Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3129 hozzászólás a témában

#861
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Oly sokszor megbeszéltük már, hogy teljesen mindegy, hogy a váz boost avagy sima 142. 

Ugyanakkor érdekes, hogy csak ezért érdemes beszerezni nekik felemás kerekeket? Akkor már inkább lett volna elöl is 100mm, úgy a kerékkel sem kell variálni. 

 

DE

 

Értem, hogy még nem volt kedvük megtervezni a hátul boost-os exceed-et, de az egy kicsit gyanús nekem, hogy hátra 22,5mm-es előre pedig 25mm-es felnivel szerelt kereket tesznek. Miért?? Tán hátul a 142 miatt nincs elég sárférőhely sem? Kötve hiszem, de másra nem tudok gondolni... 

 

https://www.canyon.c...-cf-sl-6-0.html

 

VAGY, csak a mavic-nak gurult el teljesen a gyógyszere. 

 

(egyébként van valakinek tapasztalata mostanában ezekkel a mavic kerekekkel? no meg, a fenti bringa és e között: https://www.canyon.c...-cf-sl-7-0.html a villa és a hátsó váltó okoz 600euro difit? nehezen tudnám ezt elképzelni...)

 

exceednel emlekeim szerint amugyis 2.25 a max szelesseg, ahhoz meg talan lenne eleg hely a szelessebb felnivel is (mennyit szelesedik igy egyaltalan a gumi?) - tavaly meg elolhatul 22.5ossel jott. 22.5os felnin kb kijon az elvart szelesseg a guminal, vagy picivel kisebb csak. reszukrol igazabol csak egy pipa a berendelesi listan, amugy meg kuka lenne a sajat legyartott vaz plusz uj vazat is kellene tervezniuk.

 

masik oldalrol - maskor is gyakran csinaltak a gyartok, hogy elobbre szelesebb gumit tettek, mint hatra (elol jobb tapadas, hatul kevesebb pogo).



#862
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Van egy szett vadi új, 0 km-es Mavic Crossmax Elite szettem. Tömegét is mértem, egészen korrekt, alig 1700g - talán írtam is a grammozós topikban a pontos grammokat, már nem tudom. Első kerék 25mm belső szélesség, persze Boost, 15x110mm. Hátsó 12x142 - de Boost-kompatibilissá tettem egy adapter kittel, így jó Boost és non-boost vázakhoz. ;)

Menettapasztalatom semmi velük, bele se tettem a villába az első kereket, hátsót egyből kiszedtem.

 

Viszont a külsőket mikor leszedtem feltűnt, milyen passzentosan volt a gumiperem beülve az egyébként 'hookless' perem mellé - meg is állapítottam, hogy a tubeless install erre egy álom lehet. Talán még kézi pumpával is fel lehet tenni rá a külsőt, sokkal könnyebben szerelhető lehet, mint a DT.

Az agyak szépen forognak, a hátsó agy reteszelése viszonylag halk, a megszokott ITS-4-es technológiájú.

 

Ennyit tudok megosztani. ;)



#863
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 519 hozzászólás

Oly sokszor megbeszéltük már, hogy teljesen mindegy, hogy a váz boost avagy sima 142. 

Ugyanakkor érdekes, hogy csak ezért érdemes beszerezni nekik felemás kerekeket? Akkor már inkább lett volna elöl is 100mm, úgy a kerékkel sem kell variálni. 

 

DE

 

Értem, hogy még nem volt kedvük megtervezni a hátul boost-os exceed-et, de az egy kicsit gyanús nekem, hogy hátra 22,5mm-es előre pedig 25mm-es felnivel szerelt kereket tesznek. Miért?? Tán hátul a 142 miatt nincs elég sárférőhely sem? Kötve hiszem, de másra nem tudok gondolni... 

 

https://www.canyon.c...-cf-sl-6-0.html

 

VAGY, csak a mavic-nak gurult el teljesen a gyógyszere. 

 

(egyébként van valakinek tapasztalata mostanában ezekkel a mavic kerekekkel? no meg, a fenti bringa és e között: https://www.canyon.c...-cf-sl-7-0.html a villa és a hátsó váltó okoz 600euro difit? nehezen tudnám ezt elképzelni...)



#864
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

No még egy kép az új Canyon XC fully-ról. Jól látszik, helyes volt a tipp, 2 kulacshely lesz rajta.

idODMyMzE1MDY0ZGEyYTIw-dcaa35e76a2a5f12e


  • Procolus kedveli ezt

#865
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

nincs semmi kotyogas?

Nem tapasztaltam. Gondolom itt a nyeregcsőre vagy kíváncsi, mert egy Sid csak nem kotyog újonan.



#866
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

nincs semmi kotyogas?



#867
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Fekek, telo, nyeregcso? :)

A fékeknek még be kell kopnia. A teló és a nyeregcső perfekt!



#868
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Nekem bejön a Sram ezidáig. Igaz csak aszfalton mentem vele néhány kilométert, az igazi teszt még várat magára, de nagyon meggyőzők az első benyomások a váltás minőségéról. Markolatvátóval van szerelve amitől tartottam kicsit, de tulajdonképpen ok nélkül. Villámgyors. Nem kell újat fogni akkor sem, ha hirtelen kell átdobni a láncot akár 6-8 fogon, nem gondolkodik, vált.


Fekek, telo, nyeregcso? :)

#869
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

Óóóó, hogy húznál el a .....  :)   :P  gratulálok, szép darabnak tűnik!!  B)

Majd mikor elmész mellettem egy reggeli edzésen vágj hátba, fent várj meg és had csorgassam a nyálam egy kicsit.

 

 

Szép ez is, persze tetszik hiszen ilyen van nekem is (váz). 

Sok-sok év Shimano után én nem tudtam megszokni a Sram-ot, átépítettem a megszokott 1x11-es XT-re.

 

Lehet abból gondom, hogy megfordítottam a nyeregcsőbilincset? A legutóbbi tisztítás után úgy raktam össze, hogy a csavar előre néz és nem hátra. Tiszta kosz lesz örökké, pattog. Látom paarv bringáján már robusztusabb bilincs van. 

Nekem bejön a Sram ezidáig. Igaz csak aszfalton mentem vele néhány kilométert, az igazi teszt még várat magára, de nagyon meggyőzők az első benyomások a váltás minőségéról. Markolatvátóval van szerelve amitől tartottam kicsit, de tulajdonképpen ok nélkül. Villámgyors. Nem kell újat fogni akkor sem, ha hirtelen kell átdobni a láncot akár 6-8 fogon, nem gondolkodik, vált.



#870
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A luxon a kormanyrol vezerelheto locknal kombinalva van a telo es a tag karja?

igen, 1 kar vezérli mindkettőt és egyszerre.

 

Karakoram: köszi, biztosan összefutunk majd valamikor a Hármason! ;)



#871
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A luxon a kormanyrol vezerelheto locknal kombinalva van a telo es a tag karja?

#872
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.542 hozzászólás

Építettem egy új bringát, nagyjából a meglévő és tartalék alkatrészeimből egy új Lux CF vázra.

 

9.76 kg pedállal. ;)

 

 

 

Óóóó, hogy húznál el a .....  :)   :P  gratulálok, szép darabnak tűnik!!  B)

Majd mikor elmész mellettem egy reggeli edzésen vágj hátba, fent várj meg és had csorgassam a nyálam egy kicsit.

 

Megérkezett az enyém is :)https://postimg.org/image/sm3h2vxob/

 

Szép ez is, persze tetszik hiszen ilyen van nekem is (váz). 

Sok-sok év Shimano után én nem tudtam megszokni a Sram-ot, átépítettem a megszokott 1x11-es XT-re.

 

Lehet abból gondom, hogy megfordítottam a nyeregcsőbilincset? A legutóbbi tisztítás után úgy raktam össze, hogy a csavar előre néz és nem hátra. Tiszta kosz lesz örökké, pattog. Látom paarv bringáján már robusztusabb bilincs van.    


  • zscs kedveli ezt

#873
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Meg egy upgraden gondolkodom, amugy nem nyulok mar ehhez a bringahoz... a karbon kormanyon. Van ertelme egy telos montin? A cx bringan lecsereltem (easton), de kicsit vegyesek a tapasztalatok. Inkabb aszfalton, vagy minimalis terepen ereztem a rezgescsillapito hatasat, terepen sokkal tobbet szamit egy jol belott guminyomas. Igaz itt sokkal szelesebb... megeri?

Csak a funkcionalis szerepe erdekel, most hogy 40-100gal konnyebb lesz a bringa, az kevesbe, a lelektani hatart mar elertem, amit akartam.

Hogy megéri-e nemtudom, az egyéni, de érezni lehet a különbséget. Nekem kettô bicajon van karbon - az egyiken Renthal Fatbar, a másikon Fatbar Lite - a harmadikon nincs, és a csuklóm rögtön megérzi az alut (mindhármon Ergon GE1 markolatok vannak). Nem drámai drámai a különbség, de pont elég ahhoz hogy elôbb-utóbb azon is kicseréljem... :)



#874
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Meg egy upgraden gondolkodom, amugy nem nyulok mar ehhez a bringahoz... a karbon kormanyon. Van ertelme egy telos montin? A cx bringan lecsereltem (easton), de kicsit vegyesek a tapasztalatok. Inkabb aszfalton, vagy minimalis terepen ereztem a rezgescsillapito hatasat, terepen sokkal tobbet szamit egy jol belott guminyomas. Igaz itt sokkal szelesebb... megeri?

Csak a funkcionalis szerepe erdekel, most hogy 40-100gal konnyebb lesz a bringa, az kevesbe, a lelektani hatart mar elertem, amit akartam.

arn módosította - 2018. január 28. - 09:04


#875
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Nagyon szívesen megmérem neked, csak kerítek hozzá valamilyen mérleget, mert azt nem tartok itthon. Egyébként ezek a maxxis gumik viszonylag nehezek. Schwalbékat szoktam használni, Rocket ron, vagy Racing ralph elől, hátul pedig Thunder burt. Szezonra fogok venni majd erre is, addíg nem is alakítom át belő nélkülire.

Koszi :) mes?

Tavaly meg legkonnyebb xkingekkel szereltek, meg light belsokkel. A snakeskines schwalbe meg epp annyival volt nehezebb, mint amennyivel a lotty konnyebb. Bar az en schwalbe peldanyaim eleg durvan tulsulyosak voltak, ami a tavalyi uj gumi arak mellett elegge fel is huzott - a conti szinte grammra pontosan adja meg a tomeget.

arn módosította - 2018. január 28. - 08:54


#876
950sm07

950sm07

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 416 hozzászólás

Mondjuk így felférhet +1 kisebb kulacs, az már valami! ;)

Az tényleg egy igazi upgrade... de hány gramm súlynövekedés a kulacstartó, 2 csavar, meg a kulacs? :)


950sm07 módosította - 2018. január 27. - 19:16


#877
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Megérkezett az enyém is :)https://postimg.org/image/sm3h2vxob/

Szép és nagyon pozitív, hogy dropper post van benne, az egy szuper jó dolog!



#878
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

a gond az, hogy gyakran nehezebb :) a tubeless sem biztos, hogy konnyebb lesz, mert amit sporolsz a belson, azt rapakolod a nehezebb kulson. nekem legalabbis baromira hasonlo lett sulyra. a netto pedal nelkuli "out of box" suly erdekelt volna.

Nagyon szívesen megmérem neked, csak kerítek hozzá valamilyen mérleget, mert azt nem tartok itthon. Egyébként ezek a maxxis gumik viszonylag nehezek. Schwalbékat szoktam használni, Rocket ron, vagy Racing ralph elől, hátul pedig Thunder burt. Szezonra fogok venni majd erre is, addíg nem is alakítom át belő nélkülire.



#879
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Nem, egyelőre elfogadtam a gyári adatot. Ami viszont biztos, kicsivel könnyebb mint a 27,5-es XTC-m. Csak megelemtem egyszerre a kettőt, 2-300 gramm lehet a differencia és ez nem rosz, mert ez mégiscsak 29-es + ott a dropper ami maga fél kiló, és még nincs tubelesre alakítva.

 

a gond az, hogy gyakran nehezebb :) a tubeless sem biztos, hogy konnyebb lesz, mert amit sporolsz a belson, azt rapakolod a nehezebb kulson. nekem legalabbis baromira hasonlo lett sulyra. a netto pedal nelkuli "out of box" suly erdekelt volna.


arn módosította - 2018. január 27. - 18:07


#880
paarv

paarv

    fórumtag

  • fórumtag
  • 55 hozzászólás

nem merted a valos sulyat? :)

Nem, egyelőre elfogadtam a gyári adatot. Ami viszont biztos, kicsivel könnyebb mint a 27,5-es XTC-m. Csak megelemtem egyszerre a kettőt, 2-300 gramm lehet a differencia és ez nem rosz, mert ez mégiscsak 29-es + ott a dropper ami maga fél kiló, és még nincs tubelesre alakítva.