sose olvastam errol, de ugy gondolnam, hogy az iranyitas staibilitasat novelik:
* szelesebb kormany
* hosszabb stucni
* laposabb fejcso
* nagyobb offset
de az a legegyszerubb, ha lemered.
arn módosította - 2020. január 15. - 14:27
sose olvastam errol, de ugy gondolnam, hogy az iranyitas staibilitasat novelik:
* szelesebb kormany
* hosszabb stucni
* laposabb fejcso
* nagyobb offset
de az a legegyszerubb, ha lemered.
arn módosította - 2020. január 15. - 14:27
Off: Egy 2012-es Fox 29 100mm-es villat cserelnek 51mm offsetes SID-re (szinten 100mm). A vazam fejcsove 71,5 fokos. Nagyon ideges lesz a kormanyzas igy? Azt sajnos nem tudom, hogy a regi Fox milyen offset (kb. sehol nem talalok adatot neten)
38mm-es offsetes volt a régi Merida AM-3000D bringámban a régi Fox. Ez az offset érdekes dolog. Úgy látom, az AM-enduro vonal felé már inkább rövid stucni, laposabb geó és inkább rövid offset a nyerő, úgy kisebb a "trail", játékosabb, jobban kezelhető a bringa. XC vonalon, de lehet, hirtelen rosszul értelmezem, egy nagyobb offset esetén felfelé lesz inkább idegesebb, lefelé inkább laposabb geót kaphatsz kvázi, a hosszabb stucni miatt lefelé kevésbé ideges viselkedéssel, mint mondjuk egy enduro bringa esetén.
Valaki írhatna erről, mi most erre a mondás, mi ajánlott.
offsetet akartam kérdezni pont, mennyi. Jó tudni, hogy ez már 51mm. Enyém még 45mm.
Off is meg nem is, de mint érdekesség és kapcsolódik: az új Canyon-ból a Lux CF-ek például, ha RS telóvel szereltek, 51mm az offset, ha Fox telóval, akkor 44mm. Az Exceedet nem tudom.
A Fox teleszkópot is 51mm-es offsettel kaptad?
Off: Egy 2012-es Fox 29 100mm-es villat cserelnek 51mm offsetes SID-re (szinten 100mm). A vazam fejcsove 71,5 fokos. Nagyon ideges lesz a kormanyzas igy? Azt sajnos nem tudom, hogy a regi Fox milyen offset (kb. sehol nem talalok adatot neten)
Simán ráment a csésze, nem volt gond semmivel.
Szerintem ugyan az a bringák van ilyen szempontból, neked más a felszereltséged mivel nekem csak a váz+villa+kerekek kellettek. Exceed CF SL váz még a 142-es hátsó tengellyel de elöl már boost-os villával.
51 mm-es a Fox villa offset, szóval nagyon klappol minden. Off: néztem ám a Stravan merre jársz mostanában léceken, le a kalappal!! Spiltboard-ot néztem magamnak csak mostanában örülök ha csúszni eljutok a párommal, felfelé megint külön lennénk mert nem jön velem az tuti...
Bíztam benne, csak lemaradt a " :)".
R2bike nem tudom levágja-e. Kint tuti találsz boltot ahol már láttak ilyet. Budapesten a Probike-ba vittem, nagyon meg vagyok velük elégedve. Amúgy a szerelő azt mondta jól lehet megépítve mert remekül lehetett dolgozni a nyakon. Sok villa elporlad ahogy rövidíteni akarják a nyakat.
A hosszal gondban voltam, a használati egyértelműen azt írja, a kormányszár felett ne legyen már alátét. Viszont mivel a Canyon váz nyaka 100 mm-es azzal nagyon rövidre szabtam volna (hiszen minden maradt a geo szempontjából így nem emelhettem a kormányszár alatt). Másrészt a szerelő is azt javasolta és a fórumokon is olvastam, hogy kell valamennyi, jobb úgy rászorítani a kupakkal az egészet. Teszteken is van felette bőven mindenhol....
5 mm van a kormányszár alatt és 10 mm felette (a régi 15 mm helyett). Így még legrosszabb esetben is be tudom építeni egy 110 mm-es nyakkal szerelt vázba.
szvsz, hogy felette van az max esztetikai dolog (meg ne verd bele az arcod), de mostanaban szerencsere mar amugy hagynak felette egy 5mmt, hogy az egesz rafogo kapaszkodjon, ne logjon a levegoben a vege.
a regi kormanycsapagy (csesze) siman rament, vagy kellett vmi hozza?
meg neked most melyik villad es exceeded van? A 17es, mint az enyem, az elso stepcasttel? arra nem emlekszem, hogy az enyem boostos e.
arn módosította - 2020. január 14. - 21:00
offsetet akartam kérdezni pont, mennyi. Jó tudni, hogy ez már 51mm. Enyém még 45mm.
Off is meg nem is, de mint érdekesség és kapcsolódik: az új Canyon-ból a Lux CF-ek például, ha RS telóvel szereltek, 51mm az offset, ha Fox telóval, akkor 44mm. Az Exceedet nem tudom.
A Fox teleszkópot is 51mm-es offsettel kaptad?
51 mm-es a Fox villa offset, szóval nagyon klappol minden. Off: néztem ám a Stravan merre jársz mostanában léceken, le a kalappal!! Spiltboard-ot néztem magamnak csak mostanában örülök ha csúszni eljutok a párommal, felfelé megint külön lennénk mert nem jön velem az tuti...
nyilvan, csak poennak szantam
a nyakat akkorara vagattad, mint a foxe? a forgalmazo nem vagja le (r2bike)?
Bíztam benne, csak lemaradt a " :)".
R2bike nem tudom levágja-e. Kint tuti találsz boltot ahol már láttak ilyet. Budapesten a Probike-ba vittem, nagyon meg vagyok velük elégedve. Amúgy a szerelő azt mondta jól lehet megépítve mert remekül lehetett dolgozni a nyakon. Sok villa elporlad ahogy rövidíteni akarják a nyakat.
A hosszal gondban voltam, a használati egyértelműen azt írja, a kormányszár felett ne legyen már alátét. Viszont mivel a Canyon váz nyaka 100 mm-es azzal nagyon rövidre szabtam volna (hiszen minden maradt a geo szempontjából így nem emelhettem a kormányszár alatt). Másrészt a szerelő is azt javasolta és a fórumokon is olvastam, hogy kell valamennyi, jobb úgy rászorítani a kupakkal az egészet. Teszteken is van felette bőven mindenhol....
5 mm van a kormányszár alatt és 10 mm felette (a régi 15 mm helyett). Így még legrosszabb esetben is be tudom építeni egy 110 mm-es nyakkal szerelt vázba.
karakoram módosította - 2020. január 14. - 20:38
Lehetőleg sehova ne álljon semmi. Kényelmes a Thomson csővel is a hátsó traktus, ezért nem gondolkoztam karbon nyeregcsőben. A kormány csere viszont sokat adott a kényelemhez anno.
Még tekerek így egy párat, ha azok után is ennyire tetszeni fog akkor majd biztatlak tovább, hogy vegyél egyet. Amúgy 2.25-ös külsővel és 1.7 baron mentem.
Ballonosabb külsővel még lehetne tuningolni a csillapításon.
A Fox villát nem mértem, majd a grammozós topikba felteszem.
A geora figyeltem. 510 mm körül van a Fox villák (általában a 100 mm-es villák) beépítési magassága. Ebből lejön a 20 mm-es beülés, a Niner villa meg 490 mm-es. Az offset is stimmel, 51 mm.
nyilvan, csak poennak szantam
a nyakat akkorara vagattad, mint a foxe? a forgalmazo nem vagja le (r2bike)?
offsetet akartam kérdezni pont, mennyi. Jó tudni, hogy ez már 51mm. Enyém még 45mm.
Off is meg nem is, de mint érdekesség és kapcsolódik: az új Canyon-ból a Lux CF-ek például, ha RS telóvel szereltek, 51mm az offset, ha Fox telóval, akkor 44mm. Az Exceedet nem tudom.
A Fox teleszkópot is 51mm-es offsettel kaptad?
Lehetőleg sehova ne álljon semmi. Kényelmes a Thomson csővel is a hátsó traktus, ezért nem gondolkoztam karbon nyeregcsőben. A kormány csere viszont sokat adott a kényelemhez anno.
Még tekerek így egy párat, ha azok után is ennyire tetszeni fog akkor majd biztatlak tovább, hogy vegyél egyet. Amúgy 2.25-ös külsővel és 1.7 baron mentem.
Ballonosabb külsővel még lehetne tuningolni a csillapításon.
A Fox villát nem mértem, majd a grammozós topikba felteszem.
A geora figyeltem. 510 mm körül van a Fox villák (általában a 100 mm-es villák) beépítési magassága. Ebből lejön a 20 mm-es beülés, a Niner villa meg 490 mm-es. Az offset is stimmel, 51 mm.
az egesz karbon inkabb az ember seggebe alljon bele vmi, mint a fejebe (a kormanynal).
nem kellett volna megvenned ezt a villat... most nekem is ezen kattog az agyam. tudom, hogy ide nem kene, de sose volt ilyenem, regen meg mindig ilyesmit akartam.
a fox telot nem merted mennyi sulyra?
a masik... a geonal hogy kalkulaltal? mekkora beepitesi magassag, illetve az offset a villahoz kepest?
Én is ezt az egyszerűbb vonalat szeretem.
Azért egész más mint a szintén merev gravel vagy cx, nagyon élveztem.
Fékezés: határozottabbnak érzem.
Nem akarom cserélgetni, de egyelőre nem adom el a telot.
Thomson: bevált nagyon, meg kicsit tartok a karbon cuccoktól .
az egesz karbon inkabb az ember seggebe alljon bele vmi, mint a fejebe (a kormanynal).
nem kellett volna megvenned ezt a villat... most nekem is ezen kattog az agyam. tudom, hogy ide nem kene, de sose volt ilyenem, regen meg mindig ilyesmit akartam.
a fox telot nem merted mennyi sulyra?
a masik... a geonal hogy kalkulaltal? mekkora beepitesi magassag, illetve az offset a villahoz kepest?
arn módosította - 2020. január 14. - 12:39
Szuper gép lett! Valódi marcona MTB,.Igaz, a színe, pontosabban a színek hiánya miatt számomra kissé komor, de hát nem nézegetni, hanem hajtani kell ezeket, nemdebár?
A múlt héten magam is ültem párszor a merev villás MTB setupomon, bár csak munkába és vissza. Lassan ideje lesz ismét felnézni a Hármasra vele, szinte csak görgőn ültem az utóbbi 2 hónapban. Bár hegy az volt, csak eltűntek alólam a kerekek!
Köszönöm mindenkinek!
Elég komor gép, de célszerű
Én egyebek mellett azt vettem észre, hogy nem szabad elaludni egy sima avaros erdei úton sem, mert jön a megbújó 5 centis faág, és kitekeri a kezemből, ha nem fogom rendesen a kormányt
De bírom, a kifejezetten köves, meg rázós részeket kivéve szerintem csak előnye van, az biztos, hogy télre marad a merev.
Egyszer már itt írtam valahol, ami lehet az nálam fekete vagy sötét. A kupak a tetején az a Niner féle amibe söröskupakot lehet nyomni, majd valami színeset aplikálok fel .
Ezt a mindig figyelni kell dolgot még a cx bringán megtanultam egy életre az biztos .
nagyon allat gep lett az ilyen puritan bringak, mindig megdobogtatjak a szivemet, nincs teli mindenfele bigyoval es kallantyuval.
a fekezes is hatarozottabb?
cserelgetni akarod a teloval, vagy mindig igy marad?
a thomson nyeregcsohoz miert ragaszkodsz annyira?
Én is ezt az egyszerűbb vonalat szeretem.
Azért egész más mint a szintén merev gravel vagy cx, nagyon élveztem.
Fékezés: határozottabbnak érzem.
Nem akarom cserélgetni, de egyelőre nem adom el a telot.
Thomson: bevált nagyon, meg kicsit tartok a karbon cuccoktól .
nagyon allat gep lett az ilyen puritan bringak, mindig megdobogtatjak a szivemet, nincs teli mindenfele bigyoval es kallantyuval.
a fekezes is hatarozottabb?
cserelgetni akarod a teloval, vagy mindig igy marad?
a thomson nyeregcsohoz miert ragaszkodsz annyira?
arn módosította - 2020. január 13. - 17:59
Elég komor gép, de célszerű
Én egyebek mellett azt vettem észre, hogy nem szabad elaludni egy sima avaros erdei úton sem, mert jön a megbújó 5 centis faág, és kitekeri a kezemből, ha nem fogom rendesen a kormányt
De bírom, a kifejezetten köves, meg rázós részeket kivéve szerintem csak előnye van, az biztos, hogy télre marad a merev.
Merev projekt Niner boost RDO villával...
A budai hegyekben mentem vele egy gyorsabb teszt kört ami 850 méter szintet jelentett.
A hely adottságainak megfelelő kövesebb, gyökeresebb helyeket direkt felkerestem lefelé.
Azt kell mondjam, hogy egyszerre örömteli és egyben ijesztő mennyire simítja a villa az út egyenetlenségeit. Ezt az én lefelé sebességemmel kell érteni, óvatos vagyok. Az irányítás nagyon közvetlen. Persze van előttem pl. Bp-Pilis vonalon olyan út amitől tartok visszafelé (Pilisszentkereszt - Csobánka között vissza Bp felé, az erdőben a köves szakasz), majd elválik ott mit fogok érezni.
De az első teszt után nagyon tetszik.
karakoram módosította - 2020. január 12. - 14:03
Bemutatom Serteperte Főnököt, a rézbőrű Óriást:
...én meg a deviáns setupot!
Régi Elite Turbo Muin görgő, nem tud semmit azon kívül, hogy csendes. Ez pont elég.
Ezzel vészelem át már harmadik éve a téli szezont, sokszor megmentette a felkészülésemet. A gyári SRAM Red eTap hajtóművet kiszereltem, most egy SRAM Force 22 hajtókaron egy Power2Max NGeco spider található, az adja a Watt-mérést.
Az a 85.5 magas a nyereg felsoresze es kozepresz tengelye kozott ertendo?
Igen, pontosan. Középrész tengelye, és a nyereg teteje (nyereg orrától 13 cm-t bemérve) közti távolság.
És nincs túl hátul az a nyereg? Főleg ilyen hosszú nyeregcsővel, ami még hátrahajló is. Feltölthetnél ilyen képet is, amin rajta vagy ezen a bringán különböző kormányfogásokkal (:
Nemtom már melyik (monti?) váznál láttam, de a nagyobb méretűeknél meredekebb volt a nyeregcső szöge. Egy ilyennel nem kéne annyira előre tolnom a nyerget.
Nincs túl hátul, mert így nagyjából középre tolt nyereggel adja ki megfelelően a térdem helyzetét. Hosszú a lábam, és 73 fokos a nyeregvázcső is.