony, a hátsó felfüggesztés egyáltalán nem a hintalovas kategória, de szerencsére a lockouttal könnyen blokkolható minden elől és hátul is. A Fox 34 Stepcast Elite egy kiváló villa, rettentő finoman mozog, jó a csillapítása, és a 34-es száraknak köszönhetően rettentő merev. A 8100-as XT szinte minden tekintetben egy kiváló szett. A váltás még a legnagyobb terhelés alatt is precízen működik, és a megtett kilométerek alatt se nyúlt meg a lánc 0,75-ig sem. A fékek kiválóan adagolhatóak, semmi nyomáspont-beli para nincsen, mint arra sokan panaszkodnak (minuszokban sem). Egyedül a fekete festés könnyen kopik, és lánc külső felülete hajlamos a rozsdásodásra, de hát ez nem egy vitrinbájk A KS LEV SI dropper szuper darab, fokozatmentesen állítható a 100mm, több XC-re nem is szükséges. A DT-Swiss X1700-as kerekek talán nem a legkönnyebb darabok (ca. 1750g), de rettentő stabilak, és a 25mm szélességgel pont megfelelőek. Tubelessként is hibátlanul funkcionálnak. Sajnos a gyári Maxxis Rekon/Aspen páros nekem egyáltalán nem jött be. Tapadásban nem volt túl meggyőző, nehéz is volt, és rövid idő alatt egy köves technikás részen sikerült fel is ütni. Így itt áttértem a már jól bevált Conti Crossking Protection 2.2 párosra, azzal súlyt is spóroltam, tapadást is kaptam és a defektek és felütések is elkerülnek.
Az egy év alatt szerencsére nem volt hosszú hibalistám:
- a legelején a hátsó kazettasor kattogott, ezt meg kellett húzni
- a Fox hátsó tag csiripelt 700km után, gariban javítva lett
- harmadik első fékbetétet használom, úgy tűnik a resin betét nem túl tartós, de legalább halk és jól fog (hátul egyébként még mindig az eredeti van bent).
- IPU kormánygátló eltört, gariban cserélték
Amiket pedig én cseréltem:
- gyári Selle Italia nyereg helyett felkerült egy Ergon SM Comp nyereg, ez kényelmes hosszabb távokon is
- Fox Lockout és KS Dropper kar helyett felkerült egy Bontager Droplock, így sokkal kényelmesebb lett ezek használata, és helyet is spóroltam
- 18T helyett 36T ratchet került a hátsó agyba, sokkal jobb lett így a reteszelés
Összességében elmondható, hogy az én XC-s, túrázós vonalomon kiválóan használható, és a megtett egy év alatt télen-nyáron szinte hibamentesen futott. Remélem a következő évek is hasonló örömöt adnak majd!
Edited by osi22, 2021. April 11. - 14:28.