Az hogy neked vagy nekem mi tetszik és mi a véleményed/véleményem csak egy dolog, nekem a Cube talán a legfantáziátlanabb amit valaha láttam de attól a többségnek még lehet akár a legszebb a világon. Gondolom vannak eladási statisztikák, és látatlanban az lenne a tippem hogy ebike-on és cross/trekkingen kívül a Canyon többet adott el mindenbôl.
Miért árulnák az amerikai top brandek szintjén a bringáikat? Ha tennék akkor a Cube-al nem ugyanaz történne - csak kicsit elôbb?
Szerinted hányan cserélnének el egy Canyon Strive-ot egy Cube Stereo-ra vagy egy Sendert a Cube DH gépére? Menj egy egy bikeparkba vagy egy endúró vagy DH versenyre és nézz körül mibôl mennyit látsz. Az árak közelsége miatt akár 50/50 is lehetne az arány de valahogy nem az.
Hány országútisnak csorog a nyála egy Aeroad/Ultimate CF-re és hánynak egy Cube-ra?
Semmi bajom a Cube-bal, de manapság a marketing sokat számít egy márka ismertségében, megítélésében. A Cube (világszinten) ebben sehol sincs a Canyonhoz, szerintem ez tény, de cáfolj meg nyugodtan. Ettôl még nem fog a Sram/Shimano fék/hajtáslánc, Fox/RockShox villa jobban mûködni egyikben sem és bármelyik bicaj lehet jobb a másiknál, de ez szinte mérhetetlen... A "newmen" nekem már a névnél elbukik, nekem olyan mint a "baddog" meg a "badcat". Lehet hogy fantasztikus az összes de nem akarnám a bicajomon látni, akkor legyen inkább márkajelzés nélküli. 
amelyiket olcsobban adjak, azt veszem. nalam semmit sem jelent, hogy canyon vagy vmi mas nemet marka van rairva. bar igaz, engem mindig a mogottes ertek erdekelt, es sose a brand. a cannondale sem azert erdekelne, mert cannondale, hanem mert szuper geo, lefty, etc... az exceed vegre megmozditott vmit, a nervenel viszont ha lecserelik a logot, en siman elhiszem, hogy ez az, egy abszolut sotlan bringa.
a canyon inkabb annak koszonheti az ismertseget, hogy eddig joval olcsobb volt, es az emberek mar ugy allnak hozza, bevalt, meg tuti olcsobb meg - azt keresik. kicsit a hasonlatod nekem olyan, mintha a f1es szereples alapjan hasonlitanad a peugeot, renault es mercedes autokat. most hiaba sikeresebb es hiresebb a renault ezen a teren mint a masik francia brand, az utcai autoikat mashogy itelik meg. a canyon akkor fog felnoni arra a szintre, amit irsz, ha ok diktaljak a trendeket. egyelore ugyanolyan ovatoskodo trendkovetok, mint a tobbi nemet marka, kesobb vezetnek be dolgokat. a speci, cannondale, stb vegigtud nyomni olyan dolgokat is, amik addig az emberek fejeben meg se fordult, hogy jo lehet. de valszeg ez osszefugg a piacukkal is, az amerikai piac mindig sokkal nyitottabb volt ilyesmikre, nem veletlenul onnan jonnek az ujitasok. ha majd amerikaban is tarolnak, akkor elobbutobb ok is kenytelenek lesznek erre, de meg nem tartanak ott.
a newmen cuccoknak nezz utana, valoban jonak tunnek. 2006os, igy sok reputacioja nem lehet.