sose olvastam errol, de ugy gondolnam, hogy az iranyitas staibilitasat novelik:
* szeles kormany
* hosszabb stucni
* laposabb fejcso
* nagyobb offset
38mm-es offsetes volt a régi Merida AM-3000D bringámban a régi Fox. Ez az offset érdekes dolog. Úgy látom, az AM-enduro vonal felé már inkább rövid stucni, laposabb geó és inkább rövid offset a nyerő, úgy kisebb a "trail", játékosabb, jobban kezelhető a bringa. XC vonalon, de lehet, hirtelen rosszul értelmezem, egy nagyobb offset esetén felfelé lesz inkább idegesebb, lefelé inkább laposabb geót kaphatsz kvázi, a hosszabb stucni miatt lefelé kevésbé ideges viselkedéssel, mint mondjuk egy enduro bringa esetén.
Valaki írhatna erről, mi most erre a mondás, mi ajánlott.
Nem akarom nagyon szetoffolni, de az offset (rake) forditottan aranyos a traillel, szoval nagyob offsettel kisebb lesz a trail, es ezert idegesebb a kormanyzas. Meredek (71 fokos) fejcsovel ez meg jobban ervenyesul. Persze az a kerdes, hogy akkor miert gondolkodom a nagyobb offsetes SID-ben (hat mert felaron van )