ok, igy abrarol leesett, hogy miert irod... gyk a stucni hatasat csokkenti (fent). de ugyanakkor a tengelytav megno, ami a stabilabb futasert, es nagyobb fordulokorert felelos.
szvsz a stucni hosszaval van osszefuggesben: ha pl a kormany tengelyen kormanyoznal, akkor a nagyobb offset lassabba teszi a kormanyzast, ha pl 10cm a stucnid, es 5cmrol csokkented 4re, akkor tavolabb kerul a kormany tengelyetol valoban. vagy rosszul fogom?
de akarhogyis, egy jol bevalt geomatriat 5-10mm is jelentosen befolyasolhat, en tuti nem piszkalnam. de abba a bringaba nem keves egy sid? az xc villa nem?
Valoban, a Karakoram altal linkelt abrat is tanulmanyoztam korabban (elsore fura, de logikus a forditott kapcsolat). Ez az XC merevfaruba lenne, most is egy 100mm-es alap, OEM Fox van benne, amugy 90-es stucnival. Az a baj, hogy nem tudom mennyi a Fox offsetje (elmeletileg akar lehet szinten 51mm-es, bar en inkabb 46-osra tippelek). Legrosszabb esetben az 51-esre valtas (ha a Fox 46) szinten 5mm-rel csokkentene a trailt (76>71mm). A meredek fejcsoszog miatt mar a 76 sem olyan sok.
Ez eleg hasznos http://yojimg.net/bi...s/trailcalc.php