Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 2 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3080 hozzászólás a témában

#881
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 848 hozzászólás

Legyen igazad... nekem a Nerve 29-es annak idején 140 grammos belsôkkel jött.

 

Akartam is írni, hogy a 2014-es 7.9-es Nerve-ben Schwalbe 19A belsők voltak, amik 140 gramm körüliek.



#882
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Tévedsz. Két db 29-es belső az 400 gramm. (Sőt lehet akár több is, attól függően mit tesznek bele, én most a könnyebb opciókkal számoltam.)  Annyi lötty meg ugyebár nem megy bele, max 100gramm ami belekerül. 

Legyen igazad... nekem a Nerve 29-es annak idején 140 grammos belsôkkel jött.



#883
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Van még egy kérdés, ami kicsit bonyolultabb de megpróbálom értelmesen feltenni :)

 

Adott ez a Eanyon Ecxeed Prorace 7.0 és egy Giant XTC Advanced 1. Mindkettő az idei széria.

 

A canyon elől boost, hátul 142mm 25mm és 22,5mm felniszélességgel.

 

A Giant Boost rendszerű elől hátul egyaránt, XCR-1 karbon felnis kerékszettel, de csak 21mm szélességgel.

 

Okoz e akkora előnyt egy boost agy hátul + karbon felni, mint amekkora előnyt jelent a szélesebb felni a canyon kerekein? 

A tömegadatok hasonlók mindkét kerék esetében.

 

Én inkább hajlok a canyon felé a szélesebb felnik miatt.

Saját tapasztalat, a jelenlegi bringám kerekeivel, amik eredetileg 21mm belső szélességűek. Saját hibából adódóan az egyk felnit sikerült elrepesztenem, és át kellett fűznöm, egy 22,5mm széles DT felnire. Átfűzés után szembesültem azzal, hogy sokkal jobban szétterül rajta a 2,1-es RR, sőt sokkal jobb lett az irányítás is.

 

Ezenkívül a canyon némileg jobb felszereltségű, és tömegű is, de ez most mellékes. Mit gondoltok ebben a kerék témában?



#884
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.092 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Exceedekből jó könnyű cajgákat lehet építeni. Az elfekvő cuccaimmal simán levinném a 7.0 pro race-t a dropperrel is 9 kg *alá*. ;-)

Páromé (női) 10.1 volt gyárilag, nehéz kerekekkel, tubeless + xx1 kazi + szivacs markolat a gyári Ergonok helyett és 9.6 lett pedál nélkül


  • paarv kedveli ezt

---

1. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x12 Sram XX1 Eagle AXS

2. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

3. Canyon Ultimate CF SL 9.0s - roadbike, SRAM Red eTap, 2019

https://www.strava.c...thletes/2373507


#885
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Ja, ha nem raksz bele löttyöt akkor lehet... vagy ha DH belsôvel mérték a 10,2kg-t. :)

Tévedsz. Két db 29-es belső az 400 gramm. (Sőt lehet akár több is, attól függően mit tesznek bele, én most a könnyebb opciókkal számoltam.)  Annyi lötty meg ugyebár nem megy bele, max 100gramm ami belekerül. 


  • dzsonhee kedveli ezt

#886
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Aha, akkor jól gondoltam. Mivel nekem M méret kell, és alapul véve a gyári 10,2 kilogrammos adatot, belsőtlenítve, szűken be fog menni 10 alá, az meg Dropper Post-al egész jó érték.

Ja, ha nem raksz bele löttyöt akkor lehet... vagy ha DH belsôvel mérték a 10,2kg-t. :)



#887
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

tudtommal egy gyarto sem szerel tubelessel... hasznalni kell, hogy elkezdjen mukodni.

en eddig ket bringat vettem, mindketto kb 200gal nehezebb volt, mint az ottani adat, igaz az les volt, es nem mes.

Aha, akkor jól gondoltam. Mivel nekem M méret kell, és alapul véve a gyári 10,2 kilogrammos adatot, belsőtlenítve, szűken be fog menni 10 alá, az meg Dropper Post-al egész jó érték.



#888
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Sziasztok!

 

Tudja valaki, az Exceed bringákat eleve tubeles szerelve szállítják, vagy belsővel jön és szereld magadnak? Meg tudom csinálni csak érdekelne, hogy a gyári tömegadat hogy értendő? 

 

tudtommal egy gyarto sem szerel tubelessel... hasznalni kell, hogy elkezdjen mukodni.

en eddig ket bringat vettem, mindketto kb 200gal nehezebb volt, mint az ottani adat, igaz az les volt, es nem mes.


  • paarv kedveli ezt

#889
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Sziasztok!

 

Tudja valaki, az Exceed bringákat eleve tubeles szerelve szállítják, vagy belsővel jön és szereld magadnak? Meg tudom csinálni csak érdekelne, hogy a gyári tömegadat hogy értendő? 


paarv módosította - 2018. január 11. - 19:10


#890
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A hasonlo szeriaba tartozo 666, 675 is hibatlan volt. Mar az sincs piacon, es az ujabb slx sem 100as, pedig ott volt idejuk modositani.

Nekem sem volt gondom, amig nem jott a tel es a hideg :) akkor kezdett el szivarogni az elso fektest, es jott elo a pumpalasi jelenseg. A korabbi m8000ek normal homersekletnel is osszevissza mukodtek neha - van elorelepes :D meg vegulis lehet hasznalni rendesen, csak a mukodesebol latszik, hogy vmi nem eppen pozitivan valtozott.

Ez a bringa 17 juliusi.

arn módosította - 2018. január 08. - 08:25


#891
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.410 hozzászólás

785ös -8ban is ugyanúgy működik, mint nyáron. :-))  Az egy nagyon eltalált széria volt.

Érdekes, havert óva intettem a 8000es XT-től a rossz híre miatt + vettek tavaly egy bringát is, ami olyan fékkel van szerelve. Semmi nyomáspont vándorlás, semmi panasz egyikre sem.


Marci

#892
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Tegnap itt nem volt tobb 5 foknal, az r785 ugyanugy mukodik mint nyaron. Meg haraposabbnak is tunik a 140es tarcsaval.

Mindenesetre rendeltem legtelenito szettet es olajat, majd beszamolok, hogy jobb lett e.

#893
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Szép kerékpár! :)

Mikor az én bringám jött október körül akkor még tudtam volna rendelni kompletten és darabokban is 785-ös dolgokat.

Nekem sem volt gondom a 785-ös szériával (hidegben is megyek vele), 4 év után azért már egy kicsit érződik itt-ott a kopás. De használom ahogy csak bírom és a féket húzom sokat :) Nem olvastam pozitív dolgokat az újabbakról ezért nem cseréletem. 

 

ha problema van, eloszor kiprobalom a legtelenitest - bar fura, hogy ezt alapbol nem tudjak megtenni, aztan ha az se segit, akkor meg mindig ott az r785. ahogy olvastam cserelgettek az r785/m8000 fektesteket.



#894
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.427 hozzászólás

az xtr is ilyen? ha megegyszer bedoglik, asszem cserelek vmi masra.

az r785 meg kaphato... azzal is kompatibilis a fekkar?

 

 

Szép kerékpár! :)

Mikor az én bringám jött október körül akkor még tudtam volna rendelni kompletten és darabokban is 785-ös dolgokat.

Nekem sem volt gondom a 785-ös szériával (hidegben is megyek vele), 4 év után azért már egy kicsit érződik itt-ott a kopás. De használom ahogy csak bírom és a féket húzom sokat :) Nem olvastam pozitív dolgokat az újabbakról ezért nem cseréletem. 



#895
Szepy_lc8

Szepy_lc8

    fórumtag

  • fórumtag
  • 141 hozzászólás

 

Ilyen színű Canyont láttatok már?

lux-cf-9-pro-race_c1244.png

A stúdiós effekteket leszámítva ez szerintem olyan kék mint a 2016-os Grand Canyon AL SL 6.9-em.

Akkor "gran tourismo blue" volt a fantázianeve, most is így hívják?


Szepy_lc8 módosította - 2018. január 03. - 10:55

Canyon Nerve AL 8.9 2014
Canyon Grand Canyon AL SL 6.9 2016
Canyon Endurace CF 8.0 2016


#896
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Amit arn és Pecás írt, annak nem sok köze lehet a légtelenítéshez (a nyáron is vándorló nyomáspont más tészta). Ami náluk problém, az kb ez a jelenség: hidegben a megfelelöen légtelenített, hibátlan fék nyomáspontja megy ki egészen addig már néhány gyors egynásutáni húzásra, míg szinte meg sem tudod már húzni a kart, mert nincs hová. Kb mintha a féktest dugattyúi nem jönnének vissza a kar elengedésekor, hanem a kiegyenlítőből utántöltené. Ami igy is van, a pofa surlodik a tárcsán. Kis váralozással "visszavándorol" a normál helyére a nyomáspont, de a kar ekkor is lassúnak érződik, mintha be lenne fagyva. Kb mikor a hűtőből frissen kivett jégkrémbe akarsz belekanalazni. Benn a szobában aztán minden jó lesz. A régi fázós xt ezt csinálta, gondolom, pont ugyanaz lehet. Most nem olvastam vissza, de úgy rémlik, arné szivárgott is? Ez is pont olyan, mint a réginél. Gariban cserélték akkor is, kár hogy a cseredarab is ugyanolyan vacak volt...

Volt 775om, ha arra gondolsz, azzal nekem nem volt gondom hidegben.

Csak a felkemenyedest tapasztaltam pumpalasnal hidegben, mast nem. Nyaron-osszel nem volt semmi gondja, amig az elso fektest nem kezdett el ereszteni - csak az tunt fel, hogy alig fog az elso fek, es hiaba tisztitom le, par tiz meter utan megint csuszik.

arn módosította - 2017. december 31. - 20:52


#897
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Azért mert nem igazán van 100%-osan légtelenített rendszer, nem feltétlenül a szerelô debilségét jelenti ha néha rá kell nézni vagy a kart le kell légteleníteni. A szerelô átnyomja rajta a folyadékot aztán többnyire annyi, nem fog elektromos borotvával szórakozni hogy kirázogassa a levegôt mindenhonnan, azt nem fizetik neki. Egy darabig mûködni fog rendesen, aztán ha egy idô után visszaviszik hozzá akkor meg majd újra fizetnek a légtelenítésért.
Nálam saját bicajokon a kar légtelenítése a rendszeres karbantartás része, nem várom meg hogy valami rendellenesség jelentkezzen és mindegyik mûködik normálisan minden idôjárási viszonyok között - kivéve a Sram Guide RS aminek a karjában melegben megszorul a dugattyú (bár mióta legutóbb kicseréltem azóta az is OK).


Pedig ugy is illene jonak lennie... -10 - +35 :)

#898
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

amikor cxbringat vettem es elkoltoztunk, kiszortam az osszes olajos-szerelos cuccomat, most megint venni kellene mindent. ezert is kuldtem vissza. majd ha lesz ra idegzetem, es nagyon zavar, akkor ujra bevasarolok. azaz igazsag, hogy olyan keveset tekerek a harom bringaval (kb 2000km evente), hogy elobb eladom, mintsem szervizelni kellene, most is erre apellaltam.

 

az illeto aki csinalta, biztosan sokkal tobb feket szerelt mint en. az elkeserito, ha mukodik is a dolog, gyarilag miert nem tudjak olyanra megcsinalni? debil lenne az osszes szerelo? az elozo szeriat meg rendesen tudtak legteleniteni? akarhonnan is nezem nem kerek a tortenet.

 

en korabban mindig ugy legtelenitettem, hogy miutan nagyjabol megvolt az egesz, a vegen kotottem a csore egy regi elektromos borotvat, az kirazta meg az osszes mikrobuborekot is. de az biztos, hogy ennel a feknel hagyomanyos, egyszeru modszerrel vmi nem koser.

Még annyit hogy én az általad említett -10 és -35 fok között nem igazán bicajozok. -5 alatt nem indulok el és -13 volt a legalacsonyabb ami útközben elért, úgyhogy tapasztalataim erre a hômérséklet tartományra vonatkoznak. :)



#899
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

amikor cxbringat vettem es elkoltoztunk, kiszortam az osszes olajos-szerelos cuccomat, most megint venni kellene mindent. ezert is kuldtem vissza. majd ha lesz ra idegzetem, es nagyon zavar, akkor ujra bevasarolok. azaz igazsag, hogy olyan keveset tekerek a harom bringaval (kb 2000km evente), hogy elobb eladom, mintsem szervizelni kellene, most is erre apellaltam.

 

az illeto aki csinalta, biztosan sokkal tobb feket szerelt mint en. az elkeserito, ha mukodik is a dolog, gyarilag miert nem tudjak olyanra megcsinalni? debil lenne az osszes szerelo? az elozo szeriat meg rendesen tudtak legteleniteni? akarhonnan is nezem nem kerek a tortenet.

 

en korabban mindig ugy legtelenitettem, hogy miutan nagyjabol megvolt az egesz, a vegen kotottem a csore egy regi elektromos borotvat, az kirazta meg az osszes mikrobuborekot is. de az biztos, hogy ennel a feknel hagyomanyos, egyszeru modszerrel vmi nem koser.

Azért mert nem igazán van 100%-osan légtelenített rendszer, nem feltétlenül a szerelô debilségét jelenti ha néha rá kell nézni vagy a kart le kell légteleníteni. A szerelô átnyomja rajta a folyadékot aztán többnyire annyi, nem fog elektromos borotvával szórakozni hogy kirázogassa a levegôt mindenhonnan, azt nem fizetik neki. Egy darabig mûködni fog rendesen, aztán ha egy idô után visszaviszik hozzá akkor meg majd újra fizetnek a légtelenítésért.

Nálam saját bicajokon a kar légtelenítése a rendszeres karbantartás része, nem várom meg hogy valami rendellenesség jelentkezzen és mindegyik mûködik normálisan minden idôjárási viszonyok között - kivéve a Sram Guide RS aminek a karjában melegben megszorul a dugattyú (bár mióta legutóbb kicseréltem azóta az is OK).



#900
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 7.191 hozzászólás
Amit arn és Pecás írt, annak nem sok köze lehet a légtelenítéshez (a nyáron is vándorló nyomáspont más tészta). Ami náluk problém, az kb ez a jelenség: hidegben a megfelelöen légtelenített, hibátlan fék nyomáspontja megy ki egészen addig már néhány gyors egynásutáni húzásra, míg szinte meg sem tudod már húzni a kart, mert nincs hová. Kb mintha a féktest dugattyúi nem jönnének vissza a kar elengedésekor, hanem a kiegyenlítőből utántöltené. Ami igy is van, a pofa surlodik a tárcsán. Kis váralozással "visszavándorol" a normál helyére a nyomáspont, de a kar ekkor is lassúnak érződik, mintha be lenne fagyva. Kb mikor a hűtőből frissen kivett jégkrémbe akarsz belekanalazni. Benn a szobában aztán minden jó lesz. A régi fázós xt ezt csinálta, gondolom, pont ugyanaz lehet. Most nem olvastam vissza, de úgy rémlik, arné szivárgott is? Ez is pont olyan, mint a réginél. Gariban cserélték akkor is, kár hogy a cseredarab is ugyanolyan vacak volt...

Kisherceg módosította - 2017. december 31. - 18:09

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"