Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Canyon

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
3139 replies to this topic

#861
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,571 posts

Most,hogy ujra diagnosztizalom a teljesitmenyeket (zscs talan meg emlekszik, bar nagyon regen volt mar), ujra motivalt lettem a sajat hataraim feszegeteseben is.
Elotoltam 2 hete a scale-t, es verettem egyet a kevejen, mondvan ott ugysincs sar, eleg koves.
Volt sar.
Ra kellett ebredjek, hogy a scale meglehetosen szukolkodik a sarferohelyben, pedig 2,1-es RoRo van fent. Nino valami egyedi szeriaval mehet, avagy elkepzelni nem tudom, hogy hogy fer el ott a dugast.
Ekkor kezdtem nezni a canyont, mert ebben talan elfer a 2,25 kenyelmesen, de mondjuk a 2,4 jobb lenne, mert akkor leleknyugtato hely maradna a 2,25 mellett.
Most epp a radon-nal tartok, mert ott meg az e+h boost is stimmel. Na nem mintha kene, csak ez a jovo, konnyebb fejleszteni/eladni. De most ugyis epp kifogyott :)

Celkeresztbe tettem 8 oran belulre juli 14-en a B-t, ott meg mindegy, hogy esik vagy fuj, a sarferohely meg a scale-en sem fog szamitani. Azert jo lenne vegre egyszer meguszni szarazon... :)

Iszonyat sár van fent. Nagyon korán jött az első hó, megfagyott, esett még rá hó és eső is. A HHH reptér környéke mocsaras. Futni jó benne :), bringát nincsen kedvem takarítani. Ha kicsit fagyna megint akkor felmennék újra bringával is. 

Nekem simán a 25-ös felni lenne a cél 2.25-ös gumikkal de lehet marad így ahogy van.

 

A Canyon-ok előtt én is a Radon-t néztem. Kiegészítőkben talán a Radon és a Cube is most jobban áll mint a Canyon. 

Túl nagyot fejlődtek rövid idő alatt. Nem lehet egyszerű Németországból hirtelen lerohanni az US piacot, pro vonalon az élen lenni és olyan bringákat is gyártani, stb. Nem tartották meg ugyan azt az ár-érték arányt mint ami volt, DE így is viszik mint a cukrot és nekik ez a lényeg. Mikor az első Canyon-t rendeltem akkor még hasonló cég volt mint most a Radon. Hihetetlen, hogy elmentek mellettük. 

A jelenlegi vásárláskor azért szétnéztem rendesen, de geo-ra, minőségre és a szettekre (kerékre is) még mindig jobb volt a számomra mint a többi. A kinézet is számít és ezt nem szégyellem, fekete kell (még autóba is megrendelem a fekete tetőkárpitot :) ). 27.5 pluszos Giant játszott még de felszereltségben sehol nem volt a Canyon-hoz képest és iszonyatos színekben volt. 

Pluszos kerékpárokkal például nagyon le vannak maradva, gravel sincs, szerintem hiba a kevert boost és nem boost egy bringán, a Syntace kiegészítők már régen elmaradtak, és hol a Pinion???? :) Amúgy tényleg nagyon szeretem a bringám ahogy van. 

 

A 8 órához egy kalappal!

 

A Cube bringát nem én osztottam meg, de mindegy, nincs jelentősége :)

 

Nem is neked ment, így kezdtem: arn:

 

csak most neztem meg a bringaikat - vegulis a canyonhoz eleg hasonlo arban adjak. ezek a newman nevu cube kiegeszitok is igenyesnek tunnek, jo sulyban. ebben mar a kerekszett is carbon (1200g! 3500 euroert): https://www.cube.eu/...blackline-2018/

 

altalanos felhasznalasra szerintem jobban jartal az x1700al... mi a gond vele?

 

Rendben vannak most a Cube-ok, tényleg csak vicc volt. Ez is és a cx is is a másik topicban.

 

Szeretem a könnyebb kerékszetteket és nem a másodpercek miatt. Egy könnyebb szettel egyszerűen a kerékpározás élvezete más a jobb megindulás és az ezzel járó egyéb többletek miatt, no meg kellene pár gramm és akkor 10 kiló alatt lennék :)



#862
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,273 posts

arn: volt kint egy állás a Cube-nál? :)

Ne szemeteld tele a fórumot :)  :) Csak vicceltem, nem akarok senkit megbántani!

 

 

 

off

szívemből szóltál :) 

on


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#863
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

arn: volt kint egy állás a Cube-nál? :)

Ne szemeteld tele a fórumot :)  :) Csak vicceltem, nem akarok senkit megbántani!

 

 

Szerintem elférne az a 25 hátul is a legtöbb külsővel. 

Engem inkább azért zavar ez a elöl boost/hátul nem boost mert nehéz kereket váltani, különösen akciós árazás esetben hiszen ilyen kevert szettet senki nem árul. Newmen kerekekre újítottam volna de külön-külön nincs (egyébként szettben sem kapható soha :) ). Ebbe valamiért nem gondoltam bele mikor vettem a bringát, így már lehet az XR1501 kerekekkel szerelt modellt választottam volna. Egyébként eladni sem egyszerű így egy kerékszettet, hát még úgy, hogy ráadásul elöl más a felni szélessége mint hátul. 

 

csak most neztem meg a bringaikat - vegulis a canyonhoz eleg hasonlo arban adjak. ezek a newman nevu cube kiegeszitok is igenyesnek tunnek, jo sulyban. ebben mar a kerekszett is carbon (1200g! 3500 euroert): https://www.cube.eu/...blackline-2018/

 

altalanos felhasznalasra szerintem jobban jartal az x1700al... mi a gond vele?


Edited by arn, 2018. February 02. - 22:54.


#864
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 posts

arn: volt kint egy állás a Cube-nál? :)

Ne szemeteld tele a fórumot :)  :) Csak vicceltem, nem akarok senkit megbántani!

 

 

Szerintem elférne az a 25 hátul is a legtöbb külsővel. 

Engem inkább azért zavar ez a elöl boost/hátul nem boost mert nehéz kereket váltani, különösen akciós árazás esetben hiszen ilyen kevert szettet senki nem árul. Newmen kerekekre újítottam volna de külön-külön nincs (egyébként szettben sem kapható soha :) ). Ebbe valamiért nem gondoltam bele mikor vettem a bringát, így már lehet az XR1501 kerekekkel szerelt modellt választottam volna. Egyébként eladni sem egyszerű így egy kerékszettet, hát még úgy, hogy ráadásul elöl más a felni szélessége mint hátul. 

A Cube bringát nem én osztottam meg, de mindegy, nincs jelentősége :)



#865
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

arn: volt kint egy állás a Cube-nál? :)
Ne szemeteld tele a fórumot :) :) Csak vicceltem, nem akarok senkit megbántani!


Szerintem elférne az a 25 hátul is a legtöbb külsővel.
Engem inkább azért zavar ez a elöl boost/hátul nem boost mert nehéz kereket váltani, különösen akciós árazás esetben hiszen ilyen kevert szettet senki nem árul. Newmen kerekekre újítottam volna de külön-külön nincs (egyébként szettben sem kapható soha :) ). Ebbe valamiért nem gondoltam bele mikor vettem a bringát, így már lehet az XR1501 kerekekkel szerelt modellt választottam volna. Egyébként eladni sem egyszerű így egy kerékszettet, hát még úgy, hogy ráadásul elöl más a felni szélessége mint hátul.


Most,hogy ujra diagnosztizalom a teljesitmenyeket (zscs talan meg emlekszik, bar nagyon regen volt mar), ujra motivalt lettem a sajat hataraim feszegeteseben is.
Elotoltam 2 hete a scale-t, es verettem egyet a kevejen, mondvan ott ugysincs sar, eleg koves.
Volt sar.
Ra kellett ebredjek, hogy a scale meglehetosen szukolkodik a sarferohelyben, pedig 2,1-es RoRo van fent. Nino valami egyedi szeriaval mehet, avagy elkepzelni nem tudom, hogy hogy fer el ott a dugast.
Ekkor kezdtem nezni a canyont, mert ebben talan elfer a 2,25 kenyelmesen, de mondjuk a 2,4 jobb lenne, mert akkor leleknyugtato hely maradna a 2,25 mellett.
Most epp a radon-nal tartok, mert ott meg az e+h boost is stimmel. Na nem mintha kene, csak ez a jovo, konnyebb fejleszteni/eladni. De most ugyis epp kifogyott :)

Celkeresztbe tettem 8 oran belulre juli 14-en a B-t, ott meg mindegy, hogy esik vagy fuj, a sarferohely meg a scale-en sem fog szamitani. Azert jo lenne vegre egyszer meguszni szarazon... :)

#866
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,571 posts

arn: volt kint egy állás a Cube-nál? :)

Ne szemeteld tele a fórumot :) :) Csak vicceltem, nem akarok senkit megbántani!

 

Pont egy hete érkezett meg a 7.0 Prorace változat nekem. Ott ugyanez a helyzet, hátul 22,5 elől 25mm a felniszélesség csak ez DT. Megnéztem, kb 8-8mm sárférőhely van a 2.2-es Maxxis gumikkal a láncvillánál. Szerintem ez így ok, az meg hogy elől szélesebb a felni szerintem pozitív. Persze lehetne hátul is 25, de a 22,5 sem rossz, szépen áll rajta a gumi. De ehhez már lehet hogy m&

 

Szerintem elférne az a 25 hátul is a legtöbb külsővel. 

Engem inkább azért zavar ez a elöl boost/hátul nem boost mert nehéz kereket váltani, különösen akciós árazás esetben hiszen ilyen kevert szettet senki nem árul. Newmen kerekekre újítottam volna de külön-külön nincs (egyébként szettben sem kapható soha :) ). Ebbe valamiért nem gondoltam bele mikor vettem a bringát, így már lehet az XR1501 kerekekkel szerelt modellt választottam volna. Egyébként eladni sem egyszerű így egy kerékszettet, hát még úgy, hogy ráadásul elöl más a felni szélessége mint hátul. 


Edited by karakoram, 2018. February 02. - 18:49.


#867
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az előre szélesebb felnit nem tartom ördögtől valónak, jó koncepciónak tartom. A Boost agyakat egy XC bringán már kevésbé...



#868
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

canyon alternativa :)

https://www.cube.eu/...bonngreen-2018/

 

a telo kicsit lehetne jobb, amugy jo ahogy van - 1500g alatti kerekszett, karbon kiegeszitokkel. ez is erdekes lesz learazasokkor.



#869
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 posts

Oly sokszor megbeszéltük már, hogy teljesen mindegy, hogy a váz boost avagy sima 142. 

Ugyanakkor érdekes, hogy csak ezért érdemes beszerezni nekik felemás kerekeket? Akkor már inkább lett volna elöl is 100mm, úgy a kerékkel sem kell variálni. 

 

DE

 

Értem, hogy még nem volt kedvük megtervezni a hátul boost-os exceed-et, de az egy kicsit gyanús nekem, hogy hátra 22,5mm-es előre pedig 25mm-es felnivel szerelt kereket tesznek. Miért?? Tán hátul a 142 miatt nincs elég sárférőhely sem? Kötve hiszem, de másra nem tudok gondolni... 

 

https://www.canyon.c...-cf-sl-6-0.html

 

VAGY, csak a mavic-nak gurult el teljesen a gyógyszere. 

 

(egyébként van valakinek tapasztalata mostanában ezekkel a mavic kerekekkel? no meg, a fenti bringa és e között: https://www.canyon.c...-cf-sl-7-0.html a villa és a hátsó váltó okoz 600euro difit? nehezen tudnám ezt elképzelni...)

Pont egy hete érkezett meg a 7.0 Prorace változat nekem. Ott ugyanez a helyzet, hátul 22,5 elől 25mm a felniszélesség csak ez DT. Megnéztem, kb 8-8mm sárférőhely van a 2.2-es Maxxis gumikkal a láncvillánál. Szerintem ez így ok, az meg hogy elől szélesebb a felni szerintem pozitív. Persze lehetne hátul is 25, de a 22,5 sem rossz, szépen áll rajta a gumi. De ehhez már lehet hogy módosítani kellene a láncvillákon.



#870
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 posts

Megmértem az Exceed-et. M520-as pedálok kerültek bele, azzal együtt 10,5kg M méretben. A kerék még nem tubeles. Már nem tudom kinek ígértem a mérést :)



#871
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Oly sokszor megbeszéltük már, hogy teljesen mindegy, hogy a váz boost avagy sima 142. 

Ugyanakkor érdekes, hogy csak ezért érdemes beszerezni nekik felemás kerekeket? Akkor már inkább lett volna elöl is 100mm, úgy a kerékkel sem kell variálni. 

 

DE

 

Értem, hogy még nem volt kedvük megtervezni a hátul boost-os exceed-et, de az egy kicsit gyanús nekem, hogy hátra 22,5mm-es előre pedig 25mm-es felnivel szerelt kereket tesznek. Miért?? Tán hátul a 142 miatt nincs elég sárférőhely sem? Kötve hiszem, de másra nem tudok gondolni... 

 

https://www.canyon.c...-cf-sl-6-0.html

 

VAGY, csak a mavic-nak gurult el teljesen a gyógyszere. 

 

(egyébként van valakinek tapasztalata mostanában ezekkel a mavic kerekekkel? no meg, a fenti bringa és e között: https://www.canyon.c...-cf-sl-7-0.html a villa és a hátsó váltó okoz 600euro difit? nehezen tudnám ezt elképzelni...)

 

exceednel emlekeim szerint amugyis 2.25 a max szelesseg, ahhoz meg talan lenne eleg hely a szelessebb felnivel is (mennyit szelesedik igy egyaltalan a gumi?) - tavaly meg elolhatul 22.5ossel jott. 22.5os felnin kb kijon az elvart szelesseg a guminal, vagy picivel kisebb csak. reszukrol igazabol csak egy pipa a berendelesi listan, amugy meg kuka lenne a sajat legyartott vaz plusz uj vazat is kellene tervezniuk.

 

masik oldalrol - maskor is gyakran csinaltak a gyartok, hogy elobbre szelesebb gumit tettek, mint hatra (elol jobb tapadas, hatul kevesebb pogo).



#872
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Van egy szett vadi új, 0 km-es Mavic Crossmax Elite szettem. Tömegét is mértem, egészen korrekt, alig 1700g - talán írtam is a grammozós topikban a pontos grammokat, már nem tudom. Első kerék 25mm belső szélesség, persze Boost, 15x110mm. Hátsó 12x142 - de Boost-kompatibilissá tettem egy adapter kittel, így jó Boost és non-boost vázakhoz. ;)

Menettapasztalatom semmi velük, bele se tettem a villába az első kereket, hátsót egyből kiszedtem.

 

Viszont a külsőket mikor leszedtem feltűnt, milyen passzentosan volt a gumiperem beülve az egyébként 'hookless' perem mellé - meg is állapítottam, hogy a tubeless install erre egy álom lehet. Talán még kézi pumpával is fel lehet tenni rá a külsőt, sokkal könnyebben szerelhető lehet, mint a DT.

Az agyak szépen forognak, a hátsó agy reteszelése viszonylag halk, a megszokott ITS-4-es technológiájú.

 

Ennyit tudok megosztani. ;)



#873
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 posts

Oly sokszor megbeszéltük már, hogy teljesen mindegy, hogy a váz boost avagy sima 142. 

Ugyanakkor érdekes, hogy csak ezért érdemes beszerezni nekik felemás kerekeket? Akkor már inkább lett volna elöl is 100mm, úgy a kerékkel sem kell variálni. 

 

DE

 

Értem, hogy még nem volt kedvük megtervezni a hátul boost-os exceed-et, de az egy kicsit gyanús nekem, hogy hátra 22,5mm-es előre pedig 25mm-es felnivel szerelt kereket tesznek. Miért?? Tán hátul a 142 miatt nincs elég sárférőhely sem? Kötve hiszem, de másra nem tudok gondolni... 

 

https://www.canyon.c...-cf-sl-6-0.html

 

VAGY, csak a mavic-nak gurult el teljesen a gyógyszere. 

 

(egyébként van valakinek tapasztalata mostanában ezekkel a mavic kerekekkel? no meg, a fenti bringa és e között: https://www.canyon.c...-cf-sl-7-0.html a villa és a hátsó váltó okoz 600euro difit? nehezen tudnám ezt elképzelni...)



#874
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

No még egy kép az új Canyon XC fully-ról. Jól látszik, helyes volt a tipp, 2 kulacshely lesz rajta.

idODMyMzE1MDY0ZGEyYTIw-dcaa35e76a2a5f12e


  • Procolus likes this

#875
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 posts

nincs semmi kotyogas?

Nem tapasztaltam. Gondolom itt a nyeregcsőre vagy kíváncsi, mert egy Sid csak nem kotyog újonan.



#876
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

nincs semmi kotyogas?



#877
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 posts

Fekek, telo, nyeregcso? :)

A fékeknek még be kell kopnia. A teló és a nyeregcső perfekt!



#878
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

Nekem bejön a Sram ezidáig. Igaz csak aszfalton mentem vele néhány kilométert, az igazi teszt még várat magára, de nagyon meggyőzők az első benyomások a váltás minőségéról. Markolatvátóval van szerelve amitől tartottam kicsit, de tulajdonképpen ok nélkül. Villámgyors. Nem kell újat fogni akkor sem, ha hirtelen kell átdobni a láncot akár 6-8 fogon, nem gondolkodik, vált.


Fekek, telo, nyeregcso? :)

#879
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 posts

Óóóó, hogy húznál el a .....  :)   :P  gratulálok, szép darabnak tűnik!!  B)

Majd mikor elmész mellettem egy reggeli edzésen vágj hátba, fent várj meg és had csorgassam a nyálam egy kicsit.

 

 

Szép ez is, persze tetszik hiszen ilyen van nekem is (váz). 

Sok-sok év Shimano után én nem tudtam megszokni a Sram-ot, átépítettem a megszokott 1x11-es XT-re.

 

Lehet abból gondom, hogy megfordítottam a nyeregcsőbilincset? A legutóbbi tisztítás után úgy raktam össze, hogy a csavar előre néz és nem hátra. Tiszta kosz lesz örökké, pattog. Látom paarv bringáján már robusztusabb bilincs van. 

Nekem bejön a Sram ezidáig. Igaz csak aszfalton mentem vele néhány kilométert, az igazi teszt még várat magára, de nagyon meggyőzők az első benyomások a váltás minőségéról. Markolatvátóval van szerelve amitől tartottam kicsit, de tulajdonképpen ok nélkül. Villámgyors. Nem kell újat fogni akkor sem, ha hirtelen kell átdobni a láncot akár 6-8 fogon, nem gondolkodik, vált.



#880
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A luxon a kormanyrol vezerelheto locknal kombinalva van a telo es a tag karja?

igen, 1 kar vezérli mindkettőt és egyszerre.

 

Karakoram: köszi, biztosan összefutunk majd valamikor a Hármason! ;)