Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Canyon

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
3138 hozzászólás a témában

#701
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Neked meg mindig csak a 26os a monti? :)

nem nem, sőt...

arra értettem hogy egyébként tényleg kurva jó ár érték arányú a cube (itt ülök kb 23 db között meg 40 dobozban) , csak még a topnak is sírnivalón el...tt turista geója van.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#702
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

szép trekking bicaj


Neked meg mindig csak a 26os a monti? :)

#703
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

en grammozas miatt mar nem cserelek semmit - korabban csinaltam, de most mar csak olyan dolgokat valtok, amik funkcionalisan elorelepest hoznak. ha konnyebb is, az mar egy plusz :) 

 

amugy mindig erdemes olyan bringat valasztani, ami 80-90%ban megfelel az igenyeidnek. ha nem, akkor inkabb ne vedd meg, mert sokkal tobbet ra fogsz kolteni. toldozni sem eri meg egy regebbi technikat, mert mindig varialnak annyit, hogy mire eladod minden elavult lesz rajta, es toredek penzt eri, ha el akarod adni.

 

nekem mar bevalt, hogy kb harom evente cserelek - addigra annyit dragulnak a bringak, hogy gyakran szinte arban eladhato. mongy mivel en eleve keveset tekerek, es van harom bringam, igy egy bringara nem is jut sok kilometer. montit majd akkor cserelek, ha lesz 12es xt, addig nincs semmi ertelme - de a mostani sulya mar most versenykepes az idei modellekkel (9.4kg) - jovore megint vagy olcsositanak, vagy megint dragabb lesz.



#704
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.556 hozzászólás

Newmen rendelhető az R2-től külön, ahogy lentebb írtam.

Első kerék, boost vagy non-boost: https://r2-bike.com/...d-SL-X22-Carbon

Hátsó, 12x142 vagy 12x148: https://r2-bike.com/...d-SL-X22-Carbon

 

Lehet, csak 22mm-es belső felniszélessége, de ha nagyon grammozásra mennék és megbízható szettet keresnék most, lehet, nem az Acrost venném (nem mintha sok gondom lenne vene), hanem ezt. Bár a fene tudja.

 

A villacserét komolyan írtam, a Boost StepCast Fox villákat szerintem jó áron el lehet passzolni, ha máshol nem eBay-en, mivel sub-1400 grammosak, sokan keresik. Láttam már akciózva 2017-es, sőt 2018-as Fox SC non-boost villát egész jó áron az elmúlt hónapokban, szóval ki lehet fogni a tutit. Úgy meg már rendelhető akár egy Acros szett.

 

Exceed egy jó váz, helyetekben nem cserélném semmilyen kockára, sem spécire. :)

 

Eszembe sem jutna cserélni a vázat, imádom, csak ahogy írtam HA van valami akkor az 1000 ajrós hátsó kerékkel semmit nem tudok csinálni. 22 milis meg most is van, sőt az előző Canyon-hoz is olyan volt (M1700, eladó :) ), szóval kell a 25 mm mint változás a számomra :)



#705
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

Nekem érthetetlen ez a versenyre alkatrész-cserélgetés. (Persze nem is versenyzek...) De te tudod, a te bringád, a te időd. :)

Azt a fél órát nem sajnálom magamtól. Tudom, hogy van aki le se mossa verseny előtt, nem nézi át, nem keni újra stb.

A "játszós" szett meg rezsianyag, szerelni pedig jó.  :)



#706
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.021 hozzászólás

Nem hiszem, hogy ennyire egyedi eset lenne a cserélgetősdi. Meg ezek az alkatrészek egy idő után összejönnek, eladni nem akarod, ha bringát veszel azt meg általában gyengébb felszereltséggel veszed, aztán ami van a polcon arra cseréled. Hogy versenyre vagy csak évszakhoz igazítod az mindegy. Van aki csak vázszettet szokott venni, de általában jobban megéri télen egy leakciózott komplett bringa.

 

Az utóbbi 15 évben - két kivételtől eltekintve, amiből az egyiket építve vettem, a másikat azonnal átépítettem - mindig építem a bringákat, a "stock" cangik nem az én világom. De ha egyszer "kész", már nem szórakozok azzal, hogy ide-oda cseréljek rajta (nagyobb) dolgokat. Emiatt (meg amit te is és arn is írt, hogy "olcsóbb" a komplett bringa), célszerűbbnek tűnik egyben megvenni egy célszerszámot, amit csak versenyre használsz. Nekem érthetetlen ez a versenyre alkatrész-cserélgetés. (Persze nem is versenyzek...) De te tudod, a te bringád, a te időd. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#707
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

Lehet, csak 22mm-es belső felniszélessége, de ha nagyon grammozásra mennék és megbízható szettet keresnék most, lehet, nem az Acrost venném (nem mintha sok gondom lenne vene), hanem ezt. Bár a fene tudja.

.

.

.

Exceed egy jó váz, helyetekben nem cserélném semmilyen kockára, sem spécire. :)

 

Newmen-nel kapcsolatban meglepődtem a 3év teljes körű garancián + a 3 éves 50%-os crash replacement-en...



#708
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.320 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

pajesz: 

Ugyan ebben a cipőben járok én is, kértem már tanácsot itt a fórumon is ez ügyben. Ha megtartod a kerékpárt érdemes 1000-1300 €-t költeni rá, de ha cserélni kell a vázat akkor nem fogsz tudni megválni a szettől. Newmen kereket szerettem volna, kérdeztem a bike-components-et és nincsen lehetőség kevert szett vételére (boost és nem boost). Talán nem sokan kereshetnek ilyen szettet. Szerettem volna kicsit könnyebb és 25 mm-es belső szélességgel rendelkező kerekeket, de az X1700 igazából rendben teszi a dolgát. 

Newmen rendelhető az R2-től külön, ahogy lentebb írtam.

Első kerék, boost vagy non-boost: https://r2-bike.com/...d-SL-X22-Carbon

Hátsó, 12x142 vagy 12x148: https://r2-bike.com/...d-SL-X22-Carbon

 

Lehet, csak 22mm-es belső felniszélessége, de ha nagyon grammozásra mennék és megbízható szettet keresnék most, lehet, nem az Acrost venném (nem mintha sok gondom lenne vene), hanem ezt. Bár a fene tudja.

 

A villacserét komolyan írtam, a Boost StepCast Fox villákat szerintem jó áron el lehet passzolni, ha máshol nem eBay-en, mivel sub-1400 grammosak, sokan keresik. Láttam már akciózva 2017-es, sőt 2018-as Fox SC non-boost villát egész jó áron az elmúlt hónapokban, szóval ki lehet fogni a tutit. Úgy meg már rendelhető akár egy Acros szett.

 

Exceed egy jó váz, helyetekben nem cserélném semmilyen kockára, sem spécire. :)


  • karakoram és pajesz kedveli ezt

#709
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

ennyi erővel vehetnél egy komplett bringát kimondottan csak versenyzésre...

Nem hiszem, hogy ennyire egyedi eset lenne a cserélgetősdi. Meg ezek az alkatrészek egy idő után összejönnek, eladni nem akarod, ha bringát veszel azt meg általában gyengébb felszereltséggel veszed, aztán ami van a polcon arra cseréled. Hogy versenyre vagy csak évszakhoz igazítod az mindegy. Van aki csak vázszettet szokott venni, de általában jobban megéri télen egy leakciózott komplett bringa.

#710
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.021 hozzászólás

ennyi erővel vehetnél egy komplett bringát kimondottan csak versenyzésre...


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#711
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

pajesz:
Ugyan ebben a cipőben járok én is, kértem már tanácsot itt a fórumon is ez ügyben. Ha megtartod a kerékpárt érdemes 1000-1300 €-t költeni rá, de ha cserélni kell a vázat akkor nem fogsz tudni megválni a szettől. Newmen kereket szerettem volna, kérdeztem a bike-components-et és nincsen lehetőség kevert szett vételére (boost és nem boost). Talán nem sokan kereshetnek ilyen szettet. Szerettem volna kicsit könnyebb és 25 mm-es belső szélességgel rendelkező kerekeket, de az X1700 igazából rendben teszi a dolgát.

Át akartam menni a grammozós topikba, de nem hagyjátok😃
Bike-discounton össze lehet válogatni a boost+142 verziót, kb 1350euro nettó. Ez newmen agyakkal 1200-1300g között van, a felni 298g, 22,5mm, 120kg súlyhatárral. Én ~90kg vagyok, ez folyamatosan csökken, de soha nem leszek 80kg, ezért olyan sok választási lehetőségem nincs.
Úgy vagyok vele, hogy ha veszek akkor az legyen könnyű. Felfogtam, hogy jobb lenne egy szélesebb verzió, de nincs. Jobban örülnék dt 240s agyaknak, de az CL, nem 6bolt bár adnak hozzá adaptert + XD és Shimano rotort is. Normál esetben elöl m8000 38/28, hátul m8000 11-42 -t használok, versenyen elöl m9020 36/26, hátul m9000 11-40 -t. Mndezt XT Di2-vel. És igen 2x11. De kipróbálnám az XX1 10-42 sort is XX1 lánccal, Di2-vel, xtr hajtással, erre azért csak jobb lenne az univerzális dt megoldás.

Ha egyszer szabadulni akarnék a kerekektől, mostani állás szerint jobban elvinnék XD rotorral, ezért ha newmen akkor ott nincs választás, XD-vel kell vennem. Na de ha mégsem szereti az XX1 - XT Di2 - XTR egymást, akkor mit csinálok?

Használt karbon szettért ki fog egyáltalán pénzt adni pár év múlva? Én nem mernék az biztos.

Na megyek elégetem a pénzt, annak több értelme van😃

#712
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.556 hozzászólás

pajesz: 

Ugyan ebben a cipőben járok én is, kértem már tanácsot itt a fórumon is ez ügyben. Ha megtartod a kerékpárt érdemes 1000-1300 €-t költeni rá, de ha cserélni kell a vázat akkor nem fogsz tudni megválni a szettől. Newmen kereket szerettem volna, kérdeztem a bike-components-et és nincsen lehetőség kevert szett vételére (boost és nem boost). Talán nem sokan kereshetnek ilyen szettet. Szerettem volna kicsit könnyebb és 25 mm-es belső szélességgel rendelkező kerekeket, de az X1700 igazából rendben teszi a dolgát. 

 

 



#713
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

szerintem egy kiegyensulyozottan felszerelt bringat sok ertelme nincs pimpelni :) akkor erdemesebb eladni, aztan venni egy jobbat. vard meg a kov szeriat, illetve cube bringak most is vannak alig tobbert newmen cuccokkal, egyket honapon belul learazzak oket.

Ebben teljesen igazad van, de vajon idén egy tavalyi bringát mennyiért lehet eladni? Pláne itthon...

Van egy rakás gumi szettem, többféle hajtás, hátsó sor, stb. Egész évben megyek, esőben-sárban. Az exceedbe nagyon beletaláltam, mintha nekem csinálták volna.
Egyedül a sárférő helyekkel nem vagyok kibékülve, de túlélem.
Versenyekre jó lenne egy könnyű kerékszett, oda úgyis más gumikat teszek fel, cserélem a hajtást stb...

#714
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

szerintem egy kiegyensulyozottan felszerelt bringat sok ertelme nincs pimpelni :) akkor erdemesebb eladni, aztan venni egy jobbat. vard meg a kov szeriat, illetve cube bringak most is vannak alig tobbert newmen cuccokkal, egyket honapon belul learazzak oket.

 

ez most 3500, 2x00 euroert tuti jo vetel lesz, x01 eagle, es newmen karbon kiegeszitokkel, kerekkel.

https://www.cube.eu/...blackline-2018/

szép trekking bicaj


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#715
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

azert vegyes a kep, bringankent valtozik - vhol jobb, vhol nem, korul kell nezni - pl a cx bringak ar/ertekben eleg gyengek voltak a cubehoz kepest iden, de a 2019es modellevre eszbekaptak (2019? junius van...).

 

meg ugye kerdes, hogy milyen az a cube vaz. mongy a canyonnal is az exceed geo nagyon bejott, a nerve viszont nagyon nem.


arn módosította - 2018. június 28. - 17:10


#716
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

szerintem egy kiegyensulyozottan felszerelt bringat sok ertelme nincs pimpelni :) akkor erdemesebb eladni, aztan venni egy jobbat. vard meg a kov szeriat, illetve cube bringak most is vannak alig tobbert newmen cuccokkal, egyket honapon belul learazzak oket.

 

ez most 3500, 2x00 euroert tuti jo vetel lesz, x01 eagle, es newmen karbon kiegeszitokkel, kerekkel.

https://www.cube.eu/...blackline-2018/


ez a cube 3500-ért is jó vétel, főleg, hogy boltban is ennyiért megvehető
lassan oda a canyon direct sales előnye... top kategóriában is már "csak" 2000 eur a különbség egy s-works specivel szemben
az új lux helyett is inkább mást vennék és nem kellene a cuccok felét cserélnem rajta 



#717
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Igazából semmi, csak most lépte át az ingerküszöbömet a karbon felni/kerék téma + egyre több embert látok ilyenekkel közlekedni.

 

szerintem egy kiegyensulyozottan felszerelt bringat sok ertelme nincs pimpelni :) akkor erdemesebb eladni, aztan venni egy jobbat. vard meg a kov szeriat, illetve cube bringak most is vannak alig tobbert newmen cuccokkal, egyket honapon belul learazzak oket.

 

ez most 3500, 2x00 euroert tuti jo vetel lesz, x01 eagle, es newmen karbon kiegeszitokkel, kerekkel.

https://www.cube.eu/...blackline-2018/


arn módosította - 2018. június 28. - 15:34

  • pajesz kedveli ezt

#718
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 687 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

A Tune agyakkal van esetleg tapasztalatotok?

 

Ez egy elég érdekes kombináció:

https://r2-bike.com/...im-CX-Ray-XC-MA

Tune Cannonball 2.0 és Kong agyaim vannak a Newmen felnikkel, 1263 gramm a szett. Tavaly ősz óta használom problémamentesen, ~85 kg vagyok, idén kaptak rendesen lefele. 

 


  • pajesz kedveli ezt

#719
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

Remélem tudtam segíteni valamennyire. :) ...egyébként offtopic a téma itt már kicsit.

 

Hjah, amúgy egy erőmérő vásárlásával és előfizetre egy jó edzőnél edzéstervezésre *sokkal* jobban járnál. ;)

Köszi szépen az infókat, így azért sokkal jobb, ha olyan mondja ezeket, aki használja is!

Ha valami eszembe jut még, átmegyek a grammozós topikba.

 

(Az edző elérhetősége jöhet privátban  :D)



#720
pajesz

pajesz

    fórumtag

  • jóváhagyásra váró
  • 74 hozzászólás

mi a baj a mostanival?

 

Igazából semmi, csak most lépte át az ingerküszöbömet a karbon felni/kerék téma + egyre több embert látok ilyenekkel közlekedni.