Nem értek az országúti bicajokhoz ugyan; nekem tetszik!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Canyon
Started by
Rebell-78
, 2006. May 24. 22:20
#2621
Posted 2013. February 19. - 23:46
#2622
Posted 2013. February 19. - 23:13
Tegnap hozta a futár:
Canyon Roadlite AL 6.0 SL - XL-es méret
Pár dolgot könnyebbre cseréltem rajta (könnyített villanyak hézagolók, alu kcs. kupak, kulacstartó és lánctányércsavarok, latexbelsõk, imbuszos kerék gyz.).
A hajtókart 180asra cseréltem (csak a karokat mérve vicc, de 6g-mal könnyebb a 180as, mint a 175ös). A nyereg egy bizonyított darab, a nyeregcsõ kényszermegoldás, majd kell valami offset nélküli karbon és nyárra dobok fel egy szett Conti GP 4000S-t. A felniszalag is "kõnehéz", 20g/db. Ha sikerül Velocity Veloplug-ot szereznem az is cserélõdik. Elvileg van valahol elrakva alu sorzáróanyám is, de nem sikerült megtalálnom.
A télicipõ miatt még egy darabig marad a montis pedál. Nyárra ha találok könnyû/olcsó oúti pedált és cipõt, lehet váltok.
Most 8,5kg a fürdõszobamérleggel méricskélve.
Canyon Roadlite AL 6.0 SL - XL-es méret
Pár dolgot könnyebbre cseréltem rajta (könnyített villanyak hézagolók, alu kcs. kupak, kulacstartó és lánctányércsavarok, latexbelsõk, imbuszos kerék gyz.).
A hajtókart 180asra cseréltem (csak a karokat mérve vicc, de 6g-mal könnyebb a 180as, mint a 175ös). A nyereg egy bizonyított darab, a nyeregcsõ kényszermegoldás, majd kell valami offset nélküli karbon és nyárra dobok fel egy szett Conti GP 4000S-t. A felniszalag is "kõnehéz", 20g/db. Ha sikerül Velocity Veloplug-ot szereznem az is cserélõdik. Elvileg van valahol elrakva alu sorzáróanyám is, de nem sikerült megtalálnom.
A télicipõ miatt még egy darabig marad a montis pedál. Nyárra ha találok könnyû/olcsó oúti pedált és cipõt, lehet váltok.
Most 8,5kg a fürdõszobamérleggel méricskélve.
#2623
Posted 2013. February 17. - 14:31
#2624
Posted 2013. February 17. - 14:01
#2625
Posted 2013. February 17. - 13:47
Megtapasztalva? Próbáltad esetleg? Megkérdezhetem milyen magas vagy?
A képek alatti mondataidat nem igazán tudtam értelmezni. 9.9 SL-t rendelted,de lecseréled majd az alkatrészeit?
A képek alatti mondataidat nem igazán tudtam értelmezni. 9.9 SL-t rendelted,de lecseréled majd az alkatrészeit?
#2626
Posted 2013. February 17. - 07:50
#2627
Posted 2013. January 18. - 14:01
Nekem akkor csúszott be, amikor:
-igen nagy hézag volt a vázcsõ és a nyeregcsõ átmérõje között (konkrétan még meghúzott állapotban is billegett - de megfelelõ volt a csõméret amúgy)
-esztergált felületû volt a nyeregcsõ (az ennek megfelelõ egyszer barázdált felületi textúra volt, ami miatt csavarvonalban csúszott be a nyeregcsõ)
A zsír szerintem elõsegíti ezt a dolgot. Szóval ha kimondottan zsíros, akkor törölj le mindent és úgy, tisztán rakd össze. Csavaros, magas bilincset használj, amit erõsen meg lehet húzni.
És a kedvencem: sörösdoboz hézagolás. Ez mondjuk akkor jó, ha akkora a hézag, hogy egyszer pont körbeér. Ezt esztétikusan is meg lehet csinálni, csak ne állítgasd gyakran a csövet.
-igen nagy hézag volt a vázcsõ és a nyeregcsõ átmérõje között (konkrétan még meghúzott állapotban is billegett - de megfelelõ volt a csõméret amúgy)
-esztergált felületû volt a nyeregcsõ (az ennek megfelelõ egyszer barázdált felületi textúra volt, ami miatt csavarvonalban csúszott be a nyeregcsõ)
A zsír szerintem elõsegíti ezt a dolgot. Szóval ha kimondottan zsíros, akkor törölj le mindent és úgy, tisztán rakd össze. Csavaros, magas bilincset használj, amit erõsen meg lehet húzni.
És a kedvencem: sörösdoboz hézagolás. Ez mondjuk akkor jó, ha akkora a hézag, hogy egyszer pont körbeér. Ezt esztétikusan is meg lehet csinálni, csak ne állítgasd gyakran a csövet.
#2629
Posted 2013. January 17. - 23:04
#2630
Posted 2013. January 17. - 23:01
Jobb megelõzni a problémát és nem a felületekre juttatni pár porszemcsét, aztán gondolkozni, mi a fene recseg. Szerintem.
#2631
Posted 2013. January 17. - 22:49
Az, hogy zsírtalanítsd a nyeregcsövet és utána kend újra zsírral - ez kissé ellentmondásos. Nem ?
Szerintem elsõ körben csak ronggyal töröld le a nyeregcsövet és a vázcsövet, amennyire beérsz.
Szerintem elsõ körben csak ronggyal töröld le a nyeregcsövet és a vázcsövet, amennyire beérsz.
Marci
#2632
Posted 2013. January 14. - 12:02
Köszi a tippet a nyeregcsõvel kapcsolatban. amúgy a bringa túrázósabb mivoltát az is bizonyítja, hogy vannak rajta csomagtartóhoz csavarhelyek. Az, hogy 2*10 lesz belõle az már 100%, nem tudom elképzelni, hogy valahol fel kelljen raknom nagytányérra, így is elég haladós, hogy szinte a középsõt használom csak, hátul így se váltok le legkisebbre. 1*10 jobb lenne csak elég nagy dombok vannak errefelé Mondjuk tavasszal biztos gyorsabban fogok menni de akkor is elég lenne a 2*10.
#2633
Posted 2013. January 13. - 18:55
Jó kis bicaj, most is fenntartom, ennyiért nem sok jobbat kapni. Bombajó az ár-érték aránya, a 6.9-cel meg akár versenyezni is lehet már, bár való igaz, a Grand Canyon 29 AL geometriája versenyzõsebbre hangoltnak tûnik nekem, a technikai adatok alapján.
Becsúszó nyeregcsõ: túl sok rajta a zsír. Vedd ki a nyeregcsövet és féktisztító spay-vel zsírtalanítsd. A nyeregvázcsövet belülrõl szintén pucold meg alaposan, lehetõleg zsírmentesre. Ezután a nyeregcsõre kenj leheletvékony zsírréteget. Mûködnie kell.
Nálam csavaros a bilincs mindegyik bicajon, mindössze 2.5-3 Nm-rel húzom csak meg a csavart és nem csúszik be a nyeregcsõ.
Becsúszó nyeregcsõ: túl sok rajta a zsír. Vedd ki a nyeregcsövet és féktisztító spay-vel zsírtalanítsd. A nyeregvázcsövet belülrõl szintén pucold meg alaposan, lehetõleg zsírmentesre. Ezután a nyeregcsõre kenj leheletvékony zsírréteget. Mûködnie kell.
Nálam csavaros a bilincs mindegyik bicajon, mindössze 2.5-3 Nm-rel húzom csak meg a csavart és nem csúszik be a nyeregcsõ.
#2634
Posted 2013. January 13. - 18:03
Egyre több a tapasztalat a Yellowstone AL 29 5.9 - el. Amennyire meg tudom ítélni inkább túrázós a geo mint sportos, ez nem baj lényegében, mert nekem elég. Mászni így is könnyû vele sõt mentem le olyan meredek helyen ahol mással nem igazán mertem... bár ezek inkább tudhatók be a nagy kerekeknek mint másnak. A bringát elvittem átzsíroztatni biztos ami biztos alapon, hát a kerékcsapágyakban nem sok zsír volt, de most már fasza
Kérdezte is a boltos, hogy mennyiért vettem stb... mondtam neki, erre õ: ennyiért jobbat is vehettél volna, mutatott egy bringát egy XC 32 telóval meg hozzá illõ alkatrészekkel, ami egyébként 270 ezer inkább mint 230, na mindegy csak érdekességképp.
Ami negatívum: becsúszik a nyeregcsõ... lehet én nem feszítem meg eléggé a gyors zárat de jobban nem nagyon merem, de majd próbálkozom vele még.
Mai képek
Kérdezte is a boltos, hogy mennyiért vettem stb... mondtam neki, erre õ: ennyiért jobbat is vehettél volna, mutatott egy bringát egy XC 32 telóval meg hozzá illõ alkatrészekkel, ami egyébként 270 ezer inkább mint 230, na mindegy csak érdekességképp.
Ami negatívum: becsúszik a nyeregcsõ... lehet én nem feszítem meg eléggé a gyors zárat de jobban nem nagyon merem, de majd próbálkozom vele még.
Mai képek
#2635
Posted 2012. December 23. - 18:37
#2636
Posted 2012. December 23. - 18:31
ÚÚÚÚ! Bitang jól néz ki! Kell nekem is! De egy normális pedált tessék rá venni!
Mondjuk ez nem egy komoly darab,de passzolna hozzá!
PEDL MTB FREE R.NARANCS
Mondjuk ez nem egy komoly darab,de passzolna hozzá!
PEDL MTB FREE R.NARANCS
#2637
Posted 2012. December 23. - 16:10
Nos napi 12 óra meló mellett annyi idõ nem volt tesztelni.. tegnap volt egy komolyabb kör meg ma.
#2638
Posted 2012. December 22. - 21:56
#2639
Posted 2012. December 14. - 21:36
Nos meg is érkezett, este összerakom (a radar színkombináció jónak tûnik ).
Képet kérünk ha összeraktad!